nou goed, ik ben dus beginnend tarotlezer (*trots*) maar nu ben ik dus gestrand bij het met elkaar in verband brengen van de kaarten. in het boek staan namelijk wel de betekenissen van de kaarten, en de legmetodes, en alles van het begin tot eind van tarotlezen, maar
om een 1 of andere debiele reden staat er niet hoe je de kaarten met elkaar in verband moet brengen! bijvoorbeeld bij de allereenvoudigste ja/nee legmethode heb je bij de kaarten 7 en 8 (manier hoe je tegen de gebeurtenis aankijkt) de schildknaap van de staven en de 5 van de staven. wat moet ik me daar dan bij voorstellen?
owja, en nog iets.. van elke kaart heb je twee betekenissen, een negatieve (als de kaart ondersteboven ligt) en een positieve (als de kaart rechtop ligt). maar bij het schudden is er geen mogelijkheid waarmee een kaart ondersteboven kan gaan liggen, omdat zenu allemaal rechtop zijn, aangezien ik mijn deck nog maar pas heb (2 maanden). bij diezelfde ja/nee legmethode wordt het antwoord bepaald door de positie van de 1ste kaart. en aangezien die kaart altijd rechtop ligt is het antwoord automatisch altijd 'nee'. dat kan niet kloppen, dus is er misschien iets wat je met je kaarten moet doen VOOR je gaat leggen, op een bepaalde manier schudden ofzo..?
[edit] typfoutje

[/edit]