Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik kan je niet helpen, ik zit met hetzelfde probleem.
![]() Verder ga ik kijken bij gezondheidswetenschappen, misschien dat dat dan evt een 2e keus is. (liever doe ik dan biomendische wetenschappen, maar ja)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Officieel mag je je inderdaad niet opgeven voor twee lotingsstudies. Bij sommige fixus-opleidingen als HBO-fysiotherapie en dus ook WO-biomedische wetenschappen (waarbij niet alle instellingen een fixus hebben) zijn er bij de eerste loting die plaats vindt meer plaatsen beschikbaar dan het aantal gegadigden, waardoor er dus plaatsen overblijven. Aangezien er bij andere fixus-opleidingen als WO geneeskunde, tandheelkunde en diergeneeskunde nooit plaatsen overblijven, zijn er dus altijd uitgelote kandidaten die bijv. biomedische wetenschappen willen gaan studeren, waardoor er een tweede loting plaatsvindt.
In Utrecht was tot verkort ook een instellingsfixus voor de opleiding biomedische wetenschappen, maar dit instellingsfixus is recentelijk afgeschaft, en dat terwijl biomedische wetenschappen in Utrecht altijd erg populair was. Je zou dus kunnen overwegen, als je wordt uitgeloot voor geneeskunde in Nijmegen, biomedische wetenschappen te gaan studeren in Utrecht. Goed hieraan te weten is dat er een nieuwe mogelijkheid opkomt om alsnog arts te worden, namelijk de medical masters. Dit is een opleiding die bedoeld is voor afgestudeerde biomedische wetenschappers en afgestudeerden in de farmacie (zou je ook kunnen overwegen als tweede keus!, daarbij heb je immers ook patiëntcontact en onderzoek) waarbij je alsnog arts kunt worden. Deze medical master duurt 4 jaar, maar kun je dus alleen volgen na je doctoraal examen in biomedische wetenschappen of farmacie. Zo heb je dus alsnog een kans om arts te worden, mocht je dit heel erg graag willen. Bovendien is het voordeel van biomedische wetenschappen (in tegenstelling tot biologie) dat (uit mijn hoofd) het curriculum in het eerste jaar voor 70% overeenkomt met het curriculum van geneeskunde en dat het dus niet erg moeilijk is om, als je na één of twee jaar alsnog wordt ingeloot voor geneeskunde, in een hoger jaar in te stromen. De medical master-opleiding kun je voorlopig buiten Utrecht volgen in Leiden en Groningen, in de toekomst komen Amsterdam en Maastricht hier ook bij. Je moet voor jezelf dus de afweging maken tussen wat je interessant vind, je favoriete studiestad en de bijbehorende reistijd en wat je het liefst in de toekomst wilt gaan doen. Dit is iets wat jij alleen zelf kunt beslissen, succes met de afweging maken. Laatst gewijzigd op 14-02-2003 om 16:43. |
![]() |
|
![]() |
Medische biologie in Nijmegen kan ook:
'De studie Medische Biologie vormt deel uit van de cluster 'biologische wetenschappen' binnen de faculteit Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica. Dat houdt in dat je de eerste 9 maanden een gezamenlijk programma volgt met studenten biologie en milieu-natuurwetenschappen. Pas daarna kies je of je verder wilt in de medische biologie, of dat je liever doorgaat in de algemene biologie of in de milieu-natuurwetenschappen.' Dit stukje komt van www.gaanstuderen.nl |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
2e keus Dice94 | 6 | 30-06-2012 17:31 | |
Studeren |
[VWO] In welke stad ga jij volgend jaar studeren? Verwijderd | 96 | 14-06-2006 18:16 | |
VWO |
Engels dangerasa | 475 | 21-06-2005 21:03 | |
Liefde & Relatie |
Wat doe ik fout? Ymir | 56 | 30-05-2004 11:02 | |
Psychologie |
Vertel in steekwoorden hoe je je nu voelt Gwenniej | 495 | 22-12-2002 20:42 | |
Liefde & Relatie |
stel dat je "grote liefde" het uitmaakt... the exploding boy | 19 | 22-02-2002 19:13 |