Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2001, 22:12
Kamilla
Kamilla is offline
ik heb vaak t gevoel dat ik niet leef!!!
als ik bijv. een geweldige avond heb gehad, en ik lig 's avonds in mn bedje, heb ik het gevoel dat ik die avond alleen maar vanuit de lucht heb meegemaakt. Ik heb het gevoel dat ik een 'iets' ben dat vanuit de lucht de wereld bekijkt en ik heb ook het gevoel dat ik nooit op de wereld heb geleeft. WIE HERKENT NOG MEER DIT GEVOEL?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2001, 22:22
clubje
clubje is offline
Heeeeeeel soms heb ik dat. Gisteren nog. Ik was met school op een uitstap en we zaten in de bus te praten, en ik antwoordde gewoon voort. Ondertussen was het alsof ik uit m'n lichaam was en alles zag, maar ik besefte het wel!!!! Het is niet zo dat ik dan na enkele seconden 'ontwaakte' en dacht bij mezelf: 'wow nu was het net alsof...'. Nee, ik blijf er me van bewust DAT het nog allemaal echt gebeurd, maar...het is gewoon anders. Wat ook raar is, is dat ik gewoon zonder probleem verderpraat met de mensen waarmee ik aan het praten was, die merken niks. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet denk, alsof er een machine in mijn plaats antwoord. Dit alles duurt hoogstens een 6talseconden.
Oud 21-12-2001, 00:16
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
koemeeltje schreef:
als ik bijv. een geweldige avond heb gehad, en ik lig 's avonds in mn bedje, heb ik het gevoel dat ik die avond alleen maar vanuit de lucht heb meegemaakt. Ik heb het gevoel dat ik een 'iets' ben dat vanuit de lucht de wereld bekijkt en ik heb ook het gevoel dat ik nooit op de wereld heb geleeft. WIE HERKENT NOG MEER DIT GEVOEL?
Dit heb ik regelmatig
Oud 21-12-2001, 08:29
shania
shania is offline
Ik herken het probleem wel. Net alsof je alles in een droomtoestand meemaakt en er geen echte gevoelens bij hebt. Ik weet niet precies wat het is maar het is wel een soort zelfbescherming van je lichaam als je het niet meer aankunt (zei iemand tegen me). Kan dit kloppen????
Liefs Shania
Oud 21-12-2001, 09:35
Kamilla
Kamilla is offline
Als ik heel gelukkig ben, dan krijg ik vaak dat gevoel. zou het soms komen, omdat ik van mezelf niet mag genieten?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 10:16
badtothebone
badtothebone is offline
Heb het ook weleens vind het wel een lekker gevoel. Maar als ik doorheb dat ik het heb "ontwaak" ik.
Oud 21-12-2001, 10:20
shania
shania is offline
Het zou heel goed kunnen dat je van jezelf niet mag genieten.
Hier heb wel eens meer over gehoord. Misschien omdat je erg onzeker bent of fouten in het verleden hebt gemaakt waarover je je schuldig voelt????
Ik zou het fijn vinden om je hele verhaal te weten, misschien kan ik je helpen!
Mail me maar als je daar behoefte aan hebt.
Liefs Shania
Sterkte!
Oud 21-12-2001, 11:25
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb het ook maar dan in een wat sterkere vorm.
Bij mij is het zo dat mensen tegen me praten, ik antwoord maar me er later helemaal niets van herinneren kan!
Wat ik gister gedaan heb kan ik me vandaag al niet meer herinneren!
Oud 21-12-2001, 12:06
proycon
proycon is offline
Het verschijnsel wat je beschreef heeft zelfs een naam: dissociatie of depersonalisatie, het eerste is dat de buitenwereld niet meer echt lijkt en het tweede wil zeggen dat je zelf niet meer echt lijkt... het heeft vaak veel met elkaar te maken en kan ontstaan als je heel erg bang bent en/of een situatie niet meer aankan..als iets bv. veel te overweldigend is... Het klopt idd dat het een zelfprotectie van het lichaam is..
Oud 21-12-2001, 12:28
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
proycon schreef:
Het verschijnsel wat je beschreef heeft zelfs een naam: dissociatie of depersonalisatie, het eerste is dat de buitenwereld niet meer echt lijkt en het tweede wil zeggen dat je zelf niet meer echt lijkt... het heeft vaak veel met elkaar te maken en kan ontstaan als je heel erg bang bent en/of een situatie niet meer aankan..als iets bv. veel te overweldigend is... Het klopt idd dat het een zelfprotectie van het lichaam is..
Sexy.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 12:33
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Sexy.

Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 14:27
Emmy01
Emmy01 is offline
Heb ik heeeeeel vaak, gisteren ging ik winkelen met mijn vriendinnen en terwijl ze praatten was het net alsof ik droomde. Ik antwoorde wel, maar het was net alsof ik er zelf niet was raar. Het ik ook als ik examens maak, doe ik altijd in een droomtoestand, net alsof ik dat examen niet invul, maar ja, dat kan natuurlijk ook van de vermoeidheid komen dan...

xxx

Ems
Oud 21-12-2001, 19:17
kabouter Hip
kabouter Hip is offline
heb ik ook soms
Oud 25-12-2001, 21:58
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
Citaat:
koemeeltje schreef:
haha jah! Ik ook haha is gek ..had ik in eurodisnie heel erg haha...leek net of ik sliep ofzo...kent nie uitlegge haha ja ..regelmatig treft mij dit haha
Oud 25-12-2001, 22:21
god is a lie
god is a lie is offline
Citaat:
kabouter Hip schreef:
heb ik ook soms
same here
Oud 01-01-2002, 16:27
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
ik heb ut heel de tijd

suckt

let's go play outside...you won't feel my cold
Oud 03-01-2002, 08:49
damaetas
damaetas is offline
ja heb ik vaak,
da je zo weggaat en wel weet dat het superfijn was, maar je niet kan herrinneren dat je dat ook echt voelde. en zo
dat je niet echt meedoet maar gewoon aanwezig was.
:-s
Reageren

Regels voor berichten