Advertentie | |
|
![]() |
|
46 kg is veel te weinig
maar dat je zo weinig weegt hoeft niet voort te komen uit anorexia oid sommige mensen eten ontzettend veel maar komen gewoon niet gauw aan of je anorexia hebt weet ik natuurlijk niet maar denk jij dat je anorexia hebt? de kenmerken van anorexia zijn niet moeilijk op te zoeken en probeer eens kritisch naar jezelf te kijken want zonder een persoon door en door te kennen, zonder te weten hoe een persoon eruit ziet of wat zijn/haar eetgewoonten zijn, kan ik niet oordelen of je anorexia, of een begin hiervan, hebt
|
Hmmz, opzich kan je niet veel over een gewicht en lengte zeggen, omdat dat ook heel erg van iemand's bouw afhangt.
Maar wat je nog neit gezegd hebt is of je zelf tevreden bent met je lichaam? Ik kan niet zeggen of je anorexia hebt of niet... maar dit lijkt op het eerste gezicht niet zo. Het is trouwens slecht dat je je ontbijt overslaat.. zo krijg je smiddags veel meer honger en ga je dus snoepen,mja..
|
Ben je tenger? Alhoewel, dan is 46 kilo nog wel heel erg mager. Ik ben 1.70 en weeg 55 kilo en ben een beetje aan de magere kant. Dan zou ik wel willen weten hoe jij eruit ziet? (sorry als dit grof is) ik zou naar de dokter gaan want volgens mij heb je wel een beetje last van anorexia alleen nog in een niet zo erge mate.
Good Luck!
||
Verwijderd
|
Citaat:
..maar goed... Ik vind dat je naar de dokter moet gaan als je wilt weten of je het hebt. En ik ben geen dokter. Je kunt tenger gebouwd zijn, je kunt geen grote eter zijn, je kunt dit, je kunt dat. Maar je eet nog wel, je snoep ook, en je bent niet extreem bezig om af te vallen (toch?), je wilt alleen niet aankomen. Ik ken ook een broodmager meisje, maar ze eet wel gewoon genoeg, ze komt alleen niks aan en blijft dus broodmager, maar ze heeft dus geen anorexia. En idd, je ontbijt overslaan is slecht. Juist je ontbijt is erg belangrijk voor je lichaam. Als je niks binnen kunt krijgen probeer dan iets kleins, yoghurt met meusli of desnoods drinkontbijt oid. |
![]() |
|
hm.. ik ben op zich wel tevreden met me lichaam, ik ben supa blij dat ik zo slank ben, maar ik word ook weer heel erg onzeker als iemand me anorexia patient noemt..
ontbijt sla ik over omdat ik het niet door me strot kan krijgen s ochtends.. en ik ben niet aan het afvallen ik kom gewoon nix aan.. Ik ben heel tenger gebouwd, echt... Niet dat je al me botten kunt zien.. maar me bekken wel ![]() Maar in ieder geval bedankt alvast ![]() Veel Liefs Dream
|
Verwijderd
|
Hmm je probeert niet echt af te vallen en vind jezelf niet dik ofzo?
Je bent wel te licht, dat is zeker..maar dan heb je niet meteen anorexia. Het lijkt mij geen anorexia, maar misschien kan het wel nog gebeuren :/ En idd, als je het zeker wilt weten kan je naar de dokter gaan. |
![]() |
|
![]() |
Hallo
Ik wilde je zeggen dat de letterlijke betekenis van Anorexia Nervosa is: Geen eetlust door nerveuse oorzaken. De betekenis in de volksmond van Anorexia zoals mensen de ziekte hebben is juist het omgekeerde: Je zelf doodverhongeren. Ik heb zelf een eetstoornis gehad. Ik had hetzelfde wat jij had, ik krijg s ochtends ook nooit iets door mn keel, had 's avonds gee behoefte aan eten, maar ik moest. Overdag at ik ook niks, want ik had gewoon geen honger. Ik ben niet een van de slanksten, het was ook niet mn doel om aftevallen, ik had zo batsa geen zin meer in eten. Mensen bij me uit de klas begonnen zich zorgen te maken, en zeiden dat ik veel was afgevallen. Toen ben ik na twee week naar een leraar gegaan die ik heel goed vertrouw en waar ik heel geod mee kan praten. Hij was bereid me te helpen. Toen ben ik naar de leerlingbegeleider,tevens gymleraar, gegaan om het uit te leggen en hij zou me helpen Ik ben naar de schoolarts geweest een paar keer daarna. Hij heeft gezegd dat ik ES NAO had (niet anderzins omschreven), dat maakte hij op uit mijn verhaal. VOOR EEN DIAGNOSE MOET JE NAAR DE HUISARTS! Doe dit, als je zelf denkt dat je een eetstoornis hebt en praat er met je ouders over. Als de eerste stap gezet is, kun je zo verder. Jij heb de eetstoornis erger te pakken dan dat ik had, ik zeg je dus ook dat je er mee moet oppassen, want je krijgt geen vitamines of energie binnen, dus binnen de kortste keren ben je ziek of heel moe. Ik heb veel met mensen gepraat en begon weer te eten langzaam aan. 's ochtends eet ik nogsteeds niet veel, maar voor de rest eet ik iets minder dan een normaal iemand. Maar dat deed ik altijd al. PS: neem eens een kijkje op de site van stichting Anorexia en Boulima Nervosa www.sabn.nl Voor problemen kun je me altijd mailen op nasty_girl1987@hotmail.com (ook MSN) Veel sterkte
|
als je 1.73 bent zit je met 60 kilo pas op een gezond gewicht!! je weegt dus echt ontzettend weinig en ik hoop dat je inziet dat het echt niet goed is!!!
als je zo weinig weegt en je eet gewoon gezond/veel dan kan je ook gewoon een snelle spijsvertering hebben.. anorexia is een ziekte van "the mind".. maar ik zou als ik jou was goed op je eetgewoontes gaan letten en op je gewicht want als ik dit zo hoor heb je een zwaar ondergewicht en dan verlaagt je weerstand enorm. Ik eet opzich niet zo heel veel. Ontbijt sla ik over, krijg ik niet door me strot. Ook dit is ontzettend ongezond. Als je 's ochtends niet ontbijt kost et 60% (!!) van je concentratie. Onbijt is het belangrijkste maal van de hele dag. Eet des noods een appel of een bakje joghurt, een crackertje of iets dergelijks. Als je maar iets eet!
|
Verwijderd
|
ik ben iets kleiner en weeg ongeveer hetzelfde. ik ben altijd al dun geweest, de hele familie aan mijn vaders kant ook en ik ben kerngezond. ik hoor ook vaak dat je pas "gezond" bent met 1.70 als je ongeveer 60 kilo weegt. nu zal ik het geen onzin noemen, want dat is het niet, maar ik denk dat ik van mezelf wel kan zeggen dat ik gezond ben, ook al ben ik dun.
over jouw zaak; het feit dat je wel graag weinig weegt is misschien wat zorgwekkender. dun zijn hoeft niet slecht te zijn, maar je moet er wel goed mee omgaan. zorg dat je niet nog minder gaat wegen, dat is niet goed. nu weet ik niet hoe je eruit ziet en hoe je bent, maar zoals wicce al zegt; anorexia is een geestelijke ziekte. |
![]() |
|
Hoe jij het allemaal beschrijft..... zo begon bij mij de anorexia...
Ga alsjeblieft naar je huisarts meis, en laat hem/haar je helpen. Sterkte! Dashja
|
Verwijderd
|
Ik denk ook dat het een beginnend anorexia kan zijn..(sorry vage zin maar je snapt et wel hoop ik?!
![]() En trouwens, je bent écht niet zwaar..Ik ben 1.75 en weeg 59, en dat schijnt wel een redelijk goed gewicht te zijn. Maar moet eerlijk zeggen, een jaar geleden wou ik ook NIKS aankomen. Maar dat is bij mij(gelukkig) op tijd veranderd. Ik hoop dat het allemaal goed komt! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Suc6 meis, en ik denk echt dat je eruit komt. *geeft knuf* ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als het nodig is zal hij of zij je doorsturen naar een psycholoog althans zo ging het bij mijn zus ze heeft ook anorexia en werd door gestuurd naar het riagg en een dietiste (wat niet geholpen heeft).... mij is altijd verteld anorexia draait niet alleen om het eten er zit veel meer achter... maar het verschilt zo veel per persoon dat ik je natuurlijk niks met zekerheid kan vertellen... en meis je bent zeker niet te dik ik ben zelf ook ongeveer 1.73 en ik weeg nu 52 kilo en ik word al anorextisch genoemd... okeej ik ken je bouw enzo niet maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat jij dik bent eerder te mager... ga gewoon naar de huisarts, ze hebben er meer verstand van dan ons en ze kunnen je zeker beter helpen je huisarts heeft vast wel vaker zo iemand als jij op afspraak gehad dus je hoeft ook echt niet bang te zijn sterkte
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Anorexia, vertellen? Daffjeeeh | 10 | 07-01-2012 15:51 | |
Psychologie |
Ik weet niet hoe... Sannieee | 10 | 15-12-2005 12:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic, deel 31! Miracle | 502 | 31-01-2005 15:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred Verwijderd | 15 | 02-09-2004 01:26 | |
Lichaam & Gezondheid |
Heb ik nu anorexia Regenboog! | 27 | 25-08-2004 09:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
Heb ik overgewicht? LeeJ-D | 47 | 30-08-2003 18:44 |