Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2003, 13:43
Verwijderd
is voor n belangrijke opdracht, mijn vraag aan jullie is;
aan welke kenmerken moet een kunstwerk voldoen wil je het leuk vinden?? dus moet het iets met je doen, moet je jezelf er mee kunnen indentificeren, etc noem maar op, you name it, asjeblieft verte lt mij, maakt nie uit wat t is....alle beetjes zijn welkom

dank
wim
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 13:54
Ieke
Ieke is offline
Ik vind het zelf het mooiste als iets net echt is, een beeld dat ook op een mens lijkt bijvoorbeeld of een schilderij dat net een foto lijkt.
Ik heb niet zo veel met dingen die er eigenlijk niet meer op wat het moet voorstellen lijken.
Zoiets of meer?
Oud 12-02-2003, 14:13
Verwijderd
hehe is goed dank je!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:09
Verwijderd
Als het goed gemaakt is - technisch goed dus - en er mooi uit ziet. In mindere mate als het je aan het denken zet...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:17
scala
scala is offline
Nou zorg iig dat het netjes is, zeg maar helemaal 'af'. Maar aan je tekeningen te zien zorg jij daar altijd wel voor Wil ik het leuk vinden..tjah dat is toch wel erg subjectief. Maar wat mij aanspreekt is de combinatie van kleuren of vormen bijvoorbeeld. En ik vind abstracte dingen idd minder leuk, zoiets als mondriaan zegt mij bv helemaal niks. Het gaat er ook om dat het indruk maakt, dat je het ziet en denkt van: wauw! hoe je dat doet, ligt een beetje aan je stijl en wat je wilt/moet doen. En tjah ik hoef me er niet echt perse mee te identificeren, als het totaal buiten m'n belevingswereld ligt, kan het ook erg koel zijn, juist daarom!
Nouja, kan ik nog iets vager zijn?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
scala schreef:
Nou zorg iig dat het netjes is, zeg maar helemaal 'af'. Maar aan je tekeningen te zien zorg jij daar altijd wel voor Wil ik het leuk vinden..tjah dat is toch wel erg subjectief. Maar wat mij aanspreekt is de combinatie van kleuren of vormen bijvoorbeeld. En ik vind abstracte dingen idd minder leuk, zoiets als mondriaan zegt mij bv helemaal niks. Het gaat er ook om dat het indruk maakt, dat je het ziet en denkt van: wauw! hoe je dat doet, ligt een beetje aan je stijl en wat je wilt/moet doen. En tjah ik hoef me er niet echt perse mee te identificeren, als het totaal buiten m'n belevingswereld ligt, kan het ook erg koel zijn, juist daarom!
Nouja, kan ik nog iets vager zijn?
Weetje, ik heb zelfs een heel geweldig mooi schilderij van Mondriaan gezien! Wel abstract, maar niet zo hoekig. Dat is idd kleuterwerk, dat kan iedereen (->zie? Dan is het niet leuk). Eentje met paarse bomen enzo....
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 19:39
GRRR
GRRR is offline
als het maatschappij kritisch of eventueel humoristisch is. het hoeft niet altijd, maar dat geeft het wat extra. in mijn ogen kan iedereen die talent heeft voor tekenen het technische gedeelte onder de knie krijgen, maar om echt iets met het beeld te zeggen, dat is vind ik de volgende stap. echte kunst raakt mij in ieder geval en zet me dus aan het denken.

sommige kunstwerken aan de andere kant zijn zo geil door het gebruik van bepaalde kleuren en lijnen, compositie, beeld. persoonlijke smaak dus.

of sommige kunstwerken vind ik zo vet omdat ze zo anders nieuw zijn. of dat ik in ieder geval de stijl nog nooit eerder gezien heb. echt goede artiesten herken je ook altijd door hun eigen karakteristieke stijl imho.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:14
Rem
Rem is offline
Ik vind het leuk om te zien als er veel fantasie op is losgelaten, zorgen dat het hele vel vol zit (te veel lege plakken trekt volgens mij niet zo)
owjah, en een compleet kunstwerk hoort gesigneerd te zijn

verder ben ik het met scala eens
Oud 12-02-2003, 20:49
Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
ik ben het met iedereen wel eens... wat ik persoonlijk ook heel belangrijk (en ooke rg moeilijk vind) is dat een kunstwerk een bepaalde emotie moet uitdrukken... pas als ik ergens door geraakt wordt vind ik het echt mooi. of nee, mooi vind ik als iets klopt (qua compositie enzo) maar pas als het me raakt dan vind ik het ook interessant
Oud 13-02-2003, 07:39
Verwijderd
kunst moet je een gevoel geven... ik kan zelfs dingen mooi vinden die me juist een afschrikwekkend gevoel geven... das knap gedaan van de kunstenaar. Toch is het wel voor een deel subjectief denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten