Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2003, 13:05
casey
casey is offline
Hai, wie kan me helpen? Ik moet enkele lesvoorbereidingen maken voor het lager onderwijs (1ste, 2de en 3de graad). Wie heeft ideetje? Welke oefeningen kan ik geven? Eventueel didactische tips? Wie denkt me te kunnen helpen, laat 't weten aub.
Oud 07-02-2003, 12:42
skyscraper
skyscraper is offline
doe wat lay-up oefeningen. En varieer daarin van links naar rechts, wel dribbelen niet dribbelen.

Suicides lopen=lekkervermoeiend
Oud 11-02-2003, 14:53
G.T.C.
G.T.C. is offline
moeten het perse oefiningen zijn??? Das toch helemaal niet leuk voor die mensen.
Oud 11-02-2003, 16:15
snoopy
snoopy is offline
volgens mij zit jij op dezelfde school als ik

ik moet voor over 2 weken een basketballes van 20 minuten geven, aan m'n eigen klas, maar hij moet geschikt zijn voor basisschoolkinderen.
We hebben een heel voorgekauwde opdracht gekregen.
Ze hebben precies gezegd welk deel we moeten behandelen (de lay-up), dus veel variatie kunnen we niet bedenken.

Wat wij gaan doen is een oefeningetje over verdedigen.
De aanvaller heeft twee mensen waar-ie de bal heen kan spelen.
Dit maakt het extra moeilijk voor de verdediger, omdat-ie niet weet welke kant de aanvaller opgaat.
Verder zijn we nog niet...

Oh ja, in onze eigen les kregen we vooral oefeningetjes om een beetje balvaardig te worden. Misschien ook leuk.
* in een groepje van 6 staan, steeds twee tegenover elkaar.
De mensen aan de ene kant spelen de bal rechtdoor, en de mensen aan de andere kant cross, naar de volgende. Dit kun je ook met twee ballen doen, als het goed gaat.
* 1 iemand dribbelt weg met de bal. De tweede moet 'm tikken, terwijl-ie blijft dribbelen
* allemaal verschillende dingen doen terwijl je stuitert met de bal. Dus bijv. gaan zitten, op je buik liggen etc.
Ook kun je ze een achtje door hun benen laten spelen
* met vier personen, in een vierkant staan (dus steeds twee tegenover elkaar). Dan speelt een persoon de bal eerst naar de persoon recht van 'm, en daarna de tweede bal (dus je hebt twee ballen per groepje nodig) naar degene links van 'm. De mensen die nu de bal krijgen, moeten die bal doorspelen naar de persoon die geen bal heeft gehad, en die speelt 'm weer terug naar de eerste persoon.

Succes.
Oud 11-02-2003, 16:27
Boogie
Boogie is offline
Dunken mbv een trampoline
Oud 11-02-2003, 19:39
casey
casey is offline
Mja, alvast bedankt!
Het moeten oefeingen zijn voor kinderen tussen 6 en 12 jaar.
Vooral met die eerste graad weten we niet goed wat aanvangen, da's nog voornamelijk balvaardigheid eigenlijk.

Nee, snoopy/mamo, wij zitten niet op dezelfde school denk ik
Oud 12-02-2003, 09:28
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
casey schreef:

Nee, snoopy/mamo, wij zitten niet op dezelfde school denk ik
bedoelde niet dezelfde school, in dezelfde plaats (had al gezien dat je in België woont, of vergis ik me nou?), maar zelfde soort school. Dat klopt, toch?
Reageren

Regels voor berichten