volgens mij zit jij op dezelfde school als ik
ik moet voor over 2 weken een basketballes van 20 minuten geven, aan m'n eigen klas, maar hij moet geschikt zijn voor basisschoolkinderen.
We hebben een heel voorgekauwde opdracht gekregen.
Ze hebben precies gezegd welk deel we moeten behandelen (de lay-up), dus veel variatie kunnen we niet bedenken.
Wat wij gaan doen is een oefeningetje over verdedigen.
De aanvaller heeft twee mensen waar-ie de bal heen kan spelen.
Dit maakt het extra moeilijk voor de verdediger, omdat-ie niet weet welke kant de aanvaller opgaat.
Verder zijn we nog niet...
Oh ja, in onze eigen les kregen we vooral oefeningetjes om een beetje balvaardig te worden. Misschien ook leuk.
* in een groepje van 6 staan, steeds twee tegenover elkaar.
De mensen aan de ene kant spelen de bal rechtdoor, en de mensen aan de andere kant cross, naar de volgende. Dit kun je ook met twee ballen doen, als het goed gaat.
* 1 iemand dribbelt weg met de bal. De tweede moet 'm tikken, terwijl-ie blijft dribbelen
* allemaal verschillende dingen doen terwijl je stuitert met de bal. Dus bijv. gaan zitten, op je buik liggen etc.
Ook kun je ze een achtje door hun benen laten spelen
* met vier personen, in een vierkant staan (dus steeds twee tegenover elkaar). Dan speelt een persoon de bal eerst naar de persoon recht van 'm, en daarna de tweede bal (dus je hebt twee ballen per groepje nodig) naar degene links van 'm. De mensen die nu de bal krijgen, moeten die bal doorspelen naar de persoon die geen bal heeft gehad, en die speelt 'm weer terug naar de eerste persoon.
Succes.