Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2002, 16:24
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
En dan ben ik eindelijk terug van vakantie, terug in dit heerlijk landje dat me alleen maar vor problemen zorgt. Een daarvan is dat ik me bijna constant slecht voel. En het is alles. Ik sta op, zie de grijze hemel, de wereld om me heen dat alleen grijsheid en depressie uitstraalt, overal dezelfde huisjes met dezelfde kleine tuintjes, overal mensen op dezelfde oude krakbakken. Ik kan weer eens van de technische wonderen genieten zoals 10 minuten wachten op een NIET - ijskoud water en het bijna niet bestaand openbaar vervoer.

Ik ben het gewoon zat, ik kan het niet meer hebben ... ik word gek van dit hoog ontwikkeld land, waar men nog nooit geleerd heeft hoe een " stad " er uitziet. Ik wil niet dat jullie dit opvatten als een aanval, ik wil alleen er achter komen of er
een manier bestaat waarop ik het hier kan leren accepteren zodat Nederland niet meer zown deprimerende uitwerking op me heeft. Want ik moet hier nog minimaal 6 maanden overleven, en zoals het nu gaat zie ik het niet echt gebeuren.
Oud 06-01-2002, 20:37
Genesis
Genesis is offline
jep.. dit ken ik.. Ik weet niet waarom, maar als ik op vakantie ben, kan voor mij het leven niet meer stuk.. het is helemaal geweldig! en dan ben ik weer thuis en val je ronduit met je bek middenin de depressiviteit die je net even vergeten was..

Ik ken het helemaal.. Weet precies wat je bedoelt.. Ik bekijk wel een vakantiefoto's en bedenk mij dan niet gewoon dat het daar leuk was, maar ik bekijk die foto's met de tranen in mijn ogen omdat dat de laatste plek lijkt waar ik me ooit gelukkig voelde..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 21:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ken het.

Zodra ik kan, vertrek ik naar de VS, óf naar Zwitserland.

VS is een stuk waarschijnlijker.

Wat ik ga doen?

Naar zee, om de problemen te vergeten...

Helaas zal het nog wel minstens 6 jaar duren voor ik ga (eerst hier HNO, 4 jaar, dan vanalles regelen hé, duurt wel lang).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 08:37
N*A*Shezbaernon
Hmm bij mij gaat het nog een stuk verder, want ik heb 14 jaar in Praag gewoond en nu ben ik het vierde jaar in Nijmegen, dus WEET ik dat het anders en VEEL BETER kan ... Het probleem is dat ik dit een ontiegelijke gat vind, ik raak hier gewoon al mijn motivatie kwijt en kan ik alleen maar passief toekijken hoe alles kapot gaat ( OK, hoe ik door deze instelling alles kapot MAAK ).
Oud 07-01-2002, 09:23
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
ja ik heb het heel erg met deze maatschappij eigenlijk...

ik haat deze maatschappij die een egoisme uitstraalt die je in tokio nog kan voelen.
ik haat het dat je hier altijd het gevoel hebt niet welkom te zijn in deze cultuur.. omdat hier alles draait om jezelf en jouw carrieere, geld en tijd. omdat de mensen hier bijna vergeten zijn wat echte liefde is en alleen tegen hun echtgenote durven te zeggen na 300 jaar elke dag boerenkool of hutspot gegeten te hebben: ik hou van je.
om vervolgens een reactie te krijgen van : owhh jaa dat bestaat hier ook nog.
maar waay not dat je ooit tegen je vriendinnen of vrienden zal zeggen dat je van ze houd NEEJ want dan stel je je niet "sterk genoeg" op, en ben je opeens raar... waar het omdraait is om jouw ego en jouw geld en jouw belangen en jouw tijd..
ik word daar ZOOO ZIEK van.

daarom koester ik nu een gedachten dat ik zodra ik hier een beetje geld heb gemaakt ( ja helaas is het belangrijk voor mijn plan)
ik naar een land als afrika verhuis en daar mensen ga helpen en een huis voor weeskindjes bouw ofzo
.. dat is mijn droom
en die koester ik
stel je hebt ook zo'n droom dan zijn die 6 maanden nog best wel door te komen... want je hoeft dan alleen maar te denken aan die droom om weer even te vergeten dat je in nederland woont.. voor mij helpt dat!

mm ok dit moest ik ff kwijt

Oud 09-01-2002, 17:08
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
Ik ben het er niet mee eens, ik woon nu voor 6 maand in Amerika en ben er superzat van.

* Je hebt overal een auto voor nodig, kan niet ff op je fietsje naar het winkelcentrum fietsen.
* de mentaliteit is verschrikkelijk! Conservatief, FAKE!
* Rascistisch, zowel donkere mensen als homoseksuelen.
* Ben 10 kg aangekomen
* Er is GEEN openbaar vervoer!!!!
* Het eten is Blehhh! Je kan geen hutspot met een speklapje bestellen!
* het onderwijssysteem is SLECHT! Nederland heeft 1 van de beste in de wereld!

Als ik er gewoon over nadenk is Nederland HET perfecte land. Na de middelbare school ben JIJ JIJ! Iedereen in Nederland is ontzettend ontwikkelt en volwassen vergeleken met Amerika. Minder RADICAAL!
Nu ben je misschien zal van al "rijke" dingen maar je gaat ze missen, dat kan ik je garanderen! Succes!
Liefs droppie
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 17:21
PV
PV is offline
Citaat:
Droppie schreef:
* Je hebt overal een auto voor nodig, kan niet ff op je fietsje naar het winkelcentrum fietsen.
--> het land is immers véél groter..

* Rascistisch, zowel donkere mensen als homoseksuelen.
--> In Nederland zijn ook racistische mensen, en in de V.S. is heus niet iedereen racistisch.

* Ben 10 kg aangekomen
--> Is dat je eigen schuld, of die van het land waar je bent?

--> Dat is in NL ook niet veel beter.

* Het eten is Blehhh! Je kan geen hutspot met een speklapje bestellen!
--> Elk land heeft zijn eigen gewoonten.. in China ofzo zal je dat ook niet kunnen bestellen.

* het onderwijssysteem is SLECHT! Nederland heeft 1 van de beste in de wereld!
--> k vind de 2e fase nu niet zo'n geweldig systeem... k heb echt nix geleerd.
Nederland is dus echt niet perfect..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 17:38
Droppie-temp
Droppie-temp is offline
In Nederland kan je er van maken wat je ZELF wilt, als jij er nix van maakt is dat je eige schuld in Amerika en in heel veel andere plaatsen in de wereld word er voor je beslist! Amerika is helemaal niet zo perfect als vele mesnen denken! Nee, niet iedereen in Amerika is racistisch maar zoveel meer als in Nederland en niet omdat Amerika "groter" is! Amerika is een grote comercieele flop!

Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 06:14
N*A*Shezbaernon
Ik ben t met jou niet eens ...
Ik woon nu voor 3 jaar in Nederland en ben er superzat van.

* Je hebt overal een fiets voor nodig, kan niet ff het openbaar vervoer gebruiken of gewoon lopen, omdat alles te ver is
* de mentaliteit is verschrikkelijk! Allemaal iets te individualistisch en hebben ... hmm ... om t niet beledigend te zeggen een wat lineaire manier van denken en met dingen omgaan
* Als buitenlander krijg je hiero ook bestwel problemen, misschien niet racisme, maar ver weg van een gewoon leven
* Ben eerst zo afgevallen dat ik weinig energie over had, daarna aangekomen en nu heb ik een eetstoornis
* Het eten is Blehhh! Alles smaakt precies hetzelfde en is in mijn ogen ongeveer gelijk aan het gras. Maar natuurlijk heel gezond en met de juiste voedingsstoffen erin !
* Het onderwijssysteem is SLECHT! Als Nederland 1 van de beste in de wereld heeft, dan * god zij met ons *.

Citaat:
Droppie schreef:

Nu ben je misschien zal van al "rijke" dingen maar je gaat ze missen, dat kan ik je garanderen! Succes!
Liefs droppie
En dat is het nou ... JIJ denkt dat Nederland zo super is, maar IK weet dat het niet zo is. En ik ben niet zat van die rijke dingen ( WELKE RIJKE DINGEN ? ), ik ben alleen ontzettend blij dat ik ( hopelijk ) weer snel van ONZE dingen kan genieten ( dat water bijvoorbeeld ). Sorry maar Nederland heeft op mij een deprimerend uitwerking.
Oud 10-01-2002, 06:15
N*A*Shezbaernon
Citaat:
Droppie schreef:
Amerika is een grote comercieele flop!

Wil je zeggen dat Nederland dat niet is

Oud 10-01-2002, 06:18
N*A*Shezbaernon
Maar eigenlijk he, ging dit topic ergens anders over ... ik wil niet bewezen krijgen hoe geweldig Nederland is, alhoewel er zeker veel mensen zouden zijn die het zouden proberen - want ik weet dat hij niet geweldig is, in ieder geval niet voor mij en niet na ervaringen uit mijn eigen land ... ik vroeg me alleen af of iemand misschien ideetjes had, hoe ik met dit land wat beter zou kunnen omgaan om mezelf wat minder kapot te maken ...

Thx.
Reageren

Regels voor berichten