Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2002, 22:37
Verwijderd
... het leven zoals het eigenlijk bedoeld is?
Daarmee bedoel ik dus, soms denk ik wel eens dat het grootste deel van mijn geestelijke ballast die mijn ziel gevangen houdt eigenlijk bestaat uit problemen die niet geldig zijn. Ik denk dat de mensen tegenwoordig vergeten wat leven is, en het voor lief nemen, alsof het iets is wat zo hoort en hierdoor ontstaan dan problemen als: ik weet niet wat ik aan moet trekken, ik heb mijn huiswerk niet af, ik weet niet wat ik met mijn toekomst wil, mijn hypotheekrente is te hoog, ik kom deze maand niet rond...

Net alsof je zou sterven van de honger in dit kutland. De enige oorzaak van verhongering in nederland is zelf de bewuste keuze maken om je lichaam niet meer te voeden. En denk je nou echt dat de meerderheid van de mensen in Afrika, die niet verpest zijn door westerse "idealen" zich zorgen maken om hun hypotheek of hun bankafschrift?? Ik dacht het niet, een ook denken ze daar niet, hey zou ik vandaag chickentonight hawaii of zou ik toch maar spaghetti bolognese eten? Nee, die mensen willen hun lichaam voeden zodat ze kunnen blijven bestaan om het leven te waarderen, terwijl wij het meest van de tijd ons irriteren aan materialistische zaken die eigenlijk geen kutzooi uitmaken.

Stelling: Mensen in "onderontwikkelde" landen zijn verder ontwikkeld dan mensen uit westerse landen juist door zich niet te ontwikkelen en de waarde voor een mensenleven te onthouden...

Wie heeft een mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2002, 11:06
Marcade
Marcade is offline
Quote Matrix:

"Ignorance is bliss"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten