Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2002, 20:38
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Als ik er niet meer was, dan had ik al die problemen nu niet gehad.

Mja ik voel gewoon dat ik op ben. M'n levenskracht is op.
Ik leef van dag tot dag...

Maar de tijd is gekomen dat ik gewoon niet verder kán.
M'n energie is op.

De accu raakt leeg, ik ga steeds slechter functioneren, en over een tijdje is die accu helemaal leeg. Maar wat dan?

Dood wil ik niet. Vraag mij niet waarom. Maar verder zoals het nu is kan nog minder. Ik zou best willen worden opgenomen, maar hoe bereik je dat? Door éérst 6 maanden op de wachtlijst van een psychiater te staan, en dáárna 6 maanden op de wachtlijst van een psychiatrisch ziekenhuis.
6 maanden haal ik niet.
6 weken ook niet.
6 dagen misschien niet eens.

Alle kracht is gewoon weg: ik ben op, geestelijk en lichamelijk. Elke dag kranten bezorgen, dat is het. Ik slaap zo'n 12 uur per dag vaak, en doe verder helemaal niets. Meestal kom ik niet eens buiten de deur, behalve voor die kranten. Maar ik heb gewoon geen energie meer.
Liefst nog wil ik voor altijd stil zitten.
Slapen, douchen, eten, slapen, douchen, eten.
Meer kan ik niet meer aan; onder de douche stáán niet eens meer, dan zit ik altijd. Anders val ik.

De kracht is op. Wat kan ik nog doen?
Ik heb me al voor genomen dat mocht ik het ooit echt op willen geven, dan zal ik naar het ziekenhuis gaan; de Eerste Hulp is er voor álle problemen, óók psychische (nee, psychiatrische...). En het ziekenhuis is maar 1km hier vandaan, tien minuten lopen. Misschien kan ik dan versneld hulp krijgen...

Of ik ga gewoon ook weg, een tijdje weglopen. Dán staan kennelijk alle psychiaters te springen...

Maar thuis hou ik het niet langer uit, ik heb gewoon geen zin meer. Het enige wat ik doe is zitten, eten, douchen, slapen. Zelfs de trap op/af lopen is een bovenmenselijke inspanning.

De dag is denk ik gekomen voor het einde. Ik moet nu zien dat er geen hoop meer is, m'n leven word nooit iets.

De grootste problemen?
-liefde (op 1)
-ouders
-school (beter gezegd, géén school)
-mijn toekomst... verwant aan school; ik heb geen toekomst. Waarom blijf ik dan leven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2002, 21:35
Isa
Isa is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

ik heb de hele dag hetzelfde idee rondzweven in een van mijn hersencircuits.

dat kon ik vorig jaar doen, totdat ik op dit vervloekte behandelcentrum zat om jochies als ik in de maatschappij te krijgen.

M'n energie is op.

positief denken. join a club. ga skydiven, dat wil ik ook gaan doen om mijn leven op te vrolijken.

De accu raakt leeg, ik ga steeds slechter functioneren, en over een tijdje is die accu helemaal leeg. Maar wat dan?

tenzij je zelfmoord pleegt raakt die accu echt niet op. mensen hebben meer energie dan je denkt hoor.

Dood wil ik niet. Vraag mij niet waarom. Maar verder zoals het nu is kan nog minder. Ik zou best willen worden opgenomen, maar hoe bereik je dat? Door éérst 6 maanden op de wachtlijst van een psychiater te staan, en dáárna 6 maanden op de wachtlijst van een psychiatrisch ziekenhuis.
6 maanden haal ik niet.
6 weken ook niet.

geen suicide plegen he, dn word je alleen maar gereincarneerd en kun je alles nog eens netjes overdoen.

Alle kracht is gewoon weg: ik ben op, geestelijk en lichamelijk. Elke dag kranten bezorgen, dat is het. Ik slaap zo'n 12 uur per dag vaak, en doe verder helemaal niets. Meestal kom ik niet eens buiten de deur, behalve voor die kranten. Maar ik heb gewoon geen energie meer.
Meer kan ik niet meer aan; onder de douche stáán niet eens meer, dan zit ik altijd. Anders val ik.

vraagje, eet je veel?

bewegen schijnt te helpen tegen dergelijke gevoelens. vooral als dat in de natuur is.

Ik heb me al voor genomen dat mocht ik het ooit echt op willen geven, dan zal ik naar het ziekenhuis gaan; de Eerste Hulp is er voor álle problemen, óók psychische (nee, psychiatrische...). En het ziekenhuis is maar 1km hier vandaan, tien minuten lopen. Misschien kan ik dan versneld hulp krijgen...

de kracht zit in jezelf hoor, niet in de positieve woorden van een psych.

Of ik ga gewoon ook weg, een tijdje weglopen. Dán staan kennelijk alle psychiaters te springen...

hoe kom je erbij? waarom dnek je dat alle psych's een hekel aan je hebben?

Maar thuis hou ik het niet langer uit, ik heb gewoon geen zin meer. Het enige wat ik doe is zitten, eten, douchen, slapen. Zelfs de trap op/af lopen is een bovenmenselijke inspanning.

hoelang is dat al zo?

De dag is denk ik gekomen voor het einde. Ik moet nu zien dat er geen hoop meer is, m'n leven word nooit iets.

je kunt de toekomst niet voorspellen.
jij bent hoogbegaafd zeg je dus ik zie niet in waarom jouw toekomst niks kan worden. ik zie het wat somberder.

De grootste problemen?
-liefde (op 1)

kan gebeuren. ga toch aub geen zelfmoord plegen vanwege liefdesverdriet. dat gaat voorbij.

-ouders

wat is er mis met ze?

hmm, had ik vorig jaar en eigenlijk nu ook. waar ik nu ben is geen school te noemen. de bedoeling is juist die te vinden voor me.
maargoed das offtopic en ik wil er liever zo min mogleijk aan denken.

-mijn toekomst... verwant aan school; ik heb geen toekomst. Waarom blijf ik dan leven?
omdat je de toekomst niet kan voorspellen zoals ik al zei.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 21:38
Isa
Isa is offline
maak een lijst Achrijf hier al uw problemen op waaraan u vandaag niks kunt doen.
verban deze lijst uit je geest en verscheur het. waarom je energie verspillen aan dingen die je niet kan beinvloeden.
maak een lijst Bchrijf heir de problemen op waar u wel iets aan kunt doen en onderneem iets groots of kleins om deze problemen te veranderen.
maak een lijst Cchrijf hier al uw persoonlijke doelen en verlangens op.

werk door totdat er geen A en B meer is zodat je al je tijd en energie kunt besteden aan de dingen op lijst C.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 01:05
Kazanka
Kazanka is offline
ik herken zo'n beetjuh alles in je verhaal..eigenlijk best wel alles, behalve dat ik nog op school zit en geen kranten bezorg. Elke dag sterft er weer een deel in mij. Het begon bij kleine beetjus, maar het proces begint steeds meer op gang te komen. Ik wil geen hulp, of maak mezelf in elk geval wijs dat ik geen hulp zou willen. Ik hoef niet meer om te gaan met vrienden, niet da'k die heb maar daar gaat 't even niet om. Ik heb geen zin meer om te sporten, om dingen te ondernemen of nieuwe mensen te ontmoeten.

Het enigste wat ik nodig heb is slaap, veel slaap alleen elke keer als ik probeer te slapen, begin ik weer teveel na te denken en gaat alles weer fout. School was zo'n beetjuh de enigste vorm van sociaal contact dat ik had. Ookal waren het meer negatieve dan positieve contacten, ik begin het toch te missen. Binnen een maand is het vakantie en is er helemaal geen sociaal contact meer. Ik weet niet precies wat er dan zal gebeuren, maar het zal somber worden. Dag en nacht binnen zitten...dying on the edge
Oud 11-05-2002, 08:25
damaetas
damaetas is offline
ik heb dit topic al wel een stuk of drie keer gelzen, maar ik weeet echt niet wat ik tegen je kan zeggen. ik wil wel helpen, maar dat gaat niet, je ze zelf al dat e professionele hulp nodig hebt.

dingen die je kan doen bij een geval van extreme luiheid die toch nbtje atief zijn:
haken (wat nou, das fijn)
met je benen wiebelen
appel eten
met kaarsjes spelen
...

zet de muziek heel hard, ga ff op de grond zitten, denk aan een kamer volgestouwd met rommel en ga die dan opruimen. klinkt gek, maar je wordt er echt moe van

knovvol en veel sterkte,
Eva
Oud 11-05-2002, 13:37
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

M'n energie is op.

6 maanden haal ik niet.
6 weken ook niet.

De grootste problemen?
-liefde (op 1)
-ouders
Hallo, Daniël,
Dat je niet dood wilt betekent dat je kiest voor het leven, zelfs al heb je de indruk dat het leven voor jou geen zin heeft. Waar het op aankomt is er voor te zorgen dat het leven wel weer zin heeft voor je, zodat je je realiseert dat het de moeite waard is om te leven.
Ik vraag me af of een opname in een psychiatrisch ziekenhuis wel zo zinvol is. Je lijdt nu al een tamelijk geďsoleerd bestaan doordat je eigenlijk alleen maar de deur uitgaat om kranten te bezorgen en verder niets, en als je in een psychiatrisch ziekenhuis zou worden opgenomen zou dat betekenen dat je opnieuw geďsoleerd zou zijn van andere mensen. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is proberen om via je huisarts bij een psycholoog in behandeling te gaan en samen met die psycholoog te bekijken hoe je het beste met andere mensen in contact zou kunnen komen om zo uit je isolement te komen.
Er is wel degelijk hoop, ook al vind je het nu misschien moeilijk om dat te geloven. Dat je liefdesproblemen hebt is heel vervelend, maar je kunt proberen om daar mee om te leren gaan door er met anderen over te praten. Wat je ouders betreft lijkt het me een goed idee om het daar ook met die psycholoog over te hebben. Misschien kan hij of zij er voor zorgen dat het jouw en je ouders lukt om begripvoller met elkaar om te kunnen gaan dan nu het geval is. Wat je school betreft kan ik je alleen maar aanraden om je v.w.o.-opleiding toch af te maken en eventueel met een beroepskeuze-adviseur te gaan praten om te kijken wat voor beroep op grond van jouw vooropleiding het meest geschikt is en wat je het meest aanspreekt om te gaan doen.
Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan weet je hoe je me kunt bereiken.
Oud 11-05-2002, 14:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mja... psycholoog is wel goed idee, denk ik.
Alleen durf ik niet eens naar de huisarts te stappen.

Ik heb niet echt meer 'kracht' om op al die berichten te reageren, dat kost teveel inspanning.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:41
Verwijderd
klinkt misschien heel gek... maar van veel slapen WORD je juist moe...
stapje voor stapje wat activiteiten opbouwen. nu ga je sochtends kranten rondbrengen... je kunt bijvoorbeel savonds een wandelingetje maken... eerst 1 van 5-10 minuutjes en dat bouw je langzaam op...
ben eht wel een beetje met mathfreak eens dat contacten zoeken belangrijk is, maar in een psychiatrisch ziekenhuis zitten ook nog andere jeugdigen en ben je dus niet totaal geisoleerd, bovendien is er dan groepsleiding bij die je kan observeren en tips kan geven op elk moment van de dag hoe je het beter kunt doen.
je zegt dat je graag opgenomen wilt worden, maar een opname is niet alleen maar rusten! bedenk dat goed, dat is hard werken. dat is werken aan jezelf en dat kan soms heel vermoeiend en slopend zijn, maar op het eind van de weg zul je pas merken dat er iets gaat verbeteren, en dat is moeilijk. je moet eerst werken, zonder dat je resultaat ziet, en dan moet je toch doorknokken.
mja, ben un beetje aant zeuren zonder dat er veel staat in mun reactie maargoed, ik hoop dat je er iets aan kunt hebben... ik zou zeggen, probeer eerst andere hulpmiddelen te benutten want een opname heeft grote voordelen, maar ook grote nadelen.

sterkte,
mir
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:59
kleine wicca
kleine wicca is offline
EEEY...
ik denk dat veel mensen hier je gevoel wel zullen herkennen...
maareuh...heb je dr al eens over nagedacht om je bloed te laten testen? Het klinkt misschien niet egt logisch nu, maar vermoeidheid kan zorgen voor depressies, en kan veroorzaakt worden door iets lichamelijks (hoeft niet altijd hoor!!) bijvoorbeeld Pfeiffer ofzzo....
en verder...het is belangrijk jeszelf bezig te houden, dwing jezelf om naar buiten te gaan ga vroeg naar bed, maar sta ook weer vroeg op, idd, te lang slapen is ook een reden waarom je moe bent ik bedoel dus: KAN ook een reden zijn!
Het is echter wel belangrijk iemand te vinden met wie je kan prraten en die je kan begeleiden, hoe moeilijk het ook is de eerste stap te zetten..
een bedenk je goed: je krijgt nergens zoveel energie van als van ZELFVOLDOENING!
doe digen waar je trots op kan zijn, ook al is het maar iets heel kleins, elke kleine verbetering is nu iets waar je trots op kan zijn hoor! dat kan zijn : een wandelingetje, iets repareren of maken, gewon ff naar buiten, een liedje zingen, noem maar wat geks... alles kan!!!
veel succes ermee he!!
Oud 11-05-2002, 15:06
Winner
Winner is offline
Ik weet niet hoe ik je kan helpen. Ik wou ook een tijdje opgenomen worden in een inrichting trouwens. Het gaat bij mij wel altijd over dat depressief zijn, dan is er een maand dat ik me zo voel als jij beschrijft, maar dan gaat het over.

Je zou misschien kunnen proberen iets te ondernemen wat je leuk vind. Ik heb dit jaar in schooltoneelstuk gespeeld, was heel stom natuurlijk, maar het heeft me wel geholpen deze keer. Maar je schrijft dat liefde je nr 1 probleem is, dus dan vraag ik me af wat je daar precies mee bedoelt. Heb je het gevoel niet genoeg liefde te krijgen? Heb je niet veel mensen om je heen, of is het een gevoel dat niet overgaat al zou je duizend vrienden hebben?
Oud 11-05-2002, 15:29
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik heb niet echt meer 'kracht' om op al die berichten te reageren, dat kost teveel inspanning.
gewoon lezen is al ok hoor
Oud 11-05-2002, 15:31
Verwijderd
wat doen je ouders hier eigenlijk mee? Ze zullen toch zeker wel merken dat je zo moe bent?

waarom geen school? voor zover mij iets duidelijk is geworden uit de post van mathfreak: niet omdat 't vakantie is.. Waarom zou je niet meer naar school gaan?

trouwens. ook al denk je volgens mij dat de oorzaak meer psychisch is, misschien is 't wel gemakkelijker (als je anders niet durft) om met je vermoeidheid naar de dokter toe te gaan. Dan ben je er tenminste wel. Voor mij zou 't iig wel een stuk gemakkelijker zijn
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 16:54
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
wat al eerder gezegt is, van slapen en de hele dag binnen zitten word je moe en duf, ga iets doen, ga op een sport, daar leer je ook mensen kennen, net als op school.
Ik weet niet waarom je niet meer naar school gaat, dus ik kan er verder ook niet heel veel over zeggen, maar je kans op een leuke toekomst word er wel groter op als je je school afmaakt.
sterkte
Oud 12-05-2002, 17:23
Isa
Isa is offline
Citaat:
kleine wicca schreef:
EEEY...
ik denk dat veel mensen hier je gevoel wel zullen herkennen...
maareuh...heb je dr al eens over nagedacht om je bloed te laten testen? Het klinkt misschien niet egt logisch nu, maar vermoeidheid kan zorgen voor depressies, en kan veroorzaakt worden door iets lichamelijks (hoeft niet altijd hoor!!) bijvoorbeeld Pfeiffer ofzzo....
ja dat merk ik. ik heb zojuist alweer flink schreeuwende ruzie staan maken met mijn ouders omdat zij mij het advies geven, om de depressie op te lossen, 'ga iets doen'. Terwijl ik ze GVD constant uitleg dat de enige reden dat is depressief ben is dat ik toch al geen kracht meer heb omdat ik als slaaf gebruikt word in dat $%^^&@& centrum voor autisten.

hoe kan werken in een kas mij aan een baan helpen?
en dat 5 dagen per week elke dag minstens 6 uur, tis geen school dus je zit niet stil en je hebt geen vrije uren als er iemand ziek is en je hebt geen grote vakanties.

en ik zit er pas 3 weken. ik kan hwet nu al niet meer aan. mijn hersenen gaan er kapot aan.

bovendien stinkt echt elk deel van die plek naar verschillende dingen, maar het is allemaal stank.

echt gore geuren hangen daar rond.

maarja, nu ga ik weer helemaal offtopic geloof ik.

Kenny (die rust nodig heeft)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 19:15
kleine wicca
kleine wicca is offline
heej Kenny McCormick,
ik snap ijglijk niet helemaal waarom je daar mijn stukkie bij hep gezet....of ben ikm nou dom?
Oud 12-05-2002, 21:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Heej Kenny, jouw verhaal is ook niet niks...

Mja, ik heb weinig tijd (en kracht) nu.

Maar morgen zal ik toch eens proberen op wat mensen te replyen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 22:16
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
bla
De grootste problemen?
-liefde (op 1)
-ouders
Godverdomme, hee
wat een tekst niet dat er veel intressants in staat maargoed,
En je gaat jezelf nu 6dagen/weken of maanden geven ?
ten eerste: waarom die doelen stellen..

ten tweede: waarom zoek je zo goed naar dingen die er "fout" zijn aan jezelf ?

ten derde: Je hebt hulp of wacht daarop ?
gewoon zorgen dat ze je met spoed helpen door bijv. naar je huisarts te gaan.
Oud 13-05-2002, 02:57
MrOizo
MrOizo is offline
whahaha alles is zinloos gewoon wachten tot je dood gaat is de oplossing denk ik (ook voor mij) tis toch alleen maar lasitg maarja het kan lang duren maar daarna ben je vrij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten