Ik heb ook ADHD, gelukkig wel in lichte mate (heb een buurjongetje met een zware vorm, daar is echt geen land mee te bezeilen). En ik draag ook een bril (die altijd beslaat omdat ik heel veel thee drink en dan heb je van die damp, heel irritant) dus ik moet heel erg lachen. Ik was in groep 3 meestal heel erg druk, ik kon echt geen minuut stil zitten en ging dan ook rondjes door de klas lopen. ik voelde me ook heel rot, het was steeds of ik van binnen heel onrustig was, het was altijd druk in m'n hoofd. vervolgens deden ze wat test bij me en er kwam uit dat ik niet alleen ADHD had, maar ook nog eens een autisme stoornis wat ook verklaarde waarom ik altijd alleen in de zandbak speelde ("jij mag niet meedoen!!!"). Toen kreeg ik ritaline voorgeschreven en al na een paar dagen was ik een andere kleuter. ik was veel rustiger, letten beter op in de klas en werd uitgenodigt op verjaardagspartijtjes van klasgenootjes. ik bloeide helemaal op. Eindelijk waren er kinderen die met me wilde spelen, eindelijk haalde ik ook eens een goed cijfer en eindelijk was het eens stil in m'n hoofd. Iedereen stond ervan te kijken hoe vrolijk ik was (normaal was ik een enorme sjagerijn). Nu slik ik veel minder dan vroeger en later kan ik er waarschijnlijk misschien helemaal mee stoppen, maar ik ben blij dat ze erachter zijn gekomen!