Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2001, 17:43
legatus
legatus is offline
Elk jaar vieren wij onze verjaardag. Blijkbaar niet. We vieren het op een vaste datum, we herinneren de dag dat we geboren werden. Want 365 duurt een jaar en bij een schrikkeljaar zelfs 366 wat betekent dat de dag waarop jij geboren bent en elke schrikkeljaar daarna jouw geboortedatum steeds een dag opschuift en jouw verjaardag dus op de verkeerde dag word gehouden -- dit houd gelijk in dat elke horoscoop die je leest niet klopt aangezien die conclusie uit je geboortedag word gehaald.

Daarnaast is het 12 tekens tellende Zodiac over de eeuwen heen ook gewijzigd en vallen de datums en de tekens niet meer gelijk MAAR toch houden we ons eraan terwijl het grotendeels fout is.

Tuurlijk kan er een kern van waarheid uit je hororscoop gehaald worden omdat het zo algemeen is en breed.
Oud 22-12-2001, 17:48
heidimeisje
heidimeisje is offline
uhm maar als ik nu mijn geboortehoroscoop natel... tsja daar had je natuurlijk niet over na gedacht! die moet je een keer per jaar eigenlijk maken en sorry maar kloppen doet hij wel

Kuzzies heidimeisje.
Oud 22-12-2001, 20:14
legatus
legatus is offline
ja maar het zodiac-stelsel weer niet en daar is het helaas weer op gebasseerd

en DAAR had jij niet aangedacht.

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-12-2001).]
Oud 23-12-2001, 00:11
ratsja
ratsja is offline
haha lachen

een jaar is wiskundig bepaald.
365 bleek niet helemaal te kloppen, vandaar het schrikkeljaar.

Maar je viert het wel op de goede dag hoor, kijk maar op de kalender.
wat zullen de gelovigen wel niet denken als ze op de verkeerde dag in de kerk zitten.

waarom is een cirkel eigenlijk 360 ---->
omdat een jaar vroeger 360 dagen telde..
jaja dat is waar

horoscoop / astrologie is natuurlijk een fabeltje..als je dat leest kan je er altijd wel iets uithalen wat op een ieder toegepast zou kunnen worden..

ik zie het al staan
"pas op met geld uitgeven"
of
"een goede vriend kan je weleens tegenkomen"
Oud 23-12-2001, 18:19
legatus
legatus is offline
viert het wel op de goeie dag, kijk maar op de kalender

juist, en die klopt zeker..

Op je verjaardag herinner je geboortedag niet hoeveel jaar oud je bent, want dat is allemaal mensbeeld.
Oud 23-12-2001, 19:58
Saraï_h
Saraï_h is offline
daarom vind ik een verjaardag nie veel byzonders. Wel een goeie smoes om je is lekker een hele dag klem te zuipen en uit je dak te gaan .. sorry voor de taal

die feestdagen van tegenwoordig zijn 1 grote commerciele ellende. Kijk ook maar naar kerst en sklaas en weet k veel wat nog meer, ben blij dat ik zonder feestdagen te vieren ben opgevoed.
Oud 24-12-2001, 11:55
heidimeisje
heidimeisje is offline
Citaat:
legatus schreef:
ja maar het zodiac-stelsel weer niet en daar is het helaas weer op gebasseerd

en DAAR had jij niet aangedacht.

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-12-2001).]
ik denk dat jij mijn tekstje dan niet begreep maar daar heb ik wel aan gedacht liefurt.... zelfde als dat ieder jaar je andere ascedant hebt... er is een ding dat niet klopt en dat is dat mensen dingen niet aannemen zoals ze zijn. Wij hebben ooit bepaald dat een jaar een aantal dagen heeft, misschien heeft hij er maar 7 volgens de schepping (als je in de bijbel gelooft,,, ikke niet eigenlijk), kortom neem het aan zoals het is want de waarheid weet niemand... jij en ik niet!

kuzzies heidimeisje.
Oud 24-12-2001, 12:10
legatus
legatus is offline
de waarheid is al ontdekt maar nog niet geheel uitlegd.

het leven = reactie en alles moet nog reageren. Toekomst valt te voorzien uit eigen kennis. je kijkt niet in de toekomst, je bedenkt de mogelijkheden; inzicht.

dan zou de maan gecreeërd zijn puur voor het gedrag en toekomst v/d mens... tuurlijk.
Oud 24-12-2001, 16:01
95827
95827 is offline
hm...opzich snap ik wel wat je bedoeld, maar toch, mijn geboortehoroscoop..(8 A4'tjes lang, jajah me moeder is astrologe) klopt wel..ik herken er gewoon zoveel in..en of die ZODIAC nou klopt of niet..dat kan me eignelijk helemaal nix schelen, ik lees gewoon mijn horoscoop..en dan weet ik dus dat het klopt..hoe en waarom..dat weet ik niet..daar heb ik me niet in verdiept, en tuurlijk klopt dat Libelle horoscoopje altijd wel omdat het zo algemeen is..logisch..maar je horoscoop houdt niet alleen rekening met waar de zon staat op het moment dat je geboren bent (je sterrebeeld dus) maar ook waar alle anderen planeten staan...om even wat uitleg te geven
Advertentie

Regels voor berichten