Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2002, 21:53
Ana
Ana is offline
Hai allemaal,

k ben nieuw hier,
en vroeg me af of iemand met me wilde mailen over een(of allemaal) van de onderwerpen in de titel..
Ik heb ze alle3
Sinds kort heb ik hulp, schiet er alleen geen flikker mee op.. hoop dat dat nog komt.
Beetje vaag allemaal dit gloof ik,
maar k ben nie zo erg helder vanaaf..
Zit er op t moment beetje doorheen..
Mja, hoop wat te horen van iemand

xxx
Ana
Oud 26-01-2002, 23:02
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Mij mag je altijd mailen.. heb ze zelf ook alledrie..

aragnabite@hotmail.com

of

madchenkonnenauchdrinken@hotmail.com

Het spijt me dat ik nu niet zo spraakzaam ben.. t gaat niet zo flex nu..

[Dit bericht is aangepast door Aragnabite (27-01-2002).]
Oud 26-01-2002, 23:30
Noortjemeisje
Noortjemeisje is offline
Hee Ana,
Ik ben ook een lange tijd depressief geweest, als gevolg van bepaalde dingen uit mijn jeugd die ervoor hebben gezorgd dat ik overspannen werd. Ik heb een tijdje aan automutilatie gedaan, en ook een tijd een eetprobleem gehad (hoewel het nooit officieel is vastgesteld; het is mijn eigen en mijn vertrouwenspersoons analyse van het feit dat ik periodes had dat ik alleen honger wilde voelen zodat ik niks anders voelde. 3 weken niks behalve fruit eten)

Als je wilt kun je me mailen op weekdiertje@yahoo.co.uk. Ik kan je niet beloven dat ik vaak zal kunnen mailen, maar ik doe m'n best. Ik hoop dat ik wat van je hoor.

Liefs, sterkte,
Noortje
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 23:42
peetje
peetje is offline
Hoi Ana,

Het zijn nogal wat vragen waarmee je zit. Ik zou je over alle drie best wel wat kunnen vertellen, maar dan alleen in het algemeen. Ik ken namelijk jouw situatie niet.
De drie problemen die je schetst zijn lastige problemen die je dagelijks functioneren in ernstige mate kunnen belemmeren. De oorzaken van deze problemen kunnen heel erg uiteen lopen. Ze kunnen ontstaan naar aanleiding van een gebeurtenis, zoals de dood van een dierbaar iemand, pesten of seksueel misbruik. Dit zijn maar enkele voorbeelden. Problemen kunnen ook ontstaan omdat je er al een genetische kwetsbaarheid hebt die tot uiting komt door factoren in de omgeving. Zoals een hoge mate van stress, bijvoorbeeld door een heel hoge werkdruk of problemen thuis. (Hierbij kun je bijvoorbeeld ook denken aan ouders die in scheiding liggen, en waarbij je zelf tussen twee vuren staat).
Automutulatie is een bijzondere component van een stoornis die meestal een borderline stoornis is. Mensen kunnen zichzelf verminken om uberhaupt iets te voelen, omdat pijn dan nog het enige gevoel is wat ze op kunnen roepen. Het kan ook te maken hebben met het niet weten hoe je mensen aan je kunt binden, dus dat je niet weet hoe je een gezonde relatie aan kunt gaan met iemand. Automutulatie kan dan als manipulatie gebruikt worden om die andere persoon aan je te binden.

Ik wil wel even expliciet vermelden dat dit niet op jou van toepassing hoeft te zijn. Dit zijn gewoon wat algemene dingen, die helemaal niet bij jouw situatie hoeven te passen!! Ik denk wel dat professionele hulp noodzakelijk is, al merk je er niet meteen resultaat van. Therapie is een lastig proces, maar als je doorzet heb je er echt baat bij. Ik hoop dan ook dat je door zult zetten.
Ik wens je veel succes en sterkte!!
Groetjes,

Peetje.
Oud 26-01-2002, 23:52
Edwin uit Kaasstad
Edwin uit Kaasstad is offline
Citaat:
Ana schreef:
Hai allemaal,

k ben nieuw hier,
en vroeg me af of iemand met me wilde mailen over een(of allemaal) van de onderwerpen in de titel..
Ik heb ze alle3
Sinds kort heb ik hulp, schiet er alleen geen flikker mee op.. hoop dat dat nog komt.
Beetje vaag allemaal dit gloof ik,
maar k ben nie zo erg helder vanaaf..
Zit er op t moment beetje doorheen..
Mja, hoop wat te horen van iemand

xxx
Ana

Hoi

ik kan je men emeel geven (edwin@edjuh.nl) maar wat kasn jij dr mee ?
praten en ik luisteren natuurlik maar daar los je ut niet mee op.
Je hebt hulp zeg je mooi dat is heel goed van je dat je die stap hebt gezet ik denk ook dat dat heel erg moeilijk is maar ik weet ook zeker dat je er veel sterker uit komt.
Natuurlijk probeer door te zetten ook al lijkt dat geen nut te hebben.
Je bent 14 dus je hebt iedergeval meer dan 60 jaar(waarschijnlijk veel meer) om nog leuke dingen te doen.
en als je wil meelen ik meel zeker terug.

Groeten

Edwin

Oud 27-01-2002, 08:32
Snow White
Snow White is offline
ik heb ze ook alledrie, je mag me er altijd over mailen. liefs maaike
Oud 27-01-2002, 10:57
Verwijderd
hoi ana,
tja, heb ze ook alledrie.
je kunt me altijd mailen en ik mail altijd terug. ik weet niet of je msn hebt, maar daar mag je me ook aanmelden.
dikke knuf, en hopelijk tot gauw,
mir
me_blackrose@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 11:13
Joyce-b
Joyce-b is offline
hey..
hmmz.. me 2, ik heb ze ook alle3, dat automulatie pas sinds een paar maanden..
en hulp.. tsja, da's een lang verhaal, maar ik denk dat dat sinds maandag komt, waar ik helemaal geen zin in heb..
*zucht*
Maar goed, als je wil mailen, lijkt me leuk ..
xxx
Joyce

(joyceb9@hotmail.com)
Oud 27-01-2002, 12:31
Ana
Ana is offline
hai,

thnx voor de reacties..
k wist al wel dat k nie de enige was met deze problemen.. vind t gewoon fijn om er met mensen over te praten die me begrijpen..
Ik ben trouwens 18 jaar, niet 14..
En ja heb dus nog *%$#& veel jaren voor me..
Mja..

xxx
Ana
Oud 27-01-2002, 12:39
An0ukj3
An0ukj3 is offline
Hey,

Ik heb ze ook alle 3. Als je wilt praten mag je me altijd toevoegen op msn of mailen: kuzzie_anouk@hotmail.com
hoop dat ut je helpt...

*knuf*
Oud 27-01-2002, 13:26
!KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
lieve ana,
ik heb ze alledrie,
van mijn eetstoornis ben ik nu redelijk af, ik kan nog steeds er niet goed mee omgaan (met eten ensow) maar het gaat nu wel beter.
voor mijn depressie moet ik binnenkort weer onder behandeling, dat bennik oowk al geweest maar het lukt niet echt zo goed (m.a.w. het helpt geen flikker maarja)
ik ben nu anderhalf jaar depressief geloof ik, maar mijn ouders kwamen er pas een paar maanden trug achter dat ik in mezelef sneed en altijd downachtig was.
zelfs leraren op school merkten het niet, op school was ik altijd het superblije meisje, maar als ik thuis was en iets ging niet naar mijn zin kreeg ik woede aanvallen en werd ik depressief ervan
ik kan daar nu ook beter mee omgaan gelukkig.
snijden/krassen of wat dan ook om jezlef te beschadigen is slecht.
dat weet ik ook, maar toch is het moeilijk om ermee te stoppen..
mail me maar irisje_979@hotmail.com
Oud 27-01-2002, 13:42
hospital food
hospital food is offline
hey meis, k zou graag een keertje met je praten, stuur me maar een mailtje als je daar een keertje behoefte aan hebt. Ik heb zelf erg lang mezelf gesneden enzo, maar dat heb ik gelukkig kunnen overwinnen, en ik weet zeker dat jij dat ook kunt.
take care,

..uh, me emailadres is blackeyed2us@yahoo.com
Reageren

Regels voor berichten