Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2002, 20:51
John Sickbock
John Sickbock is offline
Hebben jullie wel eens het gevoel vanaf nu ga ik alles anders aanpakken, nu heb ik door hoe het beter kan ? En blijkt het dan vaker waar of onwaar te zijn?

Mijn antw: ik heb het, vooral de laatste tijd, best vaak, en tblijkt altijd heel erg tegen te vallen.
Oud 24-01-2002, 21:27
vreemd vogeltje
vreemd vogeltje is offline
jah heb ik owk
bij mij valt het altijd tegen.
heb ik eerst helemaal zo'n positieve bui, maar val ik later helemaal in een gat omdat het niet lukt en zo.
Oud 24-01-2002, 22:29
timonx
timonx is offline
JA dat heb ik heel vaak zelfs. Maar helaas komt er altijd maar weinig van terecht. Of val ik naar een tijdje weer in het oude patroon
Oud 25-01-2002, 15:11
Mimmy
Mimmy is offline
Ja, dat heb ik heel vaak en nooit lukt t maar dan verzin ik gewoon weer wat nieuws en ben ik weer ff blij omdat ik helemaal zeker weet dat ik t nu wel ga doen en zodra t weer fout gaat verzin ik wel weer wat eindeloos lang door...
maar ik denk dat er wel vaak wat blijft hangen zodat ik alles wel steeds beter/zoals ik t wil doe(hoop ik)
Oud 25-01-2002, 16:15
TyZZel
TyZZel is offline
Toevallig ik zit nu precies in zo'n bui ....en ik ben altijd bang dat het gaat tegenvallen waardoor het ook tegenvalt. Als je bezig bent besef je dat je ook goed bezig bent en dan denk je bij jezelf: ik mág niet in het oude patroon terugvallen..want NU doe ik goed..en goed doen = goed voor je zelfvertrouwen. Maar het oude patroon voelde zoveel vertrouwder..dat 'paste' op de een of andere manier bij je omdat dat veiliger en bekender was...dat je daar weer in terugvalt. En zo is het circeltje rond natuurlijk.
Ik maak nu een stricte planning met alles waar ik aan moet werken en handel dat stuk voor stuk af..dingen die niet lukken als ik er mijn best voor doe laat ik zitten: die passen niet bij mij..dingen die ik wel kan verbeteren verbeter ik en zo heb je de middenweg gekozen..en hou je het makkelijker vol
Oud 25-01-2002, 21:43
halve gare
halve gare is offline
de afgelopen schooljaar heb ik dat te vaak gedacht. eerst me m'n verjaardag en daarna met nieuwjaar ik wilde een nieuwe en goede start maken. ik hoopte de laaste keer eindelijk beter te worden... maar nu zit ik weer thuis met pfeiffer en ik kan gewoon even niets meer positief in zien... het leven heeft geen zin als niets lukt, school wil zelfs al niet meer...
Oud 25-01-2002, 22:22
~*Noa*~
~*Noa*~ is offline
Ja dat heb ik ook wel eens ja... Maar ja mijn volgende doel is alweer inzicht voordat ik klaar ben met een bepaald doel... Oftewel ik blijf gewoon altijd bezig, dromen en denken...
Oud 26-01-2002, 13:58
lithium
lithium is offline
haast nooit, maar dat komt simpelweg omdat ik gewoon niet weet hoe ik het allemaal anders moet aanpakken.
Oud 26-01-2002, 14:02
Verwijderd
ja...
heb nu ook ff een bui waarin ik denk dat ik dit jaar ga halen en dat ik vanaf nu mun hw ga maken enzo... zal toch wel niet lukken mja
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:36
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Mijn antw: ik heb het, vooral de laatste tijd, best vaak, en blijkt altijd heel erg tegen te vallen.
Dit is ook mijn antwoord!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 19:34
basje!
basje! is offline
2 keer gehad: eerst toen ik beslaat schijt te hebben aan alle mensen die mij bekritiseerden en weer gewoon te gaan doen/ denken/ dragen (qua kleding) waar ik zelf zin in heb en dat is gelukt en voel me er prima bij. toen dat ik besloot da ik meer vrienden wou, das ook gelukt, dus er is nog hoop voor jullie!
Oud 29-01-2002, 19:44
odysseus17
odysseus17 is offline
Iets wat ikzelf inderdaad ook nogal eens heb: "vanaf nu ga ik het zo en zo doen!" en "vanaf nu maak ik me daar niet meer druk om!". En soms lukt dat inderdaad, en soms ook niet. Maar ja, dat is met het hele leven: alles gebeurt met vallen en opstaan. Blijf gewoon positief denken en optimistische plannen maken!
Oud 29-01-2002, 19:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k heb het zo: nú ga k leren...

en dan zit ik er klaar voor en dan ga ik alweer wat anders doen...

hopeloos
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 20:20
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
odysseus17 schreef:
Iets wat ikzelf inderdaad ook nogal eens heb: "vanaf nu ga ik het zo en zo doen!" en "vanaf nu maak ik me daar niet meer druk om!". En soms lukt dat inderdaad, en soms ook niet. Maar ja, dat is met het hele leven: alles gebeurt met vallen en opstaan. Blijf gewoon positief denken en optimistische plannen maken!
Mee eens
Oud 29-01-2002, 20:45
proycon
proycon is offline
Heel erg herkenbaar ja... je krijgt constant nieuwe ideeen en bedenkt interessante strategieen om weer "beter" te worden... Maar lang volhouden lukt nooit, wat dan weer op teleurstelling uitloopt... Je weet dat je dingen moet veranderen, vaak weet je zelfs precies wat je allemaal moet veranderen..je hebt echter geen idee hoe Ook al wil je het zo graag, het loopt vaak op mislukking uit... maar laten we in iedergeval niet stoppen met proberen...want dan hebben we zoiezo al gefaald..
Oud 30-01-2002, 09:11
tisje
tisje is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Hebben jullie wel eens het gevoel vanaf nu ga ik alles anders aanpakken, nu heb ik door hoe het beter kan ?
Gevoel vasthouden, voelt lekker.
Oud 30-01-2002, 10:03
pienie
Waarom is het NOOIT gewoon goed?!...
Waarom MOET alles altijd beter?!...

Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 16:44
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
pienie schreef:
Waarom is het NOOIT gewoon goed?!...
Waarom MOET alles altijd beter?!...

ik vind wel dat je altijd moet proberen verder te komen. Dat vind ik trouwens ook beter.
Jij niet?
Oud 30-01-2002, 16:51
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Nah ... ik heb soms van die voornemens en dan heb ik de komende paar uur wel het gevoel dat het goed gaat komen, want " vanaf morgen ga ik hard werken en mijn achterstanden inhalen, geen ruzies meer maken, mezelf accepteren blablabla ", maar dat blijft dan wel bij voornemens.
Oud 30-01-2002, 17:55
pienie
Citaat:
John Sickbock schreef:
ik vind wel dat je altijd moet proberen verder te komen. Dat vind ik trouwens ook beter.
Jij niet?

Naar wat?!...
Naar jezelf?!...
Een beter mens?!...

Ik hoef niet meer verder te komen, ik vind mezelf 'goed' zo...
Ik weet wat ik wil, enz. enz. ...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 18:13
lake bodom
lake bodom is offline
dat heb ik nou ook al
niet goed. want waarschijnlijk blijf ik dit jaar voor de 2e keer in 4 havo zitten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten