Overal in deze wereld zijn trieste verhalen, van mensen met trieste ervaringen, die ze hun hele leven soms achterna blijven zitten. Je vindt ze op dit forum, maar ook bij vrienden/kennissen, in bladen, van horen zeggen... je komt ze op heel veel manieren tegen. Ze zijn er iig, of je ze nu tegenkomt of niet.
Ik heb niet zo'n verleden. Geen enkele traumatische ervaring oid. Dat levert mij vaak het vervelende gevoel op dat ik daarom een of andere
plicht heb iets te presteren, iets te doen... iets extra, omdat ik hierdoor meer mogelijkheden heb dan vele anderen. Niet alleen hierdoor trouwens, ook door verdere omstandigheden heb ik zeer veel mogelijkheden en weinig beperkingen. Ik heb dus het gevoel dat ik daarom meer moet doen dan mensen die dat allemaal minder hebben. Of iig dat het
verkeerd zou zijn als ik daar niet iets heel belangrijks, heel groots, heel goeds of zoiets, mee zou doen. Niet dat ik een of ander id heb wat ik dan wel zou moeten doen, maar toch, het gevoel dat ik iets moet doen, iets extra's, dat is er wel. Dat ik anders alleen maar een parasiet of luilak ofzo zou zijn:
zoveel kansen, en dan nog niet iets mee gedaan? Dat is verkeerd... Kijk eens naar anderen, die een stuk minder kansen hebben, en wat die nog allemaal doen!
Herkennen jullie dit? Wat vinden jullie ervan? Alle commentaar is welkom! Alvast bedankt!
Tijmen