Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
dat heb ik nou ook, maar het vervelende is dat ik ook aan de coke ben dus dan haal ik alles helemaal door elkaar.
was het nou mij geheugen ogf niet. what ver ik krig er nu hulp mee. maar voor dat ik aan die shit was had ik ik een fotografische gegeugen. soms is het handig en soms klote, maar ja, Citaat:
|
Van mij hebben ze gezegd dat ik een fotografisch geheugen heb, maar in hoeverre je dat zelf kunt toetsen en in hoeverre 't waar is, weet ik niet....maar 't boeit me eigenlijk ook niet echt of ik alles kan onthouden wat ik zie...
Er zijn veel belangrijkere dingen voor mij ![]()
||
Citaat:
Maar ik denk niet dat het met een fotografisch geheugen te maken heeft. |
![]() |
|
sommige dingen kan ik nog horen, alle films die ik ooit heb gezien kan ik herinneren als ik ze weer (klein stukje) zie. foto's herken ik na een korte blik, maar ik weet niet meer wat er op staat als je het me zo vraagt, en ook kan ik hele verhalen van leraren herinneren als me specifieke vragen worden gesteld, maar niet zo van: vertel maar...
ik dnek dat heel veel mensen dit kunnen. fotografisch geheugen leek me altijd dat als je 1 keer een seconde een boom zag, je later de blaadjes kon gaan tellen. of ooit een bladzijde kort gezien die je later kon lezen. maar misschien is dat wel een extreme vorm.
|
![]() |
Een fotografisch geheugen is iets anders dan een herinnering.
Bij een ontwikkeld fotografisch geheugen kan je hele bladzijdes van een boek weer voor je zien. Er zijn cursussen voor die je dat kunnen leren, zodat je snel dingen opslaat die van belang kunnen zijn. Het is dus eigenlijk niet zo uitzonderlijk, omdat iedereen het kan. Maar een herinnering aan een film is iets anders dan een fotografisch geheugen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
what ever, dit zal ik ooit nooit vergeten. ik heb het opgeslagen in mijn geheugen, nou gaat vanzaelf. but what ever, gozer op foto is wel lekker.
|
![]() |
pi=3,14159265358979323846264338327950288419716939937510582097494459230 7816406208998628034825342117067982148086513282306647093884509660582231 7253594081284811174502
dit is het getal pi in 160 decimalen leerde ik 6 jaar geleden es in 30 minuten uit mn hoofd uit pure verveling en ben het nooit meer vergeten
||
Citaat:
![]() Als je die talenten hebt, dan ga je er toch niet te koop mee lopen??? Maar dan gebruik je ze...althans zo denk ik erover ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
het boeid je gewoon simpel weg niet! tenminste dat is het bij mij!
|||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik ken pi echt uit mijn hoofd, maar kom niet verder dan 3.1415926536. Heb het nooit geleerd, bleef me gewoon ff bij. Op school hanteren ze meestal maar 7 decimalen, zijnde 3.1415927 ![]() Als je pi in een spreadsheet opvraagt en je het veld op genoeg decimalen zet, kun je pi in z'n volle glorie bewonderen ![]() Dus elke idioot kan dit hier plaatsen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
hadden ze pi niet al eens tot een miljoenste decimaal uitgerekent? (and counting)
![]() ![]()
|
![]() |
Tis wel verrot handig met repetities duits (die ik had in de derde) de rijtjes letterlijk in je hoofd op te slaan (kwestie van ernaar kijken) en dat gebruiken op de repetitie terwijl je bij god nog steeds niet weet HOE die grammatica nu in elkaar zit
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik kan wel snel dingen uit mijn hoofd leren, maar kan niet beweren dat ik een fotografisch geheugen heb ![]() Een woordjeslijst van ongeveer 100 woorden in het Engels was meestal een kwestie van 3 keer doorlezen. Zelfs bij een rotvak als geschiedenis was dit het geval. Ik las gewoon het hoofdstuk een aantal keren door en dat was genoeg voor een 7 ![]() Probleem was echter wel dat ik vaak te lui was om het ueberhaupt wel goed door te lezen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik heb het ook, ik ben erop getest bij het Riagg. Daar kwamen ze inderdaad tot de conclusie dat ik min of meer een fotografisch geheugen heb(ben daar ook getest op hoogbegaafdheid en dat ben ik dus ook is daar gebleken). En als ik iets 1 keer gezien heb, bijvoorbeeld een serie, hoef ik die niet weer te zien. Ik kan alles soms tot op het woord precies omhoog halen. Maar als ik het echt nodig heb, zoals met woordjes leren dan werkt het niet. Maar een film kan ik soms helemaal in mijn eentje naspelen zowat. En een 10-cijferige cijfercode is ook geen probleem na hem 4 keer te hebben bekeken... Maar zoals ik al zei, is dit vooral cijfers, echt woordjes onthouden is voor mij moeilijker(nou leer ik die nog steeds vrij snel...) En als iemand iets tegen mij zeg kan ik dat weken later nog tot op de letter precies nazeggen...
Volgens mij is een groot nadeel van het fotografische geheugen dat je leert waar bijvoorbeeld iets staat, en niet echt wat er staat. Dat vind ik tenminste. Ik onthou meer de volgorde van woordjes als ik die moet leren. Dan kan ik de volgorde van de woordjes opdreunen en niet de betekenis ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij woordjeslijsten associeer ik de vreemde benaming altijd met iets wat ik al ken, waardoor ik voor mezelf kan verklaren 'waarom' de benaming als zodanig luidt. En dan onthou ik hem ook gemakkelijk ![]() De volgorde ben ik meestal helemaal kwijt. Zelfs nu kan ik nog steeds niet perfect rekentafels opzeggen ![]() Daarmee viel ik al vroeg op de basisschool op, omdat ik het 'begreep' en niet uit mijn hoofd had geleerd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Hersens trainen en nooit meer iets vergeten Verwijderd | 2 | 22-05-2012 16:14 | |
Psychologie |
ander woord voor fotografsich geheugen.. Verwijderd | 20 | 26-04-2005 14:11 | |
De Kantine |
Een geheugen als een zeef! Wawl | 100 | 28-11-2004 12:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Moslims opgeroepen A'dam te mijden op Koninginnedag Gatara | 200 | 01-05-2004 02:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is de mens een dier? Kirk22 | 37 | 19-08-2002 01:04 |