Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2002, 09:11
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Had gevoel dat ik iemand gevonden had waar ik mee kon praten. Alles ging tamelijk goed... Tot dat ik iets belangrijk verzweeg. Niet dat ik het niet wou zeggen... Maar gewoon... Ik KON het nu eenmaal niet zeggen.

Ik kan van kleins af aan nx zeggen. Zelfs de domste dingen hou ik voor mezelf... Wrom weet ik juist niet... In sommige gevallen omdat ik niemand wil kwetsen, soms ook omdat ik niemand wil kwetsen... Maar meestal, omdat ik niet weet HOE ik het iemand moet vertellen.

Kan vaag klinken... Mja... Don't Like This

Oud 03-02-2002, 09:35
Unexplained
Unexplained is offline
Tja, je HOEFT niet alles te vertellen natuurlijk.
Sommige problemen los je het beste in je eentje op, terwijl je voor andere problemen gewoon andere mensen nodig hebt.

Als ik je verhaal een beetje begrijp is het iets dat best wel 'diep' is. De ander zal echt wel begrijpen dat je het moeilijk vindt om te vertellen. Probeer het anders eerst een op papier te zetten in een kort verhaaltje. Dat doe ik ook altijd als ik ergens mee zit: dan ga ik naar het strand, naar het bos of wat dan ook om eens lekker uit te waaien; ik neem mijn kladblok mee; en schrijf er dan een kort verhaaltje over. Dat laat ik dan vervolgens lezen door de mensen die ik het toevertrouw en zo komt alles de goede kant op.

Succes!
En als je verdere conversatie wenst, ben ik te bereiken op pim@scholieren.com (email/msn) of ICQ (47515512).
Oud 03-02-2002, 10:01
Hannibal
Hannibal is offline
Bij mij andersom
De waarheid is belangrijk, kwetsen doen jij niet, dat doet die persoon zelf.
Oud 03-02-2002, 10:11
timonx
timonx is offline
Meestal durven mensen niet direct het hele verhaal te vertellem, wat meestal wel begrijpenlijk is omdat ze bang zijn voor de reactie. Het is dan aan de andere persoon om je op je gemak te stellen en om dat beedje achter gebleven informatie los te peuteren. Meestal merk je dat wel aan de manier waarop mensen je dingen vertellen.

Ik denk dus niet dat je iets fout hebt gedaan maar je moet er wel rekening mee houden dat als je maar eem gedeelte van je verhaal verteld sommige mensen teleurgesteld kunnen worden als ze het hele verhaal horen het ligt natuurlijk aan de persoon waaraan je iets verteld in hoeverre je dat doet en dat heeft ook een beedje met evrtrouwen te maken.
Oud 03-02-2002, 10:18
Stijn
Stijn is offline
Ik begrijp je volkomen, vroeger had ik dat probleem ook. Soms kan non-verbale taal zoveel meer zeggen dan alle woorden van de wereld samen. Waarom moet je het niet altijd in woorden uitdrukken als die woorden dan terug verkeerd kunnen opgevat worden. Als je het echt niet kan zeggen misschien kan je het dan gewoon neerpennen.
Oud 03-02-2002, 10:54
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Dat heb ik de laatste tijd ook, nou ja, als ik er zo over nadenk heb ik het eigenlijk altijd al gehad, alleen komt het nu meer in de dagligt omdat ik nu veel problemen heb en dus eigenlijk zou moeten praten.

Ik wil dan ook wel iets zeggen ( soms natuurlijk ook niet ), maar kan het gewoon niet. Ik weet niet waarom, ik heb dan af en toe ook precies in mijn hoofd wat ik zou willen zeggen en op welke manier, maar het blijft alleen in mijn hoofd.
Oud 03-02-2002, 11:01
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Citaat:
timonx schreef:
Meestal durven mensen niet direct het hele verhaal te vertellem, wat meestal wel begrijpenlijk is omdat ze bang zijn voor de reactie. Het is dan aan de andere persoon om je op je gemak te stellen en om dat beedje achter gebleven informatie los te peuteren. Meestal merk je dat wel aan de manier waarop mensen je dingen vertellen.

Ik denk dus niet dat je iets fout hebt gedaan maar je moet er wel rekening mee houden dat als je maar eem gedeelte van je verhaal verteld sommige mensen teleurgesteld kunnen worden als ze het hele verhaal horen het ligt natuurlijk aan de persoon waaraan je iets verteld in hoeverre je dat doet en dat heeft ook een beedje met evrtrouwen te maken.

Maar doordat ik het niet heb kunnen vertellen, ben ik wel men beste maatje kwijtgespeeld...

Oud 03-02-2002, 18:17
timonx
timonx is offline
Citaat:
Saartje_16 schreef:

Maar doordat ik het niet heb kunnen vertellen, ben ik wel men beste maatje kwijtgespeeld...
Als het ene echt maatje van je is is de kans dat het goedkomt 100% anders kan ik het geen echt maatje noemen iedereen maakt toch wel eens fouten en als je dat elkaar niet meer kan vergeven vraag ik me af in hoeverre jullie dan wel echte maatjes waren.

Probeer het goed te maken en ik denk dat je zelf wel weet hoe je dat het beste kan doen en misschien nog wel belangrijker probeer uit te elggen waarom je datgene niet kon vertellen.

Reageren

Regels voor berichten