Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2003, 00:47
Rufus
Rufus is offline
Aan iedereen die er last van heeft.

no worries
De lente komt er weer aan.

't gevoel is op te wekken door in de zon te lopen en te kijken of er nog beesten leven in het bos.

succes met leven !
Oud 27-02-2003, 07:50
Verwijderd
't is lief dat je zo iets post, maar het forum is niet bedoeld voor mededelingen, voor deze ene keer zal ik hem open laten (misschien heeft iemand er ook nog iets aan en/of kan iemand er iets aan toevoegen), maar een volgende keer kun je misschien beter een soort 'stelling' posten.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 07:52
Verwijderd
Muziek

Luister naar de muziek

Ja de muziek!

..

Hoe harder hoe beter

..

Het leven is muziek? Muziek is leven?

Equivalentie aller aard? Wooha!

..

Neurofysicale impulsen in het brein zijn ritmisch van aard. Het hart is ritmisch.

Ritme .. wooha! Leven is ritmisch!

..

Muziek! Muziek! Muziek! Muziek!

Voel je je een beetje dood? Luister muziek!

Nee, ik ben niet gek :/
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 08:23
Marcade
Marcade is offline
Hoe harder hoe beter?

Nee echt niet.

Vinden de onderburen niet leuk en zij is nu al drie keer langsgeweest met het excuus van "ja als we de muziek hoorden was het niet zo erg; maar we horen alleen die verdomde bas en dat is irritant he?" .. "Okee, ik zal volgende keer de bas lager zetten en het volume hoger."

Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
"Okee, ik zal volgende keer de bas lager zetten en het volume hoger."
Ja maar .. ik luister geen trance op het moment

Dat komt later weer, als ik emotioneel weer een beetje bovenop ben. Ooit

Oeh ik voel me rot. Oeh ik ben alleen. Oeh ik denk steeds weer aan haar But she can't stand the sight of me

*zet muziek harder*

..

27
64
?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:23
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Oeh ik voel me rot. Oeh ik ben alleen. Oeh ik denk steeds weer aan haar But she can't stand the sight of me
Je kan ook gewoon trance opzetten en daardoor misschien weer ietsjes beter voelen?

Je zit toch niet naar donkere depressieve rommel te luisteren he?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Je zit toch niet naar donkere depressieve rommel te luisteren he?
Valt mee

Matchbox 20 houdt er nog best positieve toontjes op na Alleen de teksten spreken van tragiek *herkenning*

Something is wrong with the sum of us
That I can't seem to erase
How can I be the only one
Without a smile on my face

..

You show your pain like it really hurts
And I can't even start to feel mine
Well, I'm standing in place
With my head first and I shake, I shake
I see your progress stretched out for miles and miles

..

You're laughing out loud
At just the thought of being alive, yeah
And I was wondering
Could I just be you tonight

Muziek drukt gevoel uit, gevoel is ook leven, net als muziek. Ik voel me zo dood, ik wil leven!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:37
Marcade
Marcade is offline
Aftrekken wil ook wel is helpen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Aftrekken wil ook wel is helpen.
Gisteren nog gedaan. Maarjah, die paar seconden waarin je klaarkomt zijn zo kort
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:51
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Gisteren nog gedaan. Maarjah, die paar seconden waarin je klaarkomt zijn zo kort
Das waar, maar de behoefte naar vrouwelijke warmte word dan wel minder voor een .. um .. half uurtje ..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Das waar, maar de behoefte naar vrouwelijke warmte word dan wel minder voor een .. um .. half uurtje ..
Ow?

Ik wil dan juist lekker zwoel zwetend tegen elkaar liggen

In my dreams :/
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:53
Verwijderd
Voer persoonlijke gesprekken ajb op een andere plek (mail/msn/pm/enz), ook omdat het steeds meer offtopic gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:55
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
Ow?

Ik wil dan juist lekker zwoel zwetend tegen elkaar liggen
Dus eerst aftrekken en dan zwoel zwetend tegen een meisje aanliggen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:55
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Voer persoonlijke gesprekken ajb op een andere plek (mail/msn/pm/enz), ook omdat het steeds meer offtopic gaat worden.
Jij bent geen 38.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Jij bent geen 38.
Dat doet er niks toe. Nou ff kappen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 09:59
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Dat doet er niks toe. Nou ff kappen.
Wat is het topic dan? Winterblues? Winterblues is een vorm van depressie en ******** en ik zitten te bespreken wat je er tegen kan doen, zoals aftrekken.

Ik zie het probleem niet?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:00
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Dus eerst aftrekken en dan zwoel zwetend tegen een meisje aanliggen.
Zij mag het ook doen hoor

Maar goed *buigt nederig tot Noor en blijft nu uit deze topic*
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Wat is het topic dan? Winterblues? Winterblues is een vorm van depressie en ******** en ik zitten te bespreken wat je er tegen kan doen, zoals aftrekken.

Ik voel me helemaal kapot en toch zit ik hier te lachen

Marcade rulez

*scheert nu echt weg en gaat weer werken*
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:

Voor chatten is er een chatbox.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:07
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
in de hoop dat dit topic nog open is als ik klaar ben met typen....
heb ik nog wel een aantal tips om uit de winterblues te komen
(nouja ze stonden in psychologie magazine, een aantal zal ik even overtypen)

Wat kun je innemen tegen een dip?

Sint Janskruid is een van de weinige alternatieve geneesmiddelen waarvan de werking wetenschappelijk is bewezen. Bij een milde depressie is het stofje effectief als de gangbare 'synthetische' middelen. Sint Janskruid is zonder recept te koop bij de drogist. Let wel op, want het middel kan de werking van de anticonceptiepil verstoren. Vrouwen die de pil gebruiken, doen er verstandig aan om voor gebruik contact op te nemen met hun huisarts.

Chocolade maakt je vrolijk. Cacao bevat een soort amfetaminen die een tijdelijk oppeppend effect hebben. Hoe puurder de chocolade, hoe vrolijker je wordt.

Tyrosine is een aminozuur dat via chemische processen je energieniveau kan verhogen en de gevolgen van stress kan verlagen. Aminozuren krijg je vooral binnen door consumptie van eiwitrijk voedsel zoals vis, noten, zuurkool, zuivel en granen.

Tryptofaan is net al tyrosine een aminozuur. Het wordt door de hersenen gebruikt om serotine aan te maken. Serotine speelt een belangrijke rol bij het reguleren van stemming. Een tryptofaanrijk dieet kan helpen je stemming te verbeteren. Belangrijke bronnen van tryptofaan zijn onder andere kwark, melk, vlees, kalkoen, vis, bananen, zilvervliesrijst, linzen en sesamzaad.

en nu hoop ik dat t niet gesloten wordt/is
Oud 27-02-2003, 10:09
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
En wat moet je vooral niet nemen?

cafeïne, nicotine, suikers (snoep) en alcohol

nu ben ik te lui om het verder over te typen
als iemand van een van deze dingen wil weten waarom, dan hoor ik het wel en typ ik het alsnog wel even over.
Oud 27-02-2003, 10:14
Marcade
Marcade is offline
Ik word juist vrolijk door caffeine? (Tenminste, zolang het maar niet koffie is)

Het is ook belangrijk te zorgen dat je in een goed verlichte kamer zit, en als de zon schijnt, even naar buiten te gaan en gedag tegen de zon te zeggen.

En vrolijke muziek opzetten wil ook wel helpen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:19
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ik word juist vrolijk door caffeine? (Tenminste, zolang het maar niet koffie is)
Cafeïne leidt tot een tijdelijke stijging van het adrenalinegehalte in het bloed en dit levert een soort stressreactie op. Stress is een belangrijke veroorzaker van depressies. Vergeet niet dat cafeïne ook in thee en cola zit.

Citaat:
Het is ook belangrijk te zorgen dat je in een goed verlichte kamer zit, en als de zon schijnt, even naar buiten te gaan en gedag tegen de zon te zeggen.

En vrolijke muziek opzetten wil ook wel helpen.
Ja klopt. Wat ik noemde waren de dingen die je kunt innemen . Dus wat je kunt eten

Maar idd, licht helpt en sporten helpt. En het schijnt ook te helpen wanneer je jezelf dwingt om een lach op je gezicht te hebben. Na een tijdje zul je je dan vanzelf beter voelen.. Schijnt...
Oud 27-02-2003, 10:23
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ciskaatje schreef:
Cafeïne leidt tot een tijdelijke stijging van het adrenalinegehalte in het bloed en dit levert een soort stressreactie op. Stress is een belangrijke veroorzaker van depressies. Vergeet niet dat cafeïne ook in thee en cola zit.

Ja klopt. Wat ik noemde waren de dingen die je kunt innemen . Dus wat je kunt eten

Maar idd, licht helpt en sporten helpt. En het schijnt ook te helpen wanneer je jezelf dwingt om een lach op je gezicht te hebben. Na een tijdje zul je je dan vanzelf beter voelen.. Schijnt...
Oh .. maar in een vorm neem je zon ook in. Als je in de zon loopt schijnt je huid Vitamine b oid. te produceren, geloof ik?

Caffeine zorg idd. voor een stijging van adrenaline. Maar adrenaline hoeft toch niet automatisch te betekenen dat je gestressder word? Ik bedoel, adrenaline zocht toch juist voor euforisch prettig gevoel oid? Ik heb nog nooit van iemand gehoord die depressief werd van adrenaline.

En als je forceert te lachen, worden er ook bepaalde stoffen aangemaakt die je beter doen voelen, of je nou *echt* lacht of niet. Heb dat ook wel is ergens gelezen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:28
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Ciskaatje schreef:

Chocolade maakt je vrolijk. Cacao bevat een soort amfetaminen die een tijdelijk oppeppend effect hebben. Hoe puurder de chocolade, hoe vrolijker je wordt.
Heb ooit ergens gelezen dat die stof
je hetzelfde gevoel als verliefd zijn kan geven..
Goed tegen liefdesverdriet ook dus..

Als dit nou eerder was gepost..
Hier is het iig al een paar dagen lekker weer, behalve 's nachts,
zon schijnt, tis redelijk warm,
't leeft weer een beetje buiten..
En wat doe ik? Forummen.. hoe triest.
Hm hm, tis geen winter meer voor mij..
Wat niet wil zeggen dat het binnen niet meer koud is.. *rilt*

Offtopic:
Hm hm, ik praat in mezelf vandaag..
Was ook niet zo'n nuttige post volgens mij..
[edit]
Nee nee, ik praat niet in mezelf,
ik onderbreek mezelf.. :\

Oud 27-02-2003, 10:31
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Oh .. maar in een vorm neem je zon ook in. Als je in de zon loopt schijnt je huid Vitamine b oid. te produceren, geloof ik?
Vitamine d dacht ik.
Citaat:
Marcade schreef:

Caffeine zorg idd. voor een stijging van adrenaline. Maar adrenaline hoeft toch niet automatisch te betekenen dat je gestressder word? Ik bedoel, adrenaline zocht toch juist voor euforisch prettig gevoel oid? Ik heb nog nooit van iemand gehoord die depressief werd van adrenaline.
Denk dat dat per persoon verschilt..
De 1 stresst eerder dan de ander..
ofzo
Citaat:
Marcade schreef:

En als je forceert te lachen, worden er ook bepaalde stoffen aangemaakt die je beter doen voelen, of je nou *echt* lacht of niet. Heb dat ook wel is ergens gelezen.

Is dàt het geheim van blij zijn dan..
*forceert glimlach*
^mijn gezicht
Oud 27-02-2003, 10:35
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Vitamine d dacht ik.

Denk dat dat per persoon verschilt..
De 1 stresst eerder dan de ander..
ofzo

Is dàt het geheim van blij zijn dan..
*forceert glimlach*
^mijn gezicht
Vitamine D zorgt voor een beter zicht, dacht ik. Vitamine B word oa. gebruikt voor je huid. Meestal hoor je ook dat als je acne problemen hebt, je Vitamine B moet slikken.

Wat is Betamethason?

Jij woont ook in Den Haag
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:44
Verwijderd
Tijdens het sporten wordt er ook een stofje in je hersenen aangemaakt waardoor je je beter voelt...ben weer ff de naam van het stofje kwijt (zit volgens mij ook in antidepressiva).
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:45
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Ik denk dat ik toch mag aannemen dat psychologie magazine geen onzin schrijft. Maar ik moet toegeven dat ik bij adrenaline ook eerder denk aan iets opwekkends, dan aan iets wat je depressiever maakt.
Ik dacht altijd dat adrenaline tegen stress hielp, dus dat je met te weinig adrenaline juist gevoeliger was voor depressie.
Ik zal het eens opzoeken
Oud 27-02-2003, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Vitamine D zorgt voor een beter zicht, dacht ik. Vitamine B word oa. gebruikt voor je huid. Meestal hoor je ook dat als je acne problemen hebt, je Vitamine B moet slikken.
't gaat wel om vitamine D:
Citaat:
Het afgelopen weekeinde bood een uitgelezen kans veel vitamine op te nemen. Niet door iets speciaals te eten, maar gewoon door buiten in de zon te zijn. Tien minuten zon op het gezicht op een zonnige dag is gemiddeld al voldoende om de dagelijkse behoefte aan vitamine D op te doen. Daarentegen zijn op een grauwe, winterse dag twee uur net genoeg.

Door het ultraviolette deel van het zonlicht verandert een bepaald type cholesterol net onder de huid in een vitamine D, cholecalciferol. Pas in de lever en de nieren wordt deze vitamine echt actief en helpt dan bij de opname van calcium, dat noodzakelijk is voor gezonde botten. Een gebrek aan vitamine D tijdens de groei kan rachitis (Engelse ziekte) veroorzaken; kromme ledematen en andere vergroeiingen van de botten. De ziekte kwam op ten tijde van de industriele revolutie; kinderen moesten in fabrieken werken en kregen eiwit-arm voedsel. Als ze al buiten kwamen, dan werd de zon nog half verduisterd ook, door de rook uit de fabrieken.
http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_d.htm
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:46
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Kan best, heb er totaal geen verstand van..
Dacht alleen gelezen te hebben dat je
huid vitamine D aanmaakt als het in de zon zit.

Citaat:
Marcade schreef:

Wat is Betamethason?
Als gebruiksmiddel: een ingrediënt van een medicijn
tegen eczeem op mn hoofd..
Als forummer: raar, vaag, slaperig,
vul zelf maar in.

Citaat:
Marcade schreef:

Jij woont ook in Den Haag
Ja.. jij ook zie ik. Waar van Den Haag woon jij..? *begint met plannen voor stalkactie*
Oud 27-02-2003, 10:47
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
't gaat wel om vitamine D:

http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_d.htm
Ok.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:48
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Tijdens het sporten wordt er ook een stofje in je hersenen aangemaakt waardoor je je beter voelt...ben weer ff de naam van het stofje kwijt (zit volgens mij ook in antidepressiva).
Doordat je bezig bent oid?
Oud 27-02-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Endorfine: vrolijk sporten
Waar: hersenen
Functie: pijnstillend en gelukkig makend
Endorfine wordt in de hersenen aangemaakt. Het werkt eigenlijk als morfine en heroïne: het is pijnstillend en verslavend. Hoe u zich goed kunt voelen met endorfine? Heel simpel: sporten! Als u bijvoorbeeld elke dag hardloopt, maakt u veel endorfine aan. Hierdoor voelt u zich prettig en loopt u kilometers door. Doet u het dan een week niet, dan kunt u chagrijnig worden. Van endormorfine wordt je bovendien vrolijk. Als je lacht, komt in de hersenen endorfine vrij, wat een gelukzalig gevoel geeft.
lmd
Met citaat reageren
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Kan best, heb er totaal geen verstand van..
Dacht alleen gelezen te hebben dat je
huid vitamine D aanmaakt als het in de zon zit.

Als gebruiksmiddel: een ingrediënt van een medicijn
tegen eczeem op mn hoofd..
Als forummer: raar, vaag, slaperig,
vul zelf maar in.

Ja.. jij ook zie ik. Waar van Den Haag woon jij..? *begint met plannen voor stalkactie*
Juh, Leonoor is zo lief geweest om het ff op te zoeken. Het is inderdaad Vitamine D. Dan heeft mijn moeder altijd me voorgelogen.

Betamethason tegen eczeem, okee. Op de foto zie'k niks, maar ja, je bent ook ver weg op de foto.

galvanistraat bij laan van meerdervoort.
Met citaat reageren
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Doordat je bezig bent oid?
nouja bezig zijn. Je bent meestal wel met iets bezig
maar door te sporten wordt er idd een bepaalde stof aangemaakt, waar je je beter van gaat voelen.
Oud 27-02-2003, 10:51
Verwijderd
Over chocolade:

Citaat:
Serotonine: een blij gevoel
Waar: hypothalamus (in de hersenen)
Functie: bepaalt uw goede humeur
Serotonine is bepalend voor de gemoedstoestand. U wordt er blij van. Prozac, een bekend middel tegen depressie, zorgt er bijvoorbeeld voor dat het lichaam zoveel mogelijk serotonine vasthoudt. U heeft vast wel eens gehoord dat er een gelukshormoon in chocolade zit.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:51
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
lmd
Endorfine, dat was het.

En daar staat dus ook over dat geforceerd lachen!! ...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Offtopic: Huh, das eng, daar vlakbij heeft m'n vriend stage gelopen...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:52
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
lmd
staat er misschien ook iets op over adrenaline?
Oud 27-02-2003, 10:55
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Offtopic: Huh, das eng, daar vlakbij heeft m'n vriend stage gelopen...
Wat is er eng aan? De laan van Meerdervoort is best lang
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Juh, Leonoor is zo lief geweest om het ff op te zoeken. Het is inderdaad Vitamine D. Dan heeft mijn moeder altijd me voorgelogen.
Over vitamine B:
http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b.htm
http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b1.htm
http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b3.htm
http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b6.htm
http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b12_1.htm
http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b12_2.htm

Is idd wel belangrijk voor je huid, maar heeft weinig (niks) met de zon te maken. Wel met (orgaan)vlees (iemand die aflevering van crime scène investigation over orgaanvlees gezien? )), vis, eieren, zuivel, bonen, granen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Ciskaatje schreef:
staat er misschien ook iets op over adrenaline?
Citaat:
Adrenaline: bij stress en angst
Waar: bijniermerg
Functie: maakt alert
Adrenaline komt vrij bij stress en angst. Het maakt u alert. Adrenaline zorgt ervoor dat de bloedvaten vernauwen en het hart sneller gaat kloppen. Schrikt u 's nachts wakker van een klapperende deur of voetstappen? Dan klopt uw hart sneller, gaan de bloedvaten dicht (waardoor u een bleek gezicht krijgt) zodat er meer bloed in de bloedsomloop kan vloeien en bent u klaar om snel te reageren.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Wat is er eng aan? De laan van Meerdervoort is best lang
Offtopic: Joh
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:58
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Offtopic: Joh
Jah maar nu heb je nog steeds niet beantwoord waarom het nou eng is? Wil je nog iets engs horen? Ik woon in Nederland; net als jou!!!!!! AAAAAA
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 10:58
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
lmd
Dat lachen, is dat spontaan lachen,
of telt neplachen ook mee?
*krijgt spierpijn*

Citaat:
Marcade schreef:

Betamethason tegen eczeem, okee. Op de foto zie'k niks, maar ja, je bent ook ver weg op de foto.

Niet lief van je moeder..
Maar je kon het ook zelf uit zoeken, je bent al oud..

Tis al over. (heb er iig niet veel last meer van)

Laan van meerdervoort..
zou daar ooit een project gaan doen..
(laan van meerdervoort is btw lang..
(wat je al zei) midden, begin, of einde? )
Citaat:
Marcade schreef:
Jah maar nu heb je nog steeds niet beantwoord waarom het nou eng is? Wil je nog iets engs horen? Ik woon in Nederland; net als jou!!!!!! AAAAAA
Net als jij?

*kapt met onzinnige posts*

Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:04
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
*krijgt spierpijn*

Niet lief van je moeder..
Maar je kon het ook zelf uit zoeken, je bent al oud..

Tis al over. (heb er iig niet veel last meer van)

Laan van meerdervoort..
zou daar ooit een project gaan doen..
(laan van meerdervoort is btw lang..
(wat je al zei) midden, begin, of einde? )
Alle vormen van lachen. Ook neplachen.

Ik heb nooit echt de behoefte gehad om het uitgebreid uit te zoeken.

Gelukkig dat het over is; dat is vrij snel dan, je bent nml. nog vrij jong.

Iedereen vind ineens de Laan van Meerdervoort eng. . In het midden ergens. Bij de Conradkade. Er is ook een politiebureau en een C1000 in de buurt. Ik neem elke morgen tram 3 naar het station en daar de trein naar Zoetermeer. Wat voor project zou je gaan doen dan?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:04
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Adrenaline: bij stress en angst
Waar: bijniermerg
Functie: maakt alert
Adrenaline komt vrij bij stress en angst. Het maakt u alert. Adrenaline zorgt ervoor dat de bloedvaten vernauwen en het hart sneller gaat kloppen. Schrikt u 's nachts wakker van een klapperende deur of voetstappen? Dan klopt uw hart sneller, gaan de bloedvaten dicht (waardoor u een bleek gezicht krijgt) zodat er meer bloed in de bloedsomloop kan vloeien en bent u klaar om snel te reageren.
Citaat:
stress zorgt voor adrenaline.
cafeïne zorgt voor meer adrenaline.
dus de gevolgen van stress en cafeïne zijn dus ongeveer hetzelfde, dezelfde stof wordt gemaakt.
en aangezien stress niet goed voor iemand is, is cafeïne dat ook niet
ofzo

hmm maar als stress voor adrenaline zorgt, hoeft adrenaline toch niet meteen voor stress te zorgen? of is het negatieve v/d stress juist de adrenaline?
Oud 27-02-2003, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
*krijgt spierpijn*
'k zou het eerlijk gezegd niet weten...staat er niet bij (tis een site over de overgang ).

Enneh, Marcade: tja, maak er zelf maar iets van.

*stopt nu ook met onzinnige reacties*
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Ciskaatje schreef:
hmm maar als stress voor adrenaline zorgt, hoeft adrenaline toch niet meteen voor stress te zorgen? of is het negatieve v/d stress juist de adrenaline?
Er staat toch ook nergens dat adrenaline voor stress zorgt? Stress zorgt voor adrenaline en adrenaline zorgt voor de lichamelijke kenmerken (hart klopt sneller, bloedvaten gaan dicht (waardoor je een bleek gezicht krijgt) zodat er meer bloed in de bloedsomloop kan vloeien en je klaar bent om snel te reageren) die bij stress horen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten