Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je zit toch niet naar donkere depressieve rommel te luisteren he? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Matchbox 20 houdt er nog best positieve toontjes op na ![]() Something is wrong with the sum of us That I can't seem to erase How can I be the only one Without a smile on my face .. You show your pain like it really hurts And I can't even start to feel mine Well, I'm standing in place With my head first and I shake, I shake I see your progress stretched out for miles and miles .. You're laughing out loud At just the thought of being alive, yeah And I was wondering Could I just be you tonight ![]() Muziek drukt gevoel uit, gevoel is ook leven, net als muziek. Ik voel me zo dood, ik wil leven! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Marcade rulez ![]() *scheert nu echt weg en gaat weer werken* |
![]() |
|
in de hoop dat dit topic nog open is als ik klaar ben met typen....
heb ik nog wel een aantal tips om uit de winterblues te komen (nouja ze stonden in psychologie magazine, een aantal zal ik even overtypen) Wat kun je innemen tegen een dip? Sint Janskruid is een van de weinige alternatieve geneesmiddelen waarvan de werking wetenschappelijk is bewezen. Bij een milde depressie is het stofje effectief als de gangbare 'synthetische' middelen. Sint Janskruid is zonder recept te koop bij de drogist. Let wel op, want het middel kan de werking van de anticonceptiepil verstoren. Vrouwen die de pil gebruiken, doen er verstandig aan om voor gebruik contact op te nemen met hun huisarts. Chocolade maakt je vrolijk. Cacao bevat een soort amfetaminen die een tijdelijk oppeppend effect hebben. Hoe puurder de chocolade, hoe vrolijker je wordt. Tyrosine is een aminozuur dat via chemische processen je energieniveau kan verhogen en de gevolgen van stress kan verlagen. Aminozuren krijg je vooral binnen door consumptie van eiwitrijk voedsel zoals vis, noten, zuurkool, zuivel en granen. Tryptofaan is net al tyrosine een aminozuur. Het wordt door de hersenen gebruikt om serotine aan te maken. Serotine speelt een belangrijke rol bij het reguleren van stemming. Een tryptofaanrijk dieet kan helpen je stemming te verbeteren. Belangrijke bronnen van tryptofaan zijn onder andere kwark, melk, vlees, kalkoen, vis, bananen, zilvervliesrijst, linzen en sesamzaad. en nu hoop ik dat t niet gesloten wordt/is
|
En wat moet je vooral niet nemen?
cafeïne, nicotine, suikers (snoep) en alcohol nu ben ik te lui om het verder over te typen ![]() als iemand van een van deze dingen wil weten waarom, dan hoor ik het wel en typ ik het alsnog wel even over.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Maar idd, licht helpt en sporten helpt. En het schijnt ook te helpen wanneer je jezelf dwingt om een lach op je gezicht te hebben. Na een tijdje zul je je dan vanzelf beter voelen.. Schijnt...
||
Citaat:
Caffeine zorg idd. voor een stijging van adrenaline. Maar adrenaline hoeft toch niet automatisch te betekenen dat je gestressder word? Ik bedoel, adrenaline zocht toch juist voor euforisch prettig gevoel oid? Ik heb nog nooit van iemand gehoord die depressief werd van adrenaline. ![]() En als je forceert te lachen, worden er ook bepaalde stoffen aangemaakt die je beter doen voelen, of je nou *echt* lacht of niet. Heb dat ook wel is ergens gelezen. |
![]() |
||
Citaat:
je hetzelfde gevoel als verliefd zijn kan geven.. Goed tegen liefdesverdriet ook dus.. ![]() Als dit nou eerder was gepost.. Hier is het iig al een paar dagen lekker weer, behalve 's nachts, zon schijnt, tis redelijk warm, 't leeft weer een beetje buiten.. En wat doe ik? Forummen.. hoe triest. ![]() ![]() Hm hm, tis geen winter meer voor mij.. Wat niet wil zeggen dat het binnen niet meer koud is.. *rilt* Offtopic: Hm hm, ik praat in mezelf vandaag.. ![]() Was ook niet zo'n nuttige post volgens mij.. [edit] Nee nee, ik praat niet in mezelf, ik onderbreek mezelf.. :\ ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
De 1 stresst eerder dan de ander.. ofzo Citaat:
![]() Is dàt het geheim van blij zijn dan.. *forceert glimlach* ![]() ^mijn gezicht
||
Citaat:
![]() Wat is Betamethason? Jij woont ook in Den Haag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht altijd dat adrenaline tegen stress hielp, dus dat je met te weinig adrenaline juist gevoeliger was voor depressie. Ik zal het eens opzoeken ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Dacht alleen gelezen te hebben dat je huid vitamine D aanmaakt als het in de zon zit. ![]() Citaat:
tegen eczeem op mn hoofd.. ![]() Als forummer: raar, vaag, slaperig, vul zelf maar in. ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Betamethason tegen eczeem, okee. ![]() galvanistraat bij laan van meerdervoort. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Over chocolade:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b.htm http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b1.htm http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b3.htm http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b6.htm http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b12_1.htm http://www.eader.nl/keuken/abc/vitamine_b12_2.htm Is idd wel belangrijk voor je huid, maar heeft weinig (niks) met de zon te maken. Wel met (orgaan)vlees (iemand die aflevering van crime scène investigation over orgaanvlees gezien? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
of telt neplachen ook mee? *krijgt spierpijn* Citaat:
Maar je kon het ook zelf uit zoeken, je bent al oud.. ![]() ![]() Tis al over. ![]() ![]() zou daar ooit een project gaan doen.. ![]() ![]() (laan van meerdervoort is btw lang.. (wat je al zei) midden, begin, of einde? ![]() Citaat:
![]() ![]() *kapt met onzinnige posts*
Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 11:03. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb nooit echt de behoefte gehad om het uitgebreid uit te zoeken. ![]() Gelukkig dat het over is; dat is vrij snel dan, je bent nml. nog vrij jong. ![]() Iedereen vind ineens de Laan van Meerdervoort eng. ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
cafeïne zorgt voor meer adrenaline. dus de gevolgen van stress en cafeïne zijn dus ongeveer hetzelfde, dezelfde stof wordt gemaakt. en aangezien stress niet goed voor iemand is, is cafeïne dat ook niet ofzo ![]() hmm maar als stress voor adrenaline zorgt, hoeft adrenaline toch niet meteen voor stress te zorgen? of is het negatieve v/d stress juist de adrenaline?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Enneh, Marcade: tja, maak er zelf maar iets van. ![]() *stopt nu ook met onzinnige reacties* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Honger Verwijderd | 5 | 14-10-2004 00:55 | |
Psychologie |
Jouw favoriete seizoen Charlottetje | 82 | 12-01-2004 14:49 | |
Muziek |
[heb jij dat ook wel eens?] soort muziek van periode afhankelijk Kinky | 44 | 04-12-2003 18:21 | |
Psychologie |
Als een vriend niet meer verder wil.. Verwijderd | 27 | 27-02-2003 20:11 | |
Liefde & Relatie |
wintertime blues... Methuselah | 37 | 22-11-2002 11:42 | |
Psychologie |
winterdepressie Gwenniej | 4 | 29-04-2002 11:37 |