Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2003, 15:44
Balance
Balance is offline
Met welk sprookje of toneelstuk kan je Cyrano vergelijken?

(Voor de mensen die het verhaal niet kennen: Cyrano is een man (met een enorme neus) die verliefd is op Roxane.
Ook Christian is verliefd op Roxane, maar Christian heeft een ander gebrek: hij kan zijn liefde maar moeilijk uiten.
Cyrano besluit Christian te helpen door liefdesbrieven voor hem te schrijven die onder Christians naam bij Roxane komen.
Veertien jaar na de dood van Christian komt Roxane erachter dat Cyrano al die tijd de brieven van Christian schreef en ik geloof dat ze dan happy achterblijven, maar de afloop weet ik niet zeker).

Maar goed, ik moet dus bepalen op welk sprokje of toneelstuk Cyrano lijkt, maar ik weet het echt niet? Iemand een idee? Als het maar enige argumentatie heeft is het al goed, dus d'r zijn meerdere antwoorden mogelijk.
Oud 17-02-2003, 01:07
Verwijderd
pizzaaaaaaaaaaa"
Oud 17-02-2003, 09:57
coecie
coecie is offline
ze blijven niet happy achter, want dan denkt roxanne, oh ik hou van jou want ik geef meer om het innerlijk en om goede dichtkunst dan het uiterlijk. en dan wil ze uit het klooster vertrekken waar ze dan woont. Cyrano gaat dan dood door een list van hoge meneren die ook roxanne willen beminnen, omdat zij de knapste is die bestaat. en roxanne is eeuwig ongelukkig.
Oud 17-02-2003, 16:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
coecie schreef:
ze blijven niet happy achter, want dan denkt roxanne, oh ik hou van jou want ik geef meer om het innerlijk en om goede dichtkunst dan het uiterlijk. en dan wil ze uit het klooster vertrekken waar ze dan woont. Cyrano gaat dan dood door een list van hoge meneren die ook roxanne willen beminnen, omdat zij de knapste is die bestaat. en roxanne is eeuwig ongelukkig.
oh oke

maar is d'r alsnog iemand die weet op welk sprookje / toneelstuk het lijkt?
Oud 20-02-2003, 15:54
Tampert
Tampert is offline
mag je cyrano zelf niet kiezen? lekker makkelijk. Is een sprookje én een toneelstuk tegelijk!

euhm... misschien een vleugje romeo en julia maar echt een vergelijking met een ander toneelstuk kan ik zo gauw niet verzinnen... Misschien nog een ander stuk van shakespeare?

of... als sprookje... zou ik het echt niet weten.
Oud 21-02-2003, 18:17
Balance
Balance is offline
nee, we mochten cyrano zelf niet kiezen.
We kregen nl. een stuk tekst uit cyrano en moesten zeggen waar het mee te vergelijken is. daar krijg je punten voor (het is een opdracht van school en telt mee voor m'n dossier )
Maar goed, ik heb uit eindelijk ook maar romeo & juliet gezegd.

Anderen uit m'n klas hadden óf niks, óf de klokkenluider van de notre dame als antwoord. Maar goed, ik ken dat verhaal helemaal niet, dus hoe had ik het antwoord ooit moeten weten?

Regels voor berichten