Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2003, 19:34
Verwijderd
Ik wil graag weten wat jullie hiervan vinden, eerst zou ik vertellen wat de opdracht was en de gedachte:

Opdracht Kies een onderwerp (zoals: natuur, sport, emotie, etc.) Ik heb gekozen voor emotiel. En ga hiermee een 'kunstwerk' maken, kies zelf je materiaal, kleur, grootte etc. Het is de bedoeling dat hoe meer dingen je gemaakt hebt hoe beter het er uit komt te zien. Dit is de eerste die ik gemaakt heb.

Gedachte: 2verschillende emoties naar elkaar toe brengen. Hoe wil ik de emoties laten zien: door middel van kleur(contrast), vorm, symbolisering.

De foto's zijn met een webcam gemaakt en niet echt met mooie achtergrond. Het zijn meerdere foto's zodat je het van alle kanten kan zien

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2003, 22:04
Verwijderd
Wow....
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 23:09
Nate
Nate is offline
Het zal hier wel niet om de foto's gaan, hm?

Ik vind het wel oké, eerlijk gezegd. Hier steekt zoveel meer in... Compositietechnieken en 'fashion' hecht ik weinig waarde aan, zoals het geval bij je andere topic. Maar hier gaat het om het 'correct' manipuleren van materialen en ruimtelijk inzicht. Vandaar ook dat de kleuren me niet speciaal boeien, noch de vorm (al is 't leuk bedacht), maar dát je dit hebt gemaakt, vind ik iets.

Weet je wat 't is, al die verhaaltjes achter kunstwerken m.b.t. symboliek etc. dat vind ik allemaal zo wanhopig. 'T is zo ook wel mooi. Een zwart vel papier kan prachtig een donkere kamer weergeven, maar ik vind d'r niks aan.

Kwestie van instelling, I guess. Statisfied?
Oud 27-02-2003, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:
Het zal hier wel niet om de foto's gaan, hm?

Ik vind het wel oké, eerlijk gezegd. Hier steekt zoveel meer in... Compositietechnieken en 'fashion' hecht ik weinig waarde aan, zoals het geval bij je andere topic. Maar hier gaat het om het 'correct' manipuleren van materialen en ruimtelijk inzicht. Vandaar ook dat de kleuren me niet speciaal boeien, noch de vorm (al is 't leuk bedacht), maar dát je dit hebt gemaakt, vind ik iets.

Weet je wat 't is, al die verhaaltjes achter kunstwerken m.b.t. symboliek etc. dat vind ik allemaal zo wanhopig. 'T is zo ook wel mooi. Een zwart vel papier kan prachtig een donkere kamer weergeven, maar ik vind d'r niks aan.

Kwestie van instelling, I guess. Statisfied?
ik kan wel snappen dat je er niks aan vind, maar emoties beinvloeden je gevoel (of je dat nou wilt of niet)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 23:14
Questor
Questor is offline
Puik werk Vame :>
Oud 27-02-2003, 23:16
Nate
Nate is offline
Citaat:
vame schreef:
ik kan wel snappen dat je er niks aan vind, maar emoties beinvloeden je gevoel (of je dat nou wilt of niet)
Mwah, ik bekijk 't liever andersom... Je gevoel beinvloedt je emoties. En hoe graag je 't ook wilt, soms kun je een gevoel niet overbrengen op een ander, ook niet door kunst.
Oud 27-02-2003, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:
Mwah, ik bekijk 't liever andersom... Je gevoel beinvloedt je emoties. En hoe graag je 't ook wilt, soms kun je een gevoel niet overbrengen op een ander, ook niet door kunst.
laten we het zo zeggen.. kleuren beinvloeden je emotie/gevoel en hoe je iets ziet
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 23:22
Nate
Nate is offline
Citaat:
vame schreef:
laten we het zo zeggen.. kleuren beinvloeden je emotie/gevoel en hoe je iets ziet
Ik ben maar een simpele boerenjongen, lieve schat, zo genuanceerd ben ik niet.
Oud 27-02-2003, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Nate schreef:
Ik ben maar een simpele boerenjongen, lieve schat, zo genuanceerd ben ik niet.
simpel voorbeeld... je slaapkamer... verf je hem zwart of verf je hem wit... zwart verkleint, wit vergroot en maakt ruimte... in een ruimere ruimte voel je je minder benauwd en vrij, in een krappe kleine ruimte voel je je ingesloten en benauwd...
als jij een meisje die er leuk uitziet helemaal in bijv. het roze ziet en je ehbt een hekel aan roze dan zegt je emotie dat het meisje niet zo knap is dan dat ze zou zeggen als ze de perfecte kleuren aan heeft... die wel mooi zijn en minder opvallen...
als je een groen iets ziet... dan is het goed zie je rood staan dan is het fout... etc.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2003, 23:34
Nate
Nate is offline
Citaat:
vame schreef:
simpel voorbeeld... je slaapkamer... verf je hem zwart of verf je hem wit... zwart verkleint, wit vergroot en maakt ruimte... in een ruimere ruimte voel je je minder benauwd en vrij, in een krappe kleine ruimte voel je je ingesloten en benauwd...
als jij een meisje die er leuk uitziet helemaal in bijv. het roze ziet en je ehbt een hekel aan roze dan zegt je emotie dat het meisje niet zo knap is dan dat ze zou zeggen als ze de perfecte kleuren aan heeft... die wel mooi zijn en minder opvallen...
als je een groen iets ziet... dan is het goed zie je rood staan dan is het fout... etc.
Dat klopt, maar dat gaat, vind ik, verder dan emoties. Dat is geconditioneerd reactievermogen, stoppen bij een rood bord. Dat is een mening, roze kleren zijn lelijk. Toch vind ik het geen emotie Maar verder heb 'k 't ook al in een berichtje gestuurd
Oud 27-02-2003, 23:36
Verwijderd
emotie is dat allemaal...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 09:47
Verwijderd
vet ... d'r zit gewoon veel in ofzo.. weet et niet.. tis gewoon relaxed.. misschien door het gevoel wat ik erbij krijg
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
N schreef:
vet ... d'r zit gewoon veel in ofzo.. weet et niet.. tis gewoon relaxed.. misschien door het gevoel wat ik erbij krijg
wow kben echt blij allemaal positieve reacties
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 15:16
p-chez
p-chez is offline
Ik vind de handen mooi gelukt. De houdingen kloppen behoorlijk
Oud 28-02-2003, 18:12
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:
Ik vind de handen mooi gelukt. De houdingen kloppen behoorlijk
jah mag ook wel, aangezien het echte handen zijn van mensen... ingegipst (met van dat ziekenhuis spul en water) hard laten worden en voorzichtig doorknippen.. herstellen, schuren.. heel precies rot werkje, wat snel fout gaat
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:19
Darvan
Darvan is offline
mooi ^_^

de kant op de 2e foto is mooier dan die op de 1e (gladder enzo)
maar vind het rood eigenlijk veel te fel rood om mooi bij de andere kleuren te passen.

en voorderest vind ik die sneetjes onderin (het stukje met heel veel sneetjes) niet echt mooi

maar voorderest mooi gemaakt
Met citaat reageren
Oud 28-02-2003, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Darvan schreef:
mooi ^_^

de kant op de 2e foto is mooier dan die op de 1e (gladder enzo)
maar vind het rood eigenlijk veel te fel rood om mooi bij de andere kleuren te passen.

en voorderest vind ik die sneetjes onderin (het stukje met heel veel sneetjes) niet echt mooi

maar voorderest mooi gemaakt
het was ook niet de bedoeling dat de kleuren mooi bij elkaar paste.. fel rood is de kleur van agressie en de andere kleuren zijn lief.. het moest een goede tegenstelling zijn.. je ziet de kleuren steeds meer naar elkaar toe komen...
en aan de ene kant is het glad, omdat een goede emotie.. zacht, sierlijk en glad is
de andere kant is agressief
maar bedankt voor je commentaar
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 02:13
GRRR
GRRR is offline
ik vind het een beetje eng

Offtopic: misschien omdat ik een beetje trip nu
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 10:29
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef:
ik vind het een beetje eng

Offtopic: misschien omdat ik een beetje trip nu
hoezo eng?
en of eng?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 15:18
Verwijderd
hey mensjus, bekijk dit nog ff
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 21:26
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
vame schreef:
hoezo eng?
en of eng?

leuk maar toch eng. die vorm lijkt op een slang, maar ik ben helemaal niet bang voor slangen het heeft iets afstotends, niet dat het lelijk is. vaag gevoel krijg ik in ieder geval bij wat ik niet kan verklaren. jaja tegengestelde emotie
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 10:52
Verwijderd
Citaat:
GRRR schreef:
leuk maar toch eng. die vorm lijkt op een slang, maar ik ben helemaal niet bang voor slangen het heeft iets afstotends, niet dat het lelijk is. vaag gevoel krijg ik in ieder geval bij wat ik niet kan verklaren. jaja tegengestelde emotie
haha en die naam had ik gewoon ff snel bedacht, kan ik dus wel houden!???
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 11:00
\/ince
\/ince is offline
i like it a lot... mooi kleurgebruik, leuk idee, leuk uitgevoerd, gaaf!
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 11:02
mitchuhl
mitchuhl is offline
Gosjie hoe bedenk je het Kvin ut erg leuk bedacht ! Ik heb verder helemaal niets met kunst (of hoe je dit ook noemt) maar de tegenstellingen zijn me bij het zien hiervan al direct duidelijk
Oud 06-03-2003, 18:58
Verwijderd
ik had op het forum bij be ook wat geschreven, maar daar reageerde ze heel anders

bijv. - maar afgezien van het *duim omhoog* en *middelvinger op* zie ik geen emotie...
- Ik vind het niet mooi. Zoals hierboven al word gezegd: er spreekt weinig emotie uit het beeld.
Bovendien vind ik de kleuren niet mooi. Althans, de kleurcombinatie op zich is wel mooi, maar de kleuren passen niet bij het beeld.

dus wel verschillende reacties gehad, maar jah, tzijn maar belgen he...

http://www.scholieren.be/forum/viewtopic.php?t=5762
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten