Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat kan prima.
Zorg dat XP niet actief is (m.a.w. boot vanaf een diskette/CD-ROM) en vervolgens.. - Laad je SMARTDRV of een ander cacheprogramma (!) - Verwijder je alle hidden bestanden in de root van C - Verwijder je /Program Files/ - Verwijder je /WinNT/ of /Windows/ of hoe je XP-dir ook heet En zie daar; een systeem zónder Windows XP maar mét alle data nog ![]() ![]() |
![]() |
|
Niet met Doberman eens.
Ik zou wel een backup van de bestanden via het netwerk of een CD rom maken en daarna de HD formateren om helemaal schoon te beginnen. Nooit rotzooi van een ander besturingssysteem laten staan. Zonde van de schijfruimte en je weet nooit wat een schone 98 installatie doet met die zooi. Mijn advies: BACKUPPEN
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja, maar dat werkt dus niet als je je harde schijf voor het grootste gedeelte vol hebt staan.
Bovendien moet je sowieso oppassen met Partition Magic: er wordt nergens gegarandeerd dat het ook goed gaat. Ik heb het ooit gebruikt, en nadat ik m'n PC weer goed draaiend had bleek dat een groot gedeelte van m'n bestanden corrupted was...foutjes in AVI's, MPEG's en MP3's, .EXE's die niet meer wilden starten, etc. Ik ben zelf laatst van 98 naar XP gegaan zonder te formatteren...je kunt op zich best gewoon booten vanaf je 98-CDROM en dan gewoon de Setup draaien. Dan installeren in \WIN98 i.p.v. \WINDOWS en alle routines afwerken. Als je daarmee klaar bent en gefinetuned hebt kun je je ouwe \WINDOWS gewoon weggooien |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb laatst een aantal van m'n DiVX-films van één naar de andere PC overgezet en heb dat getimed...het waren zes films met een totale grootte van 4.550 Mb, en daar heb ik iets minder dan tien minuten over gedaan, hetgeen neerkomt op een totale overdrachtssnelheid van ongeveer 8 Mb/sec. Dat is helemaal geen onrealistische waarde ook. Ik werk met twee El Cheapo (Realtek RTL8139) 100Mbit kaartjes en een crosscable. Wat heel veel uitmaakt, is als je tussen twee versies van Windows netwerkt. Toen ik op één van beide PCs nog 98SE had staan, haalde ik nooit meer dan 3-4 Mb/sec. Nu met beide PCs draaiend onder XP zit ik altijd tussen de 7 en 8 Mb/sec. Misschien een reden om over te stappen op XP ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 13 GB = 13.312 MB --> 13.312/ (3*60) = 73,95 --> 13.312/ (4*60) = 55,46 Zit m'n uur toch aardig die richting op ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien heeft hij sindsdien het topic wel niet meer geopend... Nee wacht, dat is onmogelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |