Advertentie | |
|
![]() |
|
deels is het gekomen omdat er veel mensen op dit forum er over lazen omdat ze er anders volgens mij nooit op waren gekomen
majah dat ff ter zijde het is een beetje van psychische pijn om te zetten is fysieke pijn waardoor je je even beter voelt en naarmate je het meer en meer doet word het een soort verslavind en kan je er niet met ophouden en dan doe je het zoals mij opdenduur zelfs in de klas enzo als je je een beetje kut voelt en begin je steeds dieper en dieper te snijden en raak je er zelfs deels gefixeerd door maar oorspronkelijk is het (bij mij toch) om de innerlijke pijn te vergeten |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
WAT EEN BULLSHIT!!! Je bent 'ermee begonnen', alsof je van plan bent ermee door te gaan, alsof het verdomme een carrière is.. ![]() Zoek een andere uitlaatklep. Kies niet, net als water, altijd de makkelijkste weg: naar beneden. Citaat:
Ja, het is vast moeilijk, maar je overgeven aan zelf-pijniging zal uiteindelijk alleen maar meer problemen opleveren. Cat
|
![]() |
kben er nie echt mee begonne zo bedoelde ik da nie , ik was in een soort "trance" en ik voelde geen pijn . ik werd wakker met sneejen op men arm. jah kweet het ook niemeer zuh met men leve!!
||
Citaat:
heb ik ook nooit gehad wees gerust je bent er met begonnen beste dat je nu stopt voor je niet meer kan stoppen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
- om de geestelijke pijn niet meer te voelen omdat je gefocust bent op je lichamelijk 'pijn' (*herkenning*)
- omdat (sommige mensen, ik niet iig) het moowj vinden - om jezelf te straffen (*herkenning*) - omdat je dood wil (*herkenning*)
|
Iemand zei tegen mij: Pijn is leuk en Jij moet pijn hebben.
Het waren grapjes, maar voor mij was het wel de waarheid. Nu niet meer gelukkig en je wilt niet weten wat voor opluchting dat is! Je moet niet beginnen met snijden, je moet het gewoon niet doen! Als je bent begonnen, moet je ook ooit een keer weer stoppen en doe dat alsjeblieft zo snel mogelijk!
|
raar
jullie zeggen dat het daarna pijn doet maar dat heb ik zelfs niet het is gewoon het bloed voelen stromen over men armen dat het doet doet eigenlijk soort goed soort opluchting maar het is volgens mij door bevoorbeeld dingen die ik nu zeg dat andere mensen gaan beginnen snijden omdat ze denken dat het helpt omdat er zo veel mensen dat doen en we zouden iets moeten hebben om ze het duidelijk te maken dat het niet goed is |
![]() |
|
snijden oid doe je als afleiding. ik deed t daar om tenminste. de pijn verplaatst je gedachten ofzo. ik weet niet helemaal hoe het werkt. gelukkig is het bij mij nooit erg geweest, op een keer was het echt heel erg, ben ik nogal van geschrokken, een hele goeie vriendin van me ook, die heeft het me verboden ooit nog te doen en ik doe het ook niet meer
![]() ![]() het is echt heel dom om jezelf pijn te doen als je je kut voelt. het is gewoon een kwestie van machteloosheid en daar moet je overheen stappen. het is hartstikke moeilijk maar het moet wel, want je komt er geen stap mee verder. voor iedereen die t doet; stap er over heen, overtuig jezelf hoe onzinnig het is. you can do it !! ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Snijden...
Je kan het heel gemakkelijk afdoen als een simpele oplossing om je problemen uit de weg te gaan, maar toch denk ik dat er bij de meeste mensen een diepere oorzaak is. Het is in de eerste plaats natuurlijk een manier om je geestelijke pijn te vermijden, lichamelijke pijn is ,makkelijker te verwerken dan geestelijke pijn en dat zou ik niet als slecht bestempelen.Wel is het zo dat deze oplossing maar zeer tijdelijk is aangezien de lichamelijke pijn veel korter duurt dan geestelijke pijn.Daardoor zal je jezelf nog veel meer gaan snijden tenzij je op tijd inziet het beter is om je problemen op te lossen dan voor ze weg te lopen.
|
Weet je... als je een jaartje verder bent, en je hebt dat hele jaar gesneden... dan zul je zien hoe erg je jezelf dan zult haten... Je bent 14!! Je hebt nog een heel leven voor je... je wil toch niet voor de rest van je leven met littekens lopen... littekens die nooit meer weggaan... en die je moet verbergen door zowel 's winters als 's zomers kleren te dragen die heel je lichaam bedekken...
Stop er nu mee... alsjeblieft... het is alleen maar beter voor jezelf als je er mee stopt... nu het nog kan... En over je problemen... zoek hulp of vertel desnoods je verhaal hier op het forum... maar ga je alsjeblieft niet snijden... Ook al was het volgens jou in trance... je vindt niet zomaar iets om je te beschadigen... zorg dan iig dat je die voorwerpen niet zo 1,2,3 kan pakken... Zorg voor jezelf!! Sterkte!! Liefs Noa
|
Verwijderd
|
Snijden is een manier om opnieuw in contact te komen met jezelf...net zoiets als 'knijp me, ik denk dat ik droom'. Door jezelf te snijden weet je dat je 'er nog bent'.
Mensen die zichzelf snijden zitten vaak in een (kleine of grote) identiteitscrisis. Ze zijn minder goed in het beginnen en onderhouden van relaties (zowel vriendschappelijk als seksueel) en zijn bang zichzelf 'kwijt te raken'. Door automutilatie krijg je aandacht, ook al is het negatieve (maar negatieve aandacht is ook aandacht). Op die manier raak je je eigen identiteit, je 'zelf' niet kwijt.. Overigens kan automutilatie een uiting zijn van schizofrenie. Ga nu niet meteen denken dat schizofrenie iets te maken heeft met meerdere persoonlijkheden o.i.d. want dat is niet zo. Het wil gewoon zeggen dat je een beetje 'afwijkend' gevoelsleven hebt wat zich dus onder andere uit in een zwak zelfbesef, verlatingsangst en dus moeilijk contact houden met andere mensen. Één op de tien mensen is dusdanig schizofreen dat het opvalt in zijn/haar gedrag...één op de tien van díe groep (dus één op de honderd in totaal) heeft er zoveel last van dat er professionele psychiatrische hulp nodig is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
jezelf snijden muddercutter | 7 | 18-02-2015 14:29 | |
Psychologie |
[stelling] Het idee snijden komt voor de behoefte! Verwijderd | 17 | 07-06-2002 21:20 | |
Psychologie |
tips om niet te snijden.... punk mae | 35 | 06-03-2002 21:15 | |
Psychologie |
Is snijden in? Proud | 14 | 04-03-2002 13:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Snijden! !poisonmind~ | 7 | 18-09-2001 16:10 |