Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2002, 17:37
ongekend
ongekend is offline
messchien is het al es geweest maar ik vraag toch.

waarom snijden sommige mensen zichzelf?
ik ben gistere dermee begonne kweet ook nie waarom het was sterker dan mezelf.
ik denkt door men veeeeeeeeleeeeeee problemen.

alvast bedankt voor eventuele replies!
Oud 06-02-2002, 17:39
Verwijderd
Als je er gister mee begonnen bent stop er dan mee. Ga het niet nog eens doen. Het zorgt enkel voor nog meer problemen. Het lost iig niets op. Zoek liever hulp. Of besteedt de energie aan iets anders, iets beters.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 17:43
juultje17
juultje17 is offline
hey kom op. Jij bent wel sterker ! Gooi alles weg, want er komen tranen van ! Je moet direct stoppen want je gaat van jezelf walgen als je steeds meer littekens ziet komen...stop ! Echt, probeer dat meteen !
succes
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 17:54
fokkie
fokkie is offline
Citaat:
juultje17 schreef:
hey kom op. Jij bent wel sterker ! Gooi alles weg, want er komen tranen van ! Je moet direct stoppen want je gaat van jezelf walgen als je steeds meer littekens ziet komen...stop ! Echt, probeer dat meteen !
succes

Hélemaal mee eens! Laat je door je negatieve ervaringen niet de grond in trappen! Ga jezelf niet nog meer pijn doen! Ik heb andere dingen geprobeerd nu ik het moeilijk heb maar ik realizeer me nu dat ik daar niks mee opschiet. Niemand kan helder denken op moeilijke momenten! Realizeer je dat... Kommop je kunt het, echt waar..
Oud 06-02-2002, 18:28
BlackMystery
BlackMystery is offline
deels is het gekomen omdat er veel mensen op dit forum er over lazen omdat ze er anders volgens mij nooit op waren gekomen
majah
dat ff ter zijde
het is een beetje van psychische pijn om te zetten is fysieke pijn waardoor je je even beter voelt
en naarmate je het meer en meer doet word het een soort verslavind en kan je er niet met ophouden
en dan doe je het zoals mij opdenduur zelfs in de klas enzo als je je een beetje kut voelt
en begin je steeds dieper en dieper te snijden en raak je er zelfs deels gefixeerd door
maar oorspronkelijk is het (bij mij toch) om de innerlijke pijn te vergeten

Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 18:34
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
ongekend schreef:
waarom snijden sommige mensen zichzelf?
Om een uitlaatklep te vinden voor hun emoties, om bloed te zien als bewijs van leven, of als self-punishment.. dr zijn zoveel redenen.. ik deed het vroeger omdat ik mezelf wou straffen voor wie ik was, om me te uiten en als belangrijkste: als ik mezelf flink pijn deed, stopte ik met huilen (van de shock). En gezien ik niet mocht huilen was dat een mooie uitkomst.

Citaat:
ik ben gistere dermee begonne kweet ook nie waarom het was sterker dan mezelf.
Mag ik even hard reageren?
WAT EEN BULLSHIT!!! Je bent 'ermee begonnen', alsof je van plan bent ermee door te gaan, alsof het verdomme een carrière is..
Zoek een andere uitlaatklep. Kies niet, net als water, altijd de makkelijkste weg: naar beneden.

Citaat:
ik denkt door men veeeeeeeeleeeeeee problemen.
Misschien is het dan beter om die 'veeeeeeeeleeeeeeee problemen' stap voor stap aan te pakken?

Ja, het is vast moeilijk, maar je overgeven aan zelf-pijniging zal uiteindelijk alleen maar meer problemen opleveren.

Cat
Oud 06-02-2002, 19:10
ongekend
ongekend is offline
kben er nie echt mee begonne zo bedoelde ik da nie , ik was in een soort "trance" en ik voelde geen pijn . ik werd wakker met sneejen op men arm. jah kweet het ook niemeer zuh met men leve!!
Oud 06-02-2002, 19:22
Verwijderd
Citaat:
ongekend schreef:
jah kweet het ook niemeer zuh met men leve!!
Professionele hulp zoeken.
Zo snel mogelijk.
Liever nu dan morgen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 19:22
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
ongekend schreef:
kben er nie echt mee begonne zo bedoelde ik da nie , ik was in een soort "trance" en ik voelde geen pijn . ik werd wakker met sneejen op men arm. jah kweet het ook niemeer zuh met men leve!!
je voelt nooit geen pijn wanneer je het doet
heb ik ook nooit gehad
wees gerust
je bent er met begonnen
beste dat je nu stopt
voor je niet meer kan stoppen
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 19:28
juultje17
juultje17 is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
je voelt nooit geen pijn wanneer je het doet
heb ik ook nooit gehad
wees gerust
je bent er met begonnen
beste dat je nu stopt
voor je niet meer kan stoppen
Dat kan best hoor wat ze zegt ! Misschien had ze op het moment zelf geen pijn, maar na afloop wel...ze kan het onbewust hebben gedaan..in trance wat ze zegt

Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 11:00
damaetas
damaetas is offline
pijn lucht op

zei iemand gisteren tegen mij,

"i focus on the pain, the only thing that is real"
Oud 07-02-2002, 14:02
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
damaetas schreef:
pijn lucht op

zei iemand gisteren tegen mij,

"i focus on the pain, the only thing that is real"

hmmm ken je de zin ervoor?

"i hurt myself today, to see if i still feel"

Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 22:29
tijgertje_007
tijgertje_007 is offline
- om de geestelijke pijn niet meer te voelen omdat je gefocust bent op je lichamelijk 'pijn' (*herkenning*)

- omdat (sommige mensen, ik niet iig) het moowj vinden

- om jezelf te straffen (*herkenning*)

- omdat je dood wil (*herkenning*)
Oud 09-02-2002, 22:35
de abt van sion
de abt van sion is offline
Honger?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 14:55
Anne
Anne is offline
Iemand zei tegen mij: Pijn is leuk en Jij moet pijn hebben.
Het waren grapjes, maar voor mij was het wel de waarheid. Nu niet meer gelukkig en je wilt niet weten wat voor opluchting dat is! Je moet niet beginnen met snijden, je moet het gewoon niet doen! Als je bent begonnen, moet je ook ooit een keer weer stoppen en doe dat alsjeblieft zo snel mogelijk!
Oud 12-02-2002, 07:44
BlackMystery
BlackMystery is offline
raar
jullie zeggen dat het daarna pijn doet
maar dat heb ik zelfs niet
het is gewoon het bloed voelen stromen over men armen dat het doet
doet eigenlijk soort goed
soort opluchting
maar het is volgens mij door bevoorbeeld dingen die ik nu zeg dat andere mensen gaan beginnen snijden
omdat ze denken dat het helpt
omdat er zo veel mensen dat doen
en we zouden iets moeten hebben om ze het duidelijk te maken dat het niet goed is
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 18:20
Anesthesia
Anesthesia is offline
kappen.
Oud 12-02-2002, 18:24
Verwijderd
snijden moet geen optie zijn, het is geen oplossing van problemen, ze worden er slechts erger van aangezien je je met snijden heeeel zwak opsteld. Tenzij je het 'just for fun' doet, en dan is het wel okè vind ik (dus niet in je eentje maar met een paar vrienden ofzo)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 20:12
sublime
sublime is offline
snijden oid doe je als afleiding. ik deed t daar om tenminste. de pijn verplaatst je gedachten ofzo. ik weet niet helemaal hoe het werkt. gelukkig is het bij mij nooit erg geweest, op een keer was het echt heel erg, ben ik nogal van geschrokken, een hele goeie vriendin van me ook, die heeft het me verboden ooit nog te doen en ik doe het ook niet meer bovendien schrikt het litteken genoeg af

het is echt heel dom om jezelf pijn te doen als je je kut voelt. het is gewoon een kwestie van machteloosheid en daar moet je overheen stappen. het is hartstikke moeilijk maar het moet wel, want je komt er geen stap mee verder.

voor iedereen die t doet; stap er over heen, overtuig jezelf hoe onzinnig het is. you can do it !!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 10:52
Angar D'annari
Angar D'annari is offline
Snijden...

Je kan het heel gemakkelijk afdoen als een simpele oplossing om je problemen uit de weg te gaan, maar toch denk ik dat er bij de meeste mensen een diepere oorzaak is.
Het is in de eerste plaats natuurlijk een manier om je geestelijke pijn te vermijden, lichamelijke pijn is ,makkelijker te verwerken dan geestelijke pijn en dat zou ik niet als slecht bestempelen.Wel is het zo dat deze oplossing maar zeer tijdelijk is aangezien de lichamelijke pijn veel korter duurt dan geestelijke pijn.Daardoor zal je jezelf nog veel meer gaan snijden tenzij je op tijd inziet het beter is om je problemen op te lossen dan voor ze weg te lopen.
Oud 15-02-2002, 18:01
~*Noa*~
~*Noa*~ is offline
Weet je... als je een jaartje verder bent, en je hebt dat hele jaar gesneden... dan zul je zien hoe erg je jezelf dan zult haten... Je bent 14!! Je hebt nog een heel leven voor je... je wil toch niet voor de rest van je leven met littekens lopen... littekens die nooit meer weggaan... en die je moet verbergen door zowel 's winters als 's zomers kleren te dragen die heel je lichaam bedekken...

Stop er nu mee... alsjeblieft... het is alleen maar beter voor jezelf als je er mee stopt... nu het nog kan...

En over je problemen... zoek hulp of vertel desnoods je verhaal hier op het forum... maar ga je alsjeblieft niet snijden... Ook al was het volgens jou in trance... je vindt niet zomaar iets om je te beschadigen... zorg dan iig dat je die voorwerpen niet zo 1,2,3 kan pakken... Zorg voor jezelf!!

Sterkte!!

Liefs Noa
Oud 16-02-2002, 10:59
Andora
Andora is offline
Ga er niet mee door, juh krijgt er alleen maar verdere problemen door en het word steeds moeilijker te stoppen... *just see me*
Zoek profesionele hulp, zo snel mogelijk.

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 14:21
Verwijderd
Snijden is een manier om opnieuw in contact te komen met jezelf...net zoiets als 'knijp me, ik denk dat ik droom'. Door jezelf te snijden weet je dat je 'er nog bent'.

Mensen die zichzelf snijden zitten vaak in een (kleine of grote) identiteitscrisis. Ze zijn minder goed in het beginnen en onderhouden van relaties (zowel vriendschappelijk als seksueel) en zijn bang zichzelf 'kwijt te raken'. Door automutilatie krijg je aandacht, ook al is het negatieve (maar negatieve aandacht is ook aandacht). Op die manier raak je je eigen identiteit, je 'zelf' niet kwijt..

Overigens kan automutilatie een uiting zijn van schizofrenie. Ga nu niet meteen denken dat schizofrenie iets te maken heeft met meerdere persoonlijkheden o.i.d. want dat is niet zo. Het wil gewoon zeggen dat je een beetje 'afwijkend' gevoelsleven hebt wat zich dus onder andere uit in een zwak zelfbesef, verlatingsangst en dus moeilijk contact houden met andere mensen.
Één op de tien mensen is dusdanig schizofreen dat het opvalt in zijn/haar gedrag...één op de tien van díe groep (dus één op de honderd in totaal) heeft er zoveel last van dat er professionele psychiatrische hulp nodig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten