Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2002, 17:03
X-je
X-je is offline
Kan een mens zoveel ongeluk aan? In de kerstvakantie wordt mijn opa ernstig ziek, bloeding in zijn hoofd. Daarbij word ik verondersteld te leren voor mijn examens. Mijn relatie met mijn moeder is echt slecht. Ze verteld mij steeds dat ik de reden ben dat zij en mijn vader ruzie hebben, dat ik niets waard ben, dat ik een lui mens ben en nog zoveel meer . Mijn vriend zijn opa is maandag ernstig ziek geworden en woensdag overleden. Ik heb de resultaten van mijn examen gekregen en ik ben voor 5 vakken gebuisd . En mijn ouders zijn zo streng. Ik durf dat absoluut niet vertellen. Ik mag van mijn moeder niet naar de begrafenis van mijn vriend zijn opa. Mijn vriend heeft mij daar nodig, maar dat vindt zij niet "jullie zijn nog altijd niet getrouwd" zegt ze altijd. Ik ga met de krokusvakantie naar Duitsland samen met mijn ouders en mijn vriend mocht mee, aangezien het dinsdag begrafenis is, kan ik niet gaan (naar de begrafenis bedoel ik). Maar ik kan wel eventueel samen met hem gaan en dan samen met hem met de trein naar duitsland. Maar dat mag niet van mijn stomme moeder. Khoop dat ik der met mijn vader kan over praten . Wat mijn vriend sowieso dinsdagavond zal doen. Waarom mag ik nu nie op die begrafenis zijn? IK HAAT MIJN MOEDER. Ze is het niet waard de titel van moeder te krijgen voor mij.
Kzie het momenteel allemaal nie zitten

X-je

[Dit bericht is aangepast door X-je (08-02-2002).]
Oud 08-02-2002, 17:34
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ja ouders, en dan voornamleikj moeders *zucht* maarre als je 18 bent, dan hoef je je toch nix van je ouders aan te trekken . . . dan ben je officieel zelfstandig. Maar ook al zou je geen 18 zijn, je bent toch heel goed in staat omzelf te bepalen wat je voor je vriend wilt doen of niet . . . wat heeft je moeder met jouw relatie te maken ??!!

Nee zelf ben ik niet een goed voorbeeld, laat me, nu is het geloof ik al een stuk minder, ook veel te veel leiden door mijn ouders

Maar het verbieden om naar een begrafenis te gaan van een dierbare van je vriend dat vind ik ontiegelijk te ver gaan . . . en dat dan waarschijnlijk alleen maar om hun vakantie niet te laten verpesten . . . maar ja wat kun je doen, je zou duidelijk kunnen maken dat je de leeftijd hebt om zelf dingen te bepalen, en dat je niet geboren bent om je ouders gelukkig te maken maar om jezelf gelukkig te maken. En daar ben je nu niet bepaald mee bezig. En als praten niet helpt, dan zou ik door het lint gaan, een tijd wellicht weggaan bij je vriend gaan wonen . . .

Maar ja dat ben ik, en dat zegt genoeg waarschijnlijk . . . maar ben et dus niet een met testout.com dat je maar moet doen wat je ouders zeggen . . . dan blijf je altijd hun slaafje

Oud 14-02-2002, 17:24
X-je
X-je is offline
Dan mag ik gaan naar de begrafenis van mijn vriend zijn opa. Ik zou achterkomen met mn vriend, samen zouden we de trein nemen naar duitsland.
Staan we dinsdag in Brussel Zuid, belt mijn moeder naar mijn vriend. Mijn opa was gestorven, we konden niet naar duitsland, we moesten onmiddellijk terug.
Klinkt dit nog geloofwaardig? Nog geen week na de dood van mijn vriend's opa, is de mijne ook weg...
Ik wil dat dit ongeluk ophoudt

X-je
Oud 14-02-2002, 18:19
dream
dream is offline
Wat ontzettend kut voor je... Ik vind het sowieso al heel knap dat je alles (je moeder enzo) al volhoudt, en dat je doorzettingskracht hebt getoont! Probeer om dat vast te houden, om nu (samen met je vriend, want met hem kun je er wel over praten (?)) een uitweg te vinden...
Oud 14-02-2002, 18:28
Verwijderd
Tis zwaar klote als er opeens twee mensen die dicht bij je staan achter elkaar overlijden. Maar oude mensen gaan nou eenmaal dood...hoe moeilijk en oneerlijk dat ook is. 'k bedoel daar niet mee dat je je niet klote mag voelen, dat is een heel normale reactie. 'k ken het gevoel...

En wat ~*Mad^Athlete*~ al zei, je bent 18, als jij iets belangrijk vindt dan moet je het doen. Zeker met dit soort dingen.

Sterkte en succes.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 15:52
Verwijderd
hee dit ken ik
tenminste, dat over je moeder dan.
ik heb ook constant ruzie met m'n moeder, ook over school en vriendje.
Nou jah t gaat nogal ver om hier te posten, maar komt erop neer dat ze me echt kapot maakt door dingen die ze zegt
je mag me mailen

liefs,

Alicia
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten