Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2002, 18:07
*Marieke*
*Marieke* is offline
Ik krijg altijd best redelijk veel aandacht van jongens en ga daar dan ook wel goed mee om, ik klets er gewoon mee en een beetje flirten...
Tot ik een jongen tegenkom die ik echt leuk vind. Ik kan dan niet meer normaal reageren, ik wil er ALTIJD bij zijn en denk dat ik in 1 dag mezelf onmisbaar moet en kan maken. Dit is natuurlijk helemaal niet zo en het gevolg is dat ik ontzettend niet mezelf ben en verkeerd overkom. Ik merk het zelf wanneer het zo is maar ik kan dan niet meer mezelf worden of gewoon weggaan. Dan laat ik dus altijd een slechte indruk (wanhopig) achter en dit is zo klote...

Ik heb het hier ook al met een vriendin over gehad, zij zei dat ik moest oefenen... Maar ik kan dus alleen maar oefenen op iemand die ik echt leuk vind omdat ik dat bij anderen dus helemaal niet heb... Dan heb juist totaal iets anders. Het gevolg is dat ik altijd achter iemand anders aanloop en kut reageer en dat ik soms mensne achter mij aan heb die nietECHT leuk zijn... behoorlijk vervelend...

Hoe kom ik hiervan af?????
Oud 14-02-2002, 18:27
Liz
Liz is offline
Eh ja dit heb ik ook best wel. Ik word dan helemaal gek van mezelf en wil helemaal perfect zijn. Dit houd ik natuurlijk nooit lang vol en dus haak ik altijd maar af

Wat je er aan kunt doen, ja dat zou ik zo snel niet weten. Je moet echt proberen om jezelf te blijven.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 20:56
*Marieke*
*Marieke* is offline
Ja maar op zo'n moment weet ik niet eens meer wie ik zelf ben ???????
Oud 14-02-2002, 21:12
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
*Marieke* schreef:
Ja maar op zo'n moment weet ik niet eens meer wie ik zelf ben ???????
Je weet best wie je bent op dat moment denk ik. Het enigste wat je waarschijnlijk kwijt raakt, is de controle over je 'echte' zelf. Zoals je al schrijft, je gedraagt jezelf anders, imiteert mogelijkerwijs eveneens anderen zodoende 'beter' over te komen, terwijl je zo helemaal niet bent.

Heel moeilijk om vanaf te komen, het heeft toch veel met je zelfvertrouwen te maken.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 15:59
Verwijderd
heb je het over "tijdens uitgaan"?
tsja.........ik doe altijd precies als bij andere jongens, beetje praten en flirten
want als je iemand net tegenkomt dan kan je toch hooguit denken: nou leuke jongen....
maar verder niet?
en zodra ik verliefd op iemand word ga ik me ook heel stom gedragen, als ik het al met diegene heb dan he, dan ga ik echt overal over zeiken en ruzie zoeken etc, nou jah en als die jongen me dan echt leuk vindt dan blijft ie bij me (zoals mijn vriendjuh )
Maar het is idd onzekerheid......
Je moet je ook meer op je gemak proberen te voelen bij die persoon, hij is ook maar een gewone jongen, niet iemand die van ver uit de hoogte op je neerkijkt en waar jij zenuwachtig van hoeft te worden.

hmmz beetjuh moeilijk uitgelegd
(ik kan niet meer uitleggen de laatste tijd )

liefs,

Alicia
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten