Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 15:05
Verwijderd
Een oom van mijn vriend is gigantisch angstig voor dokters en ziekenhuizen.. Nu loopt hij echter al ruim 3 jaar rond met een liesbreuk, als je hem vraagt waarom hij zich niet laat opereren wordt hij echt enorm kwaad.. Nu vroeg ik me af of het echt levensgevaarlijk is om zo rond te lopen met een liesbreuk - met rondlopen bedoel ik dus ook rondlopen en dingetjes tillen etc - mijn schoonzusje zegt namelijk dat het écht gevaarlijk is... En tja, zijn vrouw heeft het ook niet helemaal door...

Maar ok, kan je lange tijd rondlopen met een liesbreuk? Heeft mijn schoonzus gelijk en ís dat echt levensgevaarlijk?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:36
xcorienx
xcorienx is offline
informatie over liesbreuken
het lijkt me niet levensgevaarlijk, maar wel gevaarlijk. er kan heel goed buikinhoud (wat een woord ) in de 'breuk' komen en soms kan het dan bekneld raken, wat niet goed is voor je organen in je buik.
hij zal er denk toch iets aan moeten laten doen, want liesbreuken gaan nooit vanzelf weg.
Oud 17-02-2003, 15:37
Verwijderd
Volgens mij is dat inderdaad levensgevaarlijk, ik heb een liesbreuk gehad toen ik een jaar of 5 was, en wij waren er al vrij laat bij volgens de dokter...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 15:39
Verwijderd
Ja, is gevaarlijk. Maar je kunt het zelf "terugduwen" ofzo, hoe dat precies gaat weet ik ook niet. De operatie is alleen om te voorkomen dat je het weer krijgt. M'n broertje heeft het ook gehad, toen hij klein was. Eerst heeft de huisarts het dus "teruggeduwd" en een tijdje later werd hij pas geopereerd.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:56
Markiex
Markiex is offline
Is idd gevaarlijk. Je loopt kans dat de darmlis bekneld raakt en afsterft en vervolgens perforeert met een buikvlies onsteking als gevolg...niet echt lekker dus.
Oud 18-02-2003, 21:12
Verwijderd
ik had het toen ik 2 was, nooit geweten wat het inhield
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten