Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ze hebben wel een geheimhoudingsplicht maar als je echt van plan bent om iets 'doms' te doen, bijv. zelfmoord plegen, en zij vinden dat je ouders dat moeten weten dan mogen ze dat wel zeggen, dat is ook zo met de rest van die psychiaters en psychologen en die bullshit
||
Citaat:
ik geloof dat een psycholoog beroepsgeheim heeft, dus mag hij/zij het niet vertelle aan de ouders. (geloof ik, weet ik niet zeker) ------------------ ~~ whoever saves one life, saves the world entire ~~ [Dit bericht is aangepast door wicce (16-02-2002).]
|
Ik zou het niet weten,volgens mij mogen ze niks zeggen.Maar inderdaad een groot deel (ik zeg niet allemaal),kun je niet vertrouwen.
En doe ajb geen rare dingen,wat schiet je daarmee op?Ik heb ook weleens die ideeen in m'n hoofd gehad,dat ik niet meer wou. Maar waarom zou je er een einde aan maken? Geloof het of niet,maar het leven kent ook nog z'n mooie dingen. Die zie je nu misschien ff niet,maar dat komt wel weer. Ik hoor van zoveel mensen die ook zelfmoord wilden plegen,dat ze zo blij zijn dat ze het niet gedaan hebben. En je doet er vast ook heel veel mensen pijn mee.Dus gooi je leven niet weg. Je bent nog zo jong,je hebt een heel leven voor je,je zal veel minder leuke dingen meemaken,maar ook veel leuke dingen. Dus denk ajb goed na. (Komt dit nou allemaal van mij af?Goh) |
![]() |
|
![]() |
Ik heb er zelf mee te maken gehad. Ik wilde niet meer leven en ging daarom niks meer eten. Toen ik het aan mijn psycholgie vertelde stond ze bijna meteen op om de telefoon te pakken en mijn ouders op te bellen, ik kon het nog net tegenhouden. Ik vroeg haar waarom ze dat deed en ik werd ook kwaad, ik vond dat ze iets wat ik vertelde geheim moest houden en niet aan mijn ouders mocht vertellen. Ze legde me uit dat als iemand zichzelf echt in gevaar brengt, ze zijn/haar ouders mag bellen. Die zijn verantwoordelijk voor het kind en die moeten er ook vanaf weten.
Als je jezelf dus echt in gevaar brengt, heeft de psycholoog dus blijkbaar het recht om je ouders te bellen. Ik vind het ook nog steeds onbegrijpelijk, maar ja. Anne |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Nou, mijn ervaring is dat ze het niet doen iig. Ze zullen je zeker overhalen het te vertellen. Ze sturen toch ook brieven naar je huis met hoe het gaat? (deden ze bij mij althans) En dat zonder eerst met mij te overleggen ofzow...
Ik heb niet zon goede ervaringen met het riagg |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten eerste is bovenstaande van 'RIAGG lult alles door' ed. ontzettend generaliserend. Het RIAGG is niet een zooitje robots dat op een Gestapo manier iets uit jou probeert te krijgen door het daarna weer fijn door te lullen. Dat creert geen vertrouwen. Natuurlijk kan zoiets gebeurd zijn maar dat betekend niet dat iedereen bij het RIAGG op die manier zo werkt, dat is een negatieve en generaliserende gedachtegang. Ten tweede is het zo dat wanneer jij over jouw problemen wilt praten je vertrouwe nodig hebt met je gesprekspartner. Wanneer diegene die jij probeert te vertrouwen alles doorlult dan is er geen vertrouwen en ook geen band en dus stelt die relatie weinig voor, althans voor degene die hulp wilt. Dat is nou juist wat men niet wilt bij RIAGG en andere instellingen, men wil je helpen en om je te helpen is vertrouwen nodig. Ten derde generaliseer jij nu ook alweer door te stellen: Hulp = RIAGG en dat is al he-le-maaaaal niet waar want er zijn ook andere instellingen en psychologen etc. dus wanneer je RIAGG niet vertrouwt (op basis van eigen ervaring of ervaring van een bekende zou ik zoiets best kunnen begrijpen, maar laat je niks aanpraten door een andr forummer), kijk dan even verder naar een andere instelling.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Het is alleen... ik ben al een keer bij het RIAGG geweest en dat was een hele slechte ervaring. Daarom ben ik nu ook zo bang dat ik daar weer terecht kom (al kom ik dan in mn eigen woonplaats terecht en niet in Utrecht) en dat het weer zo verschrikkelijk is. Ik werd daar namelijk helemaal niet serieus genomen. Dat was ook al op school gebeurd bij een psychologe en dat maakt mijn vertrouwen in hulp enzo allemaal niet groter. En als ik dan dit soort dingen ook nog eens lees... tja, het zal allemaal misschien ook wel meevallen, maar het brengt me toch weer aan het twijfelen. Maar ik moet benadrukken en daar was ik in mijn vorige post fout mee: Ik weet dat ik hulp moet hebben en al deze reacties kunnen daar niets aan veranderen. Want als ik geen hulp krijg, zal het helemaal fout gaan (en dat zie ik nu zelf ook in ![]()
||
Citaat:
Mocht je niet naar het RIAGG willen, dan lijkt het me een goed idee om samen met je huisarts een ander alternatief te zoeken. Er zijn ook psychologen die een eigen praktijk hebben. Misschien weet je huisarts waar zo'n psycholoog bij jou in de buurt te vinden is.
||
![]() |
Citaat:
Daar ga ik straks heen weet niet of je zo aanemen maar je kan het proberen. Groetjes EDwin
||
![]() |
Citaat:
Eerlijkheid en openheid ![]()
|
![]() |
|
|