Advertentie | |
|
![]() |
|
This denk ik zwart omdat dat de donkerste kleur is. En het staat in het teken van somberheid, vooral bij een begrafenis.
Mensen hebben de kleuren betekenissen/gevoellens toegekent. Zo heb je ook bijv. rood als kleur van de liefde. Ach ja, ik bazel maar wat..
|
Ik zie zwart als een kleur die mijn gevoelens kan weergeven. Maar ik zie het niet alleen als iets sombers. Ik zie het ook als een kleur met... tja,hoe noem je dat? Diepgang misschien. Ja, het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar voor mij is zwart niet alleen voor sombere buien. Bij een begrafenis geeft het een gevoel van eenheid ofzo... ik weet ut niet eigenlijk.
Lees dit maar niet, want het slaat nergens op volgens mij ![]() Jaah, ik ben vaag ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Alle kleuren bestaan uit licht. Wit licht is alles, zwart is niets. Wit is leven, zwart is dood en verderf. Maar ja, wat wil je dan? Roze? ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
MAN IN BLACK
Writer: Johnny Cash Well, you wonder why I always dress in black Why you never see bright colors on my back? And why does my appearance Seem to have a sombre tone? Well, there's a reason for the things that I have on. I wear the black for the poor and the beaten down Livin' in the hopeless, hungry side of town I wear it for the prisoner Who has long paid for his crime But is there because he's a victim of the times. I wear the black for those, who've never read Or listened to the words, that Jesus said About the road to happiness, through love and charity Why, you'd think He's talking straight to you and me. Well, we're doin' mighty fine, I do suppose In our streak-of-lightnin' cars and fancy clothes But just so we're reminded of, the ones who are held back Up front there oughta be a man in black. I wear it for the sick and lonely old For the reckless ones, whose bad trip left them cold I wear the black in mournin', for the lives that could have been Each week we lose a hundred fine young men. And I wear it for the thousands who have died Believin' that the Lord was on their side I wear it for another hundred thousand who have died Believin' that we all were on their side. Well, there's things that never will be right, I know And things need changin' ev'rywhere you go But 'til we start to make a move, to make a few things right You'll never see me wear a suit of white. Aw! I'd love to wear a rainbow every day And tell the world that ev'rything's OK But I'll try to carry off a little darkness on my back 'Til things are brighter I'm the man in black. --- Ja ja, country ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is gewoon historisch zo ontwikkeld. Mensen kunnen in het donker niet goed zien. Dat is negatief, want dan kunnen ze niet reageren op onverwachte dingen (denk aan de prehistorie toen mensen op hun hoede moesten zijn voor roofdieren e.d.). Daarom heeft zwart altijd iets negatiefs...overigens is het dus idd lang niet in alle culturen zo, want Hindoes en Boeddhisten dragen inderdaad witte gewaden bij een begrafenis.. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
galaxy defenders ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
ow nu zie ik pas dat het niet perse over de dood gaat maar over donkerheid
![]() waarom is wit niet de kleur van de donkerheid... hmm.... ik denk dat ik me hier voor de rest van m'n leven maar eens mee bezig ga houden ![]()
|
onzinnig
om maar even te zeggen wat anderen al gezegd hebben: zwart is de kleur van donkerheid omdat dat de donkerste kleur is, lijkt me nogal logisch. bedoel je iets anders als triestheid, duisterheid, moedeloosheid, depressiviteit or whatever, verander dan de vraagstelling, maar bij donkerheid kan ik er niet meer van maken, sorry
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Triest kerstverhaal Hans Berger | 4 | 07-12-2008 21:54 | |
Psychologie |
Muziek #2 Verwijderd | 497 | 19-04-2005 07:59 | |
Verhalen & Gedichten |