Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2002, 22:08
Mef
Mef is offline
ik weet niet wat het is, maar ik realiseer steeds wel dat ik fout zit, maar ik verander er niets aan.

1. ik weet dat ik niet zo bot moet doen tegen mensen, maar toch ga ik daarmee door.

2. ik weet dat ik niet zoveel moet drinken en al helemaal niet doordeweeks, toch drink ik door.

3. ik weet dat ik heel veel voor school moet doen, toch voer ik geen flikker uit.

4. ik weet wat ik tegen bepaalde mensen wil zeggen/wat ik ze wil vragen, toch hou ik mijn mond.

en ga zo maar door.....

wat is het, is het luiheid? angst?
Oud 20-02-2002, 07:00
Marc S
Marc S is offline
1. ik weet dat ik niet zo bot moet doen tegen mensen, maar toch ga ik daarmee door.
Zou angst kunnen zijn jezelf te tonen. Zoals Leonoor hier op het forum al schreef: compensatiegedrag.

2. ik weet dat ik niet zoveel moet drinken en al helemaal niet doordeweeks, toch drink ik door.
Om je problemen weg te drinken?

3. ik weet dat ik heel veel voor school moet doen, toch voer ik geen flikker uit.
Tja, dat is een vraag van zelfdiscipline denk ik.

4. ik weet wat ik tegen bepaalde mensen wil zeggen/wat ik ze wil vragen, toch hou ik mijn mond.
Onzekerheid?

Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 10:30
Mef
Mef is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Misschien wil je niet hard genoeg. Ik heb precies hetzelfde

~ Ik wil minder liegen (tegen me ouders).

~ Ik wil minder gemeen zijn.

~ Ik wil minder sletterig zijn, want het is niet leuk voor me vriendje hoe ik ben.

~ Ik wil meer open zijn tegen sommige mensen.

deze punten was ik bij mezelf nog vergeten...
maar ik weet niet of ik niet hard genoeg wil. ik wil aan de ene kant wel veranderen, aan de andere kant zegt iets in me dat dat geen zin heeft, of dat het toch niet werkt...

[Dit bericht is aangepast door Mef (20-02-2002).]
Oud 20-02-2002, 10:36
Mef
Mef is offline
Citaat:
Marc S schreef:
[b]1. ik weet dat ik niet zo bot moet doen tegen mensen, maar toch ga ik daarmee door.
Zou angst kunnen zijn jezelf te tonen. Zoals Leonoor hier op het forum al schreef: compensatiegedrag.
heeft er wel mee te maken denk ik. er zit een bepaalde onverschilligheid in mij momenteel, het boeit me allemaal niet zo. ik heb weinig zin om aardig te zijn.

Citaat:
Om je problemen weg te drinken?
om niet te veel na te denken...

Citaat:
Tja, dat is een vraag van zelfdiscipline denk ik.
heb je gelijk in geloof ik...

Citaat:
Onzekerheid?
aan de ene kant kan het mij niet schelen wat mensen van mij denken, maar van binnen ben ik soms juist heel erg bang wat ze van me zullen denken of ben ik bang om iets fout te doen.

ik weet ongeveer wel waarom ik mij zo gedraag, maar hoe te veranderen....?

[Dit bericht is aangepast door Mef (20-02-2002).]
Oud 20-02-2002, 10:39
Mef
Mef is offline
Citaat:
testout.com schreef:
gnagnagna Breng je toch niet op slechte ideeen???
jawel, wil je dat nooit meer doen

neehoor geintje, je herinnerde me er gewoon ff aan, anders was ik er zelf ook nog wel bij gekomen
Oud 20-02-2002, 10:40
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Mef schreef:
ik weet ongeveer wel waarom ik mij zo gedraag, maar hoe te veranderen....?
Je bent er al mee bezig

Door toe te geven dat het compensatiegedrag is, dus dat je eigenlijk wel bang bent en dan die angsten onder ogen nemen en ze afbouwen.

Maar goed, grote woorden voor zo iemand als mij. Als ik om zou kunnen gaan met mijn onzekerheden, zou ik hier hoogstwaarschijnlijk al niet meer zitten :/
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 10:46
Mef
Mef is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Hahaha net als dat je in slaap zuipen Wat ben ik erg.
nee, ik ben erg
Oud 20-02-2002, 10:53
Mef
Mef is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Je bent er al mee bezig

Door toe te geven dat het compensatiegedrag is, dus dat je eigenlijk wel bang bent en dan die angsten onder ogen nemen en ze afbouwen.
ik geef het dan wel toe, maar ik hou mezelf tegen mij te veranderen. ik durf de moeilijkheden niet aan denk ik waar ik dan tegenaan loop.

Citaat:
Maar goed, grote woorden voor zo iemand als mij. Als ik om zou kunnen gaan met mijn onzekerheden, zou ik hier hoogstwaarschijnlijk al niet meer zitten :/
als ik het wist zou ik het je vertellen, maar je ziet het, k ben nog niet zo ver.
ik vind die grote woorden je trouwens niet misstaan hoor
k heb er wel wat aan, geeft me weer wat inzicht in of in ieder geval bevestiging van wat er aan de hand is
Oud 20-02-2002, 10:54
Mef
Mef is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Hahahah ik ook, erger misschien wel. Zal maar niet me verhalen op gaan hangen, maar ik ben het slechtste meisje hier uit de buurt
laten we een wedstrijdje doen wie het ergste is
Oud 20-02-2002, 11:00
Mef
Mef is offline
Citaat:
testout.com schreef:
Kommaarop
jammer, k heb nu les! ander keertje dan
Oud 20-02-2002, 11:09
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Mef schreef:
ik vind die grote woorden je trouwens niet misstaan hoor
Whaha, je moest eens weten

Als je dan beschouwt wat voor een simpel manneke ik in realiteit vaak wel niet ben, oh my god

Daarbij komt dat ik de laatste tijd een beetje walg van mijn eigen adviezen, omdat ik ze nooit zelf opvolg

Citaat:
k heb er wel wat aan, geeft me weer wat inzicht in of in ieder geval bevestiging van wat er aan de hand is
Mwah, daar moet je je niet te hard aan vastklampen. Het is veel belangrijker dat je nadenkt over hoe je dingen nu concreet gaat veranderen

Wel met kleine stapjes natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 15:28
Mef
Mef is offline
Citaat:
Whaha, je moest eens weten

Als je dan beschouwt wat voor een simpel manneke ik in realiteit vaak wel niet ben, oh my god
dat mag ook, is helemaal niet erg.
ik denk zoveel na en ik kraam soms zulke ingewikkelde dingen uit en ik doe 6 vwo. afgelopen vakantie heb ik een jongen ontmoet die gewoon niet wou geloven dat ik op vwo zat, omdat ik zo lijp/lomp/dom (wel op leuke manier ) deed.

Citaat:
Daarbij komt dat ik de laatste tijd een beetje walg van mijn eigen adviezen, omdat ik ze nooit zelf opvolg
het is nou eenmaal makkelijker te zeggen wat een ander kan veranderen of er op te wijzen wat er aan de hand kan zijn, dan zelf ook daadwerkelijk iets te veranderen. is niets om van te walgen, denk ik...

Citaat:
Marc S schreef:
Mwah, daar moet je je niet te hard aan vastklampen. Het is veel belangrijker dat je nadenkt over hoe je dingen nu concreet gaat veranderen

Wel met kleine stapjes natuurlijk
ik klamp me er niet aan vast hoor, ben maar niet bang. kwam misschien een beetje zo over, maar het is meer dat ik met suggesties enz van anderen ik zelf sneller onder ogen zie hoe ik ben/wat ik doe (wat ik eigenlijk wel weet, maar dat niet altijd wil zien).
ofzoiets...

en ik doe wel rustig aan hoor!
Oud 20-02-2002, 17:50
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Mef schreef:
ik klamp me er niet aan vast hoor, ben maar niet bang. kwam misschien een beetje zo over, maar het is meer dat ik met suggesties enz van anderen ik zelf sneller onder ogen zie hoe ik ben/wat ik doe (wat ik eigenlijk wel weet, maar dat niet altijd wil zien).
ofzoiets...
Ofzoiets

Citaat:
en ik doe wel rustig aan hoor!
Daarom kom je ook altijd te laat zeker?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 14:28
Mef
Mef is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Daarom kom je ook altijd te laat zeker?
GRRRRRR

ow, t lijkt net of ik echt kwaad ben

maar ja, ik kom nog steeds te laat, en ja, ik haast me nooit 's ochtends
Oud 21-02-2002, 14:30
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Mef schreef:
GRRRRRR

Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 03:34
miep
miep is offline
ik het hetzelfde...
ik wil ook veranderen
ik weet, eindelijk na 2 jaar waarom ik het hier in mijn nieuwe woonplaats niet leuk vind, het ligt aan mezelf, hoe ik mezelf opstel, en daardoor niets terug krijg, ik wil veranderen maar ik kan niet, uit angst, luiheid, wie weet het.??
Reageren

Regels voor berichten