Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2003, 17:40
appelsientje87
appelsientje87 is offline
eeej

hoe vertelle jullie je ouders dat je een relatie hebt
klinkt heel stom ma kweet ni goe hoe da ik hen da moet zegge
kheb niet zo'n goede relatie met hen en kan daar echt ni zo open over prate
ma kheb sinds gistere een nieuw vriendje , ma tis een jongen van het uitgaan dus ze kenne hem niet en khad daarstraks met hem afgesproke ma kheb dan maar vlug tege me ouders gezegd dak naar een vriendin ging
kwil wel da ze da wete want kan daar ni blijve over liege ma kweet gewoon ni hoe dak hen da moet zegge
please tips

xxxxxxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2003, 17:42
Verwijderd
Niet te geheimzinnig over doen, ook niet te duidelijk. Je zou bijv. kunnen zeggen als je naar hem toe gaat oid "ik ga ff naar [naam]". Als ze vragen waarom zeg je bijv. dat je hem aardig vindt. En dan komt vanzelf de vraag of het soms je vriendje is. En dan zeg je gewoon "Ja" uiteraard
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 17:48
Bounce
Bounce is offline
Ach je kan ook gewoon een weekje wachten en afwachten of dit vriendje wel iets voor je is.( met uitgaan is alles anders) Anders is het ook zo onnuttig om het te vertellen!? Toch?
En als je het verteld gewoon zeggen dat je idd naar een 'naam' gaat en dan beetje voor beetje uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 17:49
poesiefox
poesiefox is offline
Tja, bite the bullet en vertel het maar gewoon. Dan krijg je eerst dat hele genante voorstellen aan je ouders, maar daar moet je gewoon even doorheen. Het meestal wel zo handig dat ze weten hoe hij eruit ziet voor jullie huwelijksdag.

En waarschijnlijk zijn ze acuut stapelgek op hem.
Oud 16-02-2003, 17:50
wissie
wissie is offline
"Pa, ma: ik heb een vriendje"

Het is maar net hoe moeilijk je het jezelf wilt maken
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
wissie schreef:
"Pa, ma: ik heb een vriendje"

Het is maar net hoe moeilijk je het jezelf wilt maken
Dat is niet zo makkelijk als het lijkt
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:03
wissie
wissie is offline
Citaat:
perseus schreef:
Dat is niet zo makkelijk als het lijkt
Waarom niet?

Het is makkelijker dan er over te liegen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:08
appelsientje87
kweet ook wel da liege ni juist is
ma kvind da echt heel moeilijk om gewoon daarover te beginne
zo van ja ma en pa kheb een nieuw vriendje , tja kweet da da raar is ma kan er ook niks aan doen
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:12
wissie
wissie is offline
Citaat:
appelsientje87 schreef:
kweet ook wel da liege ni juist is
ma kvind da echt heel moeilijk om gewoon daarover te beginne
zo van ja ma en pa kheb een nieuw vriendje , tja kweet da da raar is ma kan er ook niks aan doen
Zijn je ouders erg streng? Ik vraag me af waarom je zoiets niet gewoon verteld. Hebben ze in het verleden negatief gereageerd toen je zei dat je een relatie had?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:17
appelsientje87
mijn ouders zijn niet echt streng ma kheb gewoon niet zo'n goede relatie met hen kan over zo'n dinge niet met hen prate en dat ligt ook wel aan mezelf
tgo vriendinnen is da allemaal geen probleem en die mogde da allemaal direct wete ma tege men ouders ja das moeilijk
en dit is eigenlijk nog maar men 2de relatie , de vorige keer was men zusje der achter gekome en was ze het overal gaan zegge dus heb ik het ni hoeve doen
kweet da da klinkt alsof ik trutterig ben ofzo ma das echt ni zo
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:20
Verwijderd
tijdens het eten als het even stil is, zeg je:
pap, mam (of hoe je ze ook noemt), ik heb iets leuks te vertellen: ik heb een vriendje, hij is heel lief en hij heet <naam>

dat 'hij is heel lief' erbij, dan zijn ze minder gauw geneigd om iets slechts over hem te denken, ook door het 'iets leuks te vertellen', daardoor laat je zien dat jij er blij mee bent...
kijk daarna je ouders vriendelijk aan als ze niet heel ouderwets zijn, zullen ze toch op z'n minst 'oke' antwoorden, en in betere gevallen wat dingen over hem vragen of zeggen dat ze blij voor je zijn...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:25
appelsientje87
ze gaan daar geen probleem uit make zeker ni
maar ze gaan weer regels invoere van eerst je huiswerk of eerst dit voordat je weg mag en das hetgeen dak zo hard haat

en kwil ni da ze dingen over hem gaan vrage ( das mijn probleem dan ) ik kan ni open zijn tege me ouders
klinkt heel raar ma kvind da echt moeilijk om over men vriendje tege hen te prate
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:29
Verwijderd
t is toch niet zo vreemd dat je eerst je huiswerk af moet hebben? da's gewoon voor je toekomst... als je nooit je huiswerk afhebt, gaat het waarschijnlijk minder goed op school, en als je 15 bent dan denk je daar zelf nog niet aan (deed ik iig nog niet toen)

en gewoon, dat je hem kent van het uitgaan en dan iets van wat voor school hij doet ofzo... meer dan dat hoeven ze toch niet te weten?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:32
appelsientje87
kweet wel dat me huiswerk voor gaat , maar dan gaan ze zage over elk puntje dat ik minder heb , waar ze nu niet over zage
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:34
wissie
wissie is offline
Citaat:
appelsientje87 schreef:
en kwil ni da ze dingen over hem gaan vrage ( das mijn probleem dan ) ik kan ni open zijn tege me ouders
klinkt heel raar ma kvind da echt moeilijk om over men vriendje tege hen te prate
Als ze veel dingen over men gaan vragen, zeg dan gewoon dat je het daar niet over wilt hebben. Vertel ze gewoon het hoogst nodige, dan kunnen ze toch niet moeilijk gaan doen?

Als je ouders dan nog steeds veel over hem willen weten, neem je hem toch een keer mee naar huis? Kunnen ze allemaal wat ze zo graag willen weten aan hem vragen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 19:38
appelsientje87
das het probleem allemaal ni want da lost zichzelf allemaal wel op
weet ik van de vorige keer daar maak ik mij al nimeer druk in
ma gewoon zegge dak een nieuw vriendje heb
zo moeilijk
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:14
fergie
fergie is offline
heeej meiskuh

je moet het gewoon tegen je ouders zeggen ik zeg dat ook altijd gewoon tegen mijn moeder hoor gewoon vertellen dat je ene leuke jongen hebt leren kennen
dat kun je bv vertelleb onder het eten ofzo

suc6 ermee xxxxies fergie
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 18:46
Verwijderd
"hé mam! ik heb een vriend." werkt altijd.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:03
*LL*
*LL* is offline
ze zullen het toch te weten komen als het blijvend is........gewoon aan ze voorstellen ofzo?!
Reageren

Regels voor berichten