Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2002, 10:00
pati
pati is offline
Ik wil mezelf straffen op de een of andere manier. IK wil zo weinig mogelijk eten, zodat ik afval..Wie herkent dit? Strange he..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2002, 10:18
Salala
Salala is offline
ja dat herken ik wel.
heb ik trouwens ook gedaan.
En ik ben er nu wel aardig overheen.

Oud 17-02-2002, 10:19
Verwijderd
hier moet je heel erg mee uitkijken... "zo weinig mogelijk eten" is niet per defenitie goed..

je wilt jezelf dus straffen omdat je jezelf de dik vind? of ook nog andere redenen?

ik denk dat veel mensen dit doen.
alleen (gelukkig) niet allemaal zo erg.
ikzelf doe 't niet geloof ik..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 10:20
Somebody Special
Somebody Special is offline
Nee ik vind het helemaal niet vremd.
Ik heb hetzelfde, straffen door weinig te eten en door te snijden
Oud 17-02-2002, 10:22
pati
pati is offline
Citaat:
marianne22 schreef:
hier moet je heel erg mee uitkijken... "zo weinig mogelijk eten" is niet per defenitie goed..

je wilt jezelf dus straffen omdat je jezelf de dik vind? of ook nog andere redenen?

ik denk dat veel mensen dit doen.
alleen (gelukkig) niet allemaal zo erg.
ikzelf doe 't niet geloof ik..

Het vreemde is, dat ik mezelf helemaal niet te dik vind.. ik weeg ongev. 51 kg en ben 1.67m. De reden is dat ik niet mee wil op school pw en oh. Kheb faalangst en zie hetallemaal niet zitten. Ik ben die school moe. Ik moet dus waarschijnlijk blijven zitten of terug naar de havo. Ik wil dathelemaal niet , maar kan op de eenof andere manier nie anders. Ik ben verkeerd bezig, daarom wil ik mezelf straffen. Het is een uiting van boosheid ofzow en verdriet , kan dat?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 10:23
pati
pati is offline
Citaat:
Salala schreef:
ja dat herken ik wel.
heb ik trouwens ook gedaan.
En ik ben er nu wel aardig overheen.

Wat was bij jou de reden?? dat je jezelfte dik vond?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 10:34
Salala
Salala is offline
nee dat niet
maar alles ging fout en ik had geen zin meer in het leven en school, het had geen nut meer etc.
Oud 17-02-2002, 10:56
leontine
leontine is offline
Pas wel op dat je geen anorexia krijgt..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 11:05
Verwijderd
Citaat:
pati schreef:

Het vreemde is, dat ik mezelf helemaal niet te dik vind.. ik weeg ongev. 51 kg en ben 1.67m. De reden is dat ik niet mee wil op school pw en oh. Kheb faalangst en zie hetallemaal niet zitten. Ik ben die school moe. Ik moet dus waarschijnlijk blijven zitten of terug naar de havo. Ik wil dathelemaal niet , maar kan op de eenof andere manier nie anders. Ik ben verkeerd bezig, daarom wil ik mezelf straffen. Het is een uiting van boosheid ofzow en verdriet , kan dat?
je straffen voor dingen waar je niks aan kunt doen is ook verkeerd..

probeer eens te kijken of je wat aan die faalangst kan doen. en vertel 't aan je mentor, des te groter wordt ook de kans dat je gewoon overgaat. Misschien hebben ze bij jou op school ook faalangstcurcus?

Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 11:07
Verwijderd
Citaat:
pati schreef:

Het is een uiting van boosheid ofzow en verdriet , kan dat?
tuurlijk kan dat. je schrijft zelf dat je jezelf wilt straffen, dus je bent niet tevreden over iets wat je hebt gedaan ofsow, ja
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 12:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
pati schreef:

ik weeg ongev. 51 kg en ben 1.67m.
Ik heb even je Queteletindex (ook wel body mass index of BMI genoemd) uitgerekend. Deze is ongeveer 18,29, wat betekent dat je in de categorie "te mager" valt. Minder eten lijkt me dus erg riskant. Uitgaande van je lichaamslengte is het beter om tussen de 55,8 en 69,7 kg te zitten. Je valt dan in de categorie "gezond".
In plaats van jezelf te straffen omdat je verkeerd bezig bent lijkt het me beter om eens te kijken wat je zou kunnen veranderen om op een goede manier bezig te zijn. Praat er eens met je klassenleraar of -lerares over.
Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken op mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 17-02-2002, 14:13
Anne
Anne is offline
Ik heb het zelf ook... heel vaak. Hoe ik dat doe? Niet eten, kotsen en 'snijden'(dat is bij mij meer krassen eigenlijk, want ik ben bang voor pijn). Enne... dát raad ik je allemaal niet aan! Probeer eens een andere manier te zoeken om jezelf af te reageren!
Oud 17-02-2002, 19:22
Kazanka
Kazanka is offline
ik gooi mezelf welus tegen een muur aan, sla mezelf tot het geen pijn meer doet enzow...
maar ach ik verdien het
Oud 17-02-2002, 19:30
caine
caine is offline
tja, hebk vooral de laatste tijd heel erg...
Oud 18-02-2002, 10:56
Andora
Andora is offline
herkenning
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 13:10
dystopia
dystopia is offline
Geef je jezelf dan ook complimenten wanneer iets goed gaat? Waarom accepteer je het niet zoals het is?

Gezond eten is nodig om te functioneren in de maatschappij zoewel als prive.
Oud 18-02-2002, 18:17
pati
pati is offline
Mensen ik snap het niet.. ik wil graag onder de 50 kilo komen.. kweeg nu ongeveer 50/51 en das al ietsje te dun, ik vind mezelf niet dik, maar waarom wil ik het dan? dit kan toch niks te maken hebben met mijn problemen (zie boven) Wie weet iets?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 18:48
pati
pati is offline
Citaat:
pati schreef:
Mensen ik snap het niet.. ik wil graag onder de 50 kilo komen.. kweeg nu ongeveer 50/51 en das al ietsje te dun, ik vind mezelf niet dik, maar waarom wil ik het dan? dit kan toch niks te maken hebben met mijn problemen (zie boven) Wie weet iets?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 15:11
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
straffen door te roken, zoveel dat je nie meer kan, tot je longen vol zitten, zo straf ik mezelf, maar volges mij ben ik gek, pshychisch gestoord denk ik, maar ik weet et nie, ik weet et gewoon niet meer..
Oud 19-02-2002, 19:47
lupus
lupus is offline
De emotionele pijn die ik voel voortkomend uit mijn eigen domme beslissingen in het verleden, zie ik als mijn straf.

Ik hoef mezelf niet te straffen, ik word al gestrafd.
Oud 20-02-2002, 18:59
Kleine A*
Kleine A* is offline
ja ik herken dit ook, als ik iets lulligs heb gedaan heb ik ook altijd dat er iets lulligs bij mij gebeurt...en als ik iets goeds doe heb ik meestal wat meer geluk dan normaal erg vreemd....
Maar ik straf mezelf ook door minder te eten en ik wil erg veel afvallen en ik weet dat ik dan anorxia krijg maar dat boeit me eigenlijk niet... ik ga heus niet te ver zeg ik dan tegen mezelf en van me ouders moet ik 3 aardappelen en 2 of 3 scheppen groente 's avonds eten en een stuk vlees....dat krijg ik echt niet door me strot net als een ontbijt 's ochtends en als ik dan veel gegeten heb overdag(meestal snoep ik veel) dan neem ik 's avonds haast niks en dan heb ik weer gezeik met me ouders enzo ...
Oud 22-02-2002, 03:38
miep
miep is offline
ja ik doe het ook
niet eten, omdat ik mezelf te dik vind,
of kotsen, omdat ik alles haat, ik iets wil doen, het boeit me niet, ik wil me zelf straffen, ik haat mezelf ik ben bang dat het nooit meer goed komt, ik zie me zelf al meer achter uit gaan, maar ben te bang/te lui om er iets tegen te doen...
Oud 22-02-2002, 18:09
*Norena*
*Norena* is offline
ja hier nog 1 tje.
Oud 25-02-2002, 20:19
Anesthesia
Anesthesia is offline
redelijk laag gewicht + faalangst + zelfbestraffing + niet willen eten = mogelijk neiging krijgen tot anorexia.
hulp zoeken
Oud 26-02-2002, 03:51
Verwijderd
Ik voel niet de behoefte mezelf te straffen (dat doet m'n leven wel voor me ) maar ik voel wel de behoefte om niks te eten en zo af te vallen (hoewel dat ook jezelf straffen is, maar in mijn ogen niet )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten