Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2002, 19:15
Verwijderd
Heeft er iemand goede adviezen hoe je om moet gaan met stress?

Ik ben de laatste tijd behoorlijk gespannen; school, profielwerkstuk, eindexamen, andere verplichtingen, werk, belangrijke beslissingen, wat ik volgend jaar moet gaan studeren of ik nou wel of niet op kamers ga...
Ik raak er echt opgefokt van. Soms val ik zonder reden uit tegen mijn ouders.
Daarnaast krijg ik uitslag. Ik ben vaak heel erg misselijk zodat ik geen hap door mijn keel krijg.
En ik ben oververmoeid... 's Nachts doe ik geen oog dicht, want ik kan echt niet tot rust komen.

Maar goed, het klinkt ernstig, maar het valt allemaal best wel mee hoor. Ik dacht misschien hebben jullie wel tips ofzo... (om te ontspannen ofzo)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2002, 19:24
wicce
wicce is offline
stress is heel heel erg vervelend. ik heb er ook welles last van. ik zit nu in een exame week, nu valt het gelukkig wel mee, maar ik heb tijden gehad dat ik bijna uit elkaar viel.
wat erg goed helpt is schema's maken. (nouja, dit werkt voor mij) plan dingen, regel dingen, zoek meer uit, vooral plannen is belangrijk. schrijf op een blaadje wat je moet doen, en zet dat dan bij een datum waarop je dat wilt doen. op die manier heb je een stuk meer overzicht en voel je je wat minder gestresst. en doe 1 ding tegelijk. ga niet met alles in je hoofd zitten, doe 1 iets tegelijk anders wordt je idd gek. en vroeg naar bed gaan is ook erg belangrijk hoe beter je bent uitgerust, hoe meer stressbestendig je bent. en ga ook niet de hele avond of dag zitte leren, maak ook es een uur of wat vrij voor andere dingen..
Reageren

Regels voor berichten