Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2002, 01:02
Soullar
Soullar is offline
er zijn mensen die je soms gewoon met hun gezicht recht op de feiten moet kunnen wijzen...

dat zijn meestal mensen die niet goed kunen zien en beoordelen wat er nou allemaal in hun directe omgeving, dit door verscheidene redenen

even die redenen achterweg latende... zoeken meeste van deze mensen bevestiging op bij anderen over hun 'probleem', in andere woorden aandacht... aandacht om hun weer uit het gat dat ze zelf hebben gecreëerd te laten trekken...

9 van de 10 keer is dit allemaal aandacht trekkerij... en dan is alles welkom... positief zowel als negatief...

Vooral negatief vatten ze fantastisch op zodat ze weer bij andere mensen na kunnen vragen of dit echt zo is...

Zou het kunnen dat deze mensen gewoon zo'n slecht leven hebben dat ze niet meer in zichzelf geloven? Vast wel, want uiteindelijk gebeurt alles tussen de oren...
Als je in je gedachten sterk bent uit zich dat lichamelijk. Als je jezelf dingen aanpraat, dan gaat het ook werkelijk gebeuren. "Het leven is gebaseerd op verwachtingen". Als je zelf het slechte verwacht zul je het altijd negatief inzien, zelfs al zijn dingen helemaal niet zo ernstig.

het gaat mij nu dus om het volgende... een hoop mensen geven deze personen een hoop aandacht... mijn vraag is wat krijgen zij ervoor terug? vaak stank voor dank.. dan krijgen ze genoeg van je en vinden ze een nieuw persoon om mee te praten en om aandacht uit te putten... krijg je ook nog eens een hoop rotzooi achterna gegooid over je mail.. omdat ze hun frustraties toch nog moeten uiten en bij de 'nieuweling' nog niet alles kunnen dumpen... hoelang houden ze je nog aan de lijn?

nu ben ik dus voor het volgende... je zou iemand waarvan je weet dat ie te kenmerken valt onder (maatschappelijk geaccepteerd ) depressief moeten kunnen wijzen op de gedachtengang en de manier waarop hij dingen en reacties om zich heen in verband legt.

ik ben van mening dat je dan zoiemand zijn eventuele uitvlucht in medicamenten zou moeten kunnen verbieden... het mag wel cru klinken maar het placebo-effect zou hier echt prachtig in voorkomen...
Oud 25-02-2002, 07:21
Marc S
Marc S is offline
Je kunt iemand er wel op wijzen, ik heb het zelf al verscheidene keren voorzichtig gedaan, maar als je ze echt met de neus op de feiten legt, praten ze niet meer met je.

Ze vluchten voor zichzelf als het ware en als je ze in een hoekje duwt, willen ze alleen maar weg, koste wat het kost.

Maar euhh, heeft iemand je gebruikt en daarna gedumpt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 08:59
ratsja
ratsja is offline
http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/003656.html

lees reply van leonoor...
je moet je eerst ergens in verdiepen voordat je je conclusies trekt
Oud 25-02-2002, 09:38
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
ratsja schreef:

Ik hoop eerlijk gezegd niet dat deze 2 topics in direct verband met elkaar staan

Als dat wel zo is: depressiviteit kan inderdaad fysiologisch veroorzaakt worden. Maar ik doelde vooral erop dat bepaalde mensen een hoop problemen met zichzelf hebben, maar dit zelf niet toe durven te geven of in willen zien.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 12:45
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
ratsja schreef:

Citaat:
Leonoor schreef:
Bij een depressie raakt het normale evenwicht tussen deze stoffen verstoord
met andere woorden... als jij jezelf een depressie aanpraat of jezelf er niet uit laat slepen dan zorg je dus zelf voor de chemische onbalans.
Oud 25-02-2002, 12:54
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Soullar schreef:
met andere woorden... als jij jezelf een depressie aanpraat of jezelf er niet uit laat slepen dan zorg je dus zelf voor de chemische onbalans.
Die chemische onbalans is erfelijk / genetisch bepaald en kun je niet zelf veroorzaken.

Er zijn verschillende vormen van depressies welke uiteindelijk op hetzelfde neerkomen. Zie het zo: de een wordt depressief door "het zichzelf aanpraten" en heeft deze chemische onbalans niet, de ander heeft deze chemische onbalans en is depressief, onafhankelijk van wat hij / zij "denkt".

Anti-depressiva dienen inderdaad ervoor deze onbalans op te vangen. Bij mensen die depressief zijn zonder deze onbalans, worden anti-depressiva voorgeschreven om als het ware een "positieve onbalans" te veroorzaken, waardoor de persoon in kwestie zich behaaglijker voelt en minder snel in negatief denken vervalt.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 13:20
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Die chemische onbalans is erfelijk / genetisch bepaald en kun je niet zelf veroorzaken.

Zie het zo: de een wordt depressief door "het zichzelf aanpraten" en heeft deze chemische onbalans niet, de ander heeft deze chemische onbalans en is depressief, onafhankelijk van wat hij / zij "denkt".

Anti-depressiva dienen inderdaad ervoor deze onbalans op te vangen. Bij mensen die depressief zijn zonder deze onbalans, worden anti-depressiva voorgeschreven om als het ware een "positieve onbalans" te veroorzaken, waardoor de persoon in kwestie zich behaaglijker voelt en minder snel in negatief denken vervalt.

ok maar ik heb het dus over de mensen die het zichzelf aanpraten... zoals te lezen valt hierboven dat ik daarnaar verwijs... maar wat als je over gaat op anti-depressiva? wordt je lichaam dan niet afhankelijk van deze medicatie? en zo ja is dit dan niet erger dan verslaafd rraken aan andere middelen zoals heroine bijv. daardoor ga je ook niet meer aan de minder fijne dingen denken? moeten we ze dan niet gewoon een methadon-prescriptie geven?
Oud 25-02-2002, 13:39
Marc S
Marc S is offline
Het lijkt me net zo verslavend als elk ander genotsmiddel.

Misschien zou je mensen eerst op deze onbalans moeten controleren, voordat je ze medicatie geeft.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 14:41
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Het lijkt me net zo verslavend als elk ander genotsmiddel.

Misschien zou je mensen eerst op deze onbalans moeten controleren, voordat je ze medicatie geeft.
dat lijkt me een uitstekend idee
Oud 25-02-2002, 17:40
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Soullar schreef:
ok maar ik heb het dus over de mensen die het zichzelf aanpraten... zoals te lezen valt hierboven dat ik daarnaar verwijs... maar wat als je over gaat op anti-depressiva? wordt je lichaam dan niet afhankelijk van deze medicatie? en zo ja is dit dan niet erger dan verslaafd rraken aan andere middelen zoals heroine bijv. daardoor ga je ook niet meer aan de minder fijne dingen denken? moeten we ze dan niet gewoon een methadon-prescriptie geven?

ooooooooooow
maar dat beweer jij wel van mij
dat hen je letterlijk tegen me gezegd
en heb je dat ook uitgelegd..dat ik die stof mis....
en ik neem aan dat je ook daarom dit hier hebt geplaatst.....

maar zoals je ziet...zijn er wel mensen met me eens....
je wist niet eens de oorzaak....of wat depressief zijn in feite betekend
maar goed verder no offense hoor...

je zal het zelf moeten ervaren
voor een ander (een buitenstaander) is dat zeer moeilijk
Oud 25-02-2002, 18:53
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:
maar zoals je ziet...zijn er wel mensen met me eens....
je wist niet eens de oorzaak....of wat depressief zijn in feite betekend
maar goed verder no offense hoor...

je zal het zelf moeten ervaren
voor een ander (een buitenstaander) is dat zeer moeilijk

zal ik het mezelf is even aanpraten? en dan over gaan op medicatie? omdat je lichaam nou eenmaal ook reageerd op alles wat je jezelf aanpraat. en ja ik heb tegen je gezegd dat je je te gemakkelijk laat meesleuren en dat je alles netjes weet af te schuiven op die 'ziekte' zoals je het noemt...

je schuift zelfs je gedrag af op die 'ziekte'... je valt uit tegen mensen, om er later op terug te komen en dan te zeggen 'ja sorry maar me ziekte dit en dat'

ik ben van mening dat je het als excuus weet te gebruiken... en dat vind ik laf...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 19:40
Zeik Smurf
Zeik Smurf is offline
Toch leuk dat er msn/mail/icq bestaat voor zulke dingetjes

Maar nee, nu mag iedereen mee genieten.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:19
Zeik Smurf
Zeik Smurf is offline
Weet je wat het is ratsja.
Waar zij het over hebben: Het komt op die manier bij hun over.
De rest maakt ze geen reet uit.
Dus waarom verder kijken?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 20:51
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Zeik Smurf schreef:
Weet je wat het is ratsja.
Waar zij het over hebben: Het komt op die manier bij hun over.
De rest maakt ze geen reet uit.
Dus waarom verder kijken?
maar wel oordelen
moeten ze dat ook niet doen

als je ergens iets over zeggen wilt
vind ik prima
maar moeten ze wel kennis hebben van datgene
of minstens dat ervaren
Oud 25-02-2002, 21:20
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
zal ik het mezelf is even aanpraten? en dan over gaan op medicatie? omdat je lichaam nou eenmaal ook reageerd op alles wat je jezelf aanpraat. en ja ik heb tegen je gezegd dat je je te gemakkelijk laat meesleuren en dat je alles netjes weet af te schuiven op die 'ziekte' zoals je het noemt...

je schuift zelfs je gedrag af op die 'ziekte'... je valt uit tegen mensen, om er later op terug te komen en dan te zeggen 'ja sorry maar me ziekte dit en dat'

ik ben van mening dat je het als excuus weet te gebruiken... en dat vind ik laf...

lees dit nu eens

ben je nu ietwat wijzer
het is niet zo simpel als je beweerd hoor

------------------
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable

[Dit bericht is aangepast door ratsja (25-02-2002).]
Oud 25-02-2002, 21:22
ratsja
ratsja is offline
en er zijn nog wel wat dingen hoor...maar daar gaan we verder maar niet op in
Oud 25-02-2002, 22:59
Zeik Smurf
Zeik Smurf is offline
Maarems ratsja, ik geloof dat jij niet snapt wat ze nu eigenlijk bedoelen.
Misschien wil je het ook wel niet zien aangezien Dark Voice het toch redelijk duidelijk heeft getypt.

Wat zij bedoelen: Als jij je ergens voor moet verantwoorden gebruik je je depressie als excuus.
Zo komt het waarschijnlijk bij hun over.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 23:03
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Zeik Smurf schreef:
Maarems ratsja, ik geloof dat jij niet snapt wat ze nu eigenlijk bedoelen.
Misschien wil je het ook wel niet zien aangezien Dark Voice het toch redelijk duidelijk heeft getypt.

Wat zij bedoelen: Als jij je ergens voor moet verantwoorden gebruik je je depressie als excuus.
Zo komt het waarschijnlijk bij hun over.
ok
maar na het lezen hiervan kunnen ze het dus wel snappen.
want dat is een onderdeel van depressie.
dat weet ik en heb dat niet in de hand als ik zo een bui hebt.
het is niet zo eenvoudig als men denkt

en nogmaals als je het ervaren hebt..dan zie je dit terug hoor.
kheb er met meerdere mensen over gehad en die zeggen hetzelfde..
dat ligt dus niet aan mij maar aan de depressie
Oud 26-02-2002, 03:33
Verwijderd
Citaat:
ratsja schreef:
ok
maar na het lezen hiervan kunnen ze het dus wel snappen.
want dat is een onderdeel van depressie.
dat weet ik en heb dat niet in de hand als ik zo een bui hebt.
het is niet zo eenvoudig als men denkt

en nogmaals als je het ervaren hebt..dan zie je dit terug hoor.
kheb er met meerdere mensen over gehad en die zeggen hetzelfde..
dat ligt dus niet aan mij maar aan de depressie

Ik ben ook depressief maar jij maakt het wel heel makkelijk voor jezelf... "dat was ik niet, dat kwam door mijn ziekte"
Je bent somber enzo maar om nou mensen te gaan uitschelden (ofzo, weet natuurlijk niet precies wat er aan de hand is) en dan te zeggen dat het komt omdat je depressief bent is nogal zwak.
Iedereen heeft wel eens een rothumeur, maar lang niet iedereen is depressief. Dus of je voelde je gewoon ff klote (losstaand van je depressie) of je bent gewoon vaag bezig en probeerd het goed te praten door je depressie als excuus te gebruiken. Je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag, niet je ziekte. Je HEBT een ziekte, je BENT er niet een...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 08:05
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
Ik ben ook depressief maar jij maakt het wel heel makkelijk voor jezelf... "dat was ik niet, dat kwam door mijn ziekte"
Je bent somber enzo maar om nou mensen te gaan uitschelden (ofzo, weet natuurlijk niet precies wat er aan de hand is) en dan te zeggen dat het komt omdat je depressief bent is nogal zwak.
Iedereen heeft wel eens een rothumeur, maar lang niet iedereen is depressief. Dus of je voelde je gewoon ff klote (losstaand van je depressie) of je bent gewoon vaag bezig en probeerd het goed te praten door je depressie als excuus te gebruiken. Je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag, niet je ziekte. Je HEBT een ziekte, je BENT er niet een...

klopt, maar ik heb ook niemand uitgescholden hoor, absoluut niet.
men moet dingen hier niet uit zijn verband trekken.

ik moet beter worden en doe daar echt wel alles aan hoor.
Oud 26-02-2002, 08:07
ratsja
ratsja is offline
maar goed ik zal er verder ook maar niet op ingaan.
het feit is....
ik moet beter worden en dat staat voorop
Oud 26-02-2002, 19:28
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
ratsja schreef:
ik moet beter worden en dat staat voorop
Maar dat zal wel inhouden dat we jou blijven wijzen op je wijze van handelen... en ik denk dat het wel een tip is voor je, om de kritiek die je daaruit haalt te verwerken als motivatie in 'zoals je zegt' beter te worden.

Daar steunen wij jou wel 100% in!
Oud 28-02-2002, 14:05
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Soullar schreef:
Maar dat zal wel inhouden dat we jou blijven wijzen op je wijze van handelen... en ik denk dat het wel een tip is voor je, om de kritiek die je daaruit haalt te verwerken als motivatie in 'zoals je zegt' beter te worden.

Daar steunen wij jou wel 100% in!

jaaaaaaaa
maar dat kost wel tijd.....

Oud 28-02-2002, 14:24
DarkCat
DarkCat is offline
Ja, er zijn mensen die zich dingen aanpraten omdat ze aandacht willen. Maar waarom doen ze dat? Ik denk omdat er SOWIESO al ergens wat mis zit, iets wat ze niet kunnen verklaren, en hetgene wat ze zichzelf aanpraten daar een uitvlucht voor is. Maar dat is mijn mening.
Als je een ziekte hebt, in wat voor vorm dan ook, zijn er altijd 'bijverschijnselen' die daardoor komen. Als je chronisch pijn hebt bijvoorbeeld, kun je weleens veel te grof uitvallen tegen mensen.
Let er alleen op dat je niet alles erop afschuift. Ik heb daar ook een handje van, als ik bijvoorbeeld slecht pool, dat ik er bij meldt dat ik slecht kan zien. Nou is dat wel zo, en is het ook zeker zo dat ik daardoor slecht pool, maar ik moet een keer afleren dat er steeds bij te zeggen en gewoon mn verlies accepteren

Cat
Reageren

Regels voor berichten