Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 21:46
Verwijderd
Ik heb 'n vraagje aan gurus hier, ik heb namelijk sinds kort een pentiumpie 2 met flink wat harde schijf 'over' en daar zou ik wel graag linux op willen gooien en er dan een ftp (web) server van te maken.
Is dit allemaal mogelijk? en hou zou ik 't aan moeten pakken (gewoon globaal, want ik weer er totaal niks af). ik weet bijv niet welke distributie ik daarvoor moet nemen, ik heb alleen het basis spul nodig al die tierelantijnen zoals textverwerkers en grafische programmas etc niet nodig..

Owjah en ik zou 'm mischien willen gebruiken als (mxtream) internet router want de hardwarematige router die ik nu heb is kut
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2003, 22:16
niemand
niemand is offline
welke distro je moet hebben hangt vooral van je unix/linux kennis af
als je al aardig wat weet over *nix zou ik een BSD (unix) aanraden, maar daar moet je niet aan beginnen als n00b

volgens mij hebben de meeste linux wel standaard een ftpd en httpd draaien

voor router hangt af van of je unix of linux neemt, onder linux heb ik er een script voor maar daarvan heb k helaas geen link meer, je kan eens wat rond kijken in de ip masquerading howto
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 23:03
Wasp
Wasp is offline
http://www.adsl4linux.nl/ biedt misschien wel uitkomst.
Oud 18-02-2003, 09:44
Verwijderd
Een ADSL verbinding opbouwen met Linux

Een goede en snelle FTP-deamon is PureFTPD ( www.pureftpd.org ). De distributie maakt daarbij niets uit. Persoonlijk raad ik je Debian aan, aangezien het een server is en geen desktop (weinig overhead en Apt zorgt voor wereldvrede ).

@niemand:
Als hij genoeg kennis zou bezitten dan zou hij deze eenvoudige vraag niet stellen. Daarnaast is de keuze tussen Linux en een *BSD variant met name een kwestie van persoonlijke smaak. Qua performance en stabiliteit doen ze niet of nauwelijks onder voor elkaar (al helemaal niet in dit geval).
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 19:24
Verwijderd
Inderdaad ik heb er geen zak verstand van, (n00b) en ik dacht dus dat de distributie ook van belang is. Bedankt voor de links ik heb weer wat te lezen
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 20:04
dystopia
dystopia is offline
PureFTPd is idd heel goed. ProFTPd is ook goed. Beide voor- en nadelen. Pure is mi leuk omdat je daarbij de bandwidth kunt afknijpen. Erg handig op een thuisservertje.
Reageren

Regels voor berichten