Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2002, 23:43
Nena21
Nena21 is offline
Na een tijdje erover nagedacht te hebben open ik hier toch een topic over
(Sorry als dit al 80 keer is geweest)
Maar zijn hier mensen die ooit mishandeld zijn?
Ik ben toen ik klein was,een paar jaar lang geslagen door m'n moeders ex,ik was toen een jaar of 10,het heeft tot m'n 12e geduurd toen ik het aan een vriendin durfde te vertellen.Die vriendin heeft het zonder het mij te vertellen aan een lerares verteld,en die heeft het m'n moeder verteld.
M'n moeder was boos op me dat ik zulke dingen over haar vriend had gezegd,en ze vond me maar een leugenaar,terwijl ze diep van binnen wist dat het waar was,maar het kon haar niet schelen,ze wou gewoon niet zien dat haar vriend slecht was.
Hij was kennelijk belangrijker dan mij,want ze nam het altijd voor hem op.
Hij gaf me altijd van alles de schuld,en als ik zei dat hij loog,dan was mn moeder helemaal pissed op me.
Maar vooral dat slaan,het werd steeds erger,ik durfde het tegen niemand meer te vertellen,ze zouden me toch niet geloven,en het zou de situatie alleen maar erger maken,want dan werd mn moeder alleen nog maar kwader op me.
Het is nog een tijd doorgegaan,maar uiteindelijk gingen m'n moeder en hij uit elkaar,ik dacht dat het eindelijk over was.
Maar niet echt.Ja het slaan wel,maar we waren niet van hem af.M'n moeder leerde toen pas de ware ik kennen van hem.
M'n moeder had torenhoge schulden door hem.
Hij bleek met allerlei illigale dingen bezig te zijn,al weet ik op deze dag nog steeds niet wat.
En hij bleef ons lastig vallen.
Via de telefoon,soms stond hij ineens voor de deur,achtervolgen etc.
Op een gegeven moment heeft hij zelfs geprobeerd in te breken.
Dat heeft wel even zo geduurd,en ik was echt doodsbang voor hem.
Nu zijn we gelukkig eindelijk van hem af,en nu pas een paar jaar later begin ik het echt moeilijk te krijgen met dat slaan.
Ik ben bang dat alle mannen zo zijn,ik durf niet meer mensen te vertrouwen,ik ben gewoon bang dat het weer gebeurd.
Ik praat er bijna nooit over met mensen,een aantal mensen weten het wel,maar er echt over praten doe ik nooit.
Dit is de eerste keer dat ik dit echt opschrijf.
Misschien stel ik me wel aan,er zullen vast mensen zijn die het veel erger hebben,maar ik moest het gewoon ff kwijt,niet om aandacht maar om een beetje mn ei kwijt te zijn,al heb ik natuurlijk lang niet alles verteld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2002, 06:00
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

Misschien stel ik me wel aan,er zullen vast mensen zijn die het veel erger hebben,maar ik moest het gewoon ff kwijt,niet om aandacht maar om een beetje mn ei kwijt te zijn, al heb ik natuurlijk lang niet alles verteld.
Je stelt je niet aan, mensen horen elkaar niet te mishandelen, dat lijkt me duidelijk. 'k vind het knap van je dat je het hier neergezet hebt. Een zinnige opmerking erover heb ik niet echt. Heel veel sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 07:27
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Nu zijn we gelukkig eindelijk van hem af,en nu pas een paar jaar later begin ik het echt moeilijk te krijgen met dat slaan.
Ik ben bang dat alle mannen zo zijn,ik durf niet meer mensen te vertrouwen,ik ben gewoon bang dat het weer gebeurd.
Ze zijn echt niet allemaal zo, ook al ben je er bang voor. Deze agnst is trouwens een normale reactie op mishandeling, vooral bij meisjes. Het is moeilijk om je erover heen te zetten, maar je moet op een gegeven moment wel als je een normaal leven wilt leiden.

Citaat:
Ik praat er bijna nooit over met mensen,een aantal mensen weten het wel,maar er echt over praten doe ik nooit.
Dit is de eerste keer dat ik dit echt opschrijf.
Het is altijd goed om erover te praten / schrijven. Op die manier kun je het tenminste goed kwijt

Citaat:
Misschien stel ik me wel aan,er zullen vast mensen zijn die het veel erger hebben,maar ik moest het gewoon ff kwijt,niet om aandacht maar om een beetje mn ei kwijt te zijn,al heb ik natuurlijk lang niet alles verteld.
Hmmz, ja ik dacht dat je me zelfs meer had verteld, maar daarover laat ik me hier niet uit. Dat is je eigen keuze.

Trouwens: dat sommige mensen het erger hebben, daar kun jij niets voor. Het kan altijd erger, maar dit zijn jouw problemen en je hebt het er duidelijk moeilijk mee.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 11:37
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je stelt je niet aan, mensen horen elkaar niet te mishandelen, dat lijkt me duidelijk. 'k vind het knap van je dat je het hier neergezet hebt. Een zinnige opmerking erover heb ik niet echt. Heel veel sterkte iig.
Ja dank je

Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 11:42
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ze zijn echt niet allemaal zo, ook al ben je er bang voor. Deze agnst is trouwens een normale reactie op mishandeling, vooral bij meisjes. Het is moeilijk om je erover heen te zetten, maar je moet op een gegeven moment wel als je een normaal leven wilt leiden.
Ja ik weet het,maar ik kan me niet zo 1,2,3 over die angst heen zetten

Citaat:
Hmmz, ja ik dacht dat je me zelfs meer had verteld, maar daarover laat ik me hier niet uit. Dat is je eigen keuze.
Volgens mij niet hoor?Kan ik me niks meer van herinneren tenminste,ik had maar een heel klein beetje verteld

Citaat:
Trouwens: dat sommige mensen het erger hebben, daar kun jij niets voor. Het kan altijd erger, maar dit zijn jouw problemen en je hebt het er duidelijk moeilijk mee.
Ja maar toch,ik voel me dan zo'n aansteller

Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 11:45
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Volgens mij niet hoor?Kan ik me niks meer van herinneren tenminste,ik had maar een heel klein beetje verteld
Een heel klein beetje is nog steeds iets

Toen ik meer vroeg veranderde je van onderwerp, ik kan me dan ook maar heel summier voorstellen wat er allemaal gebeurde.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 11:49
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Een heel klein beetje is nog steeds iets

Toen ik meer vroeg veranderde je van onderwerp, ik kan me dan ook maar heel summier voorstellen wat er allemaal gebeurde.

Ja maar jij zegt net dat ik meer aan jou verteld heb?Dat is toch niet zo?

En ja ik wou het er ff niet meer over hebben,maar nu moest ik het gewoon ff kwijt,ik zat er best mee.
Ik had het allemaal opgekropt

Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 11:52
Verwijderd
ik zelf heb dit niet meegemaakt, dus kan ik me ook moeilijk inbeelden hoe dit moet zijn geweest voor jou...

Maar ik leef met je mee. Veel sterkte.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 11:52
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Ja maar jij zegt net dat ik meer aan jou verteld heb? Dat is toch niet zo?
Ik reageer wel ff via mail hierop.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 11:54
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eddie schreef:
ik zelf heb dit niet meegemaakt, dus kan ik me ook moeilijk inbeelden hoe dit moet zijn geweest voor jou...

Maar ik leef met je mee. Veel sterkte.
Ook bedankt

Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 11:55
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ik reageer wel ff via mail hierop.

Is goed!

Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Celesta schreef:

Ook bedankt
Maar ik wou echt dat ik je kon helpen...
Sorry...

Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 12:01
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eddie schreef:
Maar ik wou echt dat ik je kon helpen...
Sorry...

Maakt niet uit joh,thanks anyway!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten