![]() |
|
ik heb er 1 gehad omdat ik aan mijn knieschijf werd geopereerd. ik zelf heb er verder geen verstand van maar ik moest met mijn hoofd tussen mijn benen gaan zitten en toen ging hij allemaal langs me ruggegraat voelen enz totdat hij een juiste plek had gevonden. en het was een hele lange naald en ja het voelt echt niet prettig maar pijnlijk? nee ik vond van niet ik werd alleen wat misselijk omdat ik die naald langs me bot voelde gaan
![]()
|
Ik heb ook meerdere malen een BMP gehad.. en met emla is het wel tedoen.. De pijn gaat er niet helemaal van weg, maar als het echt zo'n prik is kan het ook onder algehele verdoving.. en soms krijg je ook wel dormicum.. dan ben je daarna alles weer vergeten..
|
Verwijderd
|
Mijn vriend heeft er een gehad om hem te verdoven (voor een kijkoperatie in beide knieën). Volgens hem voel je die naald even in je duwen, maar verder niets. (Ze hebben de plaats waar ze gingen spuiten verdoofd met een zalfje.) Naderhand werd hij een klein beetje misselijk, maar niet erg.
Mijn zus heeft een LP gehad, dan gaan ze ook met een naald in je rug, maar een wat dikkere naald. Ook werd haar huid verdoofd met een zalfje, maar ze voelde er niet veel van. Geen pijn iig, ze vond alleen het idee vervelend. |
![]() |
|
ik heb een beenmerpunctie gehad om idd je hersenvocht te chekken, nou ik kan je vertellen dat het absoluut geen pijn deed een prik in je arm doet nog meer pijn. Alleen kreeg ik paar dagen na die prik wel btj ehoofdpijn en rughpijn maarja dan moet je plat gaan liggen
|
een LP heb ik ook gehad..
ik kreeg geen zalfje of iets dergelijk zoals ik hier hoor.. het deed bij mij wel pijn, het voelt als of er een normale naald (noujaah, een extra dikke ![]() ![]() waarom zijn jullie wel verdoofd en ik niet? het moest ook gewoon 3 keer bij mij omdat zo ziek was dat ik lag te rillen / schudden op de onderzoekstafel...
|
Uhh ik weet niet ..
Ik werd toendertijd behandeld in een kinderziekenhuis.. en daar gebruiken ze "altijd" emla... en dan voel je die prik niet echt meer.. en meestal dat in combinatie met dormicum..
|
Ik heb een ruggeprik gehad om een rontgenfoto van mijn ruggegraat te kunnen maken ivm een hernia (zonder verdoving what so ever). Er is toen eerst wat hersenvocht weggehaald (kreeg ik mee in een buisje) en daarna contrastvloeistof ingespoten.
Het punt is als je je niet opfokt en gewoon zo relaxed mogelijk bent je er welhaast niets van voelt. Echt waar! Wat wel heel vervelend was, was de hoofdpijn de volgende dag. Als ik rechtopzat voelde het aan of iemand met een gietijzerenpan tegen mijn hersens had geslagen en zodra ik ging liggen was dat weg (weird ![]() In ieder geval de prik zelf doet absoluut geen pijn alleen de nawerking hangt ff af van waarvoor ze de prik krijgt. Wens haar in ieder geval sterkte ![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-10-2003 om 18:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
3x een lp gehad ik vondt het best pijn doen
helemaal opgerold liggen en dan zo een heeeeeeeeeeeeeeele grote naald in je rug is best wel fucked up en heel veel last gehad van koppijn ik heb geen verdoving gehad maar ik kick wel op een beetje pijn ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb 2x een LP gehad.... Nou, ik hoop dat ik dat nooooit weer hoef.... Ik kreeg geen verdoving en ik verging van de pijn. Bovendien was ik doodziek en lag dus te beven en te trillen enzo... Toen ik dit topic las, kreeg ik weer een brok in mn keel ofzo...
Misschien had ik dan niet moeten reageren als het om geruststellen ging...
||
Citaat:
|
ik werd aan mijn knie geopereerd en ik heb dus ook een ruggenprik gehad en vond het wel een rotgevoel brandend eigenlijk... maar echt vreselijk veel pijn deed het niet (leuk is anders maar had erger verwacht!)
en ik vond narcose eerst erg aantrekkelijk klinken omdat ik bang was om toch iets te voelen vd operatie maar dat was absoluut neit zo en als je dan narcose krijgt heb je kans goed ziek te worden en dat wou ik ook niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vervolgens heb ik een week thuis plat in bed gelegen (het gaatje dat ze met die naald maken wilde bij mij niet vanzelf dichtgroeien) Toen mocht ik dus weer terug naar het ziekenhuis om het gaatje dicht te laten maken. Mij hadden ze een aardig sterke verdoving gegeven, want ik heb niets gemerkt van die prik. Ze moesten me zelfs vasthouden anders was ik van de tafel af gevallen ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
lumbale punctie Verwijderd | 12 | 17-11-2011 15:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
zwanger roosje 1994 | 13 | 04-04-2009 22:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Algehele narcose of ruggenprik? Smoozy | 27 | 24-05-2006 19:25 | |