Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 04:31
1337
1337 is offline
Afg. Zaterdagavond heeft een steekpartij plaatsgevonden in Cafe / Bar Zwarthoed. Dit gebeurde omstreeks 1:00. Tot dusver is niet bekend wat de aanleiding was tot dit incident. *knip* Onder de gewonden bevindt zich grotendeels personeel.
____

Grr dit maakt me dus echt boos, ik kom zelf uit de buurt en was ook in valkenswaard. Echt grote chaos, ziekenautos, politie, vreselijk.

sorry moest t ff kwijt

Laatst gewijzigd op 13-02-2003 om 20:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 06:53
lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
1337 schreef:
Afg. Zaterdagavond heeft een steekpartij plaatsgevonden in Cafe / Bar Zwarthoed. Dit gebeurde omstreeks 1:00. Tot dusver is niet bekend wat de aanleiding was tot dit incident. Alleen duidelijk is dat de daders, een groep jongeren van marrokaanse / turkse afkomst zijn kunnen wegkomen. Onder de gewonden bevindt zich grotendeels personeel.
____

Grr dit maakt me dus echt boos, ik kom zelf uit de buurt en was ook in valkenswaard. Echt grote chaos, ziekenautos, politie, vreselijk.

sorry moest t ff kwijt
Tsja erg natuurlijk maar waarom moet er meteen weer bij dat het buitenlanders waren... Er staat ook helemaal niets over een aanleiding ofzo...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 07:32
Verwijderd
Citaat:
lukas15 schreef:
Tsja erg natuurlijk maar waarom moet er meteen weer bij dat het buitenlanders waren... Er staat ook helemaal niets over een aanleiding ofzo...
ja dat mogen ze toch? neerzetten wie er weg zijn gekomen en wie niet?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 07:32
Anonymous John
Anonymous John is offline
Bron?
Oud 09-02-2003, 10:44
1337
1337 is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
omdat het buitenlanders waren ? aanleiding is niet bekend, alleen maar losse verhalen, ruzie tussen groepen, wraak op cafe zelf. weet t niet.

en nee er is geen bron , het is nergens op t nieuws.
Oud 09-02-2003, 11:15
Gatara
Gatara is offline
Wat is het voor een bar?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 11:16
Verwijderd
Citaat:
lukas15 schreef:
Ga er dan ook niet op in dat er bij staat dat het buitenlanders waren, als je het zo erg vindt dat het er bij staat...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 13:58
lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ga er dan ook niet op in dat er bij staat dat het buitenlanders waren, als je het zo erg vindt dat het er bij staat...
Ik vind het nogal dom om te zeggen dat er iets is gebeurt is waarvan je het fijne niet weet. Je weet niet waarom iemand iets gedaan heeft en het zijn natuurlijk altijd weer de buitenlanders die genoemd worden. De Nederlanders worden alleen maar neergestoken, zo zit het niet in elkaar hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 14:42
In_flames
In_flames is offline
Er staat idd niks over de aanleiding, maar er wordt alleen vermeldt dat de daders waarschijnlijk van buitenlandse afkomst waren. Als ze van Nederlandse afkomst waren had dat er waarschijnlijk ook gewoon bij gestaan.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:10
lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
In_flames schreef:
Er staat idd niks over de aanleiding, maar er wordt alleen vermeldt dat de daders waarschijnlijk van buitenlandse afkomst waren. Als ze van Nederlandse afkomst waren had dat er waarschijnlijk ook gewoon bij gestaan.
Dat denk ik dus niet, er staat nooit ''Een Nederlander van 20 jr. heeft vanochtend iemand neergestoken'' Altijd worden buitenlanders op die manier in een kwaad daglicht gesteld . Zo kan men ook niet inburgeren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:11
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
lukas15 schreef:
Dat denk ik dus niet, er staat nooit ''Een Nederlander van 20 jr. heeft vanochtend iemand neergestoken'' Altijd worden buitenlanders op die manier in een kwaad daglicht gesteld . Zo kan men ook niet inburgeren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:12
Atje85
Atje85 is offline
Je hebt geen bron, dus kom eerst maar es met een bron.
T staat ook nergens op internet voor zover ik weet.

En anders een slotje, *roept FB*
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:42
NG
NG is offline
Volgens een ooggetuige zijn in Valkenswaard in de nacht van zaterdag op zondag negen mensen neergestoken. De steekpartij deed zich volgens de ooggetuige voor voor café de Zwarthoed.

Stefan uit Eindhoven, een ooggetuige zegt: "Onder de slachtoffers waren onder andere de eigenaar en de portier. De eigenaar was in zijn long gestoken, en de portier is onder een laken afgevoerd".

Het incident gebeurde rond 2:15. De dader is volgens ooggetuigen van buitenlandse afkomst. Het motief van de dader is nog onduidelijk.

bron: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26054 en http://forum.clubcharts.nl/topic/13333

Het zijn allemaal bronnen die je nog niet echt serieus kan nemen. Allemaal verhalen via via.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:00
Atje85
Atje85 is offline
Was deze plaats niet een x op het nieuws dat ze geen buitenlanders toe lieten? Pure discriminatie.

Misschien is dat hier ook gebeurt, dan kan je dit verwachten he. Eigen schuld.
Ze hebben kennelijk de eigenaar en de portier neergestoken dus t zal wel iets in de richting van discriminatie geweest kunnen zijn.

(dit geldt natuurlijk alleen als t zo is, ik weet er verder ook niet echt iets van, nergens een goede bron ofzo)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:04
NG
NG is offline
Politiebericht:

http://212.19.195.8/cgi-bin/nieuws/p...99999990022653
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Politiebericht:

Volgens mij is er hier gewoon iets met discriminatie aan de hand, anders zouden die gasten niet zo veel mensen neersteken, waaronder de eigenaar en de portier...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:11
'EliteZeehond'
'EliteZeehond' is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Volgens mij is er hier gewoon iets met discriminatie aan de hand, anders zouden die gasten niet zo veel mensen neersteken, waaronder de eigenaar en de portier...
en dan is het wel goed?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:12
NG
NG is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Hoe kom je er in godsnaam bij dat zulke akties alleen gebeuren wanneer er sprake is van discriminatie?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Politiebericht:

Valkenswaard: Gewonden bij vechtpartij
Bij een vechtpartij in een café aan de Markt zijn negen personen gewond geraakt door messteken. Het gaat om steekwonden in been, arm, borst, rug en schouder. Zij zijn naar verschillende ziekenhuizen gebracht. Vier van hen zouden ernstig gewond zijn geraakt. Waardoor de ruzie ontstond is niet bekend. Een van de vermoedelijke daders van de steekpartij raakte ook gewond. Hij is aangehouden. Het is een 34-jarige man uit Valkenswaard. De politie van Valkenswaard onderzoekt de steekpartij.
Oud 09-02-2003, 17:45
Miss Helena
Miss Helena is offline
Hijs waarschijnlijk ontstaan doordat ze niet naar binnen mochten, volgens n vriend van mij die aanwezig was. Weet t niet zeker, maar t word gezegd...
Oud 09-02-2003, 17:52
@pie
@pie is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
ga jij stappen met een mes omdat je er vanuitgaat dat je gaat worden geweigerd, of ga je met een mes stappen omdat je zin hebt om iemand lek te steken... zeg het maar, ben benieuwd naar je antwoord...
Oud 09-02-2003, 18:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
@pie schreef:
ga jij stappen met een mes omdat je er vanuitgaat dat je gaat worden geweigerd, of ga je met een mes stappen omdat je zin hebt om iemand lek te steken... zeg het maar, ben benieuwd naar je antwoord...
Misschien is het mes er later bijgehaald?
Oud 09-02-2003, 18:39
BBEM
BBEM is offline
waarom er bijstaat de de dader van buitenlandse afkomst is ??
omdat het grootste deel van de geweldsmisdrijven nog altijd gepleegd worden door allochtonen en dat mag best gezegd worden!
Oud 09-02-2003, 18:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BBEM schreef:
waarom er bijstaat de de dader van buitenlandse afkomst is ??

Waar staat dat dan in de officiele bron?
Oud 09-02-2003, 18:46
Marnix_temp
Marnix_temp is offline
Citaat:
Atje85 schreef:

discriminatie ???

het gebeurde in het cafe staat in het bericht...
ze zijn dus niet tegen gehouden bij binnenkomst
waar haal jij het nu vandaan dat het om discriminatie ging
gore hufters trekken een mes en prikken iedereen omzich heen

sommige mensen proberen dan iets eraan te doen zoals ze opknopen. dit lukte niet

je gaat niet stappen met een mes opzak
dan ben er met de veronderstelling dat je ruzie krijgt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2003, 18:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Marnix schreef:

Misschien waren ze alsnog het cafe binnengaan ondanks dat ze geweigerd waren?
Misschien waren ze het cafe binnen gegaan en werd hen toen gezegd dat ze niet welkom waren?

Dat van Atje berust ook op pure speculatie, maar er zijn zoveel onbekende factoren dat waarom en hoe en door wie niet duidelijk is.

Citaat:

Mee eens.
Oud 09-02-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
volgens mij hebben die gasten een hersenkronkel en waren ze al op ruzie uit? ze hadden een mes bij en zoals gezegt dat neem je niet altijd mee voor niks.
En als je die tent niet leuk vind omdat je mot hebt met mensen daar dan ga je daar niet heen, dan ga je ergens anders lol hebben met je maten, dan ga je niet iemand neersteken

En er wordt te snel op discriminatie gegooid want 9 van de 10 gevallen is geen discriminatie maar iets wat ze zichzelf aanpraten.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:53
Da King
Da King is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
En er wordt te snel op discriminatie gegooid want 9 van de 10 gevallen is geen discriminatie maar iets wat ze zichzelf aanpraten.
je kunt het noemen hoe je het wilt

in cafe zwarthoed worden geen buitenlanders binnengelaten, omdat ze daar al vaker problemen mee gehad hebben. Ze verzinnen dan meestal een smoes van "mensen met gouden kettingen mogen niet binnen" of "met sportschoenen mag je niet binnen". dat is iig wat ik gehoord heb. Dus of het discriminatie is of niet... ik weet het niet. meer een soort van zelfbescherming lijkt me
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
'EliteZeehond' schreef:
en dan is het wel goed?

Leer es lezen man!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Hoe kom je er in godsnaam bij dat zulke akties alleen gebeuren wanneer er sprake is van discriminatie?

Waar zie jij dat staan??

Leer ook lezen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
@pie schreef:
Beide niet, ik stap niet met een mes op zak
Waar zie jij staan dat ik t goedkeur?

Dat mes kan er ook later bijgehaald zijn

Weer iemand die moet leren lezen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:58
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Marnix schreef:
discriminatie ???

waar haal jij het nu vandaan dat het om discriminatie ging
gore hufters trekken een mes en prikken iedereen omzich heen

sommige mensen proberen dan iets eraan te doen zoals ze opknopen. dit lukte niet

Je komt dat cafe wel in nadat je die portier hebt neergestoken.

En t is zo dat bepaalde mensen zijn neergestoken.
Anders hadden ze wel gewone klanten neergeschoten.
Het is gewoon doelgericht.

En ik keur het niet goed!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Da King schreef:
je kunt het noemen hoe je het wilt

in cafe zwarthoed worden geen buitenlanders binnengelaten, omdat ze daar al vaker problemen mee gehad hebben. Ze verzinnen dan meestal een smoes van "mensen met gouden kettingen mogen niet binnen" of "met sportschoenen mag je niet binnen". dat is iig wat ik gehoord heb. Dus of het discriminatie is of niet... ik weet het niet. meer een soort van zelfbescherming lijkt me
ik weet dan niet hoe t daar gaat, maar als t daar al zo aan toe gaat dan wil je er toch niet meer heen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
volgens mij hebben die gasten een hersenkronkel en waren ze al op ruzie uit? ze hadden een mes bij en zoals gezegt dat neem je niet altijd mee voor niks.
En als je die tent niet leuk vind omdat je mot hebt met mensen daar dan ga je daar niet heen, dan ga je ergens anders lol hebben met je maten, dan ga je niet iemand neersteken

Je hebt recht om daar binnen te komen, ongeacht je afkomst.(als je natuurlijk aan de rest vd regels voldoet zoals leeftijd enzo)

En die mensen zijn idd niet slim bezig. Dat zeg ik dan ook niet!!

Bullshit, het is vaak in t nieuws geweest dat op vele plekken gewoon puur gediscrimineerd wordt, meestal op allochtonen, maar niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:01
Da King
Da King is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ik weet dan niet hoe t daar gaat, maar als t daar al zo aan toe gaat dan wil je er toch niet meer heen
ik snap ook niet wat de lol is om in een cafe te komen waar je niet gewenst bent... maar dat zal dan wel aan mij liggen....
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
spacegirl schreef:

Dat is onterechte weigering en sommige mensen slaan dan door omdat ze puur vanwege hun afkomst niet toegelaten worden.
Als niemand meer naar zulke plekke zou gaan als allochtoon zijnde, wordt er nix van gezegd en kunnen die cafés en dergelijke dus egwoon blijven discrimineren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Da King schreef:
ik snap ook niet wat de lol is om in een cafe te komen waar je niet gewenst bent... maar dat zal dan wel aan mij liggen....
Het probleem is nou precies dat je ONTERECHT geweigerd wordt.

Kijk, als t terecht zou zijn dan zou ik ook niet snappen waarom je er heen gaat
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:03
Atje85
Atje85 is offline
Negen gewonden bij steekpartij café

Uitgegeven: 9 februari 2003 19:49

VALKENSWAARD - Bij een steekpartij in een café in Valkenswaard zijn in de nacht van zaterdag op zondag negen mensen gewond geraakt, onder wie drie ernstig. De politie heeft een verdachte aangehouden en zoekt nog naar een tweede verdachte.

Zijn identiteit is bekend, aldus een woordvoerder van de politie. Rond twee uur 's nachts vond de steekpartij om nog onbekende reden plaats. In het tumult raakte ook de eigenaar van het café gewond. De drie mannen die ernstig gewond raakten, liggen nog in het ziekenhuis. Het gaat om een 38-jarige Eindhovenaar, een 19-jarige man uit Wintelre en een 25-jarige man uit Valkenswaard. Zij zijn alle drie buiten levensgevaar.

De zes andere gewonden, vijf mannen en een vrouw, mochten na behandeling het ziekenhuis weer verlaten.

De politie heeft zondag met twaalf man onderzoek gedaan. Zij hebben onder meer met een hoogwerker gezocht naar wapens die mogelijk op het dak zijn gegooid.
Negen gewonden bij steekpartij café

bron: www.nu.nl

Een site die WEL aan normale berichtgeving doet.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:05
Atje85
Atje85 is offline
Toch wel grappig dat iedereen hier heel anders op reageert omdat in de 1e post in dit topic staat dat het waarschijnlijk om allochtonen gaat. Als dat er niet zou staan zouden een paar mensen anders reageren.
En ontken t maar niet, t is gewoon zo
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:07
Da King
Da King is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Het probleem is nou precies dat je ONTERECHT geweigerd wordt.

Kijk, als t terecht zou zijn dan zou ik ook niet snappen waarom je er heen gaat
je wilt toch niet naar een cafe waar je niet gewenst bent?? als ze mij niet moeten, om wat voor reden dan ook, dan ga ik wel naar een andere kroeg. Dan ga je toch niet koste wat kost proberen om daar naar binnen te komen??

en hoe kom je erbij dat ze ONTERECHT geweigerd zijn? Ze hebben eerder problemen gehad met buitenlanders, dat willen ze voorkomen, daarom worden ze geweigerd. Als ze even later terug komen met messen en als een gek mensen gaan steken dan laten ze toch nou net merken dat ze TERECHT geweigerd zijn????

(Ik wil niet zeggen dat ik het eens ben met het weigeren van mensen op grond van afkomst, maar goed)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:14
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Da King schreef:
je wilt toch niet naar een cafe waar je niet gewenst bent?? als ze mij niet moeten, om wat voor reden dan ook, dan ga ik wel naar een andere kroeg. Dan ga je toch niet koste wat kost proberen om daar naar binnen te komen??

en hoe kom je erbij dat ze ONTERECHT geweigerd zijn? Ze hebben eerder problemen gehad met buitenlanders, dat willen ze voorkomen, daarom worden ze geweigerd. Als ze even later terug komen met messen en als een gek mensen gaan steken dan laten ze toch nou net merken dat ze TERECHT geweigerd zijn????

(Ik wil niet zeggen dat ik het eens ben met het weigeren van mensen op grond van afkomst, maar goed)
Jaja, lekker over 1 kam scheren. Nee zo kan ik t ook.
Ze hebben vast ook wel een paar x problemen met Nederlanders gehad, dan ga je toch ook niet alle Nederlanders weigeren om t geweld te voorkomen

Ik zeg alleen dat ik dat vermoed, t is toch geen feit.

Ze hebben doelgericht gestoken, snap dat dan es.
En nee, ik keur het ook niet goed, lees eens goed.

(nee, maar je keurt t wel goed )
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Da King schreef:
Ja, ok.

Ik ben ook een keer geweigerd (dress-code niet goed ofzo) en ik voelde me behoorlijk lullig (stond zo'n hele rij achter me), maar was zelf uiteindelijk blij omdat ik het toch maar een klote-uitgaansgelegenheid vond (pardon my language ) en mijn vrienden daar alleen maar heen wilden.
Maar goed. Het feit dat je geweigerd wordt is behoorlijk lullig en als dit continue gebeurt en bij cafe's of disco's waarvan je weet dat je er best graag naar toe wilt gaan, dan kan ik me voorstellen dat je stoppen doorslaan (=agressief wordt).

Een neef van mij is ook een paar keer geweigerd omdat hij er Turks uitziet (dat is ie niet). Lekker, he.... geweigerd worden omdat je er Turks uitziet.

Wat ze zouden kunnen doen:
iedereen toelaten en als preventie: een tijdje (iedereen) preventief fouilleren door politie die dat mag. Da's dan niet discriminerend.
Hoewel ik het niet fijn zou vinden als ik continue gefouilleerd zou worden, dan nog zou ik het alleen maar om dit soort ongein buiten de deur te houden (discriminatie en agressief gedrag) er aan mee willen doen.
Oud 09-02-2003, 20:21
Da King
Da King is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Jaja, lekker over 1 kam scheren. Nee zo kan ik t ook.
Ze hebben vast ook wel een paar x problemen met Nederlanders gehad, dan ga je toch ook niet alle Nederlanders weigeren om t geweld te voorkomen

Ik zeg alleen dat ik dat vermoed, t is toch geen feit.
ik zeg alleen dat ZIJ geweigerd werden, en dat later bleek dat dat totaal terecht was, ze hebben 9 mensen neergestoken

Citaat:

Ze hebben doelgericht gestoken, snap dat dan es.
En nee, ik keur het ook niet goed, lees eens goed.
doelgericht 9 mensen neersteken? dan heb je wel heel veel doelen he?

Citaat:
(nee, maar je keurt t wel goed )
wie is hier nou degene die moet leren lezen?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:24
Da King
Da King is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ja, ok.

Ik ben ook een keer geweigerd (dress-code niet goed ofzo) en ik voelde me behoorlijk lullig (stond zo'n hele rij achter me), maar was zelf uiteindelijk blij omdat ik het toch maar een klote-uitgaansgelegenheid vond (pardon my language ) en mijn vrienden daar alleen maar heen wilden.
Maar goed. Het feit dat je geweigerd wordt is behoorlijk lullig en als dit continue gebeurt en bij cafe's of disco's waarvan je weet dat je er best graag naar toe wilt gaan, dan kan ik me voorstellen dat je stoppen doorslaan (=agressief wordt).

ja, ik kan me voorstellen dat het niet leuk is, maar om dan zoveel mensen neer te gaan steken....

Een neef van mij is ook een paar keer geweigerd omdat hij er Turks uitziet (dat is ie niet). Lekker, he.... geweigerd worden omdat je er Turks uitziet.

ja, inderdaad wel lullig, ik ben het er ook niet mee eens dat mensen om hun afkomst geweigerd worden

Wat ze zouden kunnen doen:
iedereen toelaten en als preventie: een tijdje (iedereen) preventief fouilleren door politie die dat mag. Da's dan niet discriminerend.
Hoewel ik het niet fijn zou vinden als ik continue gefouilleerd zou worden, dan nog zou ik het alleen maar om dit soort ongein buiten de deur te houden (discriminatie en agressief gedrag) er aan mee willen doen.

of dat nou de oplossing is weet ik ook niet, als er 5 mannen met messen op je afkomen als portier heeft het ook niet veel zin om te gaan fouilleren... Maar goed, er zit wel iets in
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:26
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Da King schreef:
ik zeg alleen dat ZIJ geweigerd werden, en dat later bleek dat dat totaal terecht was, ze hebben 9 mensen neergestoken

O, dus ze weten tegenwoordig kennelijk wat iemand gaat doen, zodat ze m maar weigeren. Toekomst voorspellen? Hmm wel knap hoor...
Als je telkens geweigerd wordt door pure discriminatie enzo dan kunnen sommigen een x doorslaan en dan krijg je dit he

doelgericht 9 mensen neersteken? dan heb je wel heel veel doelen he?
Heb je ook. Je kan mij niet vertellen dat bij een behoorlijke uitgaansplek er niet 9 mensen zijn die of werkgever of werknemer daar zijn

wie is hier nou degene die moet leren lezen? Jij, kijk maar:
Citaat:
Ze hebben eerder problemen gehad met buitenlanders, dat willen ze voorkomen, daarom worden ze geweigerd.
Puur over 1 kam scheren, om vervolgens te zeggen dat je t er niet mee eens bent. Je spreekt je zelf behoorlijk tegen he...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Da King schreef:
of dat nou de oplossing is weet ik ook niet, als er 5 mannen met messen op je afkomen als portier heeft het ook niet veel zin om te gaan fouilleren... Maar goed, er zit wel iets in
Ik had het over politie
Als die aangevallen wordt door 5 mannen met messen kan ie ze in het hoogste geval neerschieten en in het andere geval arresteren.
Wordt een andere zaak als die mensen zo contact gestoord zijn dat ze met pistolen gaan aanvallen, maar ik neem aan dat de betreffende agent dan wel een kogelvrij vest moet dragen (wat ook niet de 100% zekerheid garandeerd, maar toch).
Oud 09-02-2003, 20:34
Da King
Da King is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik had het over politie
Als die aangevallen wordt door 5 mannen met messen kan ie ze in het hoogste geval neerschieten en in het andere geval arresteren.
Wordt een andere zaak als die mensen zo contact gestoord zijn dat ze met pistolen gaan aanvallen, maar ik neem aan dat de betreffende agent dan wel een kogelvrij vest moet dragen (wat ook niet de 100% zekerheid garandeerd, maar toch).
okee zit wat in, kost wel een hoop extra aan politieagenten, maar als hiermee dit soort incidenten voorkomen kunnen worden is het dat zeker waard
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:36
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Da King schreef:
okee zit wat in, kost wel een hoop extra aan politieagenten, maar als hiermee dit soort incidenten voorkomen kunnen worden is het dat zeker waard
nee, niet mee eens.
Ze kunnen dat geld van die extra politieagentjes die zulke dingen moeten voorkomen beter steken in t beter controleren van utigaansgelegenheden en die zaken straffen als ze zich niet aan de regels houden. Probleem bij de kern aanpakken.

Dan houdt dit soort geweld vanzelf wel op.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 20:39
Da King
Da King is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
blablabla
ik wil hier niet teveel meer op in gaan, want het voegt toch weinig toe. Maar ik zal het nog één keer vertellen:
[*]Ik ben TEGEN het weigeren van mensen op grond van afkomst, ik gebruikte alleen het geval dat in deze situatie de daders (achteraf gezien) terecht geweigerd waren (mijn verhaaltje was alleen maar achterafgepraat, voor als je dat nog niet doorhad).
[*] En 9 mensen neersteken is niet normaal, bovendien niet doelgericht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten