Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 17:06
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
heb ik nogal vaak, al van toen ik vrij jong was.

is dat gewoon je onderbewustzijn dat iets ziet/voelt aankomen ofzo, is er een andere verklaring voor of is het gewoon "mysterieus"?
Advertentie
Oud 24-02-2003, 17:32
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
euh, nah je kunt 't als "mysterieus" opvatten, maar waarom zou je? zitten er nadelen aan?

als ik denk, wat ik vaak doe, denk ik meestal negatieve dingen over andere en voor andere, bijv. *ik hoop dat zij morgen met een grote puist naar school komt* ofzo iets dergelijks, en wat zie ik op haar kop de volgende morgen? idd, een puist.
maar niet alleen zulke dingen, ook vele andere.....
ik zoek er wel meestal iets achter, waarom ik dit doe weetjewel, maar ik vind het ook niet echt mysterieus.

maar wat jij hebt is toch wel wat anders. misschien zijn het visioenen of deja vu's. praat er eens met iemand over, zoek er iets over op ofzo?

sterkte
Oud 24-02-2003, 18:53
lady of the dark
lady of the dark is offline
wat voor soort dingen droom je dan? Voorspel je aardbevingen of is het meer het laatste uur vrij?
Oud 24-02-2003, 19:34
Verwijderd
ik heb ook vaak dromen... en op t moment dat ik wakker word, weet ik er nix meer vanaf... maar op t moment dat t gebeurt.. weet ik dat ik dat heb gedroomd..
mjah heel raar maarjah...
ik heb ook vaak dejavu's en visioenen...
Oud 24-02-2003, 19:47
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
lady of the dark schreef:
wat voor soort dingen droom je dan? Voorspel je aardbevingen of is het meer het laatste uur vrij?
soms stomme dingen als dingen vergeten, en de volgende dag vergeet ik ook iets.
maar meestal dingen à la; droom dat het verkeerd gaat tussen vriendin en haar vriend (die toch wel al een tijdje samen zijn) en het gaat uit in real life.
meer recente dromen kan ik mij niet echt opkomen, maar bv een tijd geleden; droom dat ik in een donkere omgeving voor de computer zit,alleen maar licht van het scherm,en dat "hij" het afmaakt,en ik voor de compu zat te wenen.
volgende dag,zat ik stiekem op de computer,dus licht uit en alleen licht van het scherm (was btw droom al helemaal vergeten) en "hij" zei dingen à la "ik kan het niet meer" en ik wenend voor de computer...
dat was wel een heel letterlijke, vond ik wel eng toen ik er achteraf terug aan dacht
Oud 24-02-2003, 19:48
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
ik heb ook vaak dromen... en op t moment dat ik wakker word, weet ik er nix meer vanaf... maar op t moment dat t gebeurt.. weet ik dat ik dat heb gedroomd..
mjah heel raar maarjah...
ik heb ook vaak dejavu's en visioenen...
The same here...Of bijvoorbeeld je denkt ergens aan en nog geen 5 minuten later gebeurt het, of je denkt aan iemand en 2 minuten later ataat ie voor de deur, dat soort dingen. Vaag, maar waar.
Oud 24-02-2003, 20:02
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
AngelLena schreef:
The same here...Of bijvoorbeeld je denkt ergens aan en nog geen 5 minuten later gebeurt het,
heb ik ook soms
Oud 24-02-2003, 20:42
Verwijderd
tsjah hoe of wat?
geen idee!
maar vind t wel lachuh!

alleen pas had ik een kut visioen..... wat nog steeds niet is gebeurd..... raar
Oud 25-02-2003, 11:12
Fantôme
Fantôme is offline
uhmm, heb het ook wel vaak, alhoewel het de laatste tijd minder is... maar een hele rare, al een tijd terug maar ik herinner me hem nog wel. Ik was (in mijn droom dus) in het ziekenhuis (gewoon het ziekenhuis in mijn stad, niks raars aan) ik zat op de longafdeling en werd naar binnen geroepen, daar was een arts met een baartje, een klein brilletje, een bureau met allemaal troep erop en aan de wand hingen schilderijen, hij zei, toen hij zag dat ik ernaar keek, dat zijn vrouw die had gemaakt. Een flits later in die droom zaten we in een soort van onderzoekskamer, en mn moeder was aan het huilen.... Toen werd ik wakker.

Enkele weken later moesten we een prik halen (mn opa was overleden aan TBC maar daar kwamen ze veel te laat achter en dus waren wij onbeschermd iedere keer bij hem in het ziekenhuis geweest) Na enkele dagen moesten mn moeder en ik en mijn broertje terug. Als je een dikke rode plek kreeg (bleek achteraf) had je TBC, anders niet. Bij mijn broertje was niks te zien, bij ons wel... dus mijn broertje werd opgehaal door mijn vader en wij moesten gelijk door naar de longafdeling.... voor de rest "zie bovenstaande stuk van de droom" het ging precies zo.... (en dat mn moeder moest huilen was achteraf omdat er sprake was van mogelijke isolatie voor een tijdje zodat we andere mensen niet konden besmetten.) Dit bleek niet nodig... (pfieuw!)
Oud 25-02-2003, 14:05
Bil-worst
Bil-worst is offline
Dromen, is gewoon denken aan iets als je aan het pitten bent, je bent dan dom. Ik droom nooit omdat ik er geen zin in hep! Ik heb schijt aan die shit! Dromen kunnen niet uitkomen, je moet gewoon niet seuren, gewoon een beetje geluk.

Je denk dat je kat morgen dood gaat, terwijl die kat gister 10x heeft liggen kotsen en 3weken niet eet, nou dan is ut niet gek. Niet denken dat je dan een vizioen hep gehad! Je mot gewoon niet denken, maar doen! geen geseik, vechten doe je met je vuist!
Oud 25-02-2003, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Bil-worst schreef:
Dromen, is gewoon denken aan iets als je aan het pitten bent, je bent dan dom. Ik droom nooit omdat ik er geen zin in hep! Ik heb schijt aan die shit! Dromen kunnen niet uitkomen, je moet gewoon niet seuren, gewoon een beetje geluk.
je kunt niet zelf uitmaken of je droomt of niet!!!
want elke nacht heb je wel 4 á 5 dromen!
of je ze herinnert... ja dat is een ander verhaal...
als je niet zou dromen.... zou je binnen de kortse keren derpessief zijn...
want je word sjagerijnig als je niet droomt...
en als dat dan ff zo doorgaat...

en dromen kunnen dus wel uitkomen... want ik heb t al zo vaak mee gemaakt dat t niet zomaar geluk is zoals jij dat zegt!
Oud 25-02-2003, 15:10
hell's fairy
hell's fairy is offline
het is niet mysterieus,
iedereen droomt wel eens wat wat je naderhand meemaakt.
het is heel gewoon ook de dingen die je voelt aankomen.
er is een bebaalde conctie tussen mensen bijvoorbeeld,
mijn moeder moest op een of ander stom cursus voor horica-coordinatie, ik had het gevoel dat er iets fout ging.
ze zou om ongeveer 11 uur thuis zijn, om half 1 was ze er nog niet.
wat bleek, mijn moeder heeft een klapband gehad niet gevaarlijk ofso.. maar de verwarming was ook kapot en ze hebben een uurtje of 3 in de kou gestaan, dit "voorgevoel" is vrij normaal en iedereen heeft het nix om je zorgen over te maken !

Laatst gewijzigd op 25-02-2003 om 15:12.
Oud 25-02-2003, 16:45
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Bil-worst schreef:

Je denk dat je kat morgen dood gaat, terwijl die kat gister 10x heeft liggen kotsen en 3weken niet eet, nou dan is ut niet gek. Niet denken dat je dan een vizioen hep gehad! Je mot gewoon niet denken, maar doen! geen geseik, vechten doe je met je vuist!
als je er niets over weet zwijg dan liever
Oud 25-02-2003, 20:46
barkrukkie
barkrukkie is offline
Kijk hier maar eens:

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=337184

vind je mijn mening (en die van anderen)

Regels voor berichten