Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik zou me maar doodvervelen als iedereen het eens was. Mensen moeten gewoon volwassen worden en niet meteen gewelddadig gaan worden bij een meningsverschil. Als iedereen eens wat meer openminded was en wat verdraagzaam, dan zou het pas goedkomen.
Laatst gewijzigd op 27-02-2003 om 14:58. |
![]() |
||
Citaat:
Anders zou er een soort vrij deisme moeten worden aangehangen, maar aangezien dat vrij is hoef je het niet te hangen en dan krijg je een tweedeling. Elk mens is uniek en wordt door unieke omstandigheden gevormd, vandaar dat ondanks het zelfde geloof onderlinge twisten kunnen ontstaan. Evenzo kan je nog kan een hoeksteen van de samenleving ergens in Nederland problemen hebben door een lekkende dakgoot... REIE
|
Nee, totale vrede op aarde is uberhaupt onmogelijk. Hetgeen wat ons 'menselijk' maakt (emoties, bewustzijn en gevoelens etc) heeft zowel positieve kanten (liefde, rust, vreedzaamheid) als negatieve kanten (wreedheid, hebzucht, haat). Om te denken dat de mensheid deze negatieve gevoelens (die iedereen dus heeft) zo eventjes weg zou kunnen denken, is naief.
Als er vrede op aarde zou zijn, zouden er immers altijd een aantal personen zijn die van de situatie gebruik maken om zichzelf te verrijken. Vrede zou alleen mogelijk zijn als wij allemaal, als hersenloze zombies, zinloos over het aardoppervlak zouden zwerven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
wat een idiote stelling!
zolang er mensen zijn zullen ze oorlog voeren en als dat niet om religie is dan is het wel om iets anders. de reden dat er oorlog is, is omdat er altijd wel iemand is die genoeg mensen bij elkaar kan krijgen voor een bloedbad. (en of dat nou gaat over religie of over het uitroeiien van joden, of desnoods over het verplicht dragen van rode regenlaarsjes of wat voor idiote reden dan ook, maakt helemaal niet uit) met andere woorden: Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|