Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2002, 17:12
Internationalist
Internationalist is offline
De laatste tijd ging het behoorlijk, maar ik begin weer vast te lopen. Ik heb eergisteren een ongeluk met de fiets gehad, paar tanden eruit, hele mond kapot, onder de pijnstillers thuis. Wegens het stoppen met school en het werk was en ben ik onverzekerd. K heb de inschrijvingspapieren nog ingevuld thuis liggen , rekening kan oplopen tot de vele duizenden euro's. Onder de 5000 zal het naar waarschijnlijkheid niet blijven.

Ook is er nog iets dat maar blijft spoken. M'n vriendin is mogelijk zwanger. De kans is best groot (ze is overtijd, ze is vaak misselijk en heeft buikpijn, onveilige seks gehad e.d.) en ik voel me slecht. Bang om een moord te plegen, om leven te ontnemen. Bang voor de toekomst en de waarheid..... echt, hoe moet ik verder?
Oud 03-03-2002, 17:35
Marcade
Marcade is offline
Heel vervelend voor je Zonde van het gebit ook enzo.

*dat van het gebit en verzekering was slechte timing; ik neem aan dat je jezelf wel ging verzekeren, maar dat je met je vriendin onveilig gevreeen hebt, dat is toch wel een beetje eigen schuld (?). In het vervolg nie meer doen, misschien ..*
..

Toch maar werk zoeken, en je vriendin laten testen, en dan met haar praten over abortus ja/nee, en zo niet, hoe jullie het kind dan gaan verzorgen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 17:38
Anne
Anne is offline
Het stomme is dus dat je er niets meer aan kunt veranderen. Het is gebeurd. Klaar. Nu moet je er maar het beste van zien te maken. Geld voor de rekeningen (hoe is het nu met je?) bij elkaar zien te krijgen, je vriendin moet een test doen... moeilijk zeg.
Oud 03-03-2002, 17:49
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik denk dat je het niet zozeer als een ongeluk maar wel als een kans moet zien;
zoek een goed betaalde baan en zet je volledig in,
laat je vriendin een test doen en denk na over kinderen
het is een grote kans denk je ook niet? je hebt kans om een vader te worden, om een kind op te voeden, om vaderliefde te voelen
denk er overna
als jullie besluiten ouders te worden, moet je je wel bedenken dat je verantwoordelijk moet worden...vat niet alles zo negatief meer op, alles is immers een kans
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 19:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
F*ck... wat een leuke k*tsituatie zit jij in...

Wees voorzichtig... ik ken het hé, bang zijn een moord te plegen, ja, ik ken het...

Maar wees voorzichtig...

Mja, weet ff niks te zeggen nu, sorry...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 22:13
de abt van sion
de abt van sion is offline
Je stelt je hier heel wat kwetsbaarder (en dus waarschijnlijk heel wat realistischer) op dan op de andere fora, waar je geregeld een hele grote mond opzet tegen mensen die het zooitje ongeregeld waarin jij terecht bent gekomen proberen te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 22:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
De laatste tijd ging het behoorlijk, maar ik begin weer vast te lopen. Ik heb eergisteren een ongeluk met de fiets gehad, paar tanden eruit, hele mond kapot, onder de pijnstillers thuis. Wegens het stoppen met school en het werk was en ben ik onverzekerd. K heb de inschrijvingspapieren nog ingevuld thuis liggen , rekening kan oplopen tot de vele duizenden euro's. Onder de 5000 zal het naar waarschijnlijkheid niet blijven.
Holy crap! dit zuigt echt zwaar hmm.. ga bij het ziekenfonds da's goedkoop, betaald je werkgever ook enzo dat roeleert uiteraard

Aan de andere kant is het idd een teken. Dit gebeurde niet zomaar. Dit is een teken dat het leven doorgaat en dat je moet blijven vechten.

Neem anders een klein baantje, belangrijk is dat je inhet iekenfonds komt of een uitkering krijgt. Wanneer je bij een psycholoog rondloopt kun je maybe een uitkering rondkrijgen maarre werk hebben, al is het iets kleins, voelt wsch. veel beter

Citaat:
Ook is er nog iets dat maar blijft spoken. M'n vriendin is mogelijk zwanger. De kans is best groot (ze is overtijd, ze is vaak misselijk en heeft buikpijn, onveilige seks gehad e.d.) en ik voel me slecht. Bang om een moord te plegen, om leven te ontnemen. Bang voor de toekomst en de waarheid..... echt, hoe moet ik verder?
Zoek op Google.com naar 'ongewenst zwanger' en je vind zo een hele reutemeteut met ontzettend veel informatie. Het gaat je waarschijnlijk wel geld kosten. Laat zsm. een test doen en ga erachter gaan. Weglopen heeft nu geen zin want je doet haar ontzettend veel pijn hiermee.

Sowieso dom om het onveilig te doen. Kijkt naar zichzelf..

Iig beterschap met je gezicht want da's echt zwaar onkoel...
Oud 04-03-2002, 09:33
Doc
Doc is offline
He Vliegh man echt van je gebit en zeker het hele gebeuren met Iotje, blijf er met haar over praten, want ik neem aan dat je dat wel doet.

Wat betreft al die kosten, neem de vrijmoedigheid om aan je vrienden wat geld ervoor te vragen, daar zijn vrienden voor. Ik weet dat jij ook behoorlijk veel voor hen hebt betaald.

Heel veel sterkte...
Oud 04-03-2002, 13:50
Marc S
Marc S is offline
Hmmz, misschien komt ongeluk echt in 1 keer :/

Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 15:18
bambykill
bambykill is offline
*flauwe reactie*

[Dit bericht is aangepast door dystopia (04-03-2002).]
Oud 04-03-2002, 16:29
Verwijderd
daz kut man Maar zoals al gezegd is: Je kunt nu niet meer doen dan er het beste van maken. Je bent 19. Ik weet niet hoe oud je vriendin is? Bedenk wat je met je leven wilt. Wat je met het eventuele kindje wilt. Weeg alles tegen elkaar af en maak een oplossing die voor jou het beste voelt..
Neem verantwoordelijkheden. Zoek een baantje, zoals ook al is gezegd. Dan heb je iets om handen.

Sterkte der mee joh..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 17:37
Kruymeldtje
Kruymeldtje is offline

Jou gebit heeft het zwaar te verduren....toch alweer de derde keer dat er tanden sneuvelen?
Veel sterkte....en vooral financiele voorspoed toegewenst.....
Als ik goed werk voor je zie waarschuw ik je wel.
Oud 04-03-2002, 18:51
bambykill
bambykill is offline
Weer flauwe reactie. Stel voor dat je nu stopt met die flauwe reacties, bambikill...

Oud 04-03-2002, 20:13
Unexplained
Unexplained is offline
Als je helemaal onverzekerd bent, en daardoor in de problemen komt, kun je mogelijk een beroep doen op de WSNP...
Maar fijn is anders.
Oud 05-03-2002, 07:04
Internationalist
Citaat:
Conjo Doc schreef:

Wat betreft al die kosten, neem de vrijmoedigheid om aan je vrienden wat geld ervoor te vragen, daar zijn vrienden voor. Ik weet dat jij ook behoorlijk veel voor hen hebt betaald.

Ten eerste: van een kale kip kan je niet plukken en ten tweede, zo zijn die lui niet. Al hadden ze een miljoen, ik krijg echt geen cent los

Citaat:
Conjo Unex schreef:

Als je helemaal onverzekerd bent, en daardoor in de problemen komt, kun je mogelijk een beroep doen op de WSNP...
Maar fijn is anders.

Idd, schuldsanering is echt zwaar kut. Ik win liever de lotto ofzow
Oud 05-03-2002, 07:56
Sharksy
Sharksy is offline
hey,,,
Ik heb je verhaal gelezen.... Ik hoop dat je kracht put uit alles..... Ik heb zelf ook zoiets dergelijks meegemaakt: tand eruit geslagen door ee groepje mensen.... naja ik hoefde niet zelf de kosten te betalen.... dat niet... Ik hoopr voor je dat je er niet te vell onder lijd en beseft dat er altijd wel een persoon op deze wereld je zal missen en van je houdt.... Dus ik hoopd at zelfmoord geen optie is bij jou! Naja voor de rest is het enige dat je kan doen is proberen het te verwerken..... das wat iedreen op zijn eigen manier moet doen.... Ikzelf heb na een aantal domme acties van mezelf (ik ga ze niet noemen ) begonnen met sporten... dat is iets wat ik 7 dagen per week doe... dat is mijn passie... Ik hoop dat jij ook zoiets hebt waar je al je energie in kan leggen... BETERSCHAP!

greetz Sharky....
ps DONT WORRY BE HAPPY! Nu kun je wel extra vaak hier zijn toch??
Oud 05-03-2002, 13:43
Iotje
Iotje is offline
Bamykill schreef:
[Q]
Weer flauwe reactie. Stel voor dat je nu stopt met die flauwe reacties, bambikill...
[Dit bericht is aangepast door dystopia (04-03-2002)

[/b][/QUOTE]

Voor alle duidelijkheid die reacties waren in principe niet zo flauw...omdat......jawel...ze elkaar goe kennen IRL en ze buddt's zijn!!!
Dus het valt allemaal wel mee.

[Dit bericht is aangepast door Iotje (05-03-2002).]
Oud 05-03-2002, 19:36
bambykill
bambykill is offline
Citaat:
bambykill schreef:

Ja sorry hoor, Ik ben gewoon een goeie vriend van internationalist en daarom vind
ik dat ik af en toe best wel een flauwe opmerking mag maken.

Groetjes van bambi

en beterschap met je smoel vliegh...
en niet te veel pijnstillers gebruiken...

[Dit bericht is aangepast door bambykill (05-03-2002).]
Oud 06-03-2002, 10:31
Internationalist
...........uitslag: positief ....... en nu?
Oud 06-03-2002, 11:05
the_conquer
the_conquer is offline
abortus of geen abortus, dat moeten jullie samen bespreken.
Oud 06-03-2002, 11:05
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
...........uitslag: positief ....... en nu?
Hoe sta je nu tegenover abortus? Vind je het moord? ook in de eerste fase?

dan

Wat wil jij van de toekomst maken? Wat wil Iotje van de toekomst maken? Wil je er een kind in hebben? *Kan* je er een kind in hebben?

Praten, praten en nog is praten.
Denken, denken en nog is denken.

Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 11:31
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
.......
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 11:50
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Ik post nutteloos

[Edit: Zal wel weer een vriendje van Vliegh zijn, maar dit hoor hier niet!]

[Dit bericht is aangepast door Doc (06-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 12:17
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Woestijnpinguin schreef:

Heb je dat van zwangerschap niet gelezen. Als je dat wel hebt gedaan dan vind ik de reactie ontaettend laag en gemeen.

Oud 06-03-2002, 12:21
Woestijnpinguin
Woestijnpinguin is offline
Citaat:
Woestijnpinguin schreef:
Ik post nutteloos

[Edit: Zal wel weer een vriendje van Vliegh zijn, maar dit hoor hier niet!]

[Dit bericht is aangepast door Doc (06-03-2002).]
okok sorry

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 12:12
Lindatje
Lindatje is offline
He lieverd, tijden niks van je gehoord en nu dit...Een ding is zeker: Ik kan je niet vergeten....

Je wilt overduidelijk geen contact meer met mij, maar ik zal je toch mijn advies geven als je dat op prijs stelt.

Dat je net nu zoiets moet krijgen als je niet verzekerd bent is zwaar klote.... Maar daar kun je nu niks meer aan veranderen. Wat trouwens wel zo is: jij hebt recht op een uitkering. Zolang je niet studeert en er geen werk voor je is, heb je daar recht op. Vraag het iig aan. Als je dan werk vind, stoppen ze de uitkering, maar als het dan weer mis gaat krijg je toch geld. Zo ben je tenminste verzekerd van een minimum inkomen. Ik weet dit toevallig omdat mijn ex-schoonzusje ook zoiets had. Wat betreft die kosten nu; zet ze op een rijtje en maak een overzicht van wat je wanneer betaalt, als je weet wat je uitkering is kun je zo'n overzicjtje maken.

Wat je ex betreft: tuurlijk hartstikke stom, maar daar is nu geen tijd voor om bij stil te staan. Jullie moeten samen de beslissing doen of jullie het kindje houden of niet. Licht wel iedereen, ouders vrienden, weet ik veel want ze komen er vroeg of laat toch wel achter en nu heb je ze nodig...
Er zijn nou eenmaal dingen die je niet meer terug kunt draaien en daarvan zul je moeten leren..helaas....

Lieverd, ik wens je o zoveel sterkte...

Ik heb een punt goed nieuws: met mij gaat alles goed, ook ik en stef hebben elkaar weer gevonden....
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 14:49
Internationalist
Citaat:
Lindatje schreef:
He lieverd, tijden niks van je gehoord en nu dit...Een ding is zeker: Ik kan je niet vergeten....

Je wilt overduidelijk geen contact meer met mij, maar ik zal je toch mijn advies geven als je dat op prijs stelt.

Dat je net nu zoiets moet krijgen als je niet verzekerd bent is zwaar klote.... Maar daar kun je nu niks meer aan veranderen. Wat trouwens wel zo is: jij hebt recht op een uitkering. Zolang je niet studeert en er geen werk voor je is, heb je daar recht op. Vraag het iig aan. Als je dan werk vind, stoppen ze de uitkering, maar als het dan weer mis gaat krijg je toch geld. Zo ben je tenminste verzekerd van een minimum inkomen. Ik weet dit toevallig omdat mijn ex-schoonzusje ook zoiets had. Wat betreft die kosten nu; zet ze op een rijtje en maak een overzicht van wat je wanneer betaalt, als je weet wat je uitkering is kun je zo'n overzicjtje maken.

Wat je ex betreft: tuurlijk hartstikke stom, maar daar is nu geen tijd voor om bij stil te staan. Jullie moeten samen de beslissing doen of jullie het kindje houden of niet. Licht wel iedereen, ouders vrienden, weet ik veel want ze komen er vroeg of laat toch wel achter en nu heb je ze nodig...
Er zijn nou eenmaal dingen die je niet meer terug kunt draaien en daarvan zul je moeten leren..helaas....

Lieverd, ik wens je o zoveel sterkte...

Ik heb een punt goed nieuws: met mij gaat alles goed, ook ik en stef hebben elkaar weer gevonden....

Lieve Linda,

2 dingen, het is niet m'n ex en, het mag ik woorden weinig zijn, hoop dat de situatie met stef nu zich hh, alleen met een ander persoon

Ik kan nu nie zoveel zeggen, sorry, maar dit doet me veel

Bedankt, k mail je

Oja, ik ben blij dat het met jou wel beter gaat houden zo, je verdient het

Oud 11-03-2002, 08:18
Internationalist
Het blijft maar spoken. 'Moordenaar, moordenaar, moordenaar', ik haat mezelf hierom. Donderdag gaat het gebeuren, zuigen ze alles weg, en niets meer. Een leegt, een metalen bak met een toekomstig leven, klaar voor de afval berg. Echt, waar moet ik nog kracht oid weg halen? ik heb nl. geen zin meer....
Oud 11-03-2002, 16:30
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
Lieve Linda,

2 dingen, het is niet m'n ex en, het mag ik woorden weinig zijn, hoop dat de situatie met stef nu zich hh, alleen met een ander persoon

Ik kan nu nie zoveel zeggen, sorry, maar dit doet me veel

Bedankt, k mail je

Oja, ik ben blij dat het met jou wel beter gaat houden zo, je verdient het

dank je voor je reactie.....sorry dat ik haar je ex noemde, kwestie van verkeerd lezen, zal wel van de schrik zijn....bedoelde ik verder niks mee
En wat je nu met je uitleg over stef bedoelde...k snap er niks van...hoop snel iets van je te horen....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten