Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2002, 21:36
Steleto
Steleto is offline
Ik moest vandaag even een paar dingen opslaan en kwam toen oude stukken tekst tegen die ik voor mijn vorige therapeute had geschreven. Ik heb er een aantal gelezen, en er zitten dingen bij die toch wel érg hard aankomen.

Anderhalf jaar geleden schreef ik dit:

Ik heb de hele dag huilbuien gehad, heb m'n kussen in elkaargeslagen om m'n woede kwijt te kunnen, ik heb geschreeuwd met m'n hoofd in het dekbed, ik heb met vreselijk trillende handen op bed gelegen, en als ik probeerde de woede die eruit wilde even te stoppen en m'n handen stil te houden door er een stevige vuist van te maken, lukte dat maar heeel even, daarna vielen ze meteen weer uit elkaar en trilden weer. Het voelde zo machteloos.
In de prullenbak lag een glazen potje. Ik heb een aantal keren dat potje kapot willen gooien en m'n armen kapot willen snijden, maar heb 't niet gedaan. Jeetje, die drang was echt zooo sterk, ik wist dat 't na een flinke snee over zou zijn, dat ik de woede dan kwijt was, maar ik mocht het van mezelf niet doen, ik wist dat de woede alleen ingeruild zou worden voor schuldgevoelens en spijt..

Toen ik na (of eigenlijk tijdens)een van die huilbuien van m'n bed opstond om toch nog iets fatsoenlijks te gaan doen, ben ik na twee stappen huilend op de grond in elkaargezakt, waar ik toen weer een tijd heb liggen huilen.
Toen ben ik naar m'n bed gekropen en na een tijdje op m'n bed geklommen en daar nog een tijd blijven liggen.
Ik was kapot, leeg, boos, verdrietig, verward, ik weet niet wat allemaal...

En nog steeds voel ik me soms zo. Ik dacht dat dit iets van de afgelopen tijd was, dat het nog niet lang zo "erg" was. Maar dat is dus niet waar...

Het doet pijn dit te lezen, maar het opent me wel weer de ogen.
Ik weet niet of het nou wel of niet goed is om oude dingen te lezen...aan de ene kant kun je ervan leren, aan de andere kant kun je er ook door in de put raken.

Hoe denken jullie hier over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 22:00
Marc S
Marc S is offline
Vraagje: door wat werden die huilbuien veroorzaakt? Is er iets ingrijpends gebeurd ofzo?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 20:47
Steleto
Steleto is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Vraagje: door wat werden die huilbuien veroorzaakt? Is er iets ingrijpends gebeurd ofzo?

Euhm, dat waren "gewoon" de momenten dat alles me teveel werd. Vaak ging er een ruzie tussen mijn ouders aan vooraf, of iets voor school dat absoluut niet lukte, of een ongewenste aanraking van mijn vader ofzo.
En dan kwam alles van een week/een paar weken eruit.
En dan was het nogal heftig...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 21:21
radiofreek
radiofreek is offline
ik heb er ook lang last van gehad, maar ik bewonder het dat je het terug hebt gelezen, ik wil alles weg stoppen maar krijg steeds te horen dat ik dat niet moet doen.
oké je kan weer de put in vallen maar dan moet je er dus snel genoeg mee zijn om het mensen te vertellen.
maar ik blijf er bij dat het goed is om het terug te lezen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten