Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2002, 11:57
dystopia
dystopia is offline
Je kent 't wel, zo'n brief die je thuis krijgt met een inhoud die lijkt op iets als deze: Stuur deze brief binnen 5 dagen door naar 20 vrienden en het geluk zal je zegen vieren.. bladiebla tralala.. enzovoorts.. indien u deze brief niet doorstuurt zal er een vloek over u waaien! Zo was er ooit die en die, die deze brief niet had doorgestuurd en voor zijn ogen zijn kat zag die doodgereden werd! En zo was er ooit die en die wiens huis instorte terwijl hij op de koffie was bij de buren!

(heh kut, kheb maar 19 vrienden )

Kortom, onzin IMHO. Maar, wie bedenkt zo'n brief? En waarom? Ik zat eerst te denken aan een tekort aan aandacht maar aangezien je niet direct die aandacht terugkrijgt kan dat het niet zijn (dit in tegenstelling tot iemand die een populair virus schrijft, waarbij het wel mogelijk aandachtstekort is)

Pyramidespellen daar lijkt het me vrij logisch van. Deze kansspellen gaan om bijv. de kick of men begrijpt niet dat je ook kunt verliezen. Echter, het gaat mij om de kettingspelen in de vorm van zo'n brief.
Oud 16-03-2002, 12:15
Mrs.R.Mortis
Mrs.R.Mortis is offline
mensen zonder een sociaal leven vinden dit wel spannend, want zo lopen ze de kans dat er een vloek over hun waait is dus net zoiets als kansspelen
Oud 16-03-2002, 12:29
Nena21
Nena21 is offline
Hmm brieven krijg ik nooit (thank god)
Maar die mailtjes gek word je ervan.
Waarom mensen ze versturen?Hmm tja,misschien geloven sommige mensen er echt in?(lijkt me niet logisch maar goed )
Ik weet het niet?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 12:51
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Mrs.R.Mortis schreef:
mensen zonder een sociaal leven vinden dit wel spannend, want zo lopen ze de kans dat er een vloek over hun waait is dus net zoiets als kansspelen
Snap niet hoe je een gelovig iemand kunt vergelijken met iemand die geen sociaal leven heeft.
Oud 16-03-2002, 12:53
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Hmm brieven krijg ik nooit (thank god)
Maar die mailtjes gek word je ervan.
Waarom mensen ze versturen?Hmm tja,misschien geloven sommige mensen er echt in?(lijkt me niet logisch maar goed )
Ik weet het niet?
Nu heb je het over doorsturen. Dat had je vroeger op ICQ ook. Was irritant ja.

Degene die het verzint bedoelde ik meer. Dat is dus de bedenker. Diegene gelooft er zelf niet in want die is ermee begonnen. Is dat dan een of andere magier? Dat bedoel ik dus

Mocht je dat soort mailtjes irritant vinden kun je ze negeren dus zodat ze niet aankomen. Bij bijv. Hotmail zal dat wel mogelijk zijn
Oud 16-03-2002, 13:20
Verwijderd
ik denk dat 't over 't algemeen gewoon mensen zijn die zich vervelen, wat onzinnige verhaaltjes inelkaar prutsen.

en, de eerste die dit bericht maakt kan nooitdat verhaal van die kat al weten, dat dat gebeurt is dus... omdat het nog niet gebeurt is
en waarschijnelijk stond dat al wel in de eerste mail van de serie die verstuurd werd.
lijkt me wel tenminste

iedereen met een beetje fantasie kan dit soort verhaaltjes schrijven.
---------
maak een doorstuurmailtje met deze vraag erin

[Dit bericht is aangepast door marianne22 (16-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 13:21
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Nu heb je het over doorsturen. Dat had je vroeger op ICQ ook. Was irritant ja.

Degene die het verzint bedoelde ik meer. Dat is dus de bedenker. Diegene gelooft er zelf niet in want die is ermee begonnen. Is dat dan een of andere magier? Dat bedoel ik dus

Mocht je dat soort mailtjes irritant vinden kun je ze negeren dus zodat ze niet aankomen. Bij bijv. Hotmail zal dat wel mogelijk zijn

Hmm op die fiets!
Ja ik ben er ff niet echt bij met m'n hoofd sorry
De persoon die het verzint lijkt me geen magier ofzo,ik denk gewoon iemand die zich verveelt,die niks beters te doen heeft en dan maar van die kettingbrieven gaat schrijven ofzo
Nee,ff serieus,ik zou het niet weten...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten