Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2003, 19:19
LB06
LB06 is offline
Ik zit nu op 5vwo met N&G, informatica en economie1. Aanvankelijk was ik van plan informatica te gaan studeren, maar ik vind wiskunde niet erg leuk en ben er ook niet zo goed in. Een heel mooi alternatief leek me informatiekunde. Breder, meer communicatief en economisch. Het enige probleem dat ik nu nog heb ik wáár ik het zal gaan studeren. De UvT en UU schijnen het meest populair te zijn. Zijn er hier mensen die op een van deze uni's studeren en hun ervaringen willen delen? Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2003, 19:42
Jozzy
Jozzy is offline
Tsja, ik studeer het aan de UU (zit nu in het eerste jaar) en ik vind het een érg leuke studie! Zeker aan te raden! We hebben tot nu toe de volgende vakken gehad:

Blok 1:
Multimedia
De informatiemaatschappij

Blok 2:
Human/computer interaction
ICT in Organisatie, beleid en Management 1

Blok 3:
Basisbegrippen communicatie en informatie
Imperatief Programmeren

En in de komende blokken krijgen we nog:

Blok 4:
Cognitie en informatieverwerking
Keuze tussen de vakken Telematica en ICT in O. ,b. en M. 2

Blok 5:
Usability Engineering
Databases

Tsja.... wat wil je verder weten? Ik vind het moeilijk om zomaar een stukje "uit m'n duim te zuigen" over de studie...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 21:06
LB06
LB06 is offline
Bedankt voor de info!

Ik wil graag weten wat je leuk en wat je niet leuk vindt aan de studie. En vooral waarom ik beter in Tilburg of beter in Utrecht zou kunnen gaan studeren.

edit: Waar ligt de nadruk op bij informatiekunde-studies? Meer Economie of meer Informatica?

Laatst gewijzigd op 15-02-2003 om 08:07.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 21:32
LB06
LB06 is offline
Nahja, ik ga morgen naar een voorlichtingsavond, dus hoop ik dan meer te horen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 21:52
SWA
SWA is offline
naar welke open dag ga je????
ik wil ook informatica doen, maar k heb gehoord dat er weinig aan het programmeren zelf gedaan word.
kan iemand mij het verschil tussen informatica, technische informatica en informatiekunden vertellen?
THANX
Oud 19-02-2003, 13:06
LB06
LB06 is offline
Citaat:
SWA schreef:
naar welke open dag ga je????
ik wil ook informatica doen, maar k heb gehoord dat er weinig aan het programmeren zelf gedaan word.
kan iemand mij het verschil tussen informatica, technische informatica en informatiekunden vertellen?
THANX
Ik ben gisteren naar een voorlichtingsdag (geen opendag) van informatica en informatiekunde geweest en het leek me erg interessant (zoals ik al had gedacht).

Informatica is met de computer als doel. Je kunt dan bijv. programmeur worden van embedded software in een magnetron. Programmeren is dus erg belangrijk. Ook wiskunde is hier erg belangrijk (reden voor mij om geen informatica te gaan doen). Technische informatica is afaik gewoon een vorm van informatica.

Informatiekunde daarentegen is de pc als middel gebruiken om de vertaalslag te maken tussen de informatici (die programmeurs etc. die van de TU afkomen), de klant en nog wat mensen. Je kunt hiermee bijv. bij een consultancy-bureau gaan werken. Tijdens je studie krijg je zowel informatica-vakken, als management vakken. Ook krijg je nog een beetje rechten en psychologie. In de loop van je studie kun je dmv keuzevakken meer de ICT richting in te gaan (programmeren etc) of meer de economische richting.

Erg leerzaam, zo'n voorlichtingsdag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten