Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2001, 11:56
Wiccaleen
Wiccaleen is offline
Merry meet,

Ik heb laatst een boekje gekocht over het gebruik van een pendel. Het lijkt me heel gaaf om eens te proberen, maar ik weetr eigenlijk niet of het ook gevaarlijk is of zo. Dat zei mijn nederlands lerares namelijk toen ze dat boekje zag. In ieders geval, als je er iets van weet, geef mij die informatie want ik ben heel benieuwd!!

Blessed Be!

XWiccaleenX

[Dit bericht is aangepast door Wiccaleen (18-12-2001).]
Oud 18-12-2001, 20:06
Digger3
Digger3 is offline
naar mijn weten is het niet gevaarlijk

(proof: ik leef nog )

uhm, verder info, tja, google?
Oud 19-12-2001, 09:14
Ieme
Ieme is offline
Ik zat er laatst ook heel erg over na te denken. Maar wat toen ter sprake kwam (tijdens het denken?): bij glaasje draaien kunnen er ook 'rare' dingen met je glaasje aan de haal gaan. Bij pendelen stel je jezelf ook open voor 'de sfeer waaruit de informatie moet komen', dus wie zegt dat er nu geen rare entiteiten met je pendel aan de haal gaan? Uiteraard is pendelen niet hetzelfde als glaasje draain, maar u begrijpt allen wel wat ik bedoel hopelijk.
Oud 19-12-2001, 12:07
Wiccaleen
Wiccaleen is offline
Ja misschien heb je wel gelijk Ieme, ik weet het ook niet, er zit in ieders geval wel een kern van waarheid in wat je zegt.
Iemand die er veel ervaring mee heeft???

XWiccaleenX
Oud 19-12-2001, 18:40
aquilo
aquilo is offline
u(t)=A*sin(2phi*f*t)
De uitwijking richting ja ofter nee
trillingstijd T=2phi wortel(m/C)
het is wetenschappelijk te onderbouwen.
Een maand geleden ofzo was er op de publieke omroep, ned 1 geloof ik een katholiek/humanistisch programma over paranormale zaken, daar werden ook pendels gebruikt, met een extra ingebouwde niet te beinvloeden door de actieve persoon veiligheidiskoord. Misschien wil je dit zien om jezelf te overtuigen? Dan zoek ik het nog even verder op? In weze is dit minder gevaarlijk, omdat je niet geesten gaat oproepen, waar het Ouija bord meer voor is bedoeld, maar andere dingen er mee gaat doen, lijkt me.
Oud 20-12-2001, 14:02
Saraï_h
Saraï_h is offline
niet naar vage docenten luisteren joh, alleen maar naar jezelf en doen waar je zin in heb.
Oud 20-12-2001, 18:43
gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
ik pendel voordurend en er is nog nooit wat gebeurd wat meldenswaardig is! Ik weet t niet helemaal zeker want er zijn verschillende theorieen daarover. Zoals: de antwoorden (ja of nee)komen vanuit je binnenste. of: Er komt een 'aanwezigheid' die de pendel laat bewegen, zodra je de pendel laat vallen verdwijt de 'aanwezige'.
ik denk persoonlijk de tweede. maar het is niet gevaarlijk.
Oud 20-12-2001, 22:15
gna
gna is offline
wat ik niet begrijp is dat personen die pendelen helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn!!?!?!!

Pendelen is niet gevaarlijk want je probeert geen contact te leggen met een entiteit, maar met je hogere bewustzijn! Je vraagt het je informatie te geven en het zijn gewoon je eigen spieren die de pendel doen bewegen niet een of andere onzichtbaar iemand.
Oud 20-12-2001, 22:44
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Citaat:
Wiccaleen schreef:
Merry meet,

Ik heb laatst een boekje gekocht over het gebruik van een pendel. Het lijkt me heel gaaf om eens te proberen, maar ik weetr eigenlijk niet of het ook gevaarlijk is of zo. Dat zei mijn nederlands lerares namelijk toen ze dat boekje zag. In ieders geval, als je er iets van weet, geef mij die informatie want ik ben heel benieuwd!!

Blessed Be!

XWiccaleenX

[Dit bericht is aangepast door Wiccaleen (18-12-2001).]
het zou gevaarlijk kunnen zijn.. als je niet eerst goed je cirkel trekt die je beschermt tegen het kwade en als je aan het einde niet bedankt en afsluit door te zeggen dat 'diegene' mag gaan... Als je dat niet doet heb je niet goed afgesloten en kunnen er alsnog kwade spirits in komen en kan er ook een geest goed of kwaad in je lichaam gaan zitten en geloof me, dat is NIET fijn... heb er ervaring mee, wees in ieder geval voorzichtig.. En je moet het ook niet doen om er zelf beter van te worden maar dat wist je waarschijnlijk wel al

Blessed Be

[Dit bericht is aangepast door ~Black~Angel~ (20-12-2001).]
Oud 30-12-2001, 15:15
wicked666
wicked666 is offline
Ik heb ook gehoort dat het ook gewoon een antwoord van jezelf is, dus jij weet allang het andwoord op die vraag die je steld en door je energie laat je die pendel ronddraaien of andere dingen doet,

ps: bij mij is er nog nooit iets mis gegaan,
Oud 30-12-2001, 21:43
Saraï_h
Saraï_h is offline
Citaat:
wicked666 schreef:
Ik heb ook gehoort dat het ook gewoon een antwoord van jezelf is, dus jij weet allang het andwoord op die vraag die je steld en door je energie laat je die pendel ronddraaien of andere dingen doet,

ps: bij mij is er nog nooit iets mis gegaan,
gaan we weer.. " ik heb ook gehoord" .. luister naar jezelf naar je eigen gevoel wat die pendel je geeft.

Het gaat bij pendelen niet om je verstand gebruiken maar om gevoel en dan achteraf interpeterereen (kutwoord zeg)

Oud 02-01-2002, 19:52
the exploding boy
the exploding boy is offline
ik heb wel ervaring met pendelen op het gebied van medicijnen.
Zo kan je zien welke medicijnen je lichaam aankunnen en welke ze afstoten.

Ik heb dit getest bij een homeopaat die van niks wist en die een pendel hield tussen mijn lichaam en mijn hand met een bepaalde stof erin. Zo kwam hij erachter wat mijn lichaam niet kon hebben (wat ik zelf al wel wist)
Ik neem aan dat je lichaam gewoon onbewust "ja" of "nee" zegt door het aantrekken of afstoten van de energie in je lichaam en de engergie in de stof

Oud 02-01-2002, 21:00
*Rockslut*
*Rockslut* is offline
Citaat:
~Black~Angel~ schreef:
het zou gevaarlijk kunnen zijn.. als je niet eerst goed je cirkel trekt die je beschermt tegen het kwade en als je aan het einde niet bedankt en afsluit door te zeggen dat 'diegene' mag gaan... Als je dat niet doet heb je niet goed afgesloten en kunnen er alsnog kwade spirits in komen en kan er ook een geest goed of kwaad in je lichaam gaan zitten en geloof me, dat is NIET fijn... heb er ervaring mee, wees in ieder geval voorzichtig.. En je moet het ook niet doen om er zelf beter van te worden maar dat wist je waarschijnlijk wel al

Blessed Be

[Dit bericht is aangepast door ~Black~Angel~ (20-12-2001).]
eeeh ff een vraagje, hoe moet je dan zo'n goede cirkel maken??

Oud 03-01-2002, 15:38
Wiccaleen
Wiccaleen is offline
Wat gaaf dat jullie allemaal zo enthousiast reageren, ik wordt er al een stuk wijzer van.
Het gaat er dus niet om dat je contact maakt met andere entiteiten maar met jezelf als ik het goed begrijp?Offeuh...niet? Nou ik ben benieuwd naar nieuwe berichten!!
Blessed be!!

XWiccaleenX
Oud 06-01-2002, 15:09
babygirl
babygirl is offline
Pendelen vind ik persoonlijk heel interessant ik heb er overlaatst ook een boek overgekocht maar volgens mij is er niets gevaarlijks aan het is gewoon een andere manier om dingen over jezelf te ontdekken je kan ook wat vragen over je toekomst en kijken of het klopt. Ik vind het alvast heel erg tof om te doen alleen zijn de mensen uit m'n omgeving er niet echt enthousiast over.
xxx
Een belgisch meisje
Advertentie

Regels voor berichten