Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2002, 20:37
*miesje*
*miesje* is offline
Ik heb een klote tijd achterde rug en het is nog steeds zo. Al meer dan een half jaar. Ik ben letterlijk en figuurlijk kapot. Ben van binnen beschadigd, maar ook van buiten. Mijn polsen zijn kapot. Ik zal altijd aan deze klote tijd herinnert worden. Ik heb eens een serieuze zelfmoordpoging gedaan. Mislukt. Jammer? aan de 1e kant wel, aan de andere kant niet. Ik kan het mijn familie en vrienden niet aandoen. Maar wat als ik niet anders kan? IK WIL NU INFORMATIE OVER HET RIAGG OF JEUGDZORD. ik weet dat ik nu echt hulp moet zoeken voordat het te laat is. Ik wil vooral weten: ALS IK NAAR MIJN HUISARTS GA. HIJ HEEFT ZWIJGPLICHT, KRIJGEN WE THUIS DAN EEN REKENING, EN KOST HET RIAGG EN JEUGDZORD GELD? ik wil namelijk niet, dat veel mensen hier vanaf weten, misschien zelfs mijn ouders niet. Mijn moeder weet wat, maar niet dat het nog steeds heel slecht gaat. PLEASE REAGEER SNEL. IK WEET NIETS MEER, IK KAN ER ZO EEN EIND AAN MAKEN. NIETS DREIGENDS MAAR IK HEB GEWOON INFORMATIE NODIG.
-xxxxxxxx- michelle.
p.s lees ook mijn onderstaande info. dan snappen jullie vast alles beter.

[Dit bericht is aangepast door *miesje* (08-03-2002).]
Oud 07-03-2002, 20:46
Verwijderd
als ik eerlijk mag zijn denk ik dat het slim is dat in ieder geval je ouders ervan af weten. Ze hebben tenslotte een belangrijke rol in je verwerkings/genezings proces
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 20:53
*miesje*
*miesje* is offline
ze weten het ook wel maar ze denken dat het nu beter gaat. maar het is moeilijk hoor om tegen je ouders te zeggen dat je dochter zelfmoord wil plegen. heb je geen info over het riagg ofzo.
Oud 07-03-2002, 20:57
Verwijderd
Nee sorry, maar misschien heb je hier wat aan: http://www.hulpgids.nl/riagg/riagg.htm

Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 04:46
JJzD
JJzD is offline
als je via ziekenfonds verzekerd bent krijgen je ouders het nooit te weten

maar het is beter als je ouders er wel avn weten. sneller aankloppen bij hen en zij kunnen je behandelaars veel info geven over jou

d8 je echt dat je kapotte polsen niet zijn opgevallen??
ouders zien heel veel
Oud 08-03-2002, 05:52
Verwijderd
Ziekenfonds komen ze niet te weten, bij particulier kun je zeggen dat je een afspraak maakt voor hoofdpijn oid. Of overleg van te voren ff met je huisarts over het hoe, wie en wat. Maar 'k denk idd dat het beter is als je ouders het wel weten, zeker als ze al een gedeelte weten. En je hoeft niet eens alles te zeggen, je kunt ook zeggen dat je graag hulpt wilt (event met 'omdat je het alleen niet redt' erbij), verder niks. Verder is het Riagg (en maatschappelijk werk in de wijk soms ook) gratis (als het goed is).

Kijk anders ff op de site van het jip in Delft (gaat niet om de stad, alleen om de info die er te vinden is), ik geloof dat het http://www.jip.org/delft/ is. Daar is heel veel op te vinden, ook over dit onderwerp. In het announcement van L&G is hierover ook een stukje opgenomen.

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (08-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 12:47
I_GenesisII
I_GenesisII is offline
Ik ben 6 maanden zwaar deprissief geweest. elke dag dacht ik aan zelfmoord maar ik kon mezelf er niet toe zetten. Ook dacht ik eraan om zwever te worden en alles te vergeten. Velen malen heb ik mijn tas ingepäkt met wat dekens en ben ik weggelopen van huis. Ik kwam echter dezelfde nacht nog terug. ELke avond ruzie en gesprekken met mijn ouders en 190783 gesprekken op school waar ik HELEMAAL gek van werd. Ik blowde om de twee dagen en zoop me doordeweeks dronken. Ben al mijn vrienden verloren in die tijd.Echter, heel langzaam klom ik er weer uit. vraag me niet hoe, maar ik denk dat ik plotseling het licht zach ofzo. Ik voel me nu een stuk beter dan ooit eigenlijk en mijn vrienden begin ik terug te krijgen al bekijk ik ze wel met heel andere ogen nu. Ik blow nu alleen als ik met vrienden iets ga doen en drink nouwelijks meer. Met mijn ouders heb ik ook nouwelijks ruzie meer. Heel erg maf dat het allemaal gelijdelijk steeds beter ging, en dat ik op wonderbaarlijke wijze eruit ben geklommen. Ik heb er eigenlijk geen verklaring voor, maar ik vind het wel fijn ! Zelfmoord heb ik zo vaak overwogen en bijna gedaan ook, in complete stilte zodat men niet dacht dat ik aandach wou ofzo. Ook heb ik een intelliegentie test gedaan uit wanhoop om ergens een reden te vinden WAAROM ik school ( en andere dingen( school is dus niet de reden )) zo klote vond. Ik ga nu echter weer naar school en pak het langzaam weer op.

Het is misschien geen antwoord op je vraag, maar misschien helpt me verhaal je een beetje. Zo niet, bedenkt dan dat het met goede bedoelingen neergezet is.

Groetjes en succes !
Oud 08-03-2002, 21:12
*miesje*
*miesje* is offline
Oke, maar mijn moeder heeft het al gezien mijn polsen. Mijn vader niet, die is nooit thuis. Is visser, ik zie hem 2 dagen in de week. Maar ja, ik heb een supergoeie band met ma, maar als we ruzie hebben, gooit ze er alles uit wat ik in vertrouwen tegen haar heb gezegd. Dat ze het tegen iedereen doorlult dat ik zelfmoord wil plegen, dat ik mezelf snij enz. Dat doet me zo'n pijn. Dit weerhoud me om steeds weer alles te vertellen. Mijn klote gevoel van binnen word steeds ingewikkelder. Ik kan steeds moeilijker beschrijven hoe ik me voel. En het blijft slechter gaan. Sorry, ik voel alsof ik vanbinnen dood ben en daarom er beter een eind aan kan maken. -xxx-
Oud 08-03-2002, 21:16
*miesje*
*miesje* is offline
ik ben als goed is trouwens particulier verzekerd.
Oud 10-03-2002, 12:55
*miesje*
*miesje* is offline
weet je, soms heb ik het idee dat hier weinigen zijn die echt de stap durven nemen om naar een psycholoog te gaan. Misschien wel, maar ik vraag om dingen die je alleen weet als je werkelijk hulp zoek, en ik krijg weinig echt goede tips enz. Misschien krijg ik die nog.
Oud 10-03-2002, 18:39
X-je
X-je is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
als we ruzie hebben, gooit ze er alles uit wat ik in vertrouwen tegen haar heb gezegd
Dit weerhoud me om steeds weer alles te vertellen.
dit herken ik zo

X-je

Oud 10-03-2002, 19:30
*miesje*
*miesje* is offline
hey X-je

wil je mij misschien eens even mailen? dit is mijn mail adres: michelle@houdtvan.je

ik hoop dat je dat eens doet. -xxxxxxx- michelle
Oud 11-03-2002, 17:49
Verwijderd
Citaat:
I_GenesisII schreef:
Ik ben 6 maanden zwaar deprissief geweest. elke dag dacht ik aan zelfmoord maar ik kon mezelf er niet toe zetten. Ook dacht ik eraan om zwever te worden en alles te vergeten. Velen malen heb ik mijn tas ingepäkt met wat dekens en ben ik weggelopen van huis. Ik kwam echter dezelfde nacht nog terug. ELke avond ruzie en gesprekken met mijn ouders en 190783 gesprekken op school waar ik HELEMAAL gek van werd. Ik blowde om de twee dagen en zoop me doordeweeks dronken. Ben al mijn vrienden verloren in die tijd.Echter, heel langzaam klom ik er weer uit. vraag me niet hoe, maar ik denk dat ik plotseling het licht zach ofzo. Ik voel me nu een stuk beter dan ooit eigenlijk en mijn vrienden begin ik terug te krijgen al bekijk ik ze wel met heel andere ogen nu. Ik blow nu alleen als ik met vrienden iets ga doen en drink nouwelijks meer. Met mijn ouders heb ik ook nouwelijks ruzie meer. Heel erg maf dat het allemaal gelijdelijk steeds beter ging, en dat ik op wonderbaarlijke wijze eruit ben geklommen. Ik heb er eigenlijk geen verklaring voor, maar ik vind het wel fijn ! Zelfmoord heb ik zo vaak overwogen en bijna gedaan ook, in complete stilte zodat men niet dacht dat ik aandach wou ofzo. Ook heb ik een intelliegentie test gedaan uit wanhoop om ergens een reden te vinden WAAROM ik school ( en andere dingen( school is dus niet de reden )) zo klote vond. Ik ga nu echter weer naar school en pak het langzaam weer op.

Het is misschien geen antwoord op je vraag, maar misschien helpt me verhaal je een beetje. Zo niet, bedenkt dan dat het met goede bedoelingen neergezet is.

Groetjes en succes !
zo voel ik me nou ook! ik heb het al een tijdje! eigenlijk sinds de school begon!( semptember ongeveer)en vorig school jaar ook! dat was een rampen jaar! in de zomer vakantie heb ik er geen last van gehad, maar nou is het weer begonnen en het wordt weer erger! op school weten ze het ook, ik denk zo wat iedereen alleen de helft van mijn klas niet!ik heb ook hulp bij het GGZ, maar als ik echt een erge bui heb dan kan niemand mij helpen! en dat is zo kut!maar ik hoop dat ik er vanaf kom! het is wel zo, sommige mensen zijn wel 5 jaar verder voor ze er helemaal vanaf zijn!ik hoop dat het niet zo lang duurt, want dan word ik gek! ik heb al een paar keer zelfmoord willen plege, maar op een of andere manier lukt het me toch niet!pas zat ik ook zo in een depri bui en toen ging ik me zelf snijden enz maar nu zegge mijn vrienden en vriend dat ze zichzelf ook gaan snijden als ik het nog een keer doe! en dat wil ik niet! maar als ik het edht MOET, dan snij ik me toch wel!ik weet alleen nog niet hoe het zou komen dat ik depressief ben! dat zijn ze nog aan het uitzoeken! maar ik hoop in ieder geval dat ik er snel vanaf ben en jullie ook! en dat niemand hier het wordt!sterkte allemaal! hang in there! xxx Dark Girl!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 20:26
*miesje*
*miesje* is offline
misschien dat we eens kunnen mailen? ik weet het echt niet meer. Ik leef, ga slapen, word wakker, maar met geen zin. Ik weet het niet meer. Ik word weer steeds minder vrolijker. Eens kon ik weer melig zijn. Ik vond dat zo super, ik kon weer lachen. Dat ik dat berijkt had, maar weer voelde ik me slecht en ik kan steeds minder lachen. Ik heb eens zelfmoord gepleegd, gewoon geen adem meer halen, ik voelde dat ik bijna ging, maar ik ben door een stem tegengehouden, die mijn naam riep, zo duidelijk, maar er was niemand. Maar ja, ik merk dat ik steeds vaker weer geen lucht neem, echt erg, dan schrik ik en adem weer gewoon.
Oud 11-03-2002, 20:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
weet je, soms heb ik het idee dat hier weinigen zijn die echt de stap durven nemen om naar een psycholoog te gaan. Misschien wel, maar ik vraag om dingen die je alleen weet als je werkelijk hulp zoek, en ik krijg weinig echt goede tips enz. Misschien krijg ik die nog.
ik kan aan mijn vriendin vragen of ze de nummers van haar moeders psychologen wil doorspelen aan mij als je daar behoefte aan hebt...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 20:35
*miesje*
*miesje* is offline
heel graag als je dat zou willen doen? ik hoop dat ik snel een nummer kan krijgen? maar denk je dat ik dat gewoon kan krijgen en bellen?
Oud 12-03-2002, 13:26
Eend
Eend is offline
Citaat:
*miesje* schreef:
heel graag als je dat zou willen doen? ik hoop dat ik snel een nummer kan krijgen? maar denk je dat ik dat gewoon kan krijgen en bellen?
Juh kan ook in de telefoongids bij Riagg kijken voor t nummer Heb ik ook gedaan. Kreeg al snel een intake en na een maand had ik al een psycholoog Daarvoor had ik telkens gesprekken met een maatschappelijkwerkster. Nu hebbik ondertussen ook al een psychiater en 4 weken in een kliniek gezeten en zit ongeveer pas een jaar bij de hulp.
Oud 12-03-2002, 13:36
Verwijderd
Citaat:
*miesje* schreef:
misschien dat we eens kunnen mailen? ik weet het echt niet meer. Ik leef, ga slapen, word wakker, maar met geen zin. Ik weet het niet meer. Ik word weer steeds minder vrolijker. Eens kon ik weer melig zijn. Ik vond dat zo super, ik kon weer lachen. Dat ik dat berijkt had, maar weer voelde ik me slecht en ik kan steeds minder lachen. Ik heb eens zelfmoord gepleegd, gewoon geen adem meer halen, ik voelde dat ik bijna ging, maar ik ben door een stem tegengehouden, die mijn naam riep, zo duidelijk, maar er was niemand. Maar ja, ik merk dat ik steeds vaker weer geen lucht neem, echt erg, dan schrik ik en adem weer gewoon.
dat ken ik wel ja! ik heb een tijdje geleden geprobeert me zelf te verdrinken. ik was bijna 'weg' en toen hoorde ik iemand naar boven komen en toen schrok ik! ik begon te hoesten en kokhalsen en toen ging ik automatisch boven water! ik snee me zelf eerst ook heel vaak! toen heb ik met mezelf af gesproken dat ik dat niet meer moet doen! en het is gelukt! nou ging het een tijdje goed, maar ik voel het weer aan komen en net als vandaag was ik de hele tijd heel sjagie en somber enzo, ik moest zelfs in de klas janken om nix! niet echt janken, het waren maar een paar tranen, een echte jankbui komt er bij mij niet meer uit! en dat vind ik ook klote want zo kan ik mijn gevoelens dus niet uitten, en daarom ging ik mezelf snijden! en als je dat voor mij bedoelde, ik wil wel met je mailen ofzo! als het goed is staat mijn adres in mijn profiel! cya! x Dark Girl!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 19:50
*miesje*
*miesje* is offline
oke, ik mail je snel
Oud 15-03-2002, 13:05
Verwijderd
Citaat:
*miesje* schreef:
oke, ik mail je snel
ik heb je mail gelezen! ik heb ook trug gemaild, ik weet niet of je die al hebt gelezen! maar wil je dan ff trug mailen?
doei!
xxx mij!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 08:31
*miesje*
*miesje* is offline
tuurlijk mail ik je terug. Ik kan alle hulp en steun immers goed gebruiken. -xxx-

[Dit bericht is aangepast door *miesje* (17-03-2002).]
Oud 18-03-2002, 17:21
Verwijderd
Citaat:
*miesje* schreef:
tuurlijk mail ik je terug. Ik kan alle hulp en steun immers goed gebruiken. -xxx-

[Dit bericht is aangepast door *miesje* (17-03-2002).]
oke dan is het goed! dan hoor ik nog wel van je! xxxjes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten