| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
hoi suzanne, hoe kom je erbij dat we je weg willen hebben, dit is het mystieke forum en elke heks wiccan of lerende is dus welkom. al ben je tachtig, mij boeit dat niet. het is inderdaad wel leuk om er nog een mede heks bij te hebben, verder zou ik zeggengebruik je kennis en ervaring om anderen te helpen.
|
|
||
|
Wat leuk om meteen al zoveel reacties te krijgen! bedankt voor jullie welkom. Om een antwoord op de volgende vraag te geven:
Citaat:
In principe kan je zeggen dat vrijwel alle wicca's heks zijn maar lang niet alle heksen zijn wicca. Wat hekserij dan wel precies is, is moeilijker uit te leggen, hekserij is niet zo duidelijk omlijnd als wicca. De één noemt zich wel heks maar geen wicca, als hij/zij wel een "hekserige" levenswijze heeft (verbondenheid met de natuur, magie etc) maar het niet als religie met goden en godinnen ziet. Voor mij persoonlijk is hekserij juist weer wel een religie, maar ik kan me niet zo vinden in het wicca-raamwerk. Ik ben een solitaire heks, zit dus niet in een coven. Ik heb ook niets met de uitgebreide ceremoniele rituelen die bij wicca schijnen te horen. Ik gebruik geen teksten die door een ander zijn geschreven en ik heb erg weinig van de spullen die je volgens veel boeken nodig hebt: geen staf, zwaard, athame, pentakel. Niet dat ik iets tegen dat soort dingen heb, en als iemand daar goed mee kan werken is dat alleen maar fijn voor diegene. Er zijn trouwens ook wel een paar spullen die nog op mijn verlanglijstje staan, zoals een ketel, en ik wil zelf nog eens een bezem maken. Maar ik heb ze niet nodig om heks te zijn. Al deze dingen die ik hier noemde kunnen overigens ook weer gelden voor iemand die zich wel wicca noemt, wat precies is waarom het zo moeilijk is om het verschil precies uit te leggen. Ik zie ineens dat dit een erg lange post wordt, dus ik stop er maar weer mee. groetjes, Suzanne P.S. Euforian, er is niets mis mee om kennis te willen maken met hekserij, en ik wil er zeker vragen over beantwoorden als ik kan (wel altijd mijn persoonlijke visie, geen absolute waarheden) Maar over het algemeen zijn heksen er niet op uit om zieltjes te winnen, iedereen moet namelijk zijn eigen pad vinden en dat hoeft niet voor iedereen hekserij te zijn. Vandaar misschien dat je vaak hoort dat je het zelf maar uit moet zoeken. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
Hoi suzanne.
k ben blij dat er mensen zijn zo als jij. Ik ben zelf hier ook nieuw op t forum en ben een tijdje bezig met hekserij. een jaar terug wist ik niet eens dat dit soort dingen bestonden. Het nadeel is (vind ik) dat er door de verschijdenheid aan mensen ook zo veel meningen zijn en dat verward me soms een beetje. Maar een van de dingen waar ik het afgelopen jaar achter ben gekomen is "volg gewoon je eigen gevoel, maak zelf uit wat voor jou waarheid is, neem niet zo maar dingen aan, en gebruik je verstand" Veel liefs Meisjevandemaan trouwens.. wat is antropologie? |
|
|
|
|
|
Hey!@ ik snuffel hier ook afentoe een swat rond. Ik ben pieta en 15 jaartjes. Wat ik btw bull vind is wat hier ergens vboven staat dat iedere heks of beginnend heks of whatever welkom is. Ik ben geen heks ook geen beginnend heks, het interesseerd me wel en in veel dingen kan ik me vinden maar betekend dit dat ik ghier niet welkom ben? het is een open forum duzz.. ik heb wel drie vriendinnen die heks zijn en een tante, misschien maakt dat wat goed
. Maar iig welkom .
| Advertentie |
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Wegwijzen & Voorstellen |
Welkom & Voorstellen is veranderd in Wegwijzen & Voorstellen! Axel11 | 1 | 01-01-2013 23:06 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voorstellen voor bezuinigingen uitgelekt T_ID | 59 | 04-03-2009 13:55 | |
| De Kantine |
Heb jij een visuele voorstelling bij het jaar? Little Dutchess | 51 | 01-02-2006 10:39 | |
| Beleidszaken |
Voorstel tot hervormingen, mbt vooral F&L en Mystiek en ook A&N en Lifestyle Beryll | 33 | 27-10-2003 23:04 | |
| Psychologie |
Wat moet ik me hiervan voorstellen? Severus | 2 | 18-07-2003 02:32 | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Opslaan dataverkeergegevens (EU-voorstel) Rerisen Phoenix | 11 | 22-08-2002 22:51 | |