| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Het is al een heeeeeeel oud idee dat we eigenlijk de helft zin vanniets wat ooit 1 was. Mensen zeggen dat die scheiding te zien is aan het symetrische in de mens; je hebt twee helften die verenigbaar zijn met en persoon die aan jou helft aan sluit. Beetje vreemd uitgelegd, maar hier kwam het ongeveer op neer.
Ik geloof wel in die theorie, of we de ander ook vinden is een tweede natuurlijk Het zou een verklaring kunnen zijn waarom we iemand zoeken die veel met ons gemeen heeft, maar toch verschilt waardoor we onszelf en de partner kunnen aanvullen.
|
|
||
|
Citaat:
Dan geloof ik er niet in, omdat ik niet geloof dat er maar 1 persoon is waar je echt gelukkig mee kunt worden
|
|
||
|
Citaat:
oppervlakkigere mensen zullen sneller iemand vinden met wie ze hun hele leven gelukkig zijn omdat ze geluk anders definieren. Misschien dat echt spiritueel ontwikkelde mensen geluk definieren als het samen zijn met verwante zielen. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Maar dan zou ik het nog raar vinden dat je maar met 1 persoon dat volmaakte geluk zou kunnen bereiken. Wat is het nut daarvan evolutionair gezien?
|
|
||
|
Citaat:
Deze theorie over tweelingzielen lijkt trouwens verdacht veel op het Griekse scheppingsverhaal. Eerst waren er bolvormige mensen zonder geslacht, maar op een gegeven moment hakte Zeus hen in tweeën, zodat man en vrouw ontstonden en ze wanhopig op zoek gingen naar hun verloren wederhelft. Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat het zo is gegaan; na de eerste generatie kun je immers niet meer spreken van een helft aan wie je ooit hebt vastgezeten. Ik denk ook niet dat er maar één 'ware' is, één zielsverwant om het zo te noemen. Volgens mij kun je met meerdere mensen naar tevredenheid leven.
| Advertentie |
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Soulmate? Koffie_kus | 32 | 28-01-2004 21:10 | |
| Liefde & Relatie |