Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2002, 14:59
Verwijderd
Bijvoorbeeld:
-ieder mens kiest in eerste instantie voor zijn eigen hagje ('in de oorlog komt de ware mens te voorschijn' aldus W.F.Hermans);
-ieder mens heeft de behoefte aan sex;
-als er twee sterke 'mannetjes' zijn dan vechten ze voor hun plaats, geestelijk of lichamelijk;
-iedere vrouw wil een kind;
-enz.

Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2002, 15:07
Verwijderd
tuurlijk/eens/vind ik ook/...

[Dit bericht is aangepast door eddie (15-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 15:35
Marcade
Marcade is offline
Die voorbeelden die je geeft ben ik niet zo laaiend enthousiast over, maar ik geloof wel dat er in elk mens 'oergedrag' schuilt, oftewel aangeboren gedragspatronen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 15:37
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Waarom niet?

Ik ben het er wel mee eens!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Marc S schreef:

Ik ben het er wel mee eens!

Dus iedere vrouw wil een kind
dacht 't niet

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 15:41
Verwijderd
ik ben 't eens met de stelling, maar ik kan zo ff geen argumenten verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 15:41
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:
dacht 't niet

Eg wel!
Waarom zou jij geen kind willen dan??
Je bent pas 14...

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 15:42
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:

Eg wel!

Euh...ben jij een vrouw?

[Dit bericht is aangepast door Leonoor (15-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Euh...ben jij een vrouw?
*zeer diepe zucht*
Nee.......
maar alle vrouwen willen nou eenmaal (vroeg of laat) een kind hebben. Ligt aan de genen...

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 15:56
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef:

maar alle vrouwen willen nou eenmaal (vroeg of laat) een kind hebben. Ligt aan de genen...

Dit is dus één van de punten waar ik het niet mee eens ben. Ik denk dat sommige vrouwen echt geen kind(eren) willen. De meerderheid zal het wel willen, maar een aantal ook niet.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 16:34
Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
eddie schreef:
Citaat:
marianne22 schreef:
dacht 't niet

Eg wel!
Je bent pas 14...

Niet iedere vrouw wilt een kind nee.
Sommige vrouwen hebben helemaal geen behoefte aan kinderen.....
Ik persoonlijk zou later best kinderen willen ja
Maar dat zegt niet dat alle vrouwen/meisjes het willen
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 17:10
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Ik ben het zeker wel met de stelling eens, maar die voorbeelden zijn in mijn geval niet echt goed gekozen ( ieder mens heeft de behoefte aan sex, iedere vrouw wil een kind ). Dat hangt natuurlijk van heel veel dingen af en kan ook in de loop van de tijd veranderen, maar als ik iets zeker weet, is het dat ik nooit, NOOIT een kind wil.
Oud 15-03-2002, 18:36
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Bijvoorbeeld:
-ieder mens kiest in eerste instantie voor zijn eigen hagje ('in de oorlog komt de ware mens te voorschijn' aldus W.F.Hermans);
-als er twee sterke 'mannetjes' zijn dan vechten ze voor hun plaats, geestelijk of lichamelijk;
-enz.

Ik ben er wel mee eens. Tuurlijk wij zijn nog altijd ook dieren hoor! De meeste mensen denken dat ze boven andere wezens staan. Flikker maar op, wij zijn dieren en niet meer of minder.
Oud 15-03-2002, 18:37
Verwijderd

[/b][/QUOTE]
Eg wel!
Je bent pas 14...

[/B][/QUOTE]

ik had 't niet over mezelf, daar denk ik nu nog niet echt over na nee

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:14
Verwijderd
Oorspronkelijke post:

helemaal mee eens. Mensen zijn dieren en hebben neigingen die nauwelijks te onderdrukken zijn. We hebben een dun laagje beschaving over onszelf heengetrokken wat moet lijken op 'sociaal geaccepteerd' gedrag. Maar er hoeft vrijwel niets te gebeuren of het ontaard in wild vechten, neuken, schreeuwen, rellen, noem maar op.

Mensen zijn dieren.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 19:20
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Bijvoorbeeld:
-enz.

Ik ben het niet eens met het standpunt dat iedere vrouw een kind wil. Er zijn ook mensen die heel bewust niet voor kinderen kiezen. Dat ieder mens behoefte heeft aan sex (naast de basisbehoeften eten drinken en slapen een van onze sterkste basisbehoeften) klopt zonder meer. Dat ieder mens in eerste instantie kiest voor zijn eigen hachje (dit is de correcte spelling) heeft waarschijnlijk te maken met een soort overlevingsdrang.
Oud 15-03-2002, 19:31
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
nare man schreef:
Oorspronkelijke post:

helemaal mee eens. Mensen zijn dieren en hebben neigingen die nauwelijks te onderdrukken zijn. We hebben een dun laagje beschaving over onszelf heengetrokken wat moet lijken op 'sociaal geaccepteerd' gedrag. Maar er hoeft vrijwel niets te gebeuren of het ontaard in wild vechten, neuken, schreeuwen, rellen, noem maar op.

Mensen zijn dieren.

hahaha jah
meer hoef ik ook niet te zeggen dan dat je wel gelijk hebt.
Oud 15-03-2002, 23:02
Masked Mage
Masked Mage is offline
Oneens.

-er zijn mensen die in oorlog de anderen dienen -> soldaten enzow, zij vechten voor de anderen. (niet dat ik ooit soldaat wil worden)

-ik heb totaal geen behoefte aan sex eigenlijk, vraag niet hoe

-ik vecht niet, niet voor onbenulligheden.

-ik lees genoeg verhalen van vrouwen en mannen die geen kinderen willen.
Oud 16-03-2002, 11:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Ik ben het niet eens met het standpunt dat iedere vrouw een kind wil. Er zijn ook mensen die heel bewust niet voor kinderen kiezen. Dat ieder mens behoefte heeft aan sex (naast de basisbehoeften eten drinken en slapen een van onze sterkste basisbehoeften) klopt zonder meer. Dat ieder mens in eerste instantie kiest voor zijn eigen hachje (dit is de correcte spelling) heeft waarschijnlijk te maken met een soort overlevingsdrang.
Meeste vrouwen willen toch nageslacht. Alleen denk omandere redenen dan een dier dat wil. Denk dat je met de vergelijkingen die je maakt ook verder moet kijken waarom dat zo is de ja of de nee.
Oud 17-03-2002, 10:23
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
nare man schreef:
Oorspronkelijke post:

Mensen zijn dieren.

Helemaal mee eens, maar dat komt ook vooral omdat ik een ex-satanist ben. Die snappen ook dat mensen dieren zijn en niet meer. En ik vind het veel leuker om te horen dat ik een dier ben dan zo'n stom beschaafd bovendierlijk soort. Lekker beestachtig doen is veel leuker.
Oud 17-03-2002, 10:24
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Echt wel mee eens, ik vecht altijd voor mijn plaatsje. Vooral op het strand heb ik dan vaak ruzie.
Oud 17-03-2002, 10:24
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Echt wel mee eens, ik vecht altijd voor mijn plaatsje. Vooral op het strand heb ik dan vaak ruzie.
Bijvoorbeeld mijn kamer is een deel van mijn terretorium. (ik baken deze niet af!)
Oud 17-03-2002, 15:18
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:
Oorspronkelijke post:

Mensen zijn dieren.

idd, maar het gaat niet alleen om geweld dat dierlijk is.

vrijwel alles wat we doen is wel van oorsprong dierlijk eigenlijk.

Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 15:24
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
niet iedere vrouw wil kinderen maar dat is al gezegd
Oud 17-03-2002, 15:34
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
niet iedere vrouw wil kinderen maar dat is al gezegd
Niet ieder mens wil leven. In dit geval is het gezond om te generaliseren.

Heb je misschien vormen van argumentatie van
1) Waarom een vrouw dat niet zou willen?
2) Waarom ze die mening heeft?
3) Hoe die mening tot stand is gekomen?

PS: kzeg niet dat ik 't niet met je eens ben, ik heb nl. geeneens bronnen of onderzoek oid. gedaan, vandaar...
Oud 17-03-2002, 20:24
John Sickbock
John Sickbock is offline
Absoluut helemaal 100% zeker weten eens met deze stelling!

Tuurlijk, ons lichaam is nog ongeveer hetzelfde als dat van dieren, dus de hormonen die het aanmaakt ook. Daarmee heeft iedereen al meteen dierlijke kenmerken of oergedrag. Het duidelijkste voorbeeld van allemaal is inderdaad seks: bijna iedereen wil dat wel.

Maar een verschil met dieren is dat we gedachten en gevoelens hebben waardoor we soms dingen kunnen doen die tegen de instincten in gaan. Dan zijn die gevoelens dus sterker dan de instincten. Dit gebeurt bij sommige mensen meer dan bij anderen. Dat is een van de verschillen tussen mensen en dieren (tenzij sommige dieren het ook hebben, wat misschien best zou kunnen maar niet het onderwerp van discussie is).

Bij sommige mensen is er erg veel gebeurd waardoor ze heel veel van die instincten gaan onderdrukken. (Brainwashing of zo, of heel extreem geloof en leven letterlijk volgens bijbel/koran/iets) Dat kan best, maar dan moet er wel echt veel gebeuren, anders komen de instincten toch weer 'bovendrijven'.
Oud 20-03-2002, 21:15
A loved one
A loved one is offline
Bestaat er niet zoiets als het primitieve brein? Als de rest van je hersenen is uitgeschakeld, door bv alcohol, werkt je primitieve brein nog wel. Vandaar dat je je dan wat... anders gaat gedragen.

Ik denk trouwens dat daar voortplanten bij hoort. Er was laatst zo'n programma daarover op Net5, kwam daarvoor ook al op de Discovery. Misschien herhalen ze het nog eens.

Love
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 21:57
Mef
Mef is offline
mee eens. we zijn dieren, ons enige doel op deze aarde is te overleven en ons voort te planten om het ras te laten overleven. maar de mens heeft een bewustzijn en er allerlei onbenullige dingen bij bedacht. de drang naar sex is van oorsprong de drang om je voort te planten. alle gedrag vloeit voort uit die overlevingsdrang; als je plekkie in t gedrang komt vecht je ervoor, je kiest uiteindelijk voor jezelf want jij bent degene die moet overleven en om te zorgen dat jouw geslacht (als in: familietak) voort blijft bestaan, plant je je voort (en dus ook drang naar sex)

zo steekt volgens mij de vork in de steel!
Oud 21-03-2002, 10:36
Isa
Isa is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Absoluut helemaal 100% zeker weten eens met deze stelling!

Tuurlijk, ons lichaam is nog ongeveer hetzelfde als dat van dieren, dus de hormonen die het aanmaakt ook. Daarmee heeft iedereen al meteen dierlijke kenmerken of oergedrag. Het duidelijkste voorbeeld van allemaal is inderdaad seks: bijna iedereen wil dat wel.

het duidelijkste voorbeeld is helemaal niet seks.
ook het feit dat we met elkaar praten, dat we sociaal zijn, is van oorsprong dierlijk.
onze angsten zijn dierlijk, pleinangst bijvoorbeeld kan veroorzaakt zijn omdat we 100.000 jaar geleden als we over een onbeschutte vlakte liepen, we constant aangevallen konden worden. zelfs de afstand waarop wij van elkaar staan als we praten is door dat instinct bepaald. vrijwel elke spierbeweging is instinct.

Maar een verschil met dieren is dat we gedachten en gevoelens hebben waardoor we soms dingen kunnen doen die tegen de instincten in gaan.

aargh. hier word ik weer zo woedend om.
hoe kom je er bij dat dieren geen gevoelens hebben? ik kan op verschillende manieren aantonen dat dat wel zo is. en trouwens, zijn gevoelens niet ook instinct?

Dan zijn die gevoelens dus sterker dan de instincten. Dit gebeurt bij sommige mensen meer dan bij anderen. Dat is een van de verschillen tussen mensen en dieren (tenzij sommige dieren het ook hebben, wat misschien best zou kunnen maar niet het onderwerp van discussie is).

sommige dieren? vrijwel alle dieren denk ik.

Bij sommige mensen is er erg veel gebeurd waardoor ze heel veel van die instincten gaan onderdrukken. (Brainwashing of zo, of heel extreem geloof en leven letterlijk volgens bijbel/koran/iets) Dat kan best, maar dan moet er wel echt veel gebeuren, anders komen de instincten toch weer 'bovendrijven'.
het is niet alleen dat soort indoctrinatie die ons instinct odnerdrukt, zelfs de wekker zetten op 8 uur om dan weer op te staan en naar het werk te gaan is onderdrukking van ons instinct. ons slaapinstinct in dit geval.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 16:54
Verwijderd
Over het algemeen klopt het wel jah. Da's het voortebestaan van de soort, he.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 14:36
AtHell
AtHell is offline
een kind lijkt me geweldig vooral de vooruitgang in medische wetenschap dan

uhms mja de stelling klopt wel, bedenk me opeens een zwaargelovige kennis die het hier niet mee eens zou zijn want we zijn uiteraard "geschapen" door die fijne meneer/mevrouw daarboven mja de stelling klop
Reageren

Regels voor berichten