Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Sommige vrouwen hebben helemaal geen behoefte aan kinderen..... Ik persoonlijk zou later best kinderen willen ja ![]() Maar dat zegt niet dat alle vrouwen/meisjes het willen ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben het zeker wel met de stelling eens, maar die voorbeelden zijn in mijn geval niet echt goed gekozen ( ieder mens heeft de behoefte aan sex, iedere vrouw wil een kind ). Dat hangt natuurlijk van heel veel dingen af en kan ook in de loop van de tijd veranderen, maar als ik iets zeker weet, is het dat ik nooit, NOOIT een kind wil.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Oorspronkelijke post:
helemaal mee eens. Mensen zijn dieren en hebben neigingen die nauwelijks te onderdrukken zijn. We hebben een dun laagje beschaving over onszelf heengetrokken wat moet lijken op 'sociaal geaccepteerd' gedrag. Maar er hoeft vrijwel niets te gebeuren of het ontaard in wild vechten, neuken, schreeuwen, rellen, noem maar op. Mensen zijn dieren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() meer hoef ik ook niet te zeggen dan dat je wel gelijk hebt.
|
Oneens.
-er zijn mensen die in oorlog de anderen dienen -> soldaten enzow, zij vechten voor de anderen. (niet dat ik ooit soldaat wil worden) -ik heb totaal geen behoefte aan sex eigenlijk, vraag niet hoe ![]() -ik vecht niet, niet voor onbenulligheden. -ik lees genoeg verhalen van vrouwen en mannen die geen kinderen willen.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
vrijwel alles wat we doen is wel van oorsprong dierlijk eigenlijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb je misschien vormen van argumentatie van 1) Waarom een vrouw dat niet zou willen? 2) Waarom ze die mening heeft? 3) Hoe die mening tot stand is gekomen? PS: kzeg niet dat ik 't niet met je eens ben, ik heb nl. geeneens bronnen of onderzoek oid. gedaan, vandaar... ![]()
|
![]() |
|
![]() |
Absoluut helemaal 100% zeker weten eens met deze stelling!
Tuurlijk, ons lichaam is nog ongeveer hetzelfde als dat van dieren, dus de hormonen die het aanmaakt ook. Daarmee heeft iedereen al meteen dierlijke kenmerken of oergedrag. Het duidelijkste voorbeeld van allemaal is inderdaad seks: bijna iedereen wil dat wel. Maar een verschil met dieren is dat we gedachten en gevoelens hebben waardoor we soms dingen kunnen doen die tegen de instincten in gaan. Dan zijn die gevoelens dus sterker dan de instincten. Dit gebeurt bij sommige mensen meer dan bij anderen. Dat is een van de verschillen tussen mensen en dieren (tenzij sommige dieren het ook hebben, wat misschien best zou kunnen maar niet het onderwerp van discussie is). Bij sommige mensen is er erg veel gebeurd waardoor ze heel veel van die instincten gaan onderdrukken. (Brainwashing of zo, of heel extreem geloof en leven letterlijk volgens bijbel/koran/iets) Dat kan best, maar dan moet er wel echt veel gebeuren, anders komen de instincten toch weer 'bovendrijven'.
|
Bestaat er niet zoiets als het primitieve brein? Als de rest van je hersenen is uitgeschakeld, door bv alcohol, werkt je primitieve brein nog wel. Vandaar dat je je dan wat... anders gaat gedragen.
Ik denk trouwens dat daar voortplanten bij hoort. Er was laatst zo'n programma daarover op Net5, kwam daarvoor ook al op de Discovery. Misschien herhalen ze het nog eens. Love |
![]() |
|
mee eens. we zijn dieren, ons enige doel op deze aarde is te overleven en ons voort te planten om het ras te laten overleven. maar de mens heeft een bewustzijn en er allerlei onbenullige dingen bij bedacht. de drang naar sex is van oorsprong de drang om je voort te planten. alle gedrag vloeit voort uit die overlevingsdrang; als je plekkie in t gedrang komt vecht je ervoor, je kiest uiteindelijk voor jezelf want jij bent degene die moet overleven en om te zorgen dat jouw geslacht (als in: familietak) voort blijft bestaan, plant je je voort (en dus ook drang naar sex)
zo steekt volgens mij de vork in de steel!
||
Citaat:
|
![]() |
|
een kind lijkt me geweldig
![]() ![]() uhms mja de stelling klopt wel, bedenk me opeens een zwaargelovige kennis die het hier niet mee eens zou zijn want we zijn uiteraard "geschapen" door die fijne meneer/mevrouw daarboven ![]() ![]()
|
![]() |
|
|