Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2001, 17:31
kootjezzz
kootjezzz is offline
dat je als je iets meemaakt het idee hebt dat je dat al eens meegemaakt hebt. Dan bedoel ik niet dat je in een vreemde stad bent en je echt het idee hebt dat je die stad (ja dat kan natuurlijk ook) kent maar gesprekken en gebeurtenissen daarbij? Zou dat uit vooraf weten zijn of wat anders?
Soms heb ik ook wel dat ik gesprekken waar ik zelf aan mee doe waarneem en dat ik dat vanaf een afstandje volg. Dan herken ik het gesprek of het al eens eerder op precies dezelfde plek op dezelfde manier is gevoerd

Heeft iemand ook zoiets of ideen hierover?
Oud 18-05-2001, 17:41
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Dat heb ik heel vaak op school...
Heel vaag...
Een deja-vu heet dat.
Oud 18-05-2001, 17:45
kootjezzz
kootjezzz is offline
Ja dat weet ik, maar kan dit ook een vooruitblik zijn. Dat je vanbinnen al weet wat er gaat komen?
Oud 18-05-2001, 17:56
Verwijderd
Ja ik heb het weleens gehad. Het had een logische verklaring. Het had iets met de snelheid van het verwerken van de impulsen in je hersenen te maken, maar hoe het precies zat weet ik niet meer!
Oud 18-05-2001, 18:13
*black rose*
*black rose* is offline
heb k ook wel is ja......
Oud 18-05-2001, 18:57
Janet
Janet is offline
hi,

ja dat herken ik wel,ik heb dat ook vaak,of als je in de tuin/op terras zit dat je opeens een vogel over ziet vliegen en dat herken je ook,en denk je hey??? dit heb ik toch al eerder gehad???[bedoel je dat??? dat heb ik wel]

=xxxxx=Janet
Oud 18-05-2001, 19:10
Billabong
Billabong is offline
Ik heb dat al heel lang en de laatste tijd echt supervaak, best wel geinig eigenlijk.
Oud 18-05-2001, 21:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
JAAA!!!
Eindelijk anderen die dit ook hebben!
Het is zo bijzonder.
Ik ben echt blij dat ik vandaag deze site ontdekte, dit is echt geweldig!
Ik heb dat heel vaak!
Ik vindt het wel vervelend, het leven wordt saai.
Je gaat nooit naar nieuwe plaatsen, je bent overal al geweest!
Maar het kan dus zeker, ik heb het zo vaak!
Oud 18-05-2001, 22:18
Joël
Joël is offline
Citaat:
Evergreen schreef:
Ja ik heb het weleens gehad. Het had een logische verklaring. Het had iets met de snelheid van het verwerken van de impulsen in je hersenen te maken, maar hoe het precies zat weet ik niet meer!
Ja. Ik geloof zelfs dat de wetenschappelijke verklaring ervoor ook is bewezen. Deze luidt: De informatie afkomstig van je dominante oog wordt een fractie van een seconde sneller verwerkt dan de informatie van je niet-dominante oog, waardoor de 1st verwerkte informatie al als herinnering is opgeslagen zodat het bij het verwerken van de info van het niet-dominante oog lijkt alsof je die herinnering opnieuw beleeft.
Oud 18-05-2001, 22:21
Digger3
Digger3 is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ja. Ik geloof zelfs dat de wetenschappelijke verklaring ervoor ook is bewezen. Deze luidt: De informatie afkomstig van je dominante oog wordt een fractie van een seconde sneller verwerkt dan de informatie van je niet-dominante oog, waardoor de 1st verwerkte informatie al als herinnering is opgeslagen zodat het bij het verwerken van de info van het niet-dominante oog lijkt alsof je die herinnering opnieuw beleeft.
Waarom kun je dan nooit onthouden wanneer het was dat je het herinnert hebt? Dat zou je dan toch ook moeten herinneren, maar is altijd het probleem

(owjah, ben het wel met die theorie eens, maar vroeg het me af )
Oud 18-05-2001, 23:04
Verwijderd
Er wordt ook gezegd dat een deja-vu een beeld uit je vorige leven is, maar dat geloof ik niet. Heb ik ook in deze keuken gestaan in een vorig leven, denk ik dan. Vind ik trouwens wel leuk om over na te denken, dat reincarnatie. Wie was ik nou in mijn vorige leven? Hitler, Drees, Elvis of gewoon een Jan met de Pet? Is eigenlijk off-topic, maar dit moest ik ff kwijt.
Oud 19-05-2001, 00:00
List
List is offline
ik dacht dat je dan heel ff buiten bewustzijn bent. Maar ik weet het niet zeker. Ik heb het zelf ook nog maar een paar keer echt gehad.
Oud 19-05-2001, 17:06
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ja ik heb dat weleens. Dan sta ik met iemand te praten en denk: Nu gaat hij/zij dit zeggen. Ik weet dat dan echt superzeker en het klopt altijd. Ik heb ook een vriendin, waarmee zoiets gebeurde. Toen ik voor t eerst bij haar thuis kwam stond daar een foto van haar die ik nog nooit eerder had gezien, maar wel herkende. Ik had er namelijk over gedroomd...

-xxx- Ikke
Oud 19-05-2001, 17:38
kootjezzz
kootjezzz is offline
Citaat:
Joël schreef:
Ja ik denk wel dat dit een goede verklaring is. Thanxx
Ik kon me toch al nooit voorstellen dat het uit een vorig leven zou zijn. Want als je bijvoorbeeld jezelf aan een computer ziet zitten kan dat niet in een vorig leven. En precies dezelfde personen lijkt me ook zo raar.
Oud 20-05-2001, 14:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
ikke13 schreef:
Ja ik heb dat weleens. Dan sta ik met iemand te praten en denk: Nu gaat hij/zij dit zeggen. Ik weet dat dan echt superzeker en het klopt altijd. Ik heb ook een vriendin, waarmee zoiets gebeurde. Toen ik voor t eerst bij haar thuis kwam stond daar een foto van haar die ik nog nooit eerder had gezien, maar wel herkende. Ik had er namelijk over gedroomd...

-xxx- Ikke
Heb ik ook wel eens.
Dat ik al weet wat iemand gaat zeggen, wat er gaat gebeuren.
Oud 20-05-2001, 17:21
sinderella
sinderella is offline
wat ik tegenwoordig doe is dromen opschrijven enzo.en kijken of ze terug komen.ik heb t dan vaak al heel lang geleden eens gedroomd of meegemaakt.

Oud 20-05-2001, 21:10
kootjezzz
kootjezzz is offline
Citaat:
sinderella schreef:
wat ik tegenwoordig doe is dromen opschrijven enzo.en kijken of ze terug komen.ik heb t dan vaak al heel lang geleden eens gedroomd of meegemaakt.

Nee het is niet als dromen.
Maar dat is ook wel een goed idee. Kan nooit mijn dromen meer herinneren
Oud 21-05-2001, 12:37
*meissie*
*meissie* is offline
yup...

xxxdeborahxxx
Oud 21-05-2001, 12:39
vortex
vortex is offline
Ja dat heb ik soms ook wel eens. Best wel vaag.
Oud 22-05-2001, 21:32
joojootje
joojootje is offline
ik maak dat zoooo ontettend vaak mee! meestal is dat dan met een gesprek met mijn broer... maar hij heeft het ook dus ik zeg het dan meteen en dan zegt hij ja ik heb het nu ook!
Oud 22-05-2001, 23:40
Cassidy
Cassidy is offline
Heb ik ook zo vaak, soms zelf een dubbele deja-vu echt vreemd...

Liefs, Cassy.
Oud 23-05-2001, 00:03
Yora
Citaat:
Digger3 schreef:
Citaat:
Joël schreef:
Waarom kun je dan nooit onthouden wanneer het was dat je het herinnert hebt? Dat zou je dan toch ook moeten herinneren, maar is altijd het probleem

(owjah, ben het wel met die theorie eens, maar vroeg het me af )
ja dat ken ook wel maar ik heb deze dingen ook vaak van tevoren he Er zijn veel verschillende redenen voor he het is niet bij iedereen hetzelfde maar toch wel weer (hehehe )maar ik zal eens een voorbeeltje geven he ik ben bijvoorbeeld zat van een liedje omdat ik het zo vaak gehoord had blijkt dat ie net nieuw was en het rare is dat ik het voel alsof het mn verleden was he en mn gevoelens en emoties waren toen veel anders terwijl ze nu meer relaxt zijn lol dus waarschijnlijk ben ik dit leven ff overnieuw aan het doen hahahaha maar ik ben er steeds meer op gaan letten he en nu heb ik het el ke dag ook eens had ik een familie geheim geraden (mn ma had gezegd dat er iets was maar niet wat ) op deze manier heel raar want ik voelde mn emoties en zag ineenx en voelde ineenx wat het was he ik zag het tafereel van wat er zou komen als het geheim boven water zou komen he en dat was best wel grappig maar toch triest toen ik het wist lol maar ja wat ik dus wou uitleggen is dat er geen 1 uitleg voor is namelijk de uitleggen die jullie geven zit allemaal waarheid in en dat zal kootje ook wel helpen he omdat ze vanzelf wel voelt wat er bij haar zo is maarre ben moe en ga ff weggies
Oud 23-05-2001, 00:08
Verwijderd
een kleurrijk geheel van smiley's Yora!
Oud 23-05-2001, 18:13
Yora
haha sorry hoor ik lach nou eenmaal veel lol hihi is gezond he
Oud 23-05-2001, 18:18
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Heb ik HEEEEL vaak!
Echt eng gewoon!
xxx
Oud 23-05-2001, 22:24
Yfje
Yfje is offline
Deja-vu's zijn zooo cool ik heb ze ook echt supervaak soms best scary.. maar ik vind eht wel erg grappig oko altijd

Regards, Yfje
Oud 23-05-2001, 23:02
Yora
jazeker en ze komen ook op verschillende manieren he (daarom noem ik het maar deja vus ) haha het is soms ook zo moeilijk om uitte leggen he sinds ik het ook op verschillende manieren heb meegemaakt maar is wel heel intressant zelf vind ik het niet zo eng ik begin het nu heel gewoon te vinden he dat ik dat elke dag heb lol ik geniet er maar gewoon van want das het beste wat ik ermee kan doen op dit mom ent hahahha nou later maar weer he enne let the light shineeee!!! maarre doe dat maar niet als je niet kan slapen met het licht aan heheh ehm
Oud 24-05-2001, 01:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Joël schreef:
Deze verklaring werkt alleen niet als je ook al weet wat er in de opvolgende minuut gaat gebeuren, heb ik nu een paar keer gehad. Ook dat ik nog wist te herrineren wanneer ik dat beeld eerder gezien had (andere keren) dan gaat die verklaring niet helemaal op.
Oud 24-05-2001, 09:04
Kupu
Kupu is offline
Ik heb dat ook, sinds ik in groep 7 zat. De laatste tijd is het veel minder geworden, maar soms had ik echt: Licht het nou aan mij of heb ik dit al eerder gezien????. Alleen jammer dat je het pas achteraf beseft. Anders kon je er handig gebruik van maken.

Trouwens die ene verklaring van dat dominante oog klinkt wel aardig geloofwaardig.
Oud 26-05-2001, 18:12
girlynn13
girlynn13 is offline
ja dat heb ik ook,maar dan blijkt waarschijnlijk dat je het ooit van te voren hebt gedroomd
Oud 30-05-2001, 19:57
girldog*
girldog* is offline
ik heb het ook heel vaak
volgens mij komt het vooral uit films enzo bij mij
als ik een film heb gezien denk ik ook vaak heb ik die film nie eerder gezien?
mahja ik maak me er verder niet druk om ofzo ik heb er geen last van...
Oud 31-05-2001, 17:55
Rooske
Rooske is offline
Heb ik ook!! En ik vind het zó raar altijd!! Maar zodra ik tegen m'n moeder zeg: 'mam, kheb weer een deja-vu' is het weg...!! Huh???
:? Iemand dit ook??

Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Heb ik ook wel eens.
Dat ik al weet wat iemand gaat zeggen, wat er gaat gebeuren.
Oud 01-06-2001, 17:33
haike
haike is offline
Dat heeft iedereen wel eens, een deja-vu (al gezien). Het is heel raar, ik heb het altijd als ik op vakantie ben. Dan heb ik het idee daar al ooit geweest te zijn en dat is dan niet zo.
Oud 08-06-2001, 18:33
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik heb het regelmatig..
Is best leuk..
Roep ik heel hard door de kamer, of klas of wat dan ook..
MENSUUH!! KEP EEN DEJA-VU!
Ik vind het wel grappig..
Begrijp all1 niet hoe het kan
Oud 30-12-2001, 23:47
Droyd
Droyd is offline
Ik heb et de laatste tijd nogal veel. Soms zit ik te lullen van dat we in een cirkel leven. Maar die wetenschappelijke verklaring slaat wel op meer.

[Dit bericht is aangepast door Droyd (30-12-2001).]
Oud 01-01-2002, 20:01
the tourist
the tourist is offline
Oude topic is dit! (van mijn verjaardag! )
Ik heb dit trouwens ook wel eens, maar zo bijzonder is het toch niet? Ik bedoel veel mensen hebben het toch??
Oud 02-01-2002, 09:46
kootjezzz
kootjezzz is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Oude topic is dit! (van mijn verjaardag! )
Ik heb dit trouwens ook wel eens, maar zo bijzonder is het toch niet? Ik bedoel veel mensen hebben het toch??

zeker oude topic, was al tijdje niet meer actief hier.
Zal wel niet bijzonder zijn aangezien er nogal veel reacties waren. Maar wel even leuk om te weten hoe anderen dat meemaken.

Oud 02-01-2002, 14:13
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
ik heb het ook heel vaak, maar volgens mij heeft iedereen dat.
Oud 02-01-2002, 15:09
~ Iris ~
~ Iris ~ is offline
deja-vu, ja dat heb ik vaak
Maar dat is normaal!

kuzzz
Oud 07-01-2002, 15:56
Black Reina
Black Reina is offline
ik heb t ook heel vaak, weet je psies wat er gaat gebeuren
Oud 07-01-2002, 19:32
Black Sugar
Black Sugar is offline
Citaat:
Evergreen schreef:
Dat kan toch niet opgaan als je weet wat er het komende halfuur gaat gebeuren?
Die wetenschappers ook altijd met die met die verklaringen. Slaat heel vaak nergens op maar leg ze dat maar eens uit.

Oud 07-01-2002, 19:40
Black Sugar
Black Sugar is offline
Heb ik ook wel eens. Dan weet ik al wat iemand gaat zeggen of vragen en wat er gaat gebeuren. Mijn leraar Economie was een keer iets aan het uitleggen en wilde gaan vragen of iemand het zelf al wist. (zo iets van hoe heet het als...) Hij begon net de vraag te stellen en omdat ik niet doorhad wat de werkelijkheid was en wat ik eigenlijk gewoon al van tevoren wist gaf ik het antwoord veels te vroeg. Best komisch eigenlijk, hij keek nogal beteuterd namelijk omdat hij had gezegd dat wie die vraag wist te beantwoorden dat diegene nooit meer economie hoefde te volgen. Helaas hield ie zich daar niet aan
Maar soms worden dingen er idd best zaai door, dan zit ik echt voor mezelf alles voor te zeggen wat iemand gaat zeggen.
Oud 07-01-2002, 23:59
Suzanne79
Suzanne79 is offline
Citaat:
Joël schreef:

Het zal best zo zijn dat sommige deja vus zo te verklaren zijn, maar toch niet als je van hele gesprekken al weet hoe ze zullen verlopen (had ik als kind vrij vaak, eigenlijk best eng, want ik kon niet veranderen wat ik "herinnerde" Niet dat het om vervelende dingen ging dan, maar gewoon het idee dat ik er geen invloed op had)
iig, je kan ook het gevoel hebben dat je iets al eerder gehoord hebt. Zou je dan een dominant en niet-dominant oor hebben? En bij geuren bijv?

groetjes, Suzanne

Oud 08-01-2002, 13:13
legatus
legatus is offline
Soms kom ik ook op plekken waarvan ik praktisch zeker ben dat ik er eerder geweest ben en dan plots begint het te dagen, de plek LIJKT verdacht veel op een andere plek maar is iets anders. Ik noem het ook wel herkenning.

Het weten van wat mensen gaan zeggen soms hangt van een situatie af die jij herkent vanuit je intuïtie kun jij bepalen wat een ander persoon KAN gaan zeggen.

Digger3: gepost op 18-05-2001 @ 22:21

Dat doe je dan toch ook? Precieze tijd weet je niet maar dat is moeite van het plaatsen van een gebeurtenis.

Regels voor berichten