Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik snap dat het je pijn doet om dit te lezen, ik heb ook pijn voor anderen omdat ze dit doen en voornamelijjk waarom ze het doen. maar voor mij staat mijn besluit vast, ik ga geen professionele hulp zoeken. Ik ken mezelf en ik weet dat ik erg gesloten ben voor mensen die mij niet kennen en die ik niet ken. Ik heb misschien hulp nodig, maar dan van iemand wie ik van tevoren vertrouw en om wie ik geef
||
Citaat:
![]() ![]() Tis heel zwaar om iemand zo verrot te zien gaan ![]() Iig heel veel sterkte ermee! En idd, met hulp kom je niet ver, maar wel verder! *knuffiej* Eendje
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
het gaat er niet om of je in je polsen snijdt of niet, het maakt het toch niet erger of minder erg?
'ja maar in je pols kan je doodgaan' snijden op zich is niet goed, en dat weten de mensen die het doen zelf ook wel. ik bewonder de mensen die er mee gestopt zijn en het kunnen volhouwen (hoe groot de woede ook is)
|
Ik heb me al een tijdje niet gesneden/gekrast. En dat terwijl het gewoon ronduit klote gaat. Vraag me af waar me behoefte is. Eerst sneed ik om me rustig te maken en omdat ik mezelf haat(te). Nu heb ik dat idee niet meer. Kheb ontdekt dat niet snijden een grotere straf is dan wel snijden
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Volgens mij snijdt iemand omdat hij aandacht wil en er niet om durft te vragen. Wat voor theorie hij/zij zelf ook heeft.
Vindt het idioot dat iedereen dat begint te doen de laatste tijd. Yay, ik heb een trauma, ik ga ook snijden! Way to go, als ik dat ook deed was ik allang dood. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat je gedeeltelijk gelijk hebt, ook al snijd ik zelf ook.. Ik ben ooit begonnen te snijden omdat ik een rothekel aan mezelf had, en omdat ik de pijn "in mezelf" daardoor LEEK kwijt te raken.. Het geeft me gewoon een goed gevoel.. Maar de laatste tijd hoor ik overal om me heen mensen die ook snijden, en mensen die groepjes vormen..(hoe meer sneeën des te populairder?????????) Ik vind dit echt belachelijk.. mensen waar gaat dit naar toe??????? Ik ben me echt super veel moeite aan t doen er vanaf te komen in ieder geval.. k heb daar heel veel voorover..want tis gewoon geen leven zo.. Ik vind wel dat je een beetje moet oppassen met de opmerking dat het alleen om aandacht te trekken zou zijn.. Dat is bij mij namelijk totaal niet het geval.. Ik doe t puur en alleen om de redenen die ik hierboven aangaf. Wat ik ook nog even kwijt wil aan al die kleine kindjes waarvan je bijna zou gaan denken dat tegen mensen op kijken met een depressie: HET IS VERDOMME GEEN SPORT!!!! [Dit bericht is aangepast door Aragnabite (17-03-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Ik snij overigens niet ofzo, wist er niet eens vanaf voordat ik hier kwam. Had wel eens bij iemand sneeen gezien maar realiseerde me toen niet hoe diegene eraan kwam.. Mij lijkt het vrij nutteloos. |
![]() |
|
ik zie hier mensen die zichzelf haten ! Wat ik dus niet snap ? Hoe kun je jezelf nu haten ?? ik ben zelf ook erg gepest en nu nog maar niet dat ik daardoor mezelf haat ik ben hier en kan er niets aan veranderen ! En dan doen die mensen hun zelf pijn aaaah ik zou het niet over m'n hart krijgen om mezelf pijn te doen ik snap het gewoon niet sorry hoe raar het ook mag klinken !
|
Mensen snijden zichzelf (hoeft niet per se in de polsen te zijn) om:
* Zichzelf te straffen. * Ze geestelijke pijn niet meer aankunnen en dat even vervangen door lichamelijke. * Grensverlegging, bijvoorbeeld verleggen van de pijngrens, maar ook op de grens van leven en dood. * Imitatiegedrag, je hoort dat iemand het doet en wil het ook ervaren. Het kan ook cool zijn. * Aandacht trekken omdat je het op een andere manier niet kan vragen.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ga jij jezelf eens nuttig maken met je zinloze posts. |
![]() |
|
![]() |
Ik kras in mn pols/onderarm/hand omdat t oplucht. Ik heb professionele hulp gehad, heb gezegd dat t goed met me ging en dat ik t niet meer deed, en toen mocht ik weer weg. Ik merkte zelf dat die man mij niet kon helpen, want hij had totaal geen verstand van zn vak.
Ik ben ook een tijdje (toch wel langer als een maand) gestopt, maar ben weer begonnen. |
![]() |
|
feline schreef:
Ik hoor dit de laatste tijd heel vaak (via via) van mensen die dit doen. Ook hier lees ik vaak dat mensen dat doen. "Zolang het geen ernstige vormen aanneemt, vertel ik niemand erover, en maak ik me geen zorgen" en meer van dit soort zinnen, lees ik hier vaak. Is het niet al zorgelijk als je er uberhaupt aan begint? Misgien wel maar als het echt kut gaat dan ja is het niet zo moeilijk... Is er niet heel wat voor nodig om jezelf pijn te willen doen, en dat ook gewoon te kunnen ? Ik zou het bijvoorbeeld geeneens kunnen als ik het zou willen. Dat heb ik ook een lange tijd gedacht maar helaas is het niet zo moeilijk... Ik hoorde vorige week weer dat een vriendin/kennis het deed. Ik wil haar heel erg graag helpen. Maar ik durf er niet over te beginnen, bang dat ze dichtklapt of boos wordt. Je kan het altijd vragen, maar het is toch een heel vervelent onderwerp dus ik weet niet of ze er over zou willen praten, zou ik niet leuk vinden iig... Daarom wilde ik graag weten: Wie snijdt/krast hier in zijn polsen ? Alleen als ik me echt heel kut voel. Waarom doe je dat (iets van vroeger, iets waar je mee zit, hoe denk je dat het je helpt?) Om meerdere redenen. En zou je geholpen willen worden ? Weet niet, ik zou het niet graag openbaar maken iig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zo van .. "grrr .. die tering Abt weer .. met z'n tering commentaar .. *snij* .. godverdomme, kan hij z'n smoel niet dicht houden .. *snij* .. argh!!! .. mezelf nuttig maken?!? ![]() ![]() ![]() ![]() Echt succes je advies! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() *geeft ******** een staande ovatie ![]() (vind dus zijn reply fun, voor het geval dat niet duidelijk mocht zijn)
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Serieus? Nou, ik denk dat meiden zich sowieso eerder onzeker voelen, en dat je als je je minder goed voelt meer naar extremen gaat trekken om toch een soort van eigen persoon te zijn... dat is heel gammel verwoord, hoe wil ik dat nou zeggen? Dat je, als je je onzeker voelt over jezelf, heel duidelijk wilt neerzetten in de samenleving. Zoiets. uh... |
![]() |
|
![]() |
Is het niet zo dat heel wat mensen hun woede niet kunnen uiten? En daarom tot het verrichten van rare handelingen overgaan. Ik bedoel iets als: snijden vergelijkbaar met vandalisme.
Mensen moeten met hun woede/driften leren omgaan. Daarvoor is een zorgvuldige opvoeding nodig: niet alleen thuis, maar ook in de maatschappij. |
![]() |
|
![]() |
ik heb het heel lang niet meer gedaan sinds pas weer in me pols en been.
Ik doe het omdat ik mezelf wil straffen voor iets wat ik fout gedaan heb. en als ik mensen van wie ik hou pijn gedaan heb... misschien vinden sommige dit een stomme reden maar voor mij is het een goeie reden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaimund is terug! #1728 Miekje* | 500 | 11-10-2012 11:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Eigen nummers Full_Sickness | 41 | 05-10-2008 14:00 | |
De Kantine |
weerwolfspel #30 Eye of Sauron | 500 | 18-03-2007 19:48 | |
Psychologie |
Heb je er weleens aan gedacht om zelfmoord te plegen? rijk_v | 252 | 15-05-2004 22:29 | |
Psychologie |
depressie Shadyboy-Ray | 29 | 26-05-2003 14:16 | |
Psychologie |
Spijt dat je iemand niet op zn bek hept geslagen Horror Kitty | 13 | 27-03-2002 10:47 |