Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2002, 19:20
feline
feline is offline
Ik hoor dit de laatste tijd heel vaak (via via) van mensen die dit doen. Ook hier lees ik vaak dat mensen dat doen.
"Zolang het geen ernstige vormen aanneemt, vertel ik niemand erover, en maak ik me geen zorgen" en meer van dit soort zinnen, lees ik hier vaak.
Is het niet al zorgelijk als je er uberhaupt aan begint? Is er niet heel wat voor nodig om jezelf pijn te willen doen, en dat ook gewoon te kunnen ? Ik zou het bijvoorbeeld geeneens kunnen als ik het zou willen.
Ik hoorde vorige week weer dat een vriendin/kennis het deed. Ik wil haar heel erg graag helpen. Maar ik durf er niet over te beginnen, bang dat ze dichtklapt of boos wordt.

Daarom wilde ik graag weten:
Wie snijdt/krast hier in zijn polsen ?
Waarom doe je dat (iets van vroeger, iets waar je mee zit, hoe denk je dat het je helpt?)
En zou je geholpen willen worden ?
Oud 12-03-2002, 19:26
Verwijderd
staat hier al ergens geloof ik, of op vorige blz.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 19:28
Faery
Faery is offline
Polsen is het enige waar het nog pijn doet als ik snij, ... de rest voel ik vrijwel niet meer :/

Snij überigens alleen imme polsen alsk me echt klote voel of wanhopig ben ofsow, anders de plas bloed in de wasbak 'van gewoon snijden' wel genoeg om me enigzins tot rust te laten komen.

[edit] ow, antwoord op vraagjes moet nog

Geen id wrom ik 't nu nog doe. Nouja, eik wel, voel me er beter door. 't lege gevoel verdwijnt...

Ik word al geholpen. Niet dat het effect heeft, maargoed. Ik word geholpen...

[/edit]
Oud 12-03-2002, 20:03
radiofreek
radiofreek is offline
ik snij in mijn polsen om twee redenen.
1 omdat ik een traumatische ervaring heb meegemaakt
2 omdat ik mezelf haat wegens veel vuldig pesten.
en ik ben er al mee geholpen, maar ben weer terug gevallen.
ik wil liever gesteunt worden door vrienden
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 20:10
feline
feline is offline
Met dat 'geholpen worden', bedoel ik niet perse een psycholoog, dat kunnen ook je vrienden zijn..

..en bedankt
Oud 12-03-2002, 20:20
punkyfish
punkyfish is offline
http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/003702.html

dus deze kan op slot.
Oud 13-03-2002, 13:16
Eend
Eend is offline
Ik heb een hele tijd heel erg gesneden en probeer er vanaf te komen, maar aangezien t nu helemaal fout met muh gaat hebbik vandaag uitgeprobeerd hoe diep ik kon komen voor als ik t een keertje echt nodig heb...
Maar de reden wrom ik eerstsnee:
-Telkens proberen om mn aders te raken
-Keb een naam van een dierbaar dier in mn arm gezet, toen ik die hard nodig had, maar niet kon bereiken, toen deed ik voor mezelf toch weer iets goed
-Om m'n angst weg te snijden
-Om m'n woede weg te snijden
-Om m'n pijn weg te snijden

Tis bij mij telkes wel weer een andere reden...
Oud 13-03-2002, 13:41
heaven or tha hell
heaven or tha hell is offline
ik snij mezelf omdat ik heel veel pijn heb, je zou wel zegge dat snijde ook pijn doet, maar je hebt gwoon zoveel geestelijk pijn en je weet dat je dat nie kan verbergen of voorkomen duz dna wil je de pijn anders voelen, lichamelijk duz, en dan ga je snijde/krasse tenminste das mijn reden..
Oud 13-03-2002, 14:41
lithium
lithium is offline
ik snij niet echt in mijn polsen, ik wil dat de anderen het niet zien, ik snij vaak in mijn onderarm.

waarom ik het doe?
voornamelijk door de enorme haat voor mezelf. Ook door de vervelende dingen die ik heb meegemaakt.

ik wil geen professionele hulp. Ik heb wel bij anderen een paar keer geprobeerd hulp te zoeken, maar ik ga ze er niet meer mee lastigvallen.
Oud 13-03-2002, 19:51
Mollusc
Mollusc is offline
Citaat:
lithium schreef:
ik snij niet echt in mijn polsen, ik wil dat de anderen het niet zien, ik snij vaak in mijn onderarm.

waarom ik het doe?
voornamelijk door de enorme haat voor mezelf. Ook door de vervelende dingen die ik heb meegemaakt.

ik wil geen professionele hulp. Ik heb wel bij anderen een paar keer geprobeerd hulp te zoeken, maar ik ga ze er niet meer mee lastigvallen.

GODVERDOMME! Dit lezende barst ik in huilen uit. Ik heb ook zo lang het idee gehad dat ik anderen niet lastig moest vallen met mijn problemen. En ik schaamde me er ook helemaal dood voor. ALSJEBLIEFT, aan iedereen, zoek professionele hulp. Ik heb nu eindelijk ook hulp en 't lucht op. Een goede vriendin van mij heeft vanaf d'r veertiende continu toneel gespeeld; anorexia, zelfbeschadiging... ze deed alsof alles okee was... Ze liet er niks van merken. EN NU IS ZE PSYCHOTISCH. EN IK KAN HET NIET AANZIEN. Ik zie geen mens meer, ik zie een klein levenloos wezen. Eerder gepost op DoP:

er ligt een meisje in dat bed.
Verzwolgen door haar geschiedenis,
is ze haar toekomst kwijt.
Verscholen onder haar dekens,
is alleen haar lichaam hier.
Verdoofd door zware medicijnen,
zijn haar gedachten haar ontvlucht.

Mensen, ik kan jullie posts niet lezen zonder er een reactie op te geven. En ik weet zelf maar al te goed hoe zinloos die adviezen zijn. je kent elkaar niet, je weet niks over elkaars situatie etc. Maar realiseer je dat er een echt levend mens achter de naam 'Mollusc' zit. Een mens met gevoelens, en een mens die het beste wil voor iedereen en zichzelf zo goed kan identificeren met andere mensen op dit forum.

In ieder geval heel veel sterkte, en ik hoop dat ik misschien een paar van de lezers, ergens, deep-down geraakt heb met deze post.

Liefs en een knuffel voor iedereen,

Mollusc
Oud 13-03-2002, 23:49
lithium
lithium is offline
Citaat:
Mollusc schreef:
GODVERDOMME! Dit lezende barst ik in huilen uit. Ik heb ook zo lang het idee gehad dat ik anderen niet lastig moest vallen met mijn problemen. En ik schaamde me er ook helemaal dood voor. ALSJEBLIEFT, aan iedereen, zoek professionele hulp. Ik heb nu eindelijk ook hulp en 't lucht op. Een goede vriendin van mij heeft vanaf d'r veertiende continu toneel gespeeld; anorexia, zelfbeschadiging... ze deed alsof alles okee was... Ze liet er niks van merken. EN NU IS ZE PSYCHOTISCH. EN IK KAN HET NIET AANZIEN. Ik zie geen mens meer, ik zie een klein levenloos wezen. Eerder gepost op DoP:

Mensen, ik kan jullie posts niet lezen zonder er een reactie op te geven. En ik weet zelf maar al te goed hoe zinloos die adviezen zijn. je kent elkaar niet, je weet niks over elkaars situatie etc. Maar realiseer je dat er een echt levend mens achter de naam 'Mollusc' zit. Een mens met gevoelens, en een mens die het beste wil voor iedereen en zichzelf zo goed kan identificeren met andere mensen op dit forum.

In ieder geval heel veel sterkte, en ik hoop dat ik misschien een paar van de lezers, ergens, deep-down geraakt heb met deze post.

Liefs en een knuffel voor iedereen,

Mollusc
sorrie
ik snap dat het je pijn doet om dit te lezen, ik heb ook pijn voor anderen omdat ze dit doen en voornamelijjk waarom ze het doen.

maar voor mij staat mijn besluit vast, ik ga geen professionele hulp zoeken. Ik ken mezelf en ik weet dat ik erg gesloten ben voor mensen die mij niet kennen en die ik niet ken. Ik heb misschien hulp nodig, maar dan van iemand wie ik van tevoren vertrouw en om wie ik geef

Oud 14-03-2002, 15:50
Eend
Eend is offline
Citaat:
Mollusc schreef:

Dat gedicht had ik toen gelezen ja...
Tis heel zwaar om iemand zo verrot te zien gaan
Iig heel veel sterkte ermee!

En idd, met hulp kom je niet ver, maar wel verder!

*knuffiej*

Eendje
Oud 14-03-2002, 16:48
Janet
Janet is offline
ik ,waarom....omdat ik soms levensmoe ben om al de dinge die er gebeuren en vak niemand heb,nee wil niet geholpen worre omdat ik het 2 x gedaan heb en er geen reden voor paniek is....(heb net niet gesneden)
Oud 14-03-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
punkyfish schreef:
http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/003702.html

dus deze kan op slot.

Gezien de animo laat ik em toch maar open.

Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 17:07
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Gezien de animo laat ik em toch maar open.

Weet je het zeker?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Weet je het zeker?

Zoals je ziet.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 22:04
PiNoW
PiNoW is offline
het gaat er niet om of je in je polsen snijdt of niet, het maakt het toch niet erger of minder erg?
'ja maar in je pols kan je doodgaan'
snijden op zich is niet goed, en dat weten de mensen die het doen zelf ook wel.

ik bewonder de mensen die er mee gestopt zijn en het kunnen volhouwen (hoe groot de woede ook is)
Oud 15-03-2002, 13:38
Qamra
Qamra is offline
Ik heb me al een tijdje niet gesneden/gekrast. En dat terwijl het gewoon ronduit klote gaat. Vraag me af waar me behoefte is. Eerst sneed ik om me rustig te maken en omdat ik mezelf haat(te). Nu heb ik dat idee niet meer. Kheb ontdekt dat niet snijden een grotere straf is dan wel snijden
Oud 16-03-2002, 00:00
Verwijderd
Volgens mij snijdt iemand omdat hij aandacht wil en er niet om durft te vragen. Wat voor theorie hij/zij zelf ook heeft.

Vindt het idioot dat iedereen dat begint te doen de laatste tijd. Yay, ik heb een trauma, ik ga ook snijden! Way to go, als ik dat ook deed was ik allang dood.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 23:16
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Volgens mij snijdt iemand omdat hij aandacht wil en er niet om durft te vragen. Wat voor theorie hij/zij zelf ook heeft.

Vindt het idioot dat iedereen dat begint te doen de laatste tijd. Yay, ik heb een trauma, ik ga ook snijden! Way to go, als ik dat ook deed was ik allang dood.

Ik vind dat je gedeeltelijk gelijk hebt, ook al snijd ik zelf ook..

Ik ben ooit begonnen te snijden omdat ik een rothekel aan mezelf had, en omdat ik de pijn "in mezelf" daardoor LEEK kwijt te raken.. Het geeft me gewoon een goed gevoel..

Maar de laatste tijd hoor ik overal om me heen mensen die ook snijden, en mensen die groepjes vormen..(hoe meer sneeën des te populairder?????????)

Ik vind dit echt belachelijk.. mensen waar gaat dit naar toe???????

Ik ben me echt super veel moeite aan t doen er vanaf te komen in ieder geval.. k heb daar heel veel voorover..want tis gewoon geen leven zo..

Ik vind wel dat je een beetje moet oppassen met de opmerking dat het alleen om aandacht te trekken zou zijn.. Dat is bij mij namelijk totaal niet het geval..
Ik doe t puur en alleen om de redenen die ik hierboven aangaf.

Wat ik ook nog even kwijt wil aan al die kleine kindjes waarvan je bijna zou gaan denken dat tegen mensen op kijken met een depressie:
HET IS VERDOMME GEEN SPORT!!!!

[Dit bericht is aangepast door Aragnabite (17-03-2002).]
Oud 17-03-2002, 01:18
PV
PV is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
Ik vind dat je gedeeltelijk gelijk hebt, ook al snijd ik zelf ook..

Ik ben ooit begonnen te snijden omdat ik een rothekel aan mezelf had, en omdat ik de pijn "in mezelf" daardoor LEEK kwijt te raken.. Het geeft me gewoon een goed gevoel..

Maar de laatste tijd hoor ik overal om me heen mensen die ook snijden, en mensen die groepjes vormen..(hoe meer sneeën des te populairder?????????)

Ik vind dit echt belachelijk.. mensen waar gaat dit naar toe???????

Ik ben me echt super veel moeite aan t doen er vanaf te komen in ieder geval.. k heb daar heel veel voorover..want tis gewoon geen leven zo..

Ik vind wel dat je een beetje moet oppassen met de opmerking dat het alleen om aandacht te trekken zou zijn.. Dat is bij mij namelijk totaal niet het geval..
Ik doe t puur en alleen om de redenen die ik hierboven aangaf.

Wat ik ook nog even kwijt wil aan al die kleine kindjes waarvan je bijna zou gaan denken dat tegen mensen op kijken met een depressie:
HET IS VERDOMME GEEN SPORT!!!!

[Dit bericht is aangepast door Aragnabite (17-03-2002).]
Je oordeelt nu wel over mensen waarbij je hun redenen ook niet kent. Het klinkt een beetje van 'ik mag het wel, jullie niet'. Zo bedoel je het vast niet, maar toch.

Ik snij overigens niet ofzo, wist er niet eens vanaf voordat ik hier kwam. Had wel eens bij iemand sneeen gezien maar realiseerde me toen niet hoe diegene eraan kwam..
Mij lijkt het vrij nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 07:32
she_devill
she_devill is offline
ik snij in mijn polsen "rede doet er niet toe"

knussels
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 19:22
radiofreek
radiofreek is offline
als je aandacht wil kan je beter op een of andere toren gaan staan en schreeuwen dat je gaat springen dan vraag je om aandacht en je komt op tv.
dit is geen aandacht vragen (misschien bij sommige) maar het kan een diepere reden hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 19:09
woefke
woefke is offline
ik zie hier mensen die zichzelf haten ! Wat ik dus niet snap ? Hoe kun je jezelf nu haten ?? ik ben zelf ook erg gepest en nu nog maar niet dat ik daardoor mezelf haat ik ben hier en kan er niets aan veranderen ! En dan doen die mensen hun zelf pijn aaaah ik zou het niet over m'n hart krijgen om mezelf pijn te doen ik snap het gewoon niet sorry hoe raar het ook mag klinken !
Oud 20-03-2002, 19:49
Morphia
Morphia is offline
Mensen snijden zichzelf (hoeft niet per se in de polsen te zijn) om:

* Zichzelf te straffen.
* Ze geestelijke pijn niet meer aankunnen en dat even vervangen door lichamelijke.
* Grensverlegging, bijvoorbeeld verleggen van de pijngrens, maar ook op de grens van leven en dood.
* Imitatiegedrag, je hoort dat iemand het doet en wil het ook ervaren. Het kan ook cool zijn.
* Aandacht trekken omdat je het op een andere manier niet kan vragen.
Oud 22-03-2002, 21:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
Mensen snijden zichzelf omdat ze stapelgek worden van al hun psychologen en psychiaters.
In plaats van al die dure heren/dames te consulteren kunnen ze veel beter een boek gaan lezen of zich op een andere manier nuttig gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Mensen snijden zichzelf omdat ze stapelgek worden van al hun psychologen en psychiaters.
In plaats van al die dure heren/dames te consulteren kunnen ze veel beter een boek gaan lezen of zich op een andere manier nuttig gaan maken.

Ga jij jezelf eens nuttig maken met je zinloze posts.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 21:59
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik kras in mn pols/onderarm/hand omdat t oplucht. Ik heb professionele hulp gehad, heb gezegd dat t goed met me ging en dat ik t niet meer deed, en toen mocht ik weer weg. Ik merkte zelf dat die man mij niet kon helpen, want hij had totaal geen verstand van zn vak.
Ik ben ook een tijdje (toch wel langer als een maand) gestopt, maar ben weer begonnen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 00:33
LM
LM is offline
Dan moet je wel een heel erge hekel aan je zelf hebben
Ik zou me zelf kapot rijden, ik houd niej van pijn!
Oud 23-03-2002, 15:59
AtHell
AtHell is offline
feline schreef:

Ik hoor dit de laatste tijd heel vaak (via via) van mensen die dit doen. Ook hier lees ik vaak dat mensen dat doen.
"Zolang het geen ernstige vormen aanneemt, vertel ik niemand erover, en maak ik me geen zorgen" en meer van dit soort zinnen, lees ik hier vaak.
Is het niet al zorgelijk als je er uberhaupt aan begint?

Misgien wel maar als het echt kut gaat dan ja is het niet zo moeilijk...

Is er niet heel wat voor nodig om jezelf pijn te willen doen, en dat ook gewoon te kunnen ? Ik zou het bijvoorbeeld geeneens kunnen als ik het zou willen.

Dat heb ik ook een lange tijd gedacht maar helaas is het niet zo moeilijk...

Ik hoorde vorige week weer dat een vriendin/kennis het deed. Ik wil haar heel erg graag helpen. Maar ik durf er niet over te beginnen, bang dat ze dichtklapt of boos wordt.

Je kan het altijd vragen, maar het is toch een heel vervelent onderwerp dus ik weet niet of ze er over zou willen praten, zou ik niet leuk vinden iig...

Daarom wilde ik graag weten:
Wie snijdt/krast hier in zijn polsen ?

Alleen als ik me echt heel kut voel.

Waarom doe je dat (iets van vroeger, iets waar je mee zit, hoe denk je dat het je helpt?)

Om meerdere redenen.

En zou je geholpen willen worden ?

Weet niet, ik zou het niet graag openbaar maken iig.

Oud 23-03-2002, 16:36
Verwijderd
'geen idee waarom ik het doe'

Als je aandacht wil, ga dan alsjeblieft rondlopen met een spandoek in plaats van zulke sneue acties!!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 23:23
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
she_devill schreef:
ik snij in mijn polsen "rede doet er niet toe"

knussels
Oud 23-03-2002, 23:35
Verwijderd
Citaat:
LoveMaster schreef:
ik houd niej van pijn!
Niemand houdt ook van pijn. Daarom kan het in jezelf snijden om weer 'in contact te komen met jezelf' ook een aanduiding zijn van een meeromvattende persoonlijkheidsstoornis zoals schizofrenie.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 23:56
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Mensen gaan spontaan snijden na het lezen van je replies ..

Zo van .. "grrr .. die tering Abt weer .. met z'n tering commentaar .. *snij* .. godverdomme, kan hij z'n smoel niet dicht houden .. *snij* .. argh!!! .. mezelf nuttig maken?!? .. *snij* .. *snij* .. *snij* .. ik ben waardeloos, ik stel niks voor .. *snij* .. en die tering Abt legt het er nog eens bovenop dat ik niet nuttig ben .. *snij* .. grrr *snij* *snij* .. " .. en toen was het stil

Echt succes je advies!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 12:03
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
******** schreef:

Zo van .. "grrr .. die tering Abt weer .. met z'n tering commentaar .. *snij* .. godverdomme, kan hij z'n smoel niet dicht houden .. *snij* .. argh!!! .. mezelf nuttig maken?!? .. *snij* .. *snij* .. *snij* .. ik ben waardeloos, ik stel niks voor .. *snij* .. en die tering Abt legt het er nog eens bovenop dat ik niet nuttig ben .. *snij* .. grrr *snij* *snij* .. " .. en toen was het stil

Echt succes je advies!
whahahaha *licht in deuk*

*geeft ******** een staande ovatie *

(vind dus zijn reply fun, voor het geval dat niet duidelijk mocht zijn)

Oud 24-03-2002, 12:10
Iotje
Iotje is offline
ik doe dat wel es en datis voor mij gewoon m'n woede uiten.

Hulp?
Kan dat?
Oud 24-03-2002, 12:12
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Hulp?
Kan dat?
Ja dat kan , maar dan moet je wel willen . Het is best moeilijk enzow, maar het is DOM om te gaan krassen. Helemaal als je het al moeilijk genoeg hebt. En als jij nie genoeg van jezelf houdt, dan doe je het maar niet meer omdat ik van je hou en dat het mij pijn doet
Oud 24-03-2002, 12:38
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
nare man schreef:
Daarom kan het in jezelf snijden om weer 'in contact te komen met jezelf' ook een aanduiding zijn van een meeromvattende persoonlijkheidsstoornis zoals schizofrenie.
Dat is goed mogelijk. Echter, er kan ook iets in het spel zijn als een negatieve entiteit. Da's niet direct schizofrenie
Oud 25-03-2002, 10:12
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

Echt succes je advies!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 12:51
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
Citaat:
Faery schreef:

Snij überigens alleen imme polsen alsk me echt klote voel of wanhopig ben ofsow, anders de plas bloed ....

Geen id wrom ik 't nu nog doe. Nouja, eik wel, voel me er beter door. 't lege gevoel verdwijnt...

Ik word al geholpen. Niet dat het effect heeft, maargoed. Ik word geholpen...

[/edit]

Ik denk juist dat je hier juist een leeg gevoel mee krijgt joh....al dat bloed dat uit je stroomt -------> als het helpen geen effect heeft op jouw dan word je dus niet geholpen of nie? mja...
Oud 25-03-2002, 20:20
tacidvs
tacidvs is offline
Constatering: Alleen maar de dames onder de forummers zeggen te 'snijden', geen heren? Ook een opvallend hoog percentage 'alternatieven'. Iemand enig idee hoe dat komt?
Oud 25-03-2002, 20:39
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Constatering: Alleen maar de dames onder de forummers zeggen te 'snijden', geen heren? Ook een opvallend hoog percentage 'alternatieven'. Iemand enig idee hoe dat komt?
Ja, maar dat uit ik niet hier

Serieus? Nou, ik denk dat meiden zich sowieso eerder onzeker voelen, en dat je als je je minder goed voelt meer naar extremen gaat trekken om toch een soort van eigen persoon te zijn...
dat is heel gammel verwoord, hoe wil ik dat nou zeggen?

Dat je, als je je onzeker voelt over jezelf, heel duidelijk wilt neerzetten in de samenleving.

Zoiets.

uh...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 21:35
de abt van sion
de abt van sion is offline
Is het niet zo dat heel wat mensen hun woede niet kunnen uiten? En daarom tot het verrichten van rare handelingen overgaan. Ik bedoel iets als: snijden vergelijkbaar met vandalisme.
Mensen moeten met hun woede/driften leren omgaan. Daarvoor is een zorgvuldige opvoeding nodig: niet alleen thuis, maar ook in de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 12:38
rabecca
rabecca is offline
ik heb het heel lang niet meer gedaan sinds pas weer in me pols en been.
Ik doe het omdat ik mezelf wil straffen voor iets wat ik fout gedaan heb.
en als ik mensen van wie ik hou pijn gedaan heb...
misschien vinden sommige dit een stomme reden maar voor mij is het een goeie reden.
Oud 26-03-2002, 20:11
Faery
Faery is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ik ben een jongen.
Reageren

Regels voor berichten