Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2002, 17:46
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Vandaag zat ik op school in de aula, komt er een gast voorbij die al langer wat tegen mij leek te hebben. Hij schold me eerst uit voor heks enzow, maar dat ben ik van em gewend.
Alleen nu zei tie dr achter : moet je niet in je polsen gaan snijden.
Ik vind dat ik em eigenlijk goed de waarheid had moeten zeggen en em had moeten slaan.
Maar neej, ik niet.. ik zit daar gewoon, en ik steek mn middelvinger op, en verder nx
Toen later werd ik heel kwaad, en begon ik me af te vragen of ie echt wist dat ik in mn polsen snij, of dat ie t alleen maar dacht omdat ik dr btje anders uitzie.
Nou kwam ik tot de ontdekking dat iemand die ik ken die eerst een van mn beste vrienden was, behoorlijk wat dingen door heeft geluld, en ik vermoed dat hij het tegen zo'n jongen heeft gezegd, en dat die het ook weer heeft doorgeluld. Als dit echt zo is, dan weet volgens mij strax de halve school dat ik snij..

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2002, 18:21
Verwijderd
Fysiek geweld is nooit de oplossing. Slaan lucht misschien op maar heeft eigenlijk niet meer zin dan die tijdelijke oplossing. Want als jij 'm op z'n bek slaat moet je voor de schoolleiding komen en heb jíj het gedaan...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 18:30
Faery
Faery is offline
Slaan bereik je nix mee, maar ik moet toegeven dat ik ook soms best zin heb iemand een flinke mep te verkopen wanneer ik 'n opmerking naar me hoofd krijg

Ow, en over dat bekend worden van je snijden... daar ben ik ook zo bang voor. Het is inmiddels al bekend bij een flink aantal mensen, maar nouw sijn er dus 2 'vrienden' die 't daar gewoon over hebben met anderen, die ik vrijwel niet ken. Niet duchtig, vraag me af hoe lang t duurt voordat ik hier ook opmerkingen over ga krijgen jah.

Mmz, bla. Anyway, als je idd een mep had gegeven, was dat wel zoiets als met z'n opmerking bevestigen, dus wees blij dat je dat niet deed. Lijkt me dan.
Oud 26-03-2002, 19:22
Sexy Boy
Sexy Boy is offline
In elkaar slaan die gast!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 20:02
lithium
lithium is offline
Citaat:
Sexy Boy schreef:
In elkaar slaan die gast!!!!!
Geef es een normaal antwoord

ontopic:
ik vind het juist goed dat je hem niet heb geslagen, daarmee los je echt niets op en loop je het risico dat je van anderen ook opmerkingen krijgt als ze merken dat je niet tegen dat soort opmerkingen kunnen.

En als ze erachter zouden komen dat je snijdt kan lastig voor je zijn, maar als je zo'n opmerking krijgt kan je denk ik het beste een kop trekken van 'waar heb jij het over?'.

Oud 26-03-2002, 20:11
Infaustus
Infaustus is offline
ik heb zo vaak spijt dat ik iemand niet opz 'n bek heb geslagen ,maar daarna ben ik wel blij dat ik het niet gedaan heb ,komt toch alleen maar gekut van
Oud 26-03-2002, 20:22
SpiT
SpiT is offline
het is maar goed dat je hem idd niet geslagen hebt, maar ik begrijp wel dat je boos was/bent. je was vandaag behoorlijk pissed op school.
ik denk niet dat die 'vriend' het heeft doorgeluld, ja hij had het van mij doorgeluld aan iemand.. maar dat was un tijd geleden. mesgien heeft die jongen die die opmerking maakte gwoon zin om je eenz goed te pakken met iets 'psychisch' omdat hij met dat 'heks' roepen je niet boos kon maken ofsow, ik weet het niet.. we kunnen het nog wel verder uitzoeke hoor.. als je wil
Oud 26-03-2002, 21:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Gebruik liever verbaal dan fysiek geweld. Train jezelf in het goed omgaan met verbaal geweld. Je zult zien dat allerlei problemen dan verdwijnen als sneeuw voor de zon...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 22:20
Verwijderd
tis juist goed dat je hem niet geslagen hebt, hoor meis.. ik ben het met roel en joris (ehm, faery en lithium) eens, geweld lost werkelijk niets op, ook al lucht het wel misschien wel op.. je laat zo alleen maar je kwetsbaarheid zien, dat je niet tegen dat soort opmerkingen kan.
ik was vroeger ook bang voor openheid, wilde er geen opmerkingen over krijgen, dacht dat het heel erg zou zijn.. maar nu weet volgens mij iedereen die ook maar iets met me te maken heeft het, in elk geval op school. iemand die ik best wel nogal (grmbl) vertrouwde heeft dus allemaal dingen over mij lopen doorlullen, en behalve dat heeft ze er ook nog dingen bij verzonnen, dat ik een heks was, dat ik dood wilde (maar goed, daar zit een deel van waarheid in ), dat ik schitzofreen was, dat ik mn moeder had aangevallen of zo.. ik krijg dus elke dag wel iets naar mn hoofd geslingerd in de zin van 'hey, wat doe jij hier nou, moet je geen mensen beheksen of martelen ofzo?', mensen willen serieus niet (of juist wel) met me omgaan omdat ze denken dat ik een heks ben of iets dergelijks.. maar de sleutelwoorden naar de oplossing hier uit is 'lach er om'. je moet ze niet negeren, niet slaan (daar hebben we broertjes voor ), niet gekwetst in een hoekje zitten.. je moet er om lachen, iets heel idioots terugzeggen (a la 'ja, en jij moet oppassen, want straks dan ga ik hier nu zelfmoord plegen en dan zit jij onder het bloed' of 'whoesj, je bent een pad.. kwaak dan!') zodat ze niet weten wat ze nou van je moeten denken of moeten terugzeggen.. dan kunnen ze niets meer zeggen, want met iets waarvan je niet weet wat je er mee aanmoet, kun je ook niets.

ehm, ik heb dit nu overgelezen, en ben tot de conclusie gekomen dat
1) dit een veel te lange reply aan het worden is en
2) het volgens mij over iets heel anders gaat dan je vraagt..
in elk geval, volledig ontoppik: nee, het is juist goed dat je hem niet hebt geslagen, en ja, het is erg als er mensen van school weten dat je snijdt, maar er zijn wel manieren om ze er geen opmerkingen over te laten maken.. en in elk geval heel veel succes *knuf*
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 22:24
D@mien
D@mien is offline
Hoe raar et ook klinkt, tegen pestkoppen moet je van je af bijten, desnoods met geweld...negeren haalt nix uit, ze gaan dan gewoon verder....1x een flinke dreun verkopen en ze houden wel op...(tenzij ze terugslaan...maar daar moet je voor zorgen dat dat niet gebeurd )
Uitpraten helpt echt niet....
Allereerst zou ik es naar een coordinator/mentor gaan, en als dat niet helpt, gewoon slaan.
Oud 26-03-2002, 23:04
Genesis
Genesis is offline
Ik voel nooit de drang om iemand te slaan, of wat dan ook, alhoewel ik dat om hele simpele dingen wel degelijk eens gedaan heb.. maar meestal, als iemand iets op mij persoonlijk tegen heeft, en hij mij daarom uitdaagt, zoals die jongen dus bij jou gedaan heeft, moet ik van binnen soms een beetje lachen.. Gewoon om de bekrompen visie van sommige mensen.. Dat is wat jij ook zou moeten doen eigenlijk..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 09:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Thnx voor de replies
Ik ben nu ook eigenlijk wel blij dat ik em niet heb geslagen, want volgens mij zei tie t alleen maar omdat bij ons op school haast iedereen denkt dat alle alto's snijden enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 10:00
Verwijderd
Ik had soms wel eens spijt dat ik iemand op z'n bek had geslagen

Maar dat is erg lang geleden, ik heb niet meer zo de neiging naar fysiek geweld en zoals nare man al schrijft: het is nooit de oplossing, lucht enkel tijdelijk op.

[Dit bericht is aangepast door ******** (27-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 10:47
Sexy Boy
Sexy Boy is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Hoe raar et ook klinkt, tegen pestkoppen moet je van je af bijten, desnoods met geweld...negeren haalt nix uit, ze gaan dan gewoon verder....1x een flinke dreun verkopen en ze houden wel op...(tenzij ze terugslaan...maar daar moet je voor zorgen dat dat niet gebeurd )
Uitpraten helpt echt niet....
Allereerst zou ik es naar een coordinator/mentor gaan, en als dat niet helpt, gewoon slaan.
Helemaal met jou eens, gewoon terug meppen! Zie je nou wel dat er meer mensen zijn met mijn mening.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten