Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2003, 11:27
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Ik heb vaak het gevoel alsof niemand mij echt accepteerd zoals ik ben. Veel mensen willen mij veranderen, en veel mensen schelden me de huid vol over het feit dat ik anders ben. Er zijn natuurlijk wel mensen die mij accepteren zoals ik ben, maar dat zijn er dus super de luxe weinig. Ik word daar gwoon stront ziek van! Ik heb toch zeker ook niet om dit leven gevraagt, maar toch besta ik, dus waarom kunnen ze dat niet respecteren? Ik ben geboren, en verandert, en blijkbaar hebben toch een aantal mensen daar de grootste moeite mee.....
Ik maak verschil, ik denk anders, ik doe anders. En wat doen zij? Ze gaan me liggen afzeiken! En ik ben niet zo iemand die dat gewoon maar over mijn kant heen laat gaan, dus ik trek me bek open en ik zeg wat ik vind, wat soms hard kan aankomen. En als ik dan thuis ben ofzo, ga ik treurige gedichten schrijven, of ik sla me bed naar de kloote. Niet echt geweldig dus. Ik reageer al me frustaties af op mijn bed, mensen die ik ken, en weet ik veel wat nog meer....niet errug leuk voor die mensen dus. Maar ik probeer daar mee op te houden, maar dat lukt me niet.
ik wil gewoon graag een leven leiden zonder die problemen, gewoon lekker vrolijk. Maar dat kan toch niet....Het zal nooit zo volmaakt worden...

sja ik weet eiglijk niet wat dit voor een doel heeft...moes het gewoon erges kwijt....

btw.....herkent iemand dit soort leven ook in zijn/haar leven?
zou het graag willen horen, en wat je er tegen hebt gedaan enz...

hartelijk bedankt
Oud 09-02-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef:
*verhaal*
eej,
mensen zeiken mij niet bepaald af, omdat ik van een hele andere stijl hou, maar ik hoor wel es ooit dingen als: eej vuile heks, vieze satanist... en zo'n soort dingen...
dat heb je meteen met al die vooroordelen... alleen maar omdat ik van een andere stijl hou, ben ik meteen een heks of een satanist???
NO WAY! t satanisme hou ik niet eens van... wicca wel maar daar doe ik zelf (nog) niet aan...
maar als je echt van die stijl houdt... waarom maakt je je dan zo druk om wat anderen van je vinden???
t is natuurlijk niet leuk om te horen... en om afgezeken te worden, maar je moet ze gewoon negeren, niet op in gaan, en dan houden ze vaneigens wel op... gewoon schijt aan hebben...
en als ze niet op houden, ga je praten met je mentor ofzo...
als er nix aan gedaan word, dan laat t maar weten, dan zal ik es met die kindjes gaan praten...
en als je je er echt zo druk om maakt, zoals je zegt... ga dan praten met de vertrouwenspersoon op school... die kan jou echt wel helpen hoor! (mevr vd Velden, of dhr Siskens, geloof ik)
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:53
Verwijderd
Ik denk dat het ten eerste heel belangrijk is dat jij jezelf wel accepteert zoals je bent, anderen zullen dit dan sneller doen.

Het is ook vaak zo dat mensen het niet accepteren omdat ze het eigenlijk 'knap' vinden dat je anders durft te zijn, of om maar aan iedereen te bewijzen dat zij er wel bijhoren, door iemand anders af te zeiken.

Het is heel goed dat je je frustraties in gedichten van je afschrijft denk ik. Ik denk ook wel dat houdingen van mensen zullen veranderen hoor, dat merk ik zelf in ieder geval wel, naarmate de mensen om me heen ouder worden.

Voor nu moet je denk ik vooral jezelf blijven accepteren, en proberen je te richten op de mensen die jou wél accepteren, en degenen die dit niet doen zijn jouw tijd niet waard.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:27
Verwijderd
Je bent 12, je bent aan het ontdekken wie je bent. Dan is het lastig als anderen je 'anders' vinden ed. Maar onthoud: iedereen is anders. En idd wat Dusjcrib al zei: het is heel belangrijk dat jij jezelf wel accepteert zoals je bent, anderen zullen dit dan sneller doen. En als je jezelf accepteerd kan het je ook heel wat minder schelen wat anderen denken, geloof mij.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 17:44
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Je bent 12, je bent aan het ontdekken wie je bent. Dan is het lastig als anderen je 'anders' vinden ed. Maar onthoud: iedereen is anders. En idd wat Dusjcrib al zei: het is heel belangrijk dat jij jezelf wel accepteert zoals je bent, anderen zullen dit dan sneller doen. En als je jezelf accepteerd kan het je ook heel wat minder schelen wat anderen denken, geloof mij.
ik accepteer mezelf ook, en ik heb ook al schijt aan alle andere mensen die mij dus niet accepteren, maar tog maakt het een grote impact op me af en toe...
Oud 09-02-2003, 17:59
tacidvs
tacidvs is offline
Je helemaal niets van andere mensen aantrekken heet ookwel asociaal. Mensen zijn kuddedieren, hebben graag dat de kudde een beetje homogeen van samenstelling is en als je dan als erg afwijkend lid erbijkomt, vinden ze dat niet leuk. Zolang je bij mensen in de buurt bent, ben je lid van de kudde, in jouw geval waarschijnlijk school. Neemt niet weg dat het een beetje primitief is allemaal, weinig zelfbeheersing en ook nuance. Maar daar kun je misschien maar beter aan wennen en een manier vinden om er zo min mogelijk onder te lijden. Betekent niet dat je alles over je heen moet laten gaan of dat je slecht bent, overigens.

Misschien eens leuk om te vragen wat mensen tegen je hebben, kijken waar het volgens hen aan ligt. Kan zijn dat je in een wat minder slimme omgeving rondhangt, in dat geval kan je je beter aanpassen, of in ieder geval zichtbaar aanpassen. In de groep opgaan, visueel gezien.

En daarbij, kun je nooit helemaal 'jezelf zijn' zoals jij dat noemt. Zoals jij dat noemt, omdat ik denk dat jij eronder verstaat 'geen rekening houden met anderen'. Dat wordt niet geaccepteerd.
Oud 09-02-2003, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef:
ik accepteer mezelf ook, en ik heb ook al schijt aan alle andere mensen die mij dus niet accepteren, maar tog maakt het een grote impact op me af en toe...
Dan heb je er dus geen schijt aan. Als je er schijt aan had dan zou het je niks uitmaken wat ze van je dachten. 't is niet erg als het je wel uitmaakt, tis alleen maar moeilijk, 'k denk dat het tijd kost voordat het je minder uit gaat maken. En als je jezelf echt voor 100% accepteerd, dan denk ik dat je minder problemen zou hebben...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dark Tish schreef:
Je moet geen schijt hebben aan alle andere mensen die jou niet accepteren. Zo werkt het niet, want je blijft je er toch rot door voelen. Je kunt idd beter vragen waarom ze je niet accepteren, misschien dat jij iets aan je houding kan doen, misschien ligt het ook aan die persoon, maar het kan niet zo zijn dat niemand je accepteerd, als je dat wel zo ziet, dat klopt er iets niet...
Oud 09-02-2003, 18:15
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Je helemaal niets van andere mensen aantrekken heet ookwel asociaal.
Wie zegt er dan dat ze zich helemaal niks van andere mensen aan moet trekken? Geen rekening met andere mensen houden of je niks van andere mensen aantrekken zijn twee verschillende dingen, voor mij iig.

En waarom zou ze zich aan moeten passen aan anderen als ze dat niet wil? Waarom kunnen anderen niet gewoon accepteren dat iemand zich wat anders kleed ed? Mensen zijn kuddedieren, dus? Er lopen toch ook bruine, zwarte, witte en gevlekte koeien op één grasveld zonder dat ze elkaar afmaken?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 18:22
tacidvs
tacidvs is offline
'Geen rekening houden met' of 'niets aantrekken van', oei. Ze zegt zelf "ik heb ook al schijt aan alle andere mensen die mij dus niet accepteren", dat noem ik toch niet direct een voorbeeld van goed conformisme...

En die koeien slaan nergens op. En ze is niet afgemaakt, anders zou ze hier niet kunnen posten. En wat ik eerder schreef is naast mijn mening ook een goede benadering van de praktijk.

En ik ben bang dat ze liever ziet dat de wereld zich aanpast inplaats van zelf enige consessies te doen, wat naïef is en niet werkt.

Zij heeft een probleem, zij zal er dus iets aan moeten doen. En ja, de wereld kán veranderd worden, maar dat kan ze niet.
Oud 09-02-2003, 18:27
lana
lana is offline
Hey......jah ik herken het wel een beetje. Ik ben nu 18 maar toen ik 12 was werd ik heel erg veel gepest, door klasgenoten, mensen uit de straat, van sport en mensen die ik niet kende (als ik bijvoorbeeld op straat liep werd ik uitgescholden/ bedreigd/ nageroepen door een vreemde )

dit was al een hele tijd aan de gang ik denk dat het ongeveer begon toen ik in groep van de basisschool zat.

Ik was altijd heel erg gesloten, maar thuis reageerde ik het op mijn ouders en broer af, ik denk omdat ik wist dat wat iik ook tegen ze zou zeggen dat ze toch wel van me bleven houden.

Ook had ik geen tot weinig vrienden waar ik mijn gevoelens mee kon delen, en bij ons thuis praten we echt niet over gevoelens enzo.

Dit pesten is op den duur opgehouden, maar het heeft me heel erg gevormd tot de persoon die ik nu ben (onzeker, bangerig enzv)

Dus ik kan wel een beetje begrijpen hoe het voelt om niet geaccepteerd te kunnen worden.

Ik hoop voor je dat er binnenkort een eind aan komt, je bent nog zo jong en je moet er niet je hele tienerjaren aan vast blijven zitten zoals ik gedaan heb. Hopelijk voel je je gauw beter
Oud 09-02-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
'Geen rekening houden met' of 'niets aantrekken van', oei. Ze zegt zelf "ik heb ook al schijt aan alle andere mensen die mij dus niet accepteren", dat noem ik toch niet direct een voorbeeld van goed conformisme...
Okee. (reactie gaat wel een beetje over wat anders dan ik zei)

Citaat:
En die koeien slaan nergens op. En ze is niet afgemaakt, anders zou ze hier niet kunnen posten. En wat ik eerder schreef is naast mijn mening ook een goede benadering van de praktijk.
Dat afmaken was ook niet in de zin van doden...dat lijkt me toch duidelijk, maar goed. En of het een goede benadering is van de praktijk...? Das ook een mening, geen feit.

Citaat:
Zij heeft een probleem, zij zal er dus iets aan moeten doen. En ja, de wereld kán veranderd worden, maar dat kan ze niet.
Nu lijkt het net of ik zeg dat dat zal gebeuren...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 19:13
Verwijderd
meid, als je er echt zo mee zit, ga dan morge ff langs mevr vd Velden.... of ga met je mentor praten...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 14:01
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
meid, als je er echt zo mee zit, ga dan morge ff langs mevr vd Velden.... of ga met je mentor praten...
mjah.....ik zit er zeker mee, en ik ga ook wel met me mentor over praten, maar ik weet nie zeker wanneer hij tijd heeft (moet ie dan maar maken anders) en hoe ik erover zal beginne:" Jaah Bart kom is ff mee want ik ga je al mijn probleme ophange!" ja euh.. nah oke da is overdreven, maarja...ben jij dan ook eerst naar je mentor toegestapt met 'n dergelijk probleempje? hoe ben je er dan over begonne...?
Oud 11-02-2003, 14:15
C'est moi
C'est moi is offline
je bent nog wel jong , maar ik denk dat het wel over een tijdje over zal gaan. ik heb ook het gevoel dat ze mij niet accepteren maar dat is juist wel zo.
succes chretienne
Oud 11-02-2003, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef:
mjah.....ik zit er zeker mee, en ik ga ook wel met me mentor over praten, maar ik weet nie zeker wanneer hij tijd heeft (moet ie dan maar maken anders) en hoe ik erover zal beginne:" Jaah Bart kom is ff mee want ik ga je al mijn probleme ophange!" ja euh.. nah oke da is overdreven, maarja...ben jij dan ook eerst naar je mentor toegestapt met 'n dergelijk probleempje? hoe ben je er dan over begonne...?
mjah ik ben wel es ooit naar me mentor gegaan ...

je zegt gewoon dat je je niet op je gemak voelt, omdat er een paar kinderen zijn, die je uitschelden en uitlachen enzow, omdat je van een andere stijl houdt.. en dan vraag je of hij er iets aan wil doen...

als dat niet werkt... kom dan maar es trug, dan ga ik wel met die kindjes praten...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Dark Tish schreef:
Je kunt 'gewoon' zeggen dat je even met hem wilt praten of vragen of je even met hem kunt praten, net waar je zelf voor kiest. En dan probeer je eerst een beetje te vertellen, misschien vraagt hij dan zelf al verder. En anders vertel je iets meer. En/of idd wat Dark Girl! zei. 'k denk dat je het gewoon aan hem moet vragen/zeggen dat je met hem wilt/of je hem kunt praten. Succes!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 19:26
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
dankjewel Leonoor en dankjewel Dark Girl
maar als jij met die mgoolen gaat prate over mij denke ze da ik zielig ben en ut nie alleen af kan, dus dat hoeft niet persee, okee een keertje "per ongeluk" brugbiejen is wel okee, maar ga niet met ze praten want dan denken ze..njah je weet wel...
thnx anyway
Oud 11-02-2003, 21:21
Verwijderd
mjah en dat zullen ze niet denken als je naar je mentor gaat?

nou iig, praat er over met je mentor en dan hoor ik er wel van...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:38
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
mjah en dat zullen ze niet denken als je naar je mentor gaat?

nou iig, praat er over met je mentor en dan hoor ik er wel van...
jah.....zalk zeker doen, en dan vraag ik gelijk robin meej (die ken jij wel da meidje met nou kort rooie hare) want die neme ze ook niet zoals ze is...en samen staan we sterker
Oud 12-02-2003, 17:42
Verwijderd
ja doet dat maar!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2003, 16:27
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
nou vandaag waren er ook weer es wa mensen lekker besig tegen me.

zeggen ze:" Hee tis nog geen carnaval!! hahaha!"

ja EN???!!!! mensen goedheid ik kan daar tog zoow onwijs pissig om worden! en dan wor ik dus pissig tege bijna iedereen
en dan met iederen k*t opmerking die ik krijg snauw ik gelijk iedereen af enz.
gelukkie krijg ik tog nog goeie en positieve reacties op mijn kleding.

wat ik aanheb is soort van zwart gothic truitje met van die lange punt mauwen en dan in de midden zown paarse band met touwtjes, een zwarte rok met allerlei punten en daaronder een zwarte broek, dan heb ik nog me spike ketting om en een andere ketting met een soort pentagram.

ff eerlijk, en ik ga nie pissig worden (denk ik) maar wie vind dit raar?ja mizz kun je je dit niet goed inbeelden maar toch probeer maar....nou ik vind het goed staan opzich en heeft geen DONDER met carnaval te maken!!!
Oud 14-02-2003, 18:14
Verwijderd
nee heeft het ook niet...
en ga dan praten met je mentor!

je kunt ook dingen trug zeggen:
als zij zeggen: tis nog geen carnaval trek die kleren uit man
dan zeg jij: zet jij je masker dan af?

als ze mij uitschelden voor heks, dan zeg ik: en wat moet jij dan wel niet voorstellen? frankenstein ofzo?

en als ze bijv zeggen : je bent uitgeschoten met je make up!
dan zeg jij: ja en dalijk schiet ik uit met iets anders !

maarja het beste is om gewoon met je mentor ofzo te praten zodat hi/zij t met jou en die anderen op kan lossen...
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 13:22
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
nee heeft het ook niet...
en ga dan praten met je mentor!

je kunt ook dingen trug zeggen:
als zij zeggen: tis nog geen carnaval trek die kleren uit man
dan zeg jij: zet jij je masker dan af?

als ze mij uitschelden voor heks, dan zeg ik: en wat moet jij dan wel niet voorstellen? frankenstein ofzo?

en als ze bijv zeggen : je bent uitgeschoten met je make up!
dan zeg jij: ja en dalijk schiet ik uit met iets anders !

maarja het beste is om gewoon met je mentor ofzo te praten zodat hi/zij t met jou en die anderen op kan lossen...

die laatste kende ik allanger maar blijft goed zie ik wel op sommige cu2's staan
bijv. :"is zo'n jurk nie warm in de zomer?"
kun jij terug zeggen :"waait zo'n leeg hoofd niet weg in de herfst?"
of :"nog nooit van een zonnebank gehoort?"
jij:"nog nooit gehoort van plastische chirurgie!"
Oud 17-02-2003, 20:03
Verwijderd
mjah idd, dat lees ik ook wel es op cu2's
maar ben je onderhand al bij je mentor geweest???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2003, 14:59
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Dark Girl! schreef:
mjah idd, dat lees ik ook wel es op cu2's
maar ben je onderhand al bij je mentor geweest???
nou niet egt "geweest" maar als we hem ooit tegenkomen ofso, of als we les van hem hebben praten we sowieso over al die ***leraren enz. en ook over dat wij (ik en robin) niet worden gerespecteerd enzo en waarom niet.....dusss.....
Oud 21-02-2003, 17:03
hell's fairy
hell's fairy is offline
heej meis,
ik accepteer je en we stappen samen nog wel een keer naar de mentor he ?
en reageer ut een keer af op de mensen die je uitschelden.
sla er maar een keer op los, laat je een keer gaan dan zul je zien dat ze niet meer met je spotten !
je bent mooi zoals je bent !
en je bent en vriendin
Oud 23-02-2003, 12:23
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
hell's fairy schreef:
heej meis,
ik accepteer je en we stappen samen nog wel een keer naar de mentor he ?
en reageer ut een keer af op de mensen die je uitschelden.
sla er maar een keer op los, laat je een keer gaan dan zul je zien dat ze niet meer met je spotten !
je bent mooi zoals je bent !
en je bent en vriendin
ja ik weet ook wel dat sommige mensen me tenminste nog accepteren, en ik reageer me ook al af op die dufties die geen respect hebbe voor iemand die anders is

en jij iz ook

dank jullie wel allemaal
Reageren

Regels voor berichten